خیانت

پیامدهای خیانت کردن چیست؟ (۹ آسیب بعد از خیانت)

پیامدهای خیانت کردن به اشکل مختلف خود را نشان می دهد و بر جنبه های متفاوت زندگی فرد خیانتکار تاثیر می گذارد. بعضا آسیب های خیانت کردن آنقدر زیاد هستند که تا آخر عمر در کنار فرد می مانند اما او خبری از وجود آنها ندارد. مشاورین روانشناس ویکی روان هم در جلسات مشاوره روانشناسی خیانت درباره عوارض خیانت کردن هشدارهای زیادی می دهند که در ادامه این مطلب سایت ویکی روان بیشتر به آنها می پردازیم.

پیامدهای خیانت کردن چیست؟

علت خیانت مردان

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همانطور که قبلا در مقاله تعریف خیانت کردن چیست، در سایت ویکی روان گفتیم، هنگامی که یکی از زوجین به دلیل نیازهای عاطفی یا جسمی از رابطه خارج می ‌شود، طرف مقابل ممکن است رابطه را خاتمه دهد یا او را ببخشد و ادامه دهد. اما به هر ترتیب این مشکلات خارج از چهارچوب ازدواج تأثیرات عمده و منفی دارند که برای مدتی احساس می‌ شوند.

خیانت کردن اما موضوعی دیگر است که موجب آسیب های جدی به رابطه می شود و در بسیاری موارد رابطه به انتها می رسد. اگر می پرسید خیانت کردن چه پیامدهایی دارد خوب به موارد زیر دقت نمائید:

۱- از پیامدهای خیانت آسیب رسیدن به عزت نفس است

کسی که به او خیانت شده، به عزت ‌نفسش آسیب می‌ رسد. آنها ممکن است این افکار را با خود داشته باشند:

  • آیا من کافی نبودم؟
  • یا اگر من به خودم اجازه این کار را نمی‌دادم، این اتفاق نمی‌ افتاد
  • من چه مشکلاتی دارم که دوست نداشت با من بماند؟

همانطور که کودکان تمایل دارند خود را مقصر طلاق والدین خود بدانند، بسیاری از قربانیان یک رابطه نیز خودشان را سرزنش می ‌کنند.

تصمیم برای خیانت تقصیر شما نبوده و مشکلاتی در رابطه بوده‌ اند و شما تصمیم نگرفتید که با کسی رابطه داشته باشید. این احتمال وجود دارد که شریک زندگی شما با کمبودهایی در رابطه مواجه شده باشد.

۲- از دست دادن اعتماد به همسر خیانتکار

بخشیدن خیانت همسر ممکن است؟

پیامدهای خیانت به همسر بلافاصله خود را نشان می دهند. برای قربانی، اعتماد دوباره بسیار دشوار است به همین خاطر جلب کردن اعتماد بعد خیانت بسیار دشوار است. ممکن است او توسط دیگران مورد قضاوت قرار گیرد.

حتی اگر این رابطه به پایان برسد و رابطه دیگری آغاز شود خیانت ممکن است پیامدهایی در پی داشته باشد. مهم است که برای مشکلات خود به یک مشاور روانشناس برای درمان خیانت مراجعه کنید

مشاور روانشناس کمک می کند موضوع را بدون احساسات بررسی و بهترین راهکار را انتخاب کنید.

اما در هر صورت، عدم تمایل به اعتماد کردن به دیگران باعث می شود در روابط بعدی هم آسیب پذیر باشیم و شرایط خوبی را تجربه نکنیم. این از بدترین و ماندگارترین عوارض روحی خیانت کردن است که زن و مرد هم ندارد!

۳- احساس ناپایداری عاطفی از دیگر پیامدهای خیانت زناشویی است

بنر-مشاوره-روانشناسی-آنلاین

ممکن است احساس کنید دنیای شما وارونه شده است. مواردی که در زندگی شما احساس امنیت ایجاد کرده‌ اند، از بین رفته ‌اند. به یکباره زیر پایتان خالی شده است.

مهم است که احساس پایداری را در درون خود پیدا کنید. به مهارت های نجات خود توجه کنید و دریابید که چگونه می ‌توانید با این مسئله کنار بیایید.

خیانت دیدن یا حتی خیانت کردن سبب می شود احساسات افراد جریحه دار شود و نتوانند در آینده آنها را مدیریت کنند، یعنی در مواقعی که نیاز است منطقی فکر کنند، تماما احساسی می اندیشند.

۴- بالا و پایین شدن احساسات از اثرات خیانت کردن است

یک دقیقه ممکن است احساس گریه کنید، لحظه دیگر دوست دارید فریاد بزنید. ممکن است امروز او را سرزنش کنید و در عین حال خود را هم سرزنش کنید.

معمولا هنگام مواجهه با خیانت احساسات بی شماری احساس می‌شوند. درک کنید که این طبیعی است. آنچه را که احساس می کنید را حس کنید و روی آن کار کنید. احساسات خود را روی هم انباشته نکنید

اگر احساس می‌کنید باید در مورد احساسات خود با کسی صحبت کنید به دنبال یک متخصص روانشناس باشید.

۵- این کار بر تمام حوزه‌ های زندگی تأثیر می ‌گذارد

پیامدهای خیانت کردن چیست؟

مشکلات این چنینی در ازدواج تأثیرات زیادی بر تمام جنبه ‌های زندگی شما دارد. ممکن است متوجه شوید که به شغل خود، دوستانتان، انتخاب ‌های زندگی خود نگاه متفاوتی دارید.

این تاثیرات ممکن است مثبت یا منفی باشند، اما بیشتر قربانیان می ‌گویند که این امر در سایر زمینه‌ های زندگی آنها تغییراتی ایجاد کرده است

مهم این است که در میان آشفتگی عاطفی ناشی از هر نوع خیانت، در حوزه‌ های اصلی زندگی خود تغییری ایجاد نکنید.

در ویکی روان بخوانید: دلیل خیانت کردن خانم ها چیست؟

۶- زندگی بعد از خیانت کردن شکل دیگیری می گیرد

کمتر کسی این مورد را در دسته پیامدهای خیانت کردن در نظر می گیرد.

خیانت کردن وقتی علنی شود، روی شخصیت و دید دو طرف بر زندگی تاثیر زیادی می گذرد، خیانت دیدن قواعد ذهنی را در ذهن انسان تغییر می دهد و او را وارد دنیای جدیدی می کند

در واقع زندگی بعد از خیانت کردن شکل دیگری پیدا می کند و انسان ها را به فردی جدید تبدیل می کند. در واقع از دید علم روانشناسی مهم ترین عوارض خیانت کردن تغییر انسان هاست!

۷- تمایل به تنهایی بیشتر می شود

افرادی که در معرض اثرات خیانت کردن هستند، تمایل دارند زندگی تنهایی داشته باشند! این به معنی اجتماع گریزی نیست، بلکه مواجهه با پیامدهای خیانت سبب شده ترجیح دهنده شریک عاطفی نداشته و به تنهایی پیش بروند.

این احساسات شاید به مرور بهتر شود اما اثرات خلوت گزینی و میل به تنهایی با آنها باقی می ماند.

۸- عدم اعتماد به هیچ فردی از جنس مخالف از پیامدهای خیانت کردن است

مردی را تصور کنید که خیانت دیده و به هر شکلی رابطه احساسی او تمام شده است.

این فرد به سختی می تواند با زن های دیگر ازتباط عمیق عاطفی برقرار کرده و تجربیات خوش گذشته را ایجاد کند! ایجاد احساس نفرت، خشم و کینه در او ایجاد شده و مشکلات روانی دیگری را همراه خواهد داشت!

در واقع از پایدارترین عوارض خیانت کردن زن و مرد، این است که اعتماد خود به جنس مخالف را از دست داده و حتی در رابطه جدید هم شک و تردیدهای زیادی با آنها خواهد بود که به آن اثرات روانی خیانت می گویند

بهترین راهکار در این مواقع این است که از روانشناس متخصص درمان انواع خیانت کمک گرفته و برای بهبود شرایط روانی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت برای همیشه فشار سنگین روانی را با خود حمل می کنند.

۹- بروز دیگر اختلالات روانی

نتیجه قطعی خیانت کردن، ایجاد احساسات و حالت های روانی ناپایدار است.

همانطور که در بالا گفتیم، نوسان احساسات اولین مورد از آسیب های خیانت کردن است. نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی غلبه بر خیانت نشان می دهد، افرادی که خیانت دیده اند، به مرور نشانه هایی از استرس های پنهان، اضطراب و تشویش عمومی در آنها دیده شده است.

این یعنی یکی از نتایج خیانت کردن برور اختلالات روانی بسیار است!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد پیامدهای خیانت کردن در رابطه

دلایل زیادی برای خیانت وجود دارد، معمولا این کار بدون تأمل در مورد تأثیراتی که می تواند روی شخص مقابل بگذارد انجام می شود. با این حال، اثرات آن می تواند ویرانگر باشد و مدتها طول می کشد تا از بین برود.

مهم است که شما به بررسی این اثرات پرداخته و راه هایی برای حل آنها پیدا کنید

یک شبکه حمایتی از خانواده و دوستان، مشاوران حرفه ای یا هر شخص دیگری که می توانید به آنها اعتماد کنید ایجاد کنید تا به شما کمک کنند از این مشکلات رهایی یابید و رو به جلو حرکت کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

غذاهای ضد افسردگی کدامند

حالا که با پیامدهای خیانت به همسر آشنا شدیم بهتر است اقدام عملی کنیم، این اقدامات عملی شامل موارد بسیاری هستند اما اگر مورد خیانت واقع شده اید یا نشانه های خیانت کردن همسرتان را مشاهده می کنید باید فکر کنید که آسیب کمتری به شما وارد شود!

پیشنهاد ما در ویکی روان این است که از فردی متخصص به نام مشاور روانشناس کمک بگیرید (مشاور روانشناس کیست؟)

این فرد می تواند به خوبی شرایط شما را بررسی و بدون هیچ پیش قضاوتی بهترین راهکار را ارائه دهد تا در شرایط پایدار قرار بگیرید.

شما دوست گرامی می توانید از سراسر دنیا در سایت ویکی روان با مشاور روانشناس مورد نظرتان جلسات مشاوره تخصصی خیانت برگزار نمائید. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره خیانت در ویکی روان

منبع: تیم تحریریه ویکی روان و سایت liveabout

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا