خیانت

۱۳ راه برخورد با خیانت زنان (برخورد با زن خیانتکار)

برخورد با خیانت زنان معمولا احساسی و بدون منطق صورت می گیرد، اما در حقیقت طرز برخورد با زن خیانت کار روش هایی دارد که در جلسات مشاوره درمان خیانت توسط روانشناس به آنها پرداخته می شود. اگر بدانید بهترین برخورد با زن خیانتکار چیست و چطور باید انجام شود هم آسیب کمتری می بینید و هم امکان بازگشت به زندگی مشترک وجود دارد. در این مطلب سایت مشاوره و روانشناسی ویکی روان به این سوال پاسخ می دهیم که با خیانت زن چگونه برخورد کنیم و بهترین رفتار چیست؟

بهترین برخورد با خیانت زنان چیست؟ (با زنی که خیانت کرده چگونه رفتار کنیم؟)

پیامدهای خیانت کردن چیست؟

با بخش وبلاگ سایت ویکی روان همراه باشید.

شاید برای شما هم سوال باشد که:

  1. با خیانت زن چگونه برخورد کنیم؟
  2. نحوه برخورد با خیانت دوست دختر چطور باید باشد؟
  3. چگونه با خیانت زن برخورد کنیم؟

و ده ها سوال دیگر که ذهن مردان زیادی را درگیر کرده است و در جلسات مشاوره درمان خیانت آنها را مطرح می کنند. توضیحاتی که در ادامه آورده می شوند علاوه بر همسر، بلکه برای نحوه برخورد با خیانت دوست دختر هم صدق می کند. پس بارها این مطلب را بخوانید تا در شیوه برخورد با زن خیانتکار استاد شوید و نگرانی شما را تهدید نکند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چگونگی برخورد با زن خیانت کار از دید روانشناسی

قبلا در ویکی روان درباره علائم و نشانه های خیانت کردن زنان صحبت کردیم، مواردی که درباره برخورد با خیانت زنان در ادامه بیان شده اند زمانی باید صورت بگیرند که خیانت کردن همسرتان برای شما مسجل شده است و دیگر حدس و گمان نیست.

عده ای نظر متفاوتی در مورد نحوه برخورد با زنان خیانتکار دارند و معتقدند در مواجهه با انواع گوناگون خیانت می بایست واکنش های متفاوتی انجام داد. این به شما، شرایط زندگی و حالات روحیتان بستگی دارد.

حتی انجام خیانت احساسی می تواند برای عده ای غیر قابل تحمل اما برای عده ای دیگر طبیعی و ناچیز باشد.

پیشنهاد می کنیم پیش از شروع مقاله تعریف خیانت کردن در روانشناسی چیست را حتما در ویکی روان مطالعه کنید تا بهتر بدانید برخورد با زنی که خیانت کرده چگونه باید باشد!

۱- هرگز مسئولیت تقلب آنها را بر عهده نگیرید

این مورد اولین و مهم ترین اصل در برخورد با خیانت زنان است.

مسلما همسرتان به دلیل اینکه جوراب سفید را با کت و شلوار مشکی در جمع پوشیده ‌‌اید به شما خیانت نکرده است! افراد به دلیل اینکه احساس می‌ کنند حق دارند و می ‌توانند خود را توجیه کنند که تقصیر آنها نیست، خیانت می ‌کنند.

اگر به مقاله دلایل خیانت کردن خانم ها در سایت ویکی روان مراجعه کنید بیشتر این موضوع را درک می کنید. اما نحوه برخورد با خیانت زن می تواند تفاوت ها را ایجاد کند!

به یاد داشته باشید، افراد خیانتکار کاملا مسئول اعمال خود هستند. اگر آنها احساس خوشحالی نمی ‌کردند، می ‌توانستند به مشاور روانشناس مراجعه کنند به جای اینکه خیانت کنند و رابطه را به حاشیه بکشد

آنها به این دلیل که به دنبال ارزش ها و لذت ‌های کوتاه ‌مدت هستند خیانت می‌ کنند و معمولا هم به دنبال ایجاد تنوع در رابطه جنسی هستند.

در مورد آنچه متعلق به شماست، به عنوان مثال، جوراب سفید و آنچه متعلق به شما نیست مانند ارتباط با افراد مجردی که در اطرافتان هستند، کاملا صریح باشید.

این اصل مهمی در برخورد با خیانت زن است چون امکان دارد او بخواهد مسئولیت کاری که کرده را به گردن شما بیندازد، این اتفاقی شایع در جلسه های مشاوره روانشناسی خیانت زوجین است.

۲- هرگز به آنها اجازه “تصمیم ‌گیری” ندهید

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

این جمله را در برخورد با خیانت زنان همیشه به یاد داشته باشید، کسی را که با شما مانند یک گزینه رفتار کرد، در اولویت قرار ندهید.

شما گزینه نیستید! شما همسر یا شریک زندگی آنها هستید و آنها به شما تعهد دادند. آنها مجاز به برقراری مجدد رابطه دیگری نیستند. این حتی در مورد دوست دخترتان هم صدق می کند!

اگر آنها مخفی کاری می‌‌ کنند یا کارهای مبهمی انجام می ‌دهند‌، به آنها اجازه این کار را ندهید. وقتی از ماجرا مطلع شدید نمی‌توانید و نباید “خوب” باشید. اگر دلجویی کنید و با او کنار بیایید، به او اجازه سو استفاده بیشتر می ‌دهید.

شاید فکر کنید این رفتارها کمی سخت گیرانه است، اما بهترین برخورد با خیانت زن همین روش است. رفتار با زن خیانتکار باید قاطع محکم و با برنامه باشد، البته در مورد برخورد با خیانت آقایان هم همین موضوع صدق می کند.

قبلا در ویکی روان مفصل درباره راه های بخشیدن همسر خیانت کار صحبت کردیم که می توانید آنها را مطالعه کنید.

۳- تا زمانی که تمام شواهد را در دست ندارید هرگز با یک خیانتکار برخورد نکنید

اکثر مردم دروغ می‌ گویند تا وقتی که دستشان رو شود و حتی در این صورت هم فقط با دلبری و لال بازی به آنچه فکر می ‌کنند شما می ‌پذیرید اعتراف می کنند. اگر قبل از داشتن مدارک، خیانتکار را به چالش بکشید، این احتمال وجود دارد که آنها رابطه نامشروع را حتی عمیق ‌تر کنند.

خیلی از مردم در ویکی روان از ما می پرسند، با زنی که خیانت کرده چگونه رفتار کنیم؟ اولین پاسخ ما این است که آیا از خیانت همسرتان مطمئن هستید یا فقط حدس گمانی دارید؟

۴- هرگز برای ادامه رابطه خود التماس نکنید

گریه نکنید، التماس نکنید و سعی نکنید آنها را برگردانید. عزت و شرف خود را حفظ کنید.

هنگامی که شما با رفتار تحقیر آمیز به او می‌ گویید که من را انتخاب کن، قدرت و نفس آنها را تقویت می‌ کنید، با این رفتار در واقع کار بد آنها را تائید کرده اید

در این زمان شما باید قوی تر شدن را تمرین کرده و قبل از هر چیز از خود مراقبت کنید.

برای قوی تر شدنم چکار کنم؟

چند کار ساده در رفتار زن خیانتکار انجام دهید:

  1. وکیل بگیرید و به همان اندازه که لیاقتش را دارید از دارایی خود محافظت کنید
  2. با یک مشاور روانشناس برای خیانت در ارتباط باشید تا بتوانید منطقی به موضوع نگاه کنید

ناراحتی خود را کنار بگذارید و جا برای خشم موجه فراهم کنید. از عصبانیت خود به عنوان سوخت استفاده کنید تا شما را به جلو سوق دهد.

یادتان باشد برای برخورد با خیانت زنان باید قوی و با اراده باشید نه فردی آسیب دیده که می تواند باز هم آسیب ببیند!

در ویکی وران بخوانید: نشانه های خیانت کردن همسر چیست؟

۵- وقت خود را برای کشف کردن هدر ندهید

واقعا، این اتلاف وقت شماست. اگر مثل بیشتر همسران فریب خورده هستید، احتمالا وقت زیادی را صرف بحث و جدال بی ‌معنی با فرد خیانتکار خواهید کرد و فریاد خواهید زد که “چطور توانستی این کار را انجام دهی” یا “آیا من از تو حمایت نکردم؟” با انجام این کارها انرژی خود را روی آنها متمرکز می‌کنید، نه جایی که به آن تعلق دارد.

بارها در ویکی روان گفتیم که شما فقط می ‌توانید خود را کنترل کنید. بنابراین ما به این سوال اصلی می ‌رسیم که:

  • شما چه می‌ خواهید؟
  • مهم ترین روش برخورد با زن خیانتکار این است که با خود بگویید، آیا این شخصی است که می ‌خواهید روی او سرمایه‌ گذاری مجدد کنید؟
  • چه چیزی در ذهن شما قابل قبول و غیرقابل قبول است؟

مسلما مهم نیست که طرف مقابل شما چرا این راه را انتخاب کرده! شما نمی ‌توانید مشکل آنها را حل کنید بلکه می ‌توانید به خودتان کمک کنید.

۶- در روش برخورد با زن خیانتکار آرام و خونسرد باشید

خونسردی خود را حفظ کنید و سلاح خود را کنار بگذارید چون فقط شما را هیجان ‌زده و غیر قابل کنترل می ‌کند. پیشنهاد می کنیم مطلب راه های حفظ آرامش را در ویکی روان مطالعه کنید.

این سوالات را در برخورد با زن خیانتکار بپرسید:

اگر آنها را بکشم یا هر دو را زخمی کنم چه اتفاقی برای من خواهد افتاد؟ پاسخ این است: شما در نهایت به زندان خواهید رفت و برای همیشه از کاری که کرده ‌اید پشیمان می ‌شوید. فرزندان شما رنج خواهند برد و آینده شما مبهم خواهد شد.

اگر بچه دارید به او فکر کنید، این روش درستی برای تربیت کردن بچه طلاق است؟ پدری که در زندان باشد چه کاری می تواند برای فرزند خود انجام دهد؟؟؟

۷- بهترین برخورد با خیانت زن این است که برنامه ریزی داشته باشید

مردان با یک برنامه ریزی مناسب می‌ توانند آنها را رنج دهند و هر دو از کاری که با شما کرده‌اند پشیمان خواهند شد. به دنبال شواهد باشید (عکس، فیلم، ضبط تلفن و غیره). می ‌توانید از آن در دادگاه به نفع خود استفاده کنید و شاید از آن برای رسوایی عمومی استفاده کنید.

اما همانطور که گفتیم در برخورد با خیانت زن برای پیدا کردن شواهد زیاده روی نکنید چون فقط اعصابتان خردتر می شود.

۸- حمایت خانواده و دوستان را جلب کنید

راه تشخیص خیانت همسر چیست؟

کسی دوست ندارد همه بدانند به او خیانت شده است، اما بعضی وقت ها لازم است به خصوص اینکه عزیزانتان باید بدانند.

خود را با حمایت خانواده و دوستان محاصره کنید و در صورت لزوم طلاق بگیرید، البته باید قبل از اقدام با از مشاوره قبل از طلاق استفاده کنید.

۹- در برخورد با زنی که خیانت کرده اصلا بچه ها را فراموش نکنید

به دنبال حضانت فرزندان خود باشید (اگر فرزند دارید) و آن خیانتکار را ترک کنید چون ممکن است بر تربیت فرزندتان تاثیر منفی زیادی داشته باشد. به یاد داشته باشید که هرگز به همسرتان صدمه جسمی نزنید بلکه با رفتارتان او را مجازات کنید.

این روشی منطقی و ایمن در برخورد با زنان خیانتکار است چون آسیبی به خودتان و بچه ها وارد نمی شود. پس نکته اصلی در برخورد با زنی که خیانت کرده این است که باید با رفتار و اقدامات سنجیده خود او را مجازات کنید نه با زور فیزیکی!

۱۰- او را بی‌ پول بگذارید!

سعی نکنید به حمایت مالی از همسرتان ادامه دهید!

اگر او به دنبال تقسیم اموال شماست، از یک موسسه ساختگی استفاده کنید و وانمود کنید که تمام دارایی خود را به آنها اهدا کرده‌ اید (از وکیل خود راهنمایی بخواهید) در این صورت، او نمی‌ تواند کاری در این زمینه انجام دهد و پس از آن، مال خود را پس بگیرید.

هدف از این راهنمایی ها این است که مورد سو استفاده مالی قرار نگیرید اما می توانید بر اساس موقعیت و شرایط خودتان تصمیم متفاوتی بگیرید. شاید زندگی شما به سبکی باشد که نیاز به این کارها نیست، اما در هر صورت باید علم بالایی در روش برخورد با زن خیانتکار کسب کنید.

۱۱- خانواده اش را در جریان قرار دهید

بهترین طرز برخورد با زن خیانت کار این است که خانواده و عزیزانش را در جریان خیانت و کار زشتی که انجام داده است قرار دهید.

اگر مستنداتی درباره خیانت کردن او دارید برای خانواده ‌اش ارسال کنید، آنها را کاملا در روند کارش قرار دهید. اما هرگز اینگونه رفتار نکنید که خود شما این کار را انجام داده ‌اید. شاید بهترین و ایده آل ترین رفتار زن خیانتکار همین است که عزیزانش را در جریان کار ناپسندش قرار دهید.

فکر نکنید باید گذشت کنید و با این کارها چیزی درست نمی شود، اقدامات صحیح شما در چگونگی برخورد با زن خیانت کار می تواند تاثیرات زیادی در آینده افرادی داشته باشد که الان فکرش را هم نمی کنید.

۱۲- خودتان را دوست داشته باشید و برای خود ارزش قائل شوید

مشاوره خیانت در ویکی روان

این کار را به عنوان انگیزه و محرک انجام دهید تا زندگی موفق ‌تری داشته باشید، مثلا

  • غذای خوب بخورید
  • ورزش کنید
  • و بیرون بروید و پول بیشتری بدست آورید
  • دوباره خود را بسازید
  • کار جدیدی شروع کنید
  • تغییری در خانه ایجاد کنید

به یاد داشته باشید ما فقط یک بار زندگی می ‌کنیم. هرگز زندگی خود را برای فرد بی ‌فایده نابود نکنید

یک روز، با یک قدرت مصمم به دنبال مسیر خود باشید، حتی اگر خیلی باریک باشد به این ترتیب بیشتر موفق می‌ شوید. بگذارید وجدان همسرت او را به آرامی بکشد. بهترین برخورد با خیانت زنان این است که خودتان را نابود نکنید، او نباید آزار و اذیت شما را ببیند.

شاید سخت باشد اما از این اتفاق به عنوان فرصتی برای بهبود شرایط استفاده کنید. در وقع نکته اصلی این است که در شیوه برخورد با زن خیانتکار باید خودتان را تقویت کنید تا به فردی بهتر و قوی تر تبدیل شوید.

۱۳- از مشاور روانشناس کمک بگیرید

در کمک گرفتن از مشاور روانشناس خوب لحظه ای شک نکنید. فردی که صدها یا شاید هزاران خیانت را دیده و نسبت به نحوه رفتار با زن خیانتکار علم دارد به خوبی می تواند شما را راهنمایی کند تا از این وضعیت سالم بیرون بیایید.

متخصص روانشناس بدون قضاوت شما و بر اساس حقایق موجود شما را راهنمایی می کند و بهترین روش برخورد با زن خیانتکار را پیشنهاد می دهد تا شما و اطرافیان کمترین آسیب را متحمل شوید. اگر امکان مشاوره حضوری را ندارید، بهتر است از خدمات مشاوره غیرحضوری درمان خیانت استفاده کنید تا از سراسر دنیا بتوانید با مشاور مورد نظرتان صحبت کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در برخورد با زنان خیانتکار چیست؟

اثرات روانی خیانت چیست؟

خیانت دیدن به هیچ وجه آسان و زیبا نیست، اتفاقا آسیب های زیادی به فرد وارد می کند اما نباید این مسیر را تنها طی کنید، به هیچ وجه بار روحی روانی را تنها به دوش نکشید.

پیشنهاد می کنیم برای کمتر شدن فشار خیانت دیدن از یک مشاور روانشناس خبره و با تجربه کمک بگیرید.

این مشاور روانشناس می تواند موضوع را ریشه یابی کرده و راهکارهای عملی زیادی به شما پیشنهاد کند تا در مسیر سلامت روانی باقی بمانید.

یادتان باشد اتفاقات ناخوشایند برای هر شخص رخ می دهد اما این واکنش ما به اتفاقات است که تفاوت ها را ایجاد می کند

شما می توانید در بخش مشاوره درمان خیانت سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان به صورت صوتی و تصویری از سراسر دنیا جلسه مشاوره روانشناسی برگزار نمائید. برای مشاهده لیست مشاورها روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره آنلاین خیانت همسر در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫8 دیدگاه ها

  1. ای کاش۱۰سال قبل،این مقاله را میخواندم،به طورحتم،از وضعیت،نابسامان،امروزم میتوانستم جلوگیری کنم وزندگی خودم ودخترکم را،به این وضعیت بحرانی امروز نمیرساندم.

    3
    1
    1. مقاله بسیار سودمند برای مردانی مثل خود من که سه ساله درگیرم اگه زن شرف داشته باشه وارزش برای فرزنداش قایل باشه اصلا نباید سرسوزنی به مسایل غیراخلاقی فکرکنه. اما زمانی که زن باتمام پختگی تن به خیانت میده یعنی تمام. حتی برای طلاق هم وکالت بهش داد که اصلا نبینیش دیگه

  2. سلام
    این کلیات که با عنوان دستورالعمل به اشتراک عموم قرار داده اید ایا برا همه یکسان صادق و کارا میباشد؟ و این نوع ارائه مطالب توسط شما که بدون در نظر گرفتن شرایط های خاص وتحقیقات لازم در هر پیوندی که از آن بی اطلاع هستید مستدل بر عدم صلاحیت شما برای ادامه ی فعالیت در رشته مربوطه را به اثبات نمیرساند؟

  3. بنظرم یه عقده ای این مقاله رو نوشته وگرنه هر کسی میدونه که خیانت دلایل زیادی میتونه داشته باشه و خیلی م‌اقع هم خود همسر رفتا هایی داره که طرف مقابل رو به سمت خیانت سوق میده پس معنی نداره مدام زن رو مورد سرزنش قرار بدین و مرد رو تشویق به تلافی و شکنجه زن کنین شما خیلی نفهم و بیسواد تشریف دارین

    4
    1
  4. چکار کردی بگو شاید من بتونم برای خودم کاری کنم چکار کردی که فک میکنی اشتباه کردی یا باید کار دیگ ای میکردی

  5. با سلام دکتر من زنم میدونم بهم خیانت کرده کلا تغییر کرد ازخونه راخالی میکرد بچم میبرد خونه مادربزرگش به تلفن من بدجواب میداد همیشه استرس داره هرچه بهش میگم گردن پمیگیره ایا دوباره خیانت میکند.

  6. کاملا مشخصه نویسنده ی نامحترم این مقاله بسیار عقده و کمبود دارن وگرنه تمام روانشناسهای درست و حسابی میگن خیانت یکبارش قابل بخشش هست و هرگز آبروی همسرتون رو پیش کسی نبرید چون این مسئله تو زندگی زناشویی کاملا شخصیه اینقدر بیشعور و نفهم تشریف دارید که به جای کمک به درست کردن رابطه دارید آتیش بیار معرکه میشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا