خیانت

دلایل خیانت زنان چیست؟ (23 علت خیانت زنان)

ریشه خیانت زنان در روانشناسی چیست؟

علت خیانت خانم ها چیست و چرا آنها اقدام به این کار می کنند؟ این سوال در بخش مشاوره درمان خیانت سایت ویکی روان زیاد پرسیده می شود! دلایل خیانت زنان هر چیزی باشد باید به شکلی اصولی به آن بپردازیم. خب در ادامه این مقاله ویکی روان به این سوال پاسخ می دهیم که ریشه خیانت زنان چیست و چرا زن ها خیانت می کنند؟

پیش از شروع پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف خیانت چیست را در ویکی روان مطالعه نمائید تا اشراف بیشتری به موضوع خیانت زنان پیدا کنید.

علت خیانت زنان چیست؟

با سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

خیانت زن

زنان نیز همانند مردان ذاتا موجودات شهوانی و جذابی هستند.

برخلاف نسل‌های گذشته، در حال حاضر زنان و مردان تقریبا به یک میزان خیانت می‌کنند، اگرچه ریشه خیانت زنان ممکن است با مردان متفاوت باشد.

کارشناسان برای خیانت زنان 3 دلیل اصلی را عنوان کردند که عبارتند از:

  1. نبود عشق نسبت به شریک زندگی اولیه
  2. تمایل به تنوع جنسی
  3. عوامل موقعیتی

برخی هم افزایش خیانت در بین زنان را به افزایش مسئولیت ها (و در نتیجه افزایش نیازها و خواسته ها) زن مدرن نسبت می دهند.

زنانی که تحت تاثیر دیدگاه های فمینیست و آزادی مالی هستند به احتمال کمتری مصالحه می‌کنند و موقعیت مناسبی برای ارضای عاطفی و جنسی در رابطه آن ها وجود ندارد.

اگرچه این نظریه نیز در روانشناسی وجود دارد که یک زن در یک رابطه مشترک باید دارای یک انگیزه فیزیکی باشد که او را در هر جایی راضی کند، به ویژه اگر همسر فعلی او کامل نباشد.

یادتان باشد در حالت کلی تر، از دید روانشناسی اگر ما علت خیانت زنان را بدانیم و متوجه شویم چرا زنان خیانت می کنند بهتر می توانیم از آن پیشگیری کنیم.

بدون شک آمار در هر جامعه ای اینگونه نشان می دهد که زنان نیز به اندازه مردان خیانت می کنند! به هر حال خیانت خانم ها هم مانند خیانت آقایان دلایل بسیاری دارد. (البته مواردی مانند نوع فرهنگ، دین و باورهای اجتماعی در بعضی جوامع باعث میشود آمار خیانت زنان کمی کمتر از آقایان باشد اما در هر صورت اختلاف بسیار زیاد نیست)

فرقی نمی کند آنها متاهل هستند یا مجرد. علت خیانت زن متاهل با خانم های مجرد تا حدودی شبیه هستند!

قبلا در سایت ویکی روان اشاره کردیم که خیانت کردن تنها برای  برقراری ارتباط جنسی نیست! اما رابطه جنسی خارج از رابطه زناشویی اگر رابطه ای باز باشد و قوانین مربوط به آن رعایت می شود، باز هم در زمره انواع خیانت به حساب می آید.

اما پیش از آنکه علت خیانت زنان را بررسی کنیم بهتر است حداقل تلاش کنیم دنیا را از چشمان آنها ببینیم تا متوجه این شبک رفتار آنها شویم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

معنای رابطه جنسی برای خانم ها چیست؟

سلامت-روانی-آنلاین-و-تصویری

بله قبلا در ویکی روان درباره معنی سکس و رابطه جنسی صحبت کردیم اما باید موضوع را بیشتر باز کنیم.

نکته ای که ممکن است برای شما جالب باشد این است که دلایل اینکه مردان و زنان در روابط زناشویی خود خیانت می کنند، می تواند بسیار متفاوت باشند. با انگیزه های مختلف هر جنس که معمولا درک ما از کلمه جنس، جنسیت مردانه و زنانه است.

بطور خلاصه، زن ها معمولا به رابطه جنسی و یا نوعی رابطه احساسی یا عاطفی خاص علاقه مند هستند، در حالی که مردان صرفا به دنبال یک تجربه جنسی واقعی می باشند

هر دو پژوهش علمی و غیر علمی این دوگانگی را تایید می کند. به عنوان مثال:

تحقیقی که توسط یک انسان شناس بیولوژیکی در دانشگاه راترز هلن فیشر (Helen Fisher) درباره علت خیانت خانم ها انجام گرفت نشان می دهد که:

بسیاری از مردان و زنان بطور کاملا جدی به همسران خود خیانت می کنند

۳۴ درصد از زنان می گویند که زندگی شادی را با همسران خود دارند، در حالیکه حدود ۵۶ درصد از مردان به این عقیده اعتقاد دارند. بنابراین می بینیم هنگامی که زنان نسبت به رابطه اول خود مقید نیستند، احتمال اینکه رابطه مخفیانه برقرار کنند بیشتر خواهد بود.

به این معنی که آن رابطه قید و بند دار را در جای دیگری جست و جو می کنند.

حتما بخوانید

این در حالی است که مردان علی رغم رابطه نزدیکی که با همسر خود دارند، احتمال اینکه رابطه مخفیانه داشته باشند، بیشتر است.

علل خیانت زنان چیست؟

خب، برگردیم سر موضوع اصلی این مقاله، علل خیانت زنان چیست و چرا چرا زنان خیانت می کنند؟

در ادامه سعی کردیم مهم ترین علل خیانت زنان به همسرشان از دید روانشناسی را بررسی کنیم، این موارد موضوعات هستند که در جلسه های مشاوره درمان خیانت خانم ها هم توسط مشاور روانشناس مورد بررسی قرار می گیرند.

۱- خلاء عاطفی اولین علت خیانت زنان است

نشانه های خیانت زن ها

مطالعات در مورد ریشه یابی خیانت زنان نشان می دهند مردانی که خیانت می کنند در درجه اول انگیزه جنسی دارند، اما زنان برای پر کردن یک نیاز عاطفی خیانت می کنند. و در یک رابطه عاطفی، رابطه جنسی اصلا بخشی از معادله نیست. اگر این رابطه ماهیت فیزیکی داشته باشد و چه عاطفی، زن ممکن است فریب بخورد زیرا او به گفتگو، همدلی، احترام، اخلاص، ستایش، حمایت یا ارتباطی که در رابطه فعلی‌اش وجود ندارد، علاقه دارند.

یک تحقیق غیر علمی که به وسیله Undercover Lovers یک سایت همسریابی مربوط به کشور انگلستان اداره می شود، می تواند گواه این موضوع باشد.

در میان زنانی که خیانت کرده بودند، اینگونه گزارش شده بود که:

۵۷ درصد آن ها عاشق مردی شده بودند که با او در یک رابطه مخفیانه بودند،  در حالیکه تنها ۲۷ درصد مردان این احساس را نسبت به معشوقه خود داشتند

این قبیل اطلاعات درباره دلایل خیانت زنان ما را به این نتیجه می رساند که:

زنانی که خیانت می کنند، بیشتر از مردان به دنبال یک رابطه عاطفی مقید هستند و در حقیقت ممکن است این رابطه مقید را احساس کنند درحالیکه شریک عاطفی آن ها این قید و بند را نپذیرد. برخی افراد خود را متقاعد می کنند که احساساتی بودن یک امر واقعی نیست. با این حال، بیشتر موارد رابطه‌ جنسی با بروز احساسات شروع می شوند. پس اولین دلیل خیانت زنان کمبود عاطفه در رابطه آنها است.

2- فراغت غیرمنتظره

تعداد کمی از انواع خیانت از پیش برنامه ریزی شده هستند، اما در عوض نتیجه یک فرصت غیرمنتظره هستند. احساس می کنند که حالشان خوب نیست و دیگری هم چنین احساسی دارد. آن ها شروع به همدردی می کنند و سپس ادامه می دهند. افراد در این وضعیت معمولا نمی توانند دلیل خیانت خود را توضیح دهند.

به همین خاطر اینکه چرا دخترا خیانت میکنند به مسائلی غیرمنتظره می تواند ارتباط داشته باشد.

3- تکنولوژی جنسی دیگر علت خیانت خانم ها است

دلیل خیانت خانم ها

در گذشته تعداد زوج هایی که دست به خیانت می زدند، تنها محدود به دوستان، همسایه ها و افرادی می شد که در محل کار، مهمانی و مراسم های مختلف ملاقات می کردند، اگرچه امروزه به لطف تکنولوژی، تعداد این افراد به تعداد بی شمار افزایش داشته است.

شمار این رابطه های پنهانی دیگر تنها محدود به افرادی نیست که در زندگی روزمره خود با آن ها مواجه می شویم و یکبار باید بگویم که بر اساس کلیشه فرهنگ ما که بر این باور است که مردان شیفته تکنولوژی هستند.

پس بنابراین بیش از زنان تمایل دارند تا با استفاده از این تکنولوژی ها رابطه مخفیانه تشکیل دهند که این کار تا حدودی اشتباه است

در حقیقت، امروزه زنان، به ویژه جوان ترها، درست به اندازه مردان با تکنولوژی دیجیتال درگیر هستند، حتی در برخی مواقع بیش از مردان درگیر آن می شوند.

برنامه های پیام رسان و رسانه های اجتماعی مثال های اولیه برای علت خیانت خانم ها هستند.

زنان بیشتر از مردان از ابزارهای پیام رسان استفاده می کنند و احتمال اینکه خانم ها از رسانه های اجتماعی همچون:

  • فیس بوک
  • واتساپ
  • تلگرام
  • اینستاگرام
  • تیک تاک

و سایر برنامه ها استفاده کنند، بیش از آقایان است، همچنین اغلب مواقع نامه هایی را آشکارا پست می کنند.

در بیشتر موارد زنان در شبکه های آنلاین در جستجوی چیزی هستند که اغلب در زندگی واقعی خود به دنبال آن می گردند. یک رابطه عاطفی معنادار

در بررسی علت خیانت خانم ها می توان گفت، اگر روابط دیجیتالی که به آن دست می یابند حتی با انگیزه جنسی همراه باشد، باز هم در میسر آن قدم خواهند گذاشت.

اگر در حال مطالعه این متن هستید و از نشانه خیانت های وابسته به تکنولوژی درمیان عموم متعجب شده اید، به ادامه مطلب توجه کنید.

4- یک علت خیانت خانم ها عزت نفس پایین است

شاید برایتان سخت باشد کمبود عزت نفس را یکی از دلایل خیانت زنان بشمارید اما حقیقت چیز دیگری را نشان می دهد!

هنگامی که یک زن عزت نفس پایینی دارد، ممکن است برای توجه و اعتباری که پارتنرشان قادر به ایجاد و حفظ آن نیست، به دنبال منبعی خارج از چهارچوب ازدواج باشند و این علت خیانت زن به مردش است. عزت نفس پایین به این شکل شروع می شود: «چرا کسی باید مرا جذاب ببیند؟»

اگر هم کسی چنین توجهی را نشان دهد، احساس خیلی خوبی دارد. زنی که خیانت می کند ممکن است برای اثبات ارزش یا مطلوبیت خود به خیانت تکیه کند. زمانی که شیدایی زودگذر به پایان می ‌سد، باعث می‌شود آنها احساس غفلت یا بی‌ارزشی کنند، بنابراین به دنبال یک رابطه عاشقانه جدید می روند و این چرخه ادامه می یابد.

زنان دارای عزت نفس پایین، افسردگی، آسیب های جدی در دوران کودکی و سایر مشکلات مشابه، به دنبال کسب اعتبار از طریق فعالیت های عاطفی و جنسی می باشند

اگر کسی آن ها را به یکی از این دو دلایل بخواهد، به آن ها احساس ارزشمند بودن، خواستنی بودن، دوست داشتنی بودن، مورد نیاز بودن و جذاب بودن دست خواهد داد.

پیشنهاد می کنیم مطلب راه های تقویت عزت نفس را در ویکی وران مطالعه کنید.

5- خانم ها از خیانت برای خنثی کردن یا کنار آمدن با احساسات دشوار استفاده می کنند

خیانت کردن همچنین ممکن است نشان دهنده وجود چیزی در درون خود یا رابطه ای باشد که با آن سر و کار ندارند.

همانطور که در ویکی روان گفته شد، روانشناسی خیانت زنان را با روی آوردن به الکل یا مواد مخدر مقایسه می کند، به طوری که افراد ممکن است به جای حل مشکلشان، برای فرار از احساسات به هر یک از این رفتارها روی آورند. در واقع علت خیانت زنان گاهی به راهکاری جهت فرار از شرایط دشوار موجود مربوط می شود که اشتباه محض است!

6- انتقام گرفتن از دیگر علل خیانت زنان است

راه تشخیص خیانت همسر چیست؟

در برخی موارد زن ها از جانب شریک زندگی خود خیانت می بینند (اغلب هم از نظر مالی و هم جنسی) و در نتیجه خیانت را به عنوان راهی برای تلافی انتخاب می کنند.

برای مثال:

زنانی که به دنبال انتقام هستند، در پی پنهان کردن کار خود نیستند، چرا که این موضوع برای آن ها اهمیتی ندارد.

پس اگر می پرسید چرا زن ها خیانت می کنند باید بگوییم چون خیلی از آنها خیانت دیده اند و دیگر برایشان اهمیت ندارد همسرشان چه فکری درباره آنها می کند.

مشاوره درمان خیانت آنلاین

7- تنهایی و نادیده گرفته شدن دیگر دلیل خیانت زنان است!

خیانت زن ها

زنی که خیانت می کند ممکن است پارتنری داشته باشد که ساعت های طولانی کار کند و تمام روز با بچه ها در خانه تنهاست. شاید خود را در مرحله ای از زندگی یافته اند که دوست پیدا کردن سخت تر است یا شاید مورد مهم دیگر آن ها دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری مزمن است. دلیل هر چه که باشد، تنهایی یا احساس انزوا و جدایی می تواند مقدمات خیانت را فراهم کند.

گاهی در اغلب زن ها احساسی شبیه به

  • پرستار بچه بودن
  • پیشخدمت خانه بودن
  • مادر بودن
  • یا شخصی که مسائل مالی را تامین می کند

دست خواهد داد تا احساسی شبیه به همسر یا خانم خانه بودن.

آن ها ممکن است اقدام به برقراری رابطه جنسی در خارج از حیطه رابطه زناشویی خود کنند تا بتوانند راهی را برای پر کردن این خلا پیدا کنند. این سبک زندگی در ابتدا باعث بروز خیانت ذهنی و بعد دیگر انواع جدی تر خیانت در خانم ها می شود.

8- میل به صمیمیت دیگر دلیل خیانت کردن خانم ها است

صمیمیت چه فیزیکی باشد و چه احساسی، یکی از آن نیازهایی است که همه ما می خواهیم برآورده شود.

اگر زنی در رابطه‌اش احساس وجود انواع صمیمیت عاطفی نکند و فرد دیگری این نوع صمیمیت را از خود نشان دهد، جذبش خواهند شد. برخی پژوهش های قدیمی‌تر درباره ریشه خیانت خانم ها نشان داده اند که زنان نسبت به مردان خیانتکار ارتباط عاطفی قوی تری با فرد جدید دارند و این نشان می دهد که عشق بخشی از معادله خیانت برای زنان است.

پیشنهاد می کنیم مقاله تعریف صمیمیت چیست را در ویکی روان مطالعه نمائید.

9- عدم وجود هیجانات عاطفی

احتمالا این اصطلاح خیانتکاران را شنیده اید که به خاطر هیجانش خیانت می کنند. آن ها ممکن است رابطه مهم دیگر خود را دوست داشته باشند اما مشتاق آن تعاملات پر از اندورفین باشند که یک رابطه جدید را بسیار هیجان انگیز می کند.

شاید این جملات را از زبان آنها شنیده باشیم: «من فکر می کنم جامعه ما صادقانه به این موضوع نمی پردازد که کار و زندگی خانوادگی گاهی چقدر می تواند خسته کننده باشد.»

همانطور که در بالا اشاره شد، دخیانت زنان به همسرانشان تنها نیاز جنسی نیست! در بررسی علت خیانت خانم ها باید گفت:

برخی از خانم ها دلتنگ روزهایی می شوند که در ملاقات های اولیه و قرارهای عاشقانه و در حین ایجاد رابطه های جدید خود داشتند.

بعد از گذشت زمان، حالا آن ها شریک زندگی خود را فردی یکنواخت و کسل کننده می بینند. در نتیجه برای ارضاء این شور و هیجانات عمیق در جستجوی پیدا کردن و بودن با یک شریک جدید هستند.

مردهایی که مدام پی کار کردن، تفریحات شخصی، رفیق بازی و نادیده گرفتن نیازهای خانم ها هستند بیشتر از هر مرد دیگر در معرض خیانت دیدن هستند. تحقیقات روانشناسی در مورد اینکه چرا زن ها خیانت میکنند نشان می دهد ۶۷ درصد از زنان دگرجنس گرا و متاهلی که خیانت می کنند، به دنبال عشق رمانتیک هستند، البته ۱۰۰ درصد زنان هر گونه قصد ترک شوهران خود را انکار می کنند؛ برخی حتی عشق خود را به شوهرانشان ابراز کرده و دید مثبتی به این موضوع داشتند!

پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف خیانت عاطفی چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

10- بحران میان سالی دیگر علت خیانت زنان است

در حالی که بحران های میان سالی عموما افراد بین ۳۵ تا ۶۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهند، این رویداد ارتباط کمتری با سن دارد تا شرایط تضعیف کننده.

رویدادهای مهم زندگی، مانند مرگ پدر و مادر یا شروع مرحله‌ی مهم زندگی، ممکن است بحران میانسالی را در یک زن به وجود آورد و باعث شود که او بار سنگینی را به دوش بکشد. قبلا در مقاله خصوصیات زنان 40 ساله در ویکی روان کاملا در این مورد توضیح دادیم. یعنی انتظار دارند از نظر اجتماعی – فرهنگی همه چیز را داشته باشند مانند یک شغل موفق، یک شریک زندگی دوست داشتنی، فرزندان دوست داشتنی و غیره.

11- عدم وجود رابطه جنسی در محیط خانه دیگر دلیل خیانت زنان است

مشاوره-آنلاین-درمان-خیانت

از آنجایی که پیش تر اشاره کردیم، زن ها موجوداتی دارای میل جنسی هستند، دقیقا مانند مردها.

خانم ها هم همانند مردان از انجام کارهایی که به هنگام عشق ورزی صورت می گیرد، لذت می برند

همچنین از رفتاری که باعث شود به آن ها احساس خواستنی بودن، مورد نیاز بودن و جذاب بودن دست دهد، لذت می برند و به آن تمایل دارند.

در برخی موارد زن ها نسبت به شریک زندگی خود از غریزه جنسی بالاتری برخوردار هستند. که در این صورت این قضیه مشکل ساز خواهد بود.

علاوه بر اینکه رابطه مشترک آن ها خاتمه می یابد، در کنار آن به دنبال برقراری یک رابطه جنسی کوچک برای برطرف کردن نیازهای جنسی خود هستند.

پس دیگر علت خیانت زنان تامین نشدن نیاز جنسی آنها در محیط امن خانه توسط همسرشان است. اما تنها برقراری رابطه جنسی کافی نیست، خانم ها باید رسیدن به ارگاسم را تجربه کنند تا لذت واقعی یک رابطه جنسی کامل را داشته باشند و به رضایت برسند. دقیقا مانند مردها.

خیلی از خانمها بدون توجه به اثرات روانی خیانت کردن و برای تامین نیازهای جنسی و ماجراجویی های جنسی به همسرشان خیانت می کنند.

12- خشم یا سرزنش

برخی از زنان معتقدند نحوه رفتار همسرشان ایده‌آل نبوده و به همین وارد رابطه موازی می شوند. هنگامی که یک پارتنر از انتظارات خود کوتاه می آید و نمی تواند تمام نیازها و خواسته های دیگری را برآورده کند، شکافی در رابطه ایجاد می‌کند که انگیزه بیراهه رفتن را فراهم می کند. به همین خاطر روانشناسی خشونت و خشم پنهان را دلیل خیانت کردن زنان می داند.

برخی از زنان ممکن است به دلیل دیگری مانند رابطه گذشته پارتنرشان از او رنجیده باشند و از خیانت خود به عنوان انتقام استفاده کنند.

13- عدم وجود صمیمیت واقعی در محیط خانه می تواند از دلیل خیانت خانم ها باشد

حتی اگر یک زن از رابطه جنسی خود رضایت کامل داشته باشد، آن رابطه میل و نیاز او را در زمینه رابطه عاطفی و احساسی تامین نخواهد کرد. این می تواند دیگر علت خیانت خانم ها نام بگیرد، چیزی که البته از دید مردهای زیادی پنهان می ماند.

حقیقت این است که زن ها بیش از مردها از طریق رابطه های عاطفی غیرجنسی مانند:

  • هدیه دادن
  • فراموش نشدن و صحبت کردن با آن ها
  • احساس داشتن یک پیوند عمیق و ارزشمند بودن
  • محبت کلامی به خانم ها
  • لمس شدن

به آن ها دست خواهد داد.اگر این موارد در خانه رعایت نشود، یقینا در جای دیگری آن را جستجو خواهد کرد. آقایان حتما مقاله روش های پیشگیری از خیانت زنان را در ویکی روان مطالعه کنند.

14- توقع واهی از همسر هم از علل خیانت زنان است  😐

برخی از خانم ها از همسران خود توقع دارند که هرگونه نیاز و خواسته آن ها را براورده سازند.

حتی در مواقعی که به خود این زحمت را نمی دهند که آن خواسته را با همسر خود درمیان بگذارند

هنگامی که شریک زندگی او ناگزیر از عهده ی آن ها برنمی آید. این زنان خودشیفته اغلب برای تامین نیازهای خود به سمت شخص دیگری سوق می یابند.

این موضوع به کرات در جلسات مشاوره برای خیانت زناشویی دیده می شود، توقعات بی مورد و بیش از حد از مردها و تامین نشدن آنها توسط آقایان از بارزترین دلایل خیانت زنان است.

15- عدم وجود حمایت اجتماعی از زنان

علت خیانت زن ها

در موارد بسیاری حس سلامتی زنان،باعث می شود که رابطه دوستی در زنان حامی و احساس جامعه زنان را درگیر سازد.

برخی از زنان به ویژه آن هایی که از وظایف مادری خود غفلت کرده اند و آن را به درستی انجام نداده اند و در قبال آن ارزش زیادی قائل نبوده اند برای جلب توجه یک مرد ارزش بسیاری قائل هستند.

در نتیجه این امر می تواند علت خیانت خانم ها باشد.

شاید این مورد از دلایل خیانت زنان بسیار عجیب باشد اما هر چقدر هم کم ام حقیقت دارد.

16- علت خیانت زنان تمایل آنها به ترک رابطه زناشویی است

برخی از خانم ها تصور می کنند که خیانت ساده ترین راهی است که به کمک آن می توانند شریک زندگی خود را وادار کنند که به رابطه مشترکشان پایان دهد!

این شیوه را بهتر از این می دانند که خود مستقیما آن رابطه را خاتمه دهد.

دیگر زن هایی که قصد ترک رابطه مشترک خود را دارند، تا زمانی که وارد رابطه جدید نشده اند، دست به این اقدام نخواهند زد.

17- رابطه جنسی یا اعتیاد در عشق و دوست داشتن هم علت خیانت زنان است

برخی از زنان درگیر یک رابطه جنسی و عاشقانه می شوند و آن را به عنوان راهی برای کنترل خود (حس نکردن) احساسات ناخوشایند و درد ناشی از حالات روانی جدی مانند:

انتخاب می کنند.

در واقع آنها خیانت کردن را روشی برای مرهم گذاشتن بر احساسات بد خود می دانند و به جای درمان این اختلالات آن را با لذت های کوتاه سرپوش می گذارند.

18- ایجاد تنوع دیگر علت خیانت زنان است

خیلی مواقع تربیت بچه ها، مدیریت کارهایشان، مسائل خانه، شوهرداری و ده ها موضوع دیگر باعث می شود خانم ها از روند روزانه و کارهای بسیاری که روی دوششان است خسته شوند و نیاز به تنوع داشته باشند.

متاسفانه عده ای خانم ها از خیانت کردن به عنوان راهی برای فاصله گرفتن از زندگی روزمره خسته کننده خود استفاده می کنند و به طریق سعی می کنند از روزمرگی خود دور شوند تا هم ماجراجویی داشته باشند و هم تنوع ایجاد کنند.

یکی از رایج ترین علل خیانت زنان که در جلسه های مشاوره روانشناسی درمان خیانت مشاهده می شود مربوط به همین موضوع است.

19- فرد جدید احساس خاصی به او می‌دهد

گاهی اوقات زنان خیانت می کنند زیرا فرد جدید به آن ها احساس جدیدی می دهد یا باعث می شود آن ها احساس کنند که آدم دیگری هستند. زنان معمولا بر این باورد که با خیانت احساس خاص یا سکسی بودن و دوست داشتنی دارند و نادیده گرفتن این توجه، صرف نظر از رفتار همسرشان در خانه، دشوار است.

به همین دلیل روانشناسی یکی از مهم ترین دلایل خیانت زنان را کمبود احساسات و عادی شدن زندگی مشترک می داند.

20- از خیانت برای خنثی کردن یا کنار آمدن با احساسات دشوار استفاده می کنند

خیانت کردن همچنین ممکن است نشان دهنده وجود چیزی در درون خود یا رابطه ای باشد که با آن سر و کار ندارند.

Paul خیانت را با روی آوردن به الکل یا مواد مخدر مقایسه می کند، به طوری که افراد ممکن است به جای حل مشکلشان، برای فرار از احساسات به هر یک از این رفتارها روی آورند.

21- آن ها خواهان جدایی یا تغییر هستند

گاهی اوقات خانم ها به این دلیل خیانت می کنند که می خواهند رابطه شان به پایان برسد و به نظر می رسد خیانت راهی آسان تر از مقابله مستقیم با شریک زندگی شان باشد.

از نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی در ویکی روان نشان می دهد گاهی اوقات افراد به این دلیل خیانت می کنند که می خواهند چیزی در رابطه فعلی شان تغییر کند: «زنان برای خارج شدن از ازدواج یا ماندن در یک رابطه خیانت می کنند.»

22- شرایط زمینه‌ ساز

افسردگی در خانم ها و خیانت دست به دست هم می دهند. خیانت هیجان انگیز است، به طوری که مغز می تواند شروع به ترشح دوپامین، نوراپی نفرین و انتقال دهنده های عصبی سروتونین کند که ما وقتی جذب کسی می شویم تولید می کنیم البته همان مواد شیمیایی هستند که هنگام مصرف داروهای ضد افسردگی تولید می شوند.

به عبارت دیگر، زنی که خیانت می کند می تواند از طریق خیانت خود درمان شود، حتی اگر دلیل واقعی لذت خود را درک نکند. پس شرایط زمینه ساز و حتی بیماری های روان تنی می توانند ریشه خیانت زنان باشند که البته قابل درمان هستند.

23- احساس های ناخوشایند

افراد می توانند انواع مختلفی از مکانیزم های مقابله ای را برای مقابله با احساسات دشوار توسعه دهند، گاهی اوقات استراتژی هایی را انتخاب می کنند که اثرات بی حسی عاطفی دارند و گزینه آسان تری نسبت به مواجهه با آن ها هستند. سکس، مواد مخدر، الکل و دیگر اعتیادها یا رفتارهای اجباری تنها چند مثال برای این مورد هستند.

خیانت فرار از واقعیت است. زنان تلاش می کنند با شریک زندگی شان صادق باشند و به دنبال دنیایی فانتزی هستند، اما ناگهان یک تکان شگفت انگیز به سیستم وجودشان وارد می کند و آن هجوم آدرنالین خیانت است.

علل خیانت زنان چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

مشاوره درمان افسردگی در ویکی وران

خیانت در رابطه احساسی یا رابطه زناشویی موجب آسیب های جدی در جنبه های مختلفی خواهد شد.

متاسفانه، زنانی که خیانت می کنند این مساله را درک نمی کنند (نادیده می گیرند) که خیانت های جنسی و عاشقانه به همان میزان که به زنان صدمه وارد می کند، به مردان نیز آسیب های جدی خواهد زد

جالب است بدانید که اصولا هیچگونه رابطه جنسی یا عاشقانه خاصی وجود ندارد که بیشترین آسیب را وارد سازد. بلکه نگه داشتن این راز و دروغ های پی در پی است که بیشترین درد و آسیب را به دنبال خواهد داشت.

این موضوع کاملا درست است که هنگامی که یک خیانت فاش می شود، اغلب همچنان ادامه می یابد و متوقف نمی شود.

علت خیانت زن به شوهرش چیست؟

علاوه بر مسائل جنسی دلایل مختلف دیگری به عنوان علت خیانت خانم ها وجود دارد، در حقیقت، خیانت مالی (نگه داری از رازهای مالی) بسیار متداول است.

برای اکثر زنانی که خیانت می کنند، متوقف ساختن این رفتار آن ها، بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می کنند

این مساله به این دلیل است که دلایل آن ها برای انجام این کار اغلب فراموش شده و پیچیده است. بسیاری از زنان به یک روان درمانگر (مشاور روانشناس) نیاز دارند تا بخش های این آسیب های روانی، تجاوز به حق دیگری و غفلتی که موجب ارتکاب این گونه خیانت ها می شوند را تجزیه تحلیل کند.

اگر یک زوج خواهان ادامه رابطه با یکدیگر باشند (که این مورد در اکثر زوج ها دیده می شودمشاوره ازدواج یا زوج درمانی یک فرصت دوباره به آن ها خواهد داد.

اگر علت خیانت خانم ها یک زن روابط جنسی و اعتیاد عاطفی زیاد باشد، در نتیجه درمان تخصصی ویژه ای لازم دارد، که به آن مشاوره روانشناسی خودشناسی می گویند و می توانید در سایت ویکی روان به صورت آنلاین و تصویری از آن استفاده کنید.

عوارض خیانت در زنان چیست؟

حالا که متوجه شدیم چرا زنان خیانت میکنند بهتر است به عوارض خیانت در زنان هم پرداخته شود.

بسته به شرایط فردی و خانوادگی، عوارض خیانت در زنان متفاوت می باشد، اما خیانت همیشه پیامدهای زیادی دارد که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

  • متلاشی شدن زندگی زناشویی در بیشتر موارد
  • اثرات مخرب بسیار زیاد بر فرزندان به سبب اختلاف در زندگی مشترک والدین
  • از دست دادن اعتبار نزد همسر از بدترین عوارض خیانت در زنان است
  • بروز انواع استرس و اضطراب به دلیل پنهان کاری از دیگران
  • کم شدن کیفیت زندگی مشترک
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟ 🙂

مشاوره آنلاین طلاق در سایت ویکی روان

در این مطلب به چند مورد از مهم ترین دلایل خیانت زنان اشاره کردیم، بد نیست به نشانه های خیانت کردن همسر هم آشنا شوید اما ذهنتان را زیاد درگیر این موضوعات نکنید.

تجربه های زیادی در جلسه های مشاوره خیانت زناشویی نشان می دهد در بسیاری موارد مقصر اصلی خیانت دیدن خودمان هستیم، این حتی در مورد دلیل خیانت زنان هم صدق می کند.

اما هیچ وقت برای شروع دوباره دیر نیست، از خودتان شروع کنید، بهتر شدن همیشه قدمی رو به جلو است.

پیشنهاد می کنیم اگر در زندگی زناشویی شما مشکلی وجود دارد تا حتی اگر قصد پیشگیری دارید، از یک مشاور و متخصص روانشناس کمک بگیرید تا راحت تر و سریع تر بتوانید بر مشکلات غلبه کنید.

اگر دچار مشکل خیانت شده اید، اگر فکر می کنید خیانت شما و زندگیتان را تهدید می کند، می توانید از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان برای بهبود شرایط خود استفاده کنید.

با کلیک روی دکمه زیر لیست مشاورین ویکی روان را مشاهده کنید:

مشاوره روانشناسی غیر حضوری درمان خیانت

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا