دسته بندی موضوعات جنسی

آموزش رابطه جنسی (روشهای سکس)

آموزش رابطه جنسی کمک می کند افراد تجربه بسیار خوبی از نزدیکی جنسی داشته و رابطه زناشویی آنها پایدار باشد. یکی از دلایل تمایل جدایی زوجین از هم، عدم آموزش سکس به آنها است. به طوری که حتی ابتدایی ترین اصول رابطه جنسی را نمی دانند که نتیجه آن عدم رضایت از ارتباط جنسی می باشد. البته در جلسات مشاوره آنلاین جنسی، مشاورین توضیحات کامل برای یادگیری ارتباط جنسی به مراجعین می دهند، اما خودمان باید برای آموزش سکس اصولی اقدام نمائیم. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان، روش های سکس کردن را به زوجین آموزش می دهیم تا بهترین تجربه را داشته باشند.

آموزش رابطه جنسی قدم به قدم

با بلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همه دوست دارند با همسر خود رابطه جنسی عالی داشته باشند. می‌ توانید در سایت‌ ها جستجو کرده و تکنیک‌ ها، نکات و پوزیشن‌ های جنسی خاصی را پیدا کنید، ممکن است وقت انجام این کار را نداشته باشید یا حتی مطمئن نباشید از کجا باید شروع کنید.

این راهنما از سایت ویکی روان، در مورد آموزش رابطه جنسی است و در ادامه با تکنیک های خاصی آشنا خواهید شد. اما یادتان باشد، آموزش سکس و ارتباط جنسی نیاز به انجام تمرین است، پس تنها به خواندن این مقاله اکتفا نکنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

رابطه جنسی خوب چیست؟

قبلا در ویکی روان درباره معنی ارتباط جنسی صحبت کردیم، اما هیچ پاسخ جهانی و مشخصی برای این سوال وجود ندارد و همه چیز به شرایط شما بستگی دارد!

شما ممکن است رابطه جنسی خوب را متفاوت از دوستان یا شریک زندگی خود تعریف کنید. رابطه جنسی خوب شاید با افزایش سن تغییر کند و دوست داشته باشید در مورد خود و تمایلات جنسی خود بیشتر بدانید. یا آنچه که قبلا برایتان یک رابطه جنسی خوب بود، حالا اینطور نباشد.

رابطه جنسی خوب به شما احساس رضایت می دهد، اما نوع رضایت شما ممکن است متفاوت باشد

گاهی ممکن است این رضایت مربوط به ارتباط عاطفی باشد. گاهی هم ممکن است به سادگی فقط لذت جسمانی باشد. افرادی هستند که برای داشتن رابطه جنسی خوب به چیزی پیچیده تر یا شدیدتر نیاز دارند. در حالی که دیگران عشق ورزی را ترجیح می دهند.

برای هر شخص رابطه جنسی خوب معنای خاصی دارد

رابطه جنسی خوب بستگی به تمایل شما دارد، بنابراین قبل از رابطه جنسی، بدن و خواسته های خود را بشناسید. علاوه بر این، بهترین رابطه جنسی زمانی اتفاق می افتد که شریک زندگی شما همه اینها را در مورد شما بداند و شما هم در مورد او بدانید.

رابطه جنسی خوب با روش معمولی میسر نمی شود

متأسفانه، بسیاری از زنان استانداردهای پایینی برای رابطه جنسی خوب دارند. یکی از محققان دریافت، زنان جوان رابطه جنسی را زمانی خوب توصیف می کنند که هیچ دردی نداشته باشند و مردان جوان بیشتر بر لذت و تجربه ارگاسم تمرکز می کنند. با این حال، ما فکر می کنیم که شما سزاوار یک رابطه جنسی خوب هستید.

بررسی مهم ترین اصول رابطه جنسی

قبل از مطالعه بیشتر، لطفا در این تله گیر نکنید که یک پوزیشن، تکنیک یا نکته عالی برای رابطه جنسی وجود دارد که می توانید از آن برای دیوانه کردن مرد خود در رابطه جنسی استفاده کنید. کمی پیچیده تر از آن است.

به همین خاطر آموزش رابطه جنسی بسیار پیچیده تر از آموزش چند تکنیک است، نباید انتظار معجزه داشته باشید. بلکه باید این مطالب را با تجربیات خود یکی کرده و بهترین نتیجه را کسب کنید.

1- قبل از سکس باید احساس خوب داشته باشید

ممکن است متوجه شده باشید کاری که انجام می‌دهید و احساسی که قبل از رابطه جنسی دارید، تأثیر جدی بر میزان خوب بودن رابطه جنسی دارد.

اگر احساس می کنید با شریک زندگی خود مرتبط هستید یا او آنقدر جذاب است که اگر تلاش کنید هم نمی توانید دست خود را از او دور کنید، دقیقا می دانید منظور ما چیست.

اما اگر شما و پارتنرتان با هم دعوا می کنید (مگر اینکه دعوا تمام شده باشد و بخواهید جبران کنید) یا با پارتنر جدیدی هستید که هنوز اعتماد شما را جلب نکرده، ممکن است احساس تردید کنید و رابطه جنسی ای داشته باشید که خیلی خوب نیست.

با دانستن این موضوع، منطقی به نظر می رسد که بخواهید قبل از شروع هر رابطه ای، کمی اطلاعات داشته باشید. در واقع بسیار دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به این دلیل که حدود 30 درصد از زنان دارای چیزی هستند که به عنوان میل پاسخگو شناخته می شود.

اگر میل پاسخگو دارید، میل جنسی در شما ضعیف هست

برای تجربه این میل به چیزهای خاصی نیاز دارید. ممکن است به این معنی باشد که باید احساس کنید دوستتان دارند یا باید چیزی را ببینید یا بشنوید تا برای رابطه جنسی آماده شوید. ممکن است لمس خاصی این احساس را در شما به وجود آورد.

برای برخی از افراد، این میل تنها پس از شروع برانگیختگی فیزیکی ظاهر نمی شود. شاید هم تنها پس از شروع رابطه، تمایل جنسی داشته باشید. این کاملا طبیعی است. اگر اینطور به نظر می‌ رسد، پس شاید لازم باشد خودتان را تشویق کنید که رابطه جنسی داشته باشید.

با این حال، یک روش خوب در یادگیری رابطه جنسی وجود دارد. اگر می خواهید رابطه جنسی خوبی داشته باشید، نباید با فرد دیگری رابطه جنسی داشته باشید. فقط با فردی که دوستش دارید رابطه جنسی داشته باشید.

2- آیا سکس دهانی انجام می دهید؟

منظور از بی میلی جنسی چیست

باید تکلیفتان را روشن کنید. سکس دهانی برای بسیاری لذت بخش است، اما برای عده ای دیگر یک کابوس. البته جبهه گیری اشتباه در مورد هیچ چیز نداشته باشید.

شاید متوجه شده باشید به سکس دهانی علاقه دارید. اگر پس از برقراری رابطه جنسی احساس رضایت می‌ کنید، حتی اگر در حال حاضر حال و حوصله نداشته باشید، ممکن است این روال را ادامه دهید

البته قبلا در ویکی روان، همه چیز درباره سکس دهانی را شکافتیم، بد نیست نگاهی به آن مطلب بیندازید.

3- عجله را کنار بزارید

وقتی تصمیم گرفتید که رابطه جنسی داشته باشید، نباید عجله کنید. در عوض، از آن لذت ببرید.

به این معنی که برایش وقت صرف کنید. ممکن است چت سکسی در طول روز، دوش گرفتن و اصلاح کردن و پوشیدن لباس یا لباس زیر زنانه برایتان احساس سکسی ایجاد کند.

به هر چیزی که به شما احساس سکسی و جنسی می دهد توجه کنید.

4- معاشقه جنسی بخش مهمی از سکس اصولی است

شما باید با شریک زندگی خود معاشقه کنید. بله، حتی اگر شما دو نفر سال ها یا دهه ها با هم باشید. زمانی که رابطه شما هنوز جدید بود را به یاد بیاورید که هنوز مطمئن نبودید. این اضطراب تنش جنسی را افزایش داد.

این تنش جنسی برای داشتن رابطه جنسی نه تنها خوب، بلکه شگفت انگیز بسیار مهم است! شما می توانید همه این کارها را حین تماشای فیلم از روی مبل خود، با یک غذای خانگی یا حتی در اولین قرار ملاقات انجام دهید.

متوجه خواهید شد که این روند آهسته آزار دهنده به ایجاد تنش جنسی کمک می کند.

معاشقه جنسی چه مراحی دارد؟

باید تمام مراحل را به خوبی انجام دهید:

  • با همدیگر شوخی کنید و به آرامی شریک زندگی خود را لمس کنید
  • از روی لباس هایش لمس کنید
  • دستان او را روی دستان خود بگذارید
  • همه کاری را امتحان کنید
  • به این ترتیب اولین بوسه، مانند صاعقه خواهد بود

شاید دوست داشته باشید کمی عجله کنید اما اگر بتوانید همینطور آهسته ادامه دهید، پاداش بزرگی خواهید داشت.

مطالعات نشان داده‌ اند که بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم به تحریک بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند، بین 10 تا 20 دقیقه یا بیشتر. هر چه این زمان طولانی تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که فکر کنید رابطه جنسی خوب است.

تنوع بیشتر فعالیت ها نیز شانس شما را برای ارگاسم افزایش می دهد. یادتان باشد ارتباط جنسی تنها انجام دادن دخول در سکس نیست، بلکه معاشقه پیش از آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

5- استرس را کنار بزارید، راحت باش

آشنایی با ساختار نیاز جنسی انسان

طبق اصول رابطه جنسی باکیفیت، وقت گذاشتن باعث می شود نگرانی های شما از بین برود و شما راحت باشید. اگر راحت نیستید، بعید است که آرام باشید و آرامش برای رابطه جنسی خوب مهم است.

راحتی شاید به شکل راحتی فیزیکی باشد، بنابراین مطمئن شوید که ملحفه ها تمیز هستند و اتاق در دمای مناسبی قرار دارد. اینها در اولین رابطه جنسی اهمیت بیشتری پیدا می کنند

اگر با یک پارتنر جدید هستید، کمی احساس اضطراب قابل درک است. نگران این هستید که آیا او شما یا بدنتان را دوست دارد. ممکن است تعجب کنید که چقدر با هم سازگار هستید. راحت بودن با یک پارتنر قدیمی مهم است، اما ممکن است با کسی که بهتر می‌ شناسید متفاوت باشد.

چطور قبل سکس به آرامش برسیم؟

  • نوشیدنی هایی مثل دمنوش و چای بنوشید
  • در آغوشش بگیرید تا به ترجیحات فیزیکی او عادت کنید
  • به ظاهرتان برسید
  • چراغ ها را کم‌ نور کنید تا احساس نکنید در کانون توجه هستید
  • کاندوم دم دست داشته باشید

6- آرام آرام لمس کردن را شروع کنید

یکی از مراحل رابطه جنسی این است که بتوانید به آرامی و با لمس کردن کار را شروع کنید.

در این مرحله، ممکن است در حالت‌ های مختلف باشید و نتوانید دست‌ های خود را از یکدیگر دور نگه دارید یا لباس‌ ها را بپوشید

هر اینچ از بدن شریک زندگی خود را با دست و دهان خود کاوش کنید. تمام بدن شما نمی تواند جنسی باشد. استخوان‌ های ترقوه، سینه‌ ها، گردن، گوش‌ ها، باسن، ران‌ ها و حتی پشت زانو همگی می‌ توانند مناطق اروژنی باشند.

7- جدی تر کار را ادامه دهید

اکنون زمان آن فرا رسیده که خیلی صمیمی و گرم همسرتان را ببوسید و بدن هایتان را به هم بمالید. وقتی دیگر نتوانید تحمل کنید، شلوار و لباس زیر در می‌ آیند. دست‌ ها اندام تناسلی را نوازش می‌ کنند در حالی که روی پوست یکدیگر نفس می‌ کشید.

بوسیدن عمیق، رابطه جنسی دستی و/یا دهانی فعالیت هایی هستند که به زن کمک می کند رابطه جنسی را شروع کند. ممکن است قبلا به ارگاسم رسیده باشید! اما همه چیز تازه شروع شده است.

در واقع می توانید در این مرحله از انجام ماساژ جنسی استفاده کنید تا همسرتان به اوج لذت جنسی برسد.

8- از خودت محافظت کن

قبل از دخول، کاندوم لاتکس یا هر نوع دیگر را بردارید (اگر این انتخاب شما برای محافظت است). وقتی بدانید که در برابر بیماری های مقاربتی و بارداری محافظت شده اید، احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید کرد. شما می توانید بر آنچه در حال رخ دادن است تمرکز کنید و نگران عواقب آن نباشید.

9- از روان کننده استفاده کنید

استفاده از روان کننده در رابطه جنسی تفاوت زیادی ایجاد می کند. روان کننده می‌ تواند نفوذ اولیه را آسان تر کند. مواد نرم و لغزنده باعث کاهش ناراحتی در هنگام رابطه جنسی می شود و به شما اجازه می دهد تا زمانی که رابطه جنسی ادامه دارد راحت بمانید.

این مورد به خشکی واژن ارتباطی ندارد، بلکه در کل می تواند کیفیت رابطه جنسی، به خصوص در دفعات اول را بهبود ببخشد. پس یادتان باشد استفاده از روان کننده ها بخشی از آموزش سکس و رابطه جنسی است.

10- هنر آغاز کردن را یاد بگیرید

درآوردن لباس خود یا درآوردن لباس های همسرتان راهی عالی برای شروع رابطه جنسی است که همسرتان قطعا از آن استقبال خواهد کرد.

اگر نمی دانید چطور باید آغاز کننده باشید، بهتر است مقاله چگونگی صحبت کردن درباره رابطه جنسی با همسر را در ویکی روان مطالعه کنید. این کار یک هنر است که باید در آن استاد شوید. در واقع بخشی از یادگیری ارتباط جنسی به شیوه ارتباط و آماده کردن شریکتان برای نزدیکی جنسی مربوط می شود.

چندین مطالعه نشان می دهند که زنان کمتر از مردان رابطه جنسی را آغاز می کنند. اما طبق یک مطالعه، زنان بیشتر از گذشته شروع به کار می کنند. بنابراین این تنوع ممکن است هوای تازه را در زندگی جنسی شما بدمد.

همانطور که در جلسات مشاوره سکسولوژی آنلاین گفته می شود، یکی از وظایف خانم ها در رابطه جنسی همین است که همیشه منتظر همسرشان نمانند و گاهی آنها شروع کننده باشند.

11- اشتیاق نشان دهید

آموزش رابطه جنسی (روشهای سکس)

یکی دیگر از جنبه های مهم آموزش رابطه جنسی خوب، اشتیاق است. یعنی تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید. دست دراز کنید و شریک زندگی خود را لمس کنید و از تمام بدن خود برای لذت استفاده کنید.

می توانید کلمات زشت به کار برید تا به او بفهمانید که چقدر لذت می برید یا می خواهید چه کاری انجام دهد. نفس نفس در گوشش ناله کنید. این صداها همسر شما را تشویق می کند (حتی می‌توانید بگویید که می خواهید تمام شود!).

هر کاری انجام دهید، فقط همینطور دراز نکشید!

بارها در ویکی روان تاکید کردیم که، ارتباط جنسی یعنی شور، یعنی هیجان یعنی تجربه چیزهایی که حال شما را بهتر می کند. پس کار جدیدی انجام دهید، شور و هیجان ایجاد کنید. این بخش جدایی ناپذیر از یادگیری ارتباط جنسی است.

12- کنترل را به دست بگیرید

بسیاری از مردان فکر می کنند هیچ چیز داغ تر از زمانی نیست که همسرشان کنترل را به دست بگیرد. او را بچرخانید تا در پایین باشد، تا زمانی که به ارگاسم برسید از او برای لذت بردن خود استفاده کنید. دست هایش را بالای سرش بگیرید. (البته این کار سلیقه ای است، اما کاری انجام ندهید که اذیت شود)

شما حتی می توانید مسلط باشید و به او بگویید چه کاری انجام دهد، او را ببندید! و اگر از آن دسته ای نیستید که کنترل را دوست دارند، این هم اشکالی ندارد! می توانید در رختخواب مطیع باشید.

این موضوع به زن یا مرد بودنتان بستگی ندارد! زن ها هم می توانند کنترل رابطه جنسی را دست بگیرند. البته خانم هایی که ترس از دخول دارند تمایل کمتری به این کار خواهند داشت.

13- به لحظه حال توجه کنید

شاید مانند بسیاری از زنان دیگر توجه به لحظه حال برایتان مشکل باشد. حتی ممکن است تمام اتفاقات را زیر نظر بگیرید و عملکرد یا ظاهر خود را قضاوت کنید. به این ترتیب گاهی اوقات به عنوان تماشاگر شناخته می شوید. یکی از آموزش سکس همین است که باید در لحظه حال باشید و از آن لذت ببرید، چون این احساس را به همسرتان منتقل می کنید.

گفتن این کار آسان تر از انجام دادن آن است. در واقع، صرفا گفتن منجر به قضاوت بیشتر خود می شود. در عوض، روی احساسی که دارید تمرکز کنید

اگر کمک کرد چشمانتان را ببندید. اگر فکر منحرف کننده ای دارید، به آن توجه نکنید. سپس آن را رها کنید. توجه خود را به آنچه در حال وقوع است معطوف کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، تبدیل به عادت می‌ شود.

در روشهای سکس کردن، این بخشی از فرآیندی است که به عنوان ذهن آگاهی شناخته می شود و تمرین آن می تواند رضایت و لذت جنسی را برای زنان افزایش دهد.

14- مهم ترین بخش آموزش رابطه جنسی : نیازتان را به زبان بیاورید

هنگامی که برای لذت خود و نه فقط برای همسرتان رابطه جنسی دارید، لازم است نیازتان را به زبان بیاورید، خواه این یک فعالیت خاص، یک تکنیک خاص، یا صرفا یک تنظیم باشد(سخت تر، نرم تر، سریع تر، آهسته تر، چپ و غیره).

می‌ توانید به سادگی دست یا سر او را به جایی که می‌ خواهید حرکت دهید. به این ترتیب قبل از درآوردن هر لباسی، همسرتان را مطلع خواهید کرد.

حتی نیاز جنسی می تواند درباره تعداد دفعات رابطه جنسی در طی روز یا هفته باشد. در کل منظور این است که یکی از مهم ترین اصول آموزش سکس و رابطه جنسی این است که تعامل برقرار کنید.

15- برای یادگیری رابطه جنسی باید پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

تعداد کمی از مردم می خواهند در طول رابطه جنسی در یک وضعیت باقی بمانند (البته، اگر این کار را بکنید اشکالی ندارد فقط به پارتنرتان بگویید که به چه چیزی نیاز دارید!). پوزیشن ها زیادی وجود دارد که می توان تنوع ایجاد کرد.

در مسیر یادگیری رابطه جنسی، شما به سرعت متوجه خواهید شد که برخی از پوزیشن های سکس واقعا احساس خوبی خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر لذت چندانی ایجاد نمی کنند. نکته کلیدی این است که به تلاش برای تجربه پوزیشن ها و تغییرات جدید ادامه دهید تا کاملا متوجه علایق یکدیگر شوید.

16- از ابزار استفاده کنید

آیا به قدرت، فشار یا نوعی تحریک نیاز دارید که بدن انسان قادر به ارائه آن نیست؟ وقت آن است که از ابزارهای جنسی (sex toys) کمک بگیرید.

آلت مردانه مصنوعی و ویبراتورها می‌ توانند رابطه جنسی را سرگرم‌ کننده‌ تر و ارگاسم را آسان‌ تر کنند و در عین حال استرس و فشار روی خود یا همسرتان را کاهش دهند. به علاوه، می توانید ابزاری مانند چشم بند، کراوات، یخ، یا حتی دست و پا زدن و شلاق را امتحان کنید!

در جلسات آموزش سکس حرفه ای، به زوجینی که از بی میلی جنسی رنج می برند و هیچ تنوع و هیجانی در ارتباط آنها نیست پیشنهاد می شود تا از ابزارها یا اسباب بازی های جنسی استفاده کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، آموزش رابطه جنسی حاوی نکات بسیار زیادی است که تعیین می کنند ارتباط با کیفیتی خواهید داشت یا نه؟

دنبال کردن دقیق همین مسائل، حتی برای بار اول، باعث می شود زندگی جنسی بسیار با کیفیتی داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در هر صورت شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین سکسولوژی ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسات صوتی، تصویری و حتی تایپی برگزار نمائید:

مشاوره با سکسولوژیست آنلاین

منبع: برگرفته از سایت badgirlsbible + تیم تحریریه ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. خیلی عالی بود من تازه عقد کردم وهمسرم اصرار به رابطه جنسی عمیق ودخول داره اما من خیلی میترسم از اولین نزدیکی وهم دردپاره شدن بکارتم به هرحال با اموزش های شما فکر کنم باید بهش اجازه نزدیکی بدم

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا