مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

نتایج بررسی تاثیر استروژن بر افسردگی

استروژن از هرمون های جنسی زنانه میباشد ، اما اینکه ارتباط آن با افسردگی چیست و سوالاتی از این قبیل را باید مطلب را تا انتها خواند که متوجه شد. در اینجا با کمک تحقیقات و نظریات روانشناسانه پزشکی قصد داریم تاثیر استروژن بر افسردگی را بیان کرده و بیشتر بیماری افسردگی و عوامل موثر بر آن را بشناسیم. در صورت تمایل برای شناخت بیشتر افسردگی و درمان آن مقالات مرتبط با آن که در پایگاه روانشناسی ویکی روان موجود است را مطالعه نمایید.

مطالعه تاثیر استروژن بر افسردگی

با ویکی روان همراه شوید.

استروژن از دلایل افسردگی

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

درمان

بر طبق یک تحقیق جدید، روش درمان معمولی که برای بیماری اندومتریوز استفاده می شود، ممکن است نوسانات خلقی شدیدتری را نسبت به آنچه که قبلا تصور می شد، به وجود آورد.

محققین دانشگاه مرکز علوم بهداشتی اوکلاهما دریافته اند در زنانی که داروهایی با عنوان آگونیست های هورمون آزادکننده گونادوتروپین برای درمان اندومتریوز استفاده می کنند، علائم افسردگی در اوایل دوره ی درمان تشدید می شود. این تحقیق در آخرین نشست سالیانه ی انجمن روانپزشکی امریکا ارائه شد.

گونادوتروپین ها هورمون هایی هستند که رشد و عملکرد اندام جنسی را تنظیم می کنند. آگونیست های گونادوتروپین، رها سازی گونادوتروپین ها را از غده هیپوفیز کنترل می کنند

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

احتیاط حین مصرف دارو

دکتر جولیا وارناک، محقق و روانپزشک مرکز اوکلاهما، گفته است:

« برخی از زنان قبلا مشکلات جدی روحی داشته اند. شما باید در تجویز یا استفاده از این داروها مراقب باشید. ممکن است بیمارانی که تحت درمان با گونادوتروپین هستند، بخواهند درمان با داروهای ضدافسردگی را ترجیحا زودتر شروع کنند، چون احتمال دارد درمان با گونادوتروپین ۶ ماه طول بکشد. »

استروژن از دلایل افسردگی

دکتر وارناک و همکارانش  تاثیر استروژن بر افسردگی را در ۱۴ زن ۲۱ تا ۴۰ ساله مبتلا به اندومتریوز مورد بررسی قرار دادند. این محققین گزارش دادند در بیمارانی که سطح استروژن آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود. ( آگونیست های گونادوتروپین تولید استروژن توسط تخمدان ها را کاهش می دهند. )، علائم افسردگی تشدید شد. به نظر می رسد این رابطه در طول زمان پایدار بماند.

به دلیل اینکه علائم افسردگی بعد ازگذشت سه ماه از شروع مصرف آگونیست های گونادوتروپین در سطح بالایی قرار داشت، محققین به این نتیجه رسیدند که ممکن است؛ تشدید مشکلات روحی با کاهش سطح استرادیول در بدن مرتبط باشد.

محققین درباره تاثیر استروژن بر افسردگی عنوان کردند انجام مطالعات تحقیقاتی بر روی زنان هایی که کاهش استروژن را تجربه کرده اند،( مانند بعد از زایمان ) ضروری ست،  تا به بررسی بیشتر بر روی تعامل پیچیده بین استروژن و حالات روحی دست یابند.

دکتر وارناک به همچنین بیان داشته است که: « تحقیقات آینده باید با هدف تلاش برای درک بیشتر پاتوفیزیولوژی و فرایندهای اساسی که موجب افسردگی می شوند، انجام گیرد. »

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا