خیانت

ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد؟ (5 دلیل که میشود)

راه های برگشت به زندگی بعد از خیانت همسر

ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد و اعتماد از دست رفته را دوباره ایجاد کرد؟ شاید خیلی سخت به نظر برسد اما در جلسات مشاوره خیانت همسر همیشه توضیحات زیادی درباره برگشت به زندگی بعد از خیانت داده می شود تا زندگی مشترک امکان سنجی شود. قصد داریم در این مطلب سایت ویکی روان، به بررسی دقیق امکان زندگی کردن بعد از خیانت از دید روانشناسی بپردازیم.

ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد؟

با مقاله های روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

بی اعتمادی اغلب باعث بی ثباتی، از دست دادن اعتماد و افزایش تعارض در یک رابطه می شود. برای بسیاری از افراد، سخت است که فکر کنند بعد از خیانت، رابطه سالم خواهد بود و بخشی از فرآیند درمان شامل بازتاب آنچه رخ داده و دلیل آن است. از همه مهمتر، روابط زمانی می توانند از خیانت جان سالم به در ببرند که هر دو طرف مایل به همکاری برای بهبود و پیشرفت در روابط باشند. به همین خاطر اینکه ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا نه بستگی کامل به نشانه های پشیمانی در فرد خیانتکار و تمایل نسبی فردی که خیانت دیده دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

آیا رابطه شما پس از بی اعتمادی حفظ می شود؟

پاسخ مثبت است، اما هر دو نفر باید روی اثرات و پیامدهای خیانت بر رابطه و سلامت روانی فردی خود کار کنند. فردی که به او خیانت شده، معمولا دچار سطحی از آسیب های خیانت، افسردگی بعد خیانت، عزت نفس پایین و مسائل مربوط به اعتماد می شود و فردی که خیانت کرده، باید بررسی کند که چه چیزی باعث چنین اشتباهی شده، آیا پشیمان هستند و بر هر گونه احساس شرم و گناه غلبه می کنند.

علاوه بر میزان دفعاتی که خیانت رخ داده و مدت زمان این ماجرا ممکن است بر تمایل فرد به بخشیدن شریک زندگی اش تاثیر بگذارد. پس برگشت به زندگی بعد از خیانت تکنیک هایی دارد که می توانید آموزش ببینید. اما اینکه ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد بستگی به شرایط بسیاری دارد که باید بررسی کنید.

چه چیزهایی زندگی کردن بعد از خیانت را ممکن می کند؟

برخی از عواملی که یک رابطه را بعد از خیانت نجات می دهد، عبارتند از:

1- خیانت چند وقت یکبار اتفاق افتاده؟

برای بسیاری از افراد، بخشش فرد خیانتکار در یک موقعیت یکباره آسانتر از یک ماجرای مداوم یا خیانت سریالی است. برای برخی هم، مقدار دفعاتی که یک فرد خیانت می کند، زمانی که از آن خط قرمز عبور می کند، مهم نیست. از شریک زندگی خود بپرسید: آیا خیانت یک بار بوده است؟ آیا این یک ماجرای ادامه دار بود؟

2- مدت زمان ماجرا

مدت زمان یک رابطه می تواند بر تمایل زوجین برای حفظ رابطه تأثیر بگذارد. برای برخی، رسیدگی به امور بلندمدت و پیشبرد آن بسیار دشوارتر از روابط کوتاه مدت است، اما این به هر یک از زوجین بستگی دارد که چه چیزی را یک رابطه کوتاه مدت و بلند مدت در نظر بگیرند.

یک رابطه طولانی مدت ممکن است برای یک نفر بیش از سه ماه بوده، در حالی که پارتنر او پس از گذشت یک سال آن را طولانی مدت در نظر بگیرد. این یک مکالمه سخت و ضروری است تا تعیین کنید آیا می توانید به ادامه دهید یا خیر؟ با شناخت همسرتان باید بدانید ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا نه؟ او چه خط قرمزهایی در رابطه دارد که شما از آن مطلع نیستید؟ پس عوامل زیادی بر زندگی بعد از خیانت تاثیر دارد و باید شرایط افراد در نظر گرفته شود.

3- خیانت برای چه مدتی به صورت راز بوده است؟

پیامدهای خیانت کردن چیست؟

در حالی که خیانت معمولا مستلزم پنهان کاری است، اما اینکه چقدر بعد از خیانت شریک زندگی شما اقرار کند، می تواند تفاوتی ایجاد کند. عمل آگاهانه مخفی نگه داشتن چیزی می تواند برای فردی که به او دروغ گفته می شود بسیار آسیب رسان باشد.

4- آیا جنسیت مهم است؟

در حالی که موارد خیانت در مردان بیشتر از زنان گزارش شده، در این که ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا نه، جنسیت خیانتکار لزوما نقشی ندارد. آنچه اهمیت دارد این است که هر دو طرف از نظر احساسی مایل به پردازش این اتفاق هستند.

5- آیا دوست یا خانواده ای در جریان بوده است؟

برای برخی، آگاه بودن دوستان و خانواده از خیانت مورد قبول نیست. برای فردی که فریب خورده است، این کار می تواند اعتماد را نه به شریک زندگی، بلکه به دیگر عزیزان نیز از بین ببرد. این کار اغلب استرس و فشار مضاعفی را بر دوستان و عزیزان وارد می کند که یا صادق باشند و اطلاعات خصوصی را افشا کنند، یا به شریک خیانت کار اجازه دهند که خودش اقرار کند.

9 نکته برای اصلاح رابطه پس از خیانت

اگرچه همه روابط متفاوت هستند، اما گذر از خیانت یک فرآیند مشارکتی بین همسران است که زمان و صبر می طلبد. به همین خاطر پاسخ به سوال ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد برای همه زوجین ممکن نیست.

گاهی نوع خیانت باعث می شود رابطه برگشت پذیر باشد. اما اینکه زندگی کردن بعد از خیانت برای همه ممکن است یا نه قابل پیشبینی نیست

مهم است که پارتنرها گفتگوهای صادقانه و محترمانه ای در مورد چرایی وقوع خیانت، احساسشان در مورد آن و چگونگی جلوگیری از آن در آینده داشته باشند. اغلب نیاز به زمان برای آرام شدن و پردازش احساسات فرد دارد تا از دیدگاه منطقی تری عمل کند. قبلا در ویکی روان درباره راه های کنار آمدن با خیانت همسر صحبت کردیم، اما اگر قصد برگشت به زندگی بعد از خیانت را دارید به موارد زیر خوب دقت کنید.

1- درباره دلیل این اتفاق صحبت کنید

داشتن ارتباط باز و سالم در یک رابطه به خصوص در مسیر درمان از خیانت مهمتر است. فردی که فریب خورده باید بتواند آنچه را که احساس می کند و اطلاعات یا جزئیات دردناکی را بپرسد.

2- صادق باشید

صداقت در برقراری ارتباط سالم بسیار مهم است، اما به اشتراک گذاشتن جزئیات ماجرا یا پاسخ دادن به سوالات پرسیده شده می تواند ناراحت کننده باشد. ممکن است به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد این ماجرا از ترس صدمه زدن به شریک خیانت کرده، متناقض باشد. در عین حال، با پیشرفت رابطه، شفافیت انتظارات و مرزهای سالمتر و واضح تری ایجاد می شود.

3- باز تعریف مرزهای ارتباطی

بحث در مورد مرزهای روابط در حرکت رو به جلو پس از خیانت بسیار مهم است، زیرا انتظارات زوج را تعریف، تنظیم و اجرا می کند. تعیین مرزها همچنین می تواند به مدیریت و بازسازی اعتماد کمک کند، اما مهم است مطمئن شوید که یکدیگر را نیز مسئول می دانید.

4- از خود بپرسید ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا نه؟

این یعنی چقدر مایل به بازگشت به زندگی هستید. هم فرد خیانتکار و هم خیانت دیده باید این موارد را صادقانه از خود بپرسند.

5- از رابطه فاصله بگیرید

اگر نمی دانید بعد از خیانت همسر چه کنیم اولین قدم فاصله گرفتن از وضعیت موجود است. فاصله گرفتن باعث می شود به وضعیت پایدار نزدیک تر شده و بتوانید در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. همیشه برگشت به زندگی بعد از خیانت یک روند زمان بر است که باید با صبوری طی شود.

6- دنبال انتقام نباشید

یادتان باشد دلیل خیانت بعد ازدواج هر چیزی باشد شما نباید همان کار را انجام دهید. خیلی از افراد وضعیت موجود را به کارمای خیانت می سپارند، در هر صورت اصلا دنبال انتقام نباشید که حال خودتان بدتر می شود.

7- برای برگشتن به ازدواج بعد از خیانت باید همدل باشید

افراد خیانتکاری که در بخش مشاوره آنلاین درمان خیانت سوال می پرسند، ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا نه باید تلاش زیادی کنند. با همسرتان که غم زیادی را به خاطر کار اشتباه شما تجربه می کند همدل باشید.

8- برای برگشت به زندگی بعد از خیانت صبور باشید

عجله نداشته باشید روند برگشت به زندگی بعد از خیانت را تسریع ببخشید. زمان کمکتان می کند، اما نباید اقدام عجولانه انجام دهید. در این مسیر حتما از مشاور روانشناس خیانت کمک بگیرید تا بهترین اقدامات انجام شود.

9- سیستم پشتیبانی خوبی داشته باشید

از افراد و دوستانی که باعث ایجاد آرامش در شما می شوند کمک بگیرید. از افرادی که با همسرتان نزدیک تر هستند درخواست کمک کنید. سعی کنید تنها نباشید، اما این راز را به هر شخصی هم نگویید که کار را برای خودتان سخت تر می کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چه زمانی باید به کمک حرفه ای فکر کرد؟

روند درمان خیانت و غلبه بر فریب خوردن دشوار است، بنابراین مهم است که شما به متخصصانی مراجعه کنید که می توانند به شما در انجام این کار به روش های سالم کمک کنند. به عنوان مثال، شرکت در جلسات مشاوره بعد از خیانت همسر به شما کمک می کند تا پس از خیانت بهبود یابید و متوجه شوید ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد یا یک تصور اشتباه است. به طور معمول، هر چه زوج زودتر به دنبال درمان باشند، شانس بازسازی موفق رابطه و غلبه بر خیانت بیشتر خواهد بود. شما می توانید درمان فردی یا زوجی را از طریق بخش مشاوره روانشناسی تلفنی و آنلاین ویکی روان ادامه دهید:

روانشناس متخصص خیانت

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و سپاس از راهنمایی های خوبتون.بنده کارمندم حدوداً سال دیگه بازنشسته میشوم ۲۵ سال در زندگی مشترک مون خدا دو تا پسر به ما عطا کرده که جای شکرش باقیست پسر بزرگ سرباز و پسر کوچکم محصل دوره راهنمایی بنده آدم خوش رویی هستم از اول زیاد سخت نمیگرفتم تا سه سال پیش که متوجه شدم پای نفر سوم در میان هست که پس از اعتراض که همه فامیلهای همسرم بنده را مقصر دانسته و باعث قهر من ۲۰ روز از زندگی مشترک شدتا اینکه با اصرار به ها دوباره برگشتم ولی با گذشت ۲ سال هر روز شاهد پنهان کاریهاش هستم رابطمون هم خیلی کم رنگ شده لطفاً راهنماییم کنید موندن من در این زندگی فقط بخاطر پسرهام هست ممنون

    1. سلام مهرداد عزیز ! توی مملکت ما اثبات این جور چیزها خیلی سخته. از اون طرف هم قاضی نمیخواد جان یک انسان رو بگیره پس یجورایی طرف اونن. فقط تنها راهش دوربین جاسوسیه. یکی دوتا جاهایی که مطمئنی کار بزاری! اینجوری با دلایل محکم میتونی اثبات کنی. با پیامکها و ارتباطهای تصویری هیچکاری نمیشه کرد فوقش چند تا شلاق بخوره. اماوقتی فیلم داشتی دیگه هیچ راهی جز اقرار نداره.امیدوارم که همه اش اشتباه باشه وبهت ثابت بشه خانمت از گل هم پاکتره. چون بعد از اثبات تازه دردهای تو شروع میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا