مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

ویژگی مشاور خوب برای ازدواج چیست؟ (10 مورد)

ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج چیست؟

دانستن ویژگی های مشاور خوب ازدواج کمک می کند بهترین فرد برای حل چالش های ازدواج مان را پیدا کنیم. همیشه در بخش مشاوره ازدواج ویکی روان می گوییم که انتخاب بر اساس ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج اولین قدم برای برگزاری یک جلسه کاربردی و مفید است. اگر نمی دانید ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج چیست حتما این مطلب سایت ویکی روان را مطالعه کنید.

بررسی ویژگی مشاور خوب برای ازدواج

با بخش مطالب مرتبط با روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

مطالعات نشان داده‌اند که رضایت از رابطه عاشقانه به طور قابل توجهی بر رفاه و کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. مشاوره روانشناسی می تواند به شما در ایجاد یک رابطه سالم تر کمک کند، اما بسیار مهم است که مشاور یا درمانگر مناسب ازدواج را پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک مشاور ازدواج خوب پیدا کنید، این نکات درباره ویژگی های مشاور خوب ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا کسی را پیدا کنید که بتواند شما و شریک زندگی تان را به یک ازدواج شادتر راهنمایی کند. اما پیشنهاد می کنیم پیش از شروع مقاله مشاوره ازدواج چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

مشاوره می تواند رابطه شما را به شکل قابل توجهی تغییر دهد، اما شما باید با درمانگر درست کار کنید تا بیشترین بهره را از این فرآیند ببرید. به همین خاطر حتما ویژگی های مشاور خوب ازدواج را در متخصص مورد نظرتان جستجو کنید تا بهترین شخص را انتخاب کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج چیست؟

همانطور که در مقاله ویژگی مشاور خوب توضیح دادیم، به این سوال اینطور پاسخ می دهیم که، ویژگی مشاور خوب برای ازدواج این است که:

  1. دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته روانشناسی باشد. (حداقل کارشناسی ارشد)
  2. دارای کارت عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران باشد.
  3. حداقل 2 سابقه ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره داشته باشد.
  4. دارای مهارت های ارتباطی قوی باشد.
  5. نگاه جنسیتی به موضوعات مرتبط با ازدواج و زوج درمانی نداشته باشد.
  6. به خوبی با مراجع/مراجعین ارتباط بر قرار کند.
  7. از ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج این است که رازدار باشند و اطلاعات زوجین را به هم ندهند.
  8. امکان برگزاری مشاوره غیرحضوری را داشته باشد.
  9. با انواع تکنیک های روان درمانی مرتبط با ازدواج آشنایی داشته باشد.
  10. بر یک تکنیک درمانی اسرار نداشته باشد.

اینها تعدادی از ویژگی های مشاور خوب ازدواج هستند، در ادامه به بررسی انواع مشاوران و ویژگی های آنها می پردازیم.

انواع مشاوران ازدواج

در ادامه با نحوه انتخاب مشاور ازدواج خوب بر اساس تخصص و میزان تحصیلات آن ها آشنا می شویم. انواع مختلفی از مشاوران ازدواج وجود دارند که هر کدام بر مشکلات خاصی تمرکز دارند. هنگام انتخاب مشاور ازدواج، ابتدا باید عناوین و تخصص های مختلف آن ها را یاد بگیرید. اگر اطلاع دقیقی از روان درمانگران ندارید حتما مقاله روانشناس کیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

1. درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز (LMFT)

ویژگی مشاور خوب برای ازدواج چیست؟

آن ها از خانواده ها و زوج هایی که مشکلات زناشویی دارند، مراقبت می کنند. این متخصصان، درمانگران زناشویی و خانواده با مدرک کارشناسی ارشد هستند و تخصص بالایی در ارائه خدمات مرتبط با ازدواج دارند.

۲. مددکار اجتماعی بالینی مجاز (LCSW)

مددکاران اجتماعی بالینی مجاز بیشتر بر بهبود اجتماعی متمرکز هستند. آن ها همچنین می توانند انواع مشاوره ازدواج یا خانواده درمانی را مدیریت کنند.

۳. مشاور سلامت روانی مجاز (LMHC) یا مشاور حرفه ای مجاز (LPC) بودن از ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج است

این مشاوران به مسائل مربوط به توسعه شخصی کمک می کنند. اگر بیمار مشکلات روانی داشته باشد، این درمانگر می تواند کمک کند. همانطور که در مقاله مشاوره روان درمانی چیست در ویکی روان گفتیم، متخصص روانشناس بر اساس تخصص می تواند

4. روانشناس (Ph.D. یا Psy.D)

روانشناسان همچنین برای کمک به زوج ها در زمینه مسائل روانی، تشخیص و درمان آن ها مجهز شده اند. اهمیت مشاوره ازدواج به قدری زیاد است که حتما قبل از شرکت در جلسه مشاوره باید از میزان تحصیلات و سابقه کاری مشاور مطلع شوید. می توانید در بخش مطالب مربوط به ازدواج اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

چه نوع مشاوری برای ازدواج بهتر است؟

لازم به ذکر است پیش از بررسی ویژگی مشاور خوب برای ازدواج بدانید بهتر است به دنبال یک مشاور ازدواج آنلاین یا تلفنی مجاز بگردید. این افراد در کمک به زوج ها تخصص دارند و از تکنیک های مختلفی برای کمک به افراد در ایجاد ازدواج های سالم تر استفاده می کنند. با این حال، اگر نگرانی های خاصی وجود دارد که می خواهید به آن ها رسیدگی کنید، شاید بهتر باشد که نوع دیگری از مشاور را در نظر بگیرید.

از کجا مشاور ازدواج خوب پیدا کنیم؟

مشاوره ازدواج برای افراد سن بالا

با توجه به ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج که در بالا گفته شد، از کجا این مشاوران را پیدا کنیم؟

جستجوی آنلاین و در دایرکتوری های درمانگر

فرض کنید که مطمئن نیستید چطور و کجا درمانگر را انتخاب کنید. در این صورت، دایرکتوری های آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا گزینه هایی را در منطقه خود پیدا کنید. مثلا در صفحه لیست مشاوران روانشناس ویکی روان می تواند با تعدادی از بهترین متخصص آشنا شوید.

هنگام انتخاب مشاور سوالات مهمی بپرسید

برای انتخاب مشاور خوب باید بدانید چه سوالاتی از او بپرسید. وقتی چند مشاور پیدا کردید که دوست دارید آن ها را ببینید، وقت بگذارید تا در مورد آن ها بیشتر بررسی کنید. مصاحبه درمانگران می توانند اطلاعات ارزشمندی برای انتخاب مشاور ازدواج فراهم کنند. البته می توانید از تیم پشتیبانی آنلاین یا تلفنی ویکی روان در این مورد کمک بخواهید با این روش بهتر ویژگی های مشاور خوب ازدواج را بررسی می کنید.

برای یافتن ویژگی های مشاور خوب ازدواج از او سوال بپرسید

وقتی مشاور ازدواج را بررسی می کنید، سعی کنید درک بهتری از کار کردن با آن ها به دست آورید. در مورد روش ها و تکنیک هایی که استفاده می کنند بیشتر بدانید.

همچنین باید سوالاتی در مورد نگرانی های منحصر به فرد بپرسید. به عنوان مثال، اگر مسائل خاصی وجود دارد که می خواهید به آن ها رسیدگی کنید، مانند غم و اندوه یا رویدادهای آسیب زا، از درمانگر بپرسید که آیا زوج هایی با مشکلات ازدواج مشابه را درمان کرده اند یا خیر. سوالات دیگری که ممکن است بخواهید بپرسید عبارتند از:

  • آیا کار با زوج ها اولویت کاری شما می باشد؟
  • جلسات شما چقدر طول می کشد؟ (از قبل حتما مقاله مشاوره روانشناسی چند جلسه است را در ویکی روان مطالعه کنید.)
  • پیشرفت را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • نظرتان درباره طلاق چیست؟
  • اگر با شما کار کنیم چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟
  • آیا روش یا نوع خاصی از درمان را به کار می گیرید و با انواع زوج درمانی آشنایی دارد؟
  • توصیه می کنید که هر کدام از ما هم به صورت انفرادی درمان شویم؟
  • آیا مشتریان را به صورت حضوری، مجازی یا هر دو می بینید؟ از نظر روانشناس مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟

درباره رویکردهای تخصصی درمانی آن ها سوال کنید

مشاوره غیرحضوری ازدواج در ویکی روان

راه های زیادی برای اطلاع از ویژگی های مشاور خوب ازدواج و نزدیک شدن به مشاوره ازدواج وجود دارد. بسته به نیازهای شما، ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از درمان بهترین گزینه ها هستند. برای مثال، روش زوج درمانی گاتمن صمیمیت رابطه را بهبود می بخشد. بسیاری از تکنیک های درمان زوج های دیگر در ایجاد روابط سالم موفق بوده اند، مانند ایماگو تراپی (Imago therapy). از ویژگی های مشاور خوب ازدواج این است که به روش های درمانی متنوعی تسلط دارد.

برای یک موقعیت بد برنامه ریزی نکنید

با اینکه ویژگی مشاور خوب برای ازدواج را می دانیم، پیدا کردن یک مشاور ازدواج خوب می تواند زمان ببرد. برخی تحقیقات نشان می دهند که به طور متوسط ۴ تا ۷ سال طول می کشد تا زوج ها به دنبال درمان برای بهبود مسائل ارتباطی باشند. در حالی که بهتر است زمان زیادی برای شروع مشاوره روابط منتظر نمانید، حالا که می دانید ویژگی های مشاور خوب ازدواج چیست سریع تر اقدام کنید.

از کجا بدانم مشاور ازدواج من خوب است یا بد؟

بخشی از یادگیری نحوه انتخاب یک زوج درمانگر و آشنایی با ویژگی های یک مشاور خوب ازدواج، فهمیدن چگونگی شناسایی هشدارها است. علائم هشدار دهنده ای که باید مراقب آن ها بود عبارتند از:

طرف شخصی را گرفتن

ویژگی های مشاور خوب ازدواج این است که نباید تصمیم بگیرد که کدام طرف درست یا غلط است. در عوض، آن ها باید ابزارهای لازم برای حل تعارضات را در اختیار زوج ها قرار دهند.

به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی

اشکالی ندارد که یک مشاور گاهی جزئیات زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارد، اما تمرکز آن ها باید همیشه بر روی زوج متاهلی باشد که با آن ها کار می کنند.

عدم افشای تضاد منافع دیگر ویژگی مشاور خوب برای ازدواج است

درمانگران باید همیشه تضاد منافع را افشا کنند و زوج‌هایی را که نمی‌توانند از نظر اخلاقی درمان کنند را رد کنند.

نادیده گرفتن مشکلات

اگر مشاور ازدواج نتواند به مشکلات جدی روابط رسیدگی کند یا روی مسائل سطحی تمرکز کند، ممکن است نتواند به رشد شما و شریک زندگی‌تان کمک کند. به همین دلیل باید بدانید مشخصات مشاور ازدواج خوب چیست و چرا باید به آنها دقت کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای انتخاب مشاور ازدواج خوب

تیم ویکی روان بهترین مشاوران ازدواج را گرد هم آورده تا کمک کنند زوجین زندگی مشترک بهتری را تجربه کنند. شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان با بهترین مشاوران ازدواج جلسه آنلاین، تلفنی و چتی برگزار کنید. کافیست از دکمه زیر استفاده کنید.

مشاوران روانشناس ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا