مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

9 راه قطعی برای درمان سریع افسردگی

چه چیزی افسردگی را از بین می‌ برد؟

درمان سریع افسردگی در قله ای دور افتاده نیست بلکه در دستان شما قرار دارد و آن راهنمایی خواستن از یک مشاور حاذق و با تجربه است. در سایت ویکی روان، ارتباط با روانشناس برای مشاوره افسردگی به سرعت و با حفظ امنیت بیمار، صورت می پذیرد تا درمان سریع افسردگی در خانه و در محیط امن مراجع، انجام شود. در ادامه سایت ویکی روان، 9 مورد از راه های درمان افسردگی را مورد پژوهش قرار داده است.

علائم افسردگی چیست؟

با بخش مطالب روانشناسی در سایت مشاوره ویکی روان همراه باشید.

اینکه بدانیم نشانه ها و علائم بیماری افسردگی چه چیزهایی هستند کافی نیست، پیش از هر چیز باید با تعریف بیماری افسردگی آشنا شویم. اگر احساس ناراحتی طاقت‌ فرسایی دارید و درگیر احساس تنهایی و بی ‌ارزشی شده اید، ممکن است این نشانه ها و علائم افسردگی باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

بهترین راه درمان افسردگی چیست؟

همانطور که بارها در سایت ویکی روان اشاره شده است، بهترین راه درمان افسردگی، استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی است. مشاور روانشناس به خوبی می تواند افسردگی را علت سنجی کند و بر اساس اطلاعات به دست آمده راه درمان مناسب را پیشنهاد کند. برای اطلاع بیشتر می توانید به بخش مشاوره افسردگی تلفنی در ویکی روان مراجعه نمائید، اما اگر همچنان به دنبال راهی برای درمان سریع افسردگی در خانه هستید 9 روش زیر به شما پیشنهاد می شود:

1- برای درمان سریع افسردگی ورزش کنید

هر روز یک پیاده روی سریع ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای داشته باشید. یا می توانید برقصید، ورزش کنید، کشش داشته باشید، یا یوگا انجام دهید. افرادی که افسرده هستند ممکن است فعال بودن را دوست نداشته باشند اما مزایای ورزش کردن در درمان سریع افسردگی بیشمار است. به هر حال سعی کنید خودتان را وادار به انجام این کار کنید. اگر به فشار نیاز دارید، از یک دوست بخواهید با شما ورزش کند. شروع هر فعالیتی به افزایش روحیه شما کمک می کند. آن را ادامه دهید.

2- معجزه برای افسردگی با تغذیه سالم

بله! درمان افسردگی بدون دارو امکان پذیر است پس غذاهای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید. برخی از افراد مبتلا به افسردگی تمایل زیادی به خوردن ندارند. برخی هم ممکن است پرخوری کنند. اما برای درمان سریع افسردگی آنچه می خورید می تواند بر روحیه و انرژی شما تأثیر بگذارد. بنابراین افراد مبتلا به افسردگی، باید مطمئن شوند که درست غذا می‌خورند.

برای اکثر مردم، این به معنای مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل است. کربوهیدرات های ساده و غذاهای حاوی شکر اضافه شده را محدود کنید، مانند غذای ناسالم یا دسر. برای مدت طولانی بدون غذا نمانید. حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، چیزی سبک و سالم بخورید. و فراموش نکنید که با آب زیاد هیدراته بمانید. در صورت امکان از نوشیدنی های شیرین و کافئین دار در طول دوره مشخص خود برای درمان سریع افسردگی، خودداری کنید.

قبلا در سایت ویکی روان به بررسی مواد غذایی ضد افسردگی پرداختیم پس برای چیزی که نوش جان می کنید؛ کنجکاو باشید!

3- درمان قطعی افسردگی با یافتن معنای شخصی خود

راه های کوچکی برای خدمت به دیگران پیدا کنید. با کنترل افکار منفی، معنای شخصی خود را با خدمت به چیزی بزرگ تر از خودتان پیدا کنید. به یاد داشته باشید که خدمت نباید بزرگ باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که:

موفقیت، مانند خوشبختی قابل پیگیری نیست؛ بلکه باید به عنوان اثر جانبی ناخواسته فداکاری شخصی فرد در مسیری بزرگ تر از خود باشد.

4- تاثیر ایجاد خلاقیت بر درمان سریع افسردگی

خودتان را بیان کنید. با افسردگی، خلاقیت و حس سرگرمی شما ممکن است غیرممکن به نظر برسد؛ اما می تواند به انجام کارهایی کمک کند که خلاقیت شما را به جریان می اندازد. پس برای درمان سریع افسردگی، تعریف سبک زندگی یکنواخت خود را به زندگی خلاق تغییر دهید مثلا نقاشی یا خط خطی کنید. بدوزید، بپزید یا بپزید. بنویسید، برقصید یا موسیقی بسازید. با یک دوست چت کرده یا با حیوان خانگی بازی کنید.

چیزی برای خندیدن پیدا کنید یک فیلم خنده دار ببینید. کارهایی را انجام دهید که می توانید از آنها لذت ببرید. با همین چند کار ساده و تکرار آنها می توان به خوبی به انواع افسردگی غلبه کرد.

مشاوره آنلاین درمان افسردگی

5- درمان سریع افسردگی با حضور یک دوست

صحبت کردن در مورد مشکل با یک دوست دلسوز می تواند احساس خوبی داشته باشد و میزان ترشح هورمون های مربوط به افسردگی را کم می کند. اما افسردگی می تواند افراد را به شکایت، سرزنش و تکرار بیش از حد مشکلات سوق دهد. می تواند شما را روی آنچه اشتباه است متمرکز کند.

اشکالی ندارد که افکار و احساسات خود را با افرادی که به آنها اهمیت می دهید بیان کنید. اما اجازه ندهید مشکلات تنها چیزی باشد که درباره آن صحبت می کنید. در مورد چیزهای خوب هم صحبت کنید. سعی کنید افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید. این می تواند به مثبت شدن روحیه شما کمک کند.

6- هدف داشتن، معجزه درمان افسردگی

اهداف قابل اجرا را پیدا کنید که به شما احساس به دست آوردن موفقیت را بدهد. اکثر مردم هنگام صحبت در مورد اهداف احساس گناه می کنند زیرا اهداف غیر منطقی یا غیرقابل اجرا تعیین می کنند. یک هدف زمانی قابل اجرا است که:

  1. می توانید آن را کنترل کنید (یعنی به دیگران وابسته نیست)
  2. قابل مدیریت است (یعنی غیرقابل تحمل نیست)
  3.  برای شما واقعی است (نه برای شخص دیگری)
  4. قابل اندازه گیری است (یعنی می دانید که انجام می شود یا نه)

7- درمان سریع افسردگی با تغییر دیدگاه

به چیزهای خوب توجه کنید. تمام مراحل بیماری افسردگی بر دیدگاه فرد نسبت به امور تاثیر می گذارد. همه چیز می تواند ناخوشایند، منفی و نا امید کننده به نظر برسد. برای تغییر دیدگاه خود، توجه به ۳ چیز خوب در هر روز را هدف قرار دهید. هر چه بیشتر به چیزهای خوب توجه کنید، بیشتر متوجه چیزهای خوب خواهید شد.

8- ایجاد رویدادهای خوشایند روزانه برای درمان افسردگی

منتظر نمانید تا خودتان در حالت روحی قرار بگیرید. اگر افسرده هستید، به یک برنامه ریزی روتین خوشایند نیاز دارید، این مهم ترین راه درمان سریع افسردگی است! به عنوان مثال، به خودتان اجازه دهید که هر روز یک سرگرمی سالم داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که این فعالیت ها را با نگرش درست انجام دهید همچنین، قدردانی را تمرین کنید. زمانی را برای توجه به آنچه امروز خوب پیش رفت، اختصاص دهید. فقط اشتباهات را در نظر نگیرید!

9- در زمان حال بمانید

این عمل گاهی اوقات ذهن‌‌ آگاهی نامیده می شود. تا جایی که می توانید، در طول فعالیت ها سعی کنید در ذهن خود قضاوت نکنید. ممکن است نتوانید قضاوت نکنید، اما می توانید متوجه آن شوید و به آرامی خود را به زمان حال برگردانید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که شفقت بیشتری نسبت به خود دارند از اختلال اضطراب و دلهره به دورند و دارای ارزش و اعتماد به نفس بالاتری نیز هستند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای درمان سریع افسردگی چیست؟

مواردی که در بالا برای درمان سریع افسردگی در ویکی روان شمرده شد را به درستی به اجرا بگیرید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن ها در بهبودی و درمان دل مردگی و افسردگی باشید. ضمن اینکه فراموش نکنید اگر دچار افسردگی هستید، کمی شفقت و مهربانی به خودتان نشان دهید. حضور یک مشاور متخصص در درمان افسردگی، وقتی دوران سختی را پشت سر می گذارید، کمک می کند بدانید که تنها نیستید. با خودتان صبور باشید. درمان افسردگی زمان می برد!

مشاوره درمان افسردگی آنلاین و تلفنی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا