خیانت

بعد از خیانت همسرم چه کنم؟ (20 راهکار)

بعد از خیانت همسر چه کنم و چطور رفتار کنیم؟ این سوال بسیار زیاد در بخش مشاوره بعد از خیانت همسر در ویکی روان مطرح می شود، چون یکی از بدترین شرایطی است که هر فرد می تواند تجربه کند. در واقع اقدامات بعد از خیانت همسر مهم ترین کارهایی هستند که باید انجام دهید چون می تواند همه چیز را مشخص کند. اما تاکید می کنیم که نباید با احساسات اقدام کنید. در این مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان، به این سوال پاسخ می دهیم که بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟

بعد از خیانت همسر چه کنم؟

با وبلاگ روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

این اقدامات بسیار مهم هستند. همانطور که قبلا در مقاله راههای کنار آمدن با خیانت گفتیم، رفتار شما بعد از خیانت همسر تعیین می کند که چه آینده ای در انتظار این رابطه است؟

حقیقت این است که پیامدهای خیات همسر بسیار زیاد هستند اما نوع رفتار شما نشان می دهد حقیقت چیست؟ سعی کنید خودتان را نبازید و با منطق رفتار کنید نه احساسات. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما از یک بهترین مشاور در زمینه خیانت کمک بگیرید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 112,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا نوع رفتار بعد از خیانت همسر بسیار مهم است؟

چند دلیل ساده وجود دارد. اول اینکه شاید اشتباه برداشت کرده باشید و موضوع آنطور که فکر می کنید نباشد.

دوم اینکه باید برای خودتان و زندگی که دارید ارزش قائل باشید. منظور این نیست که خیانت را نادیده بگیرید، بلکه باید طوری رفتار کنید که کمترین آسیب متوجه شما شود.

به همین خاطر در ادامه مواردی در پاسخ به سوال بعد از خیانت چه باید کرد ارائه خواهیم داد.

1- نفس بکشید و به خود اجازه دهید گریه کنید یا فریاد بزنید

خیلی وقت ها، مردم به خودشان فضا و زمان نمی دهند تا به سادگی در احساسات خود غرق شوند و آنها را درک کنند. بنابراین، اگر نیاز به فریاد زدن دارید، به جای سر همسرتان، در بالش فریاد بزنید. اگر نیاز به گریه دارید، به خودتان اجازه دهید و بی‌ پروا گریه کنید.

پس اولین اقدام بعد از خیانت همسر این است که خود را رها کنید تا احساسات اولیه تخلیه شود!

2- با دوستان مورد اعتماد تماس بگیرید

با دوستی ارتباط برقرار کنید که می‌ دانید می‌ تواند حامی و بدون قضاوت باشد. معمولا دوستان می‌ خواهند برای نجات شما عجله کنند و به سرعت توصیه هایی ارائه دهند.

این بیشتر گیج کننده هست و در واقع تشخیص اینکه چه چیزی برای شما بهترین است را دشوار می کند. اما یادتان باشد به نزدیک ترین آدم ممکن زنگ نزنید. این مورد گاهی پشیمانی به بار می آورد.

در واقع اقدامات بعد از خیانت همسر بسیار مهم هستند، اما کاری نکنید که پشیمانی به بار بیاورد.

3- بعد از خیانت همسرتان اصلا دنبال انتقام نباشید!

دلایل خیانت بعد ازدواج هر چیزی باشد می تواند باعث خشم شود. در حالت خشمگین، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که صحبت کردن همسرتان با دوستانتان (یا بدتر از آن در رسانه های اجتماعی) را محدود کرده یا خودتان هم به او خیانت کنید.

ممکن است از این نوع اعمال احساس رضایت موقتی داشته باشید، اما در نهایت علیه شما کار می‌ کنند و به جای تمرکز بر درمان و حرکت، به تنهایی یا با هم، شما را در حالت خشم نگه می‌ دارند.

قبلا در ویکی روان مطلب جالبی درباره بهترین انتقام بعد شکست عشقی تدوین کردیم، حتما مطالعه کنید.

4- سعی کنید بفهمید چرا یا چگونه خیانت اتفاق افتاده است؟

حتما گوش دهید و فرضیات خود را مطرح نکنید. هرچند دوست ندارید که جزئیات خاص بشنوید، اما از اینکه چرا شریک زندگی شما چنین کاری را انجام داده، درک درستی خواهید داشت.

5- از سرزنش اجتناب کنید

از مهم ترین رفتارهای بعد خیانت همسر این است که کارهای اضافی انجام ندهید. همینطوری تاثیرات روانی خیانت دیدن زیاد است، خودتان باعث ناراحتی خودتان نشوید!

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث چیزی را تغییر نمی دهد و فقط انرژی هدر می رود

سعی کنید نقش قربانی را بازی نکنید، اگر می توانید کمکش کنید. با سرزنش خود فقط باعث ایجاد احساس ناتوانی و بدتری نسبت به خودتان می‌ شوید.

6- حتما وضعیت خود را ارزیابی کنید

خوب شرایط را بررسی کنید:

  • آیا در امان هستید؟
  • آیا احساس راحتی می کنید که کنار همسرتان بمانید؟
  • آیا می خواهید خانه را ترک کنید؟

اگر نه، جایی امن برای شب پیدا کنید و ابتدا مراقب خود باشید. هنگام مواجه با خیانت، همه چیز می تواند بسیار ناپایدار شود و شما باید مطمئن شوید که در یک محیط پایدار هستید تا بتوانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

7- تست بارداری دهید (خانم های گرامی البته  🙂  )

اگر شما و شریک زندگیتان برای مدت طولانی با هم بودید و با هم ارتباط داشتید که اغلب برای افرادی که در موقعیت‌ های تک همسری طولانی مدت بوده یا افرادی که تمایل به باردار شدن دارند، صدق می‌ کند و باید وضعیت فعلی خود را بررسی کنند.

با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید و برای تشخیص بیماری های مقاربتی آزمایش دهید، بهتر است که ایمن باشید تا اینکه متاسف باشید!

8- متوجه باشید که تقصیر شما نیست

وقتی نشانه های خیانت همسر را مشاهده می کنید، اصلا خودتان را سرزنش نکنید!

او این کار را کرد و نشان دهنده خیانت بوده و شما نمی توانید آن را به گردن خود بیاندازید. مهم نیست که شرایط چگونه بود، شریک زندگی شما نسبت به شما تعهد داشت و شما نمی توانید در قبال آن احساس مسئولیت کنید.

9- بعد از خیانت دیدن گزینه های خود را ارزیابی کنید

ممکن است تصمیم گیری نهایی سخت باشد، اما شروع کنید به پی ریزی این که این رابطه به کجا ختم می‌شود. چه با هم بمانید و چه تصمیم بگیرید که ادامه دهید، در این مرحله باید روی مهارت های مقابله ای خود تمرکز کنید. برای بخشیدن یا فراموش کردن به این ترتیب تمرین کنید.

10- به دنبال مشاوره بعد خیانت باشید

مشاوره آنلاین درمان خیانت به صورت تصویری

سعی نکنید به تنهایی با بی وفایی کنار بیایید. قبل از اینکه تصمیمی در مورد جدایی بگیرید، عاقلانه است که با یک مشاور صحبت کنید، مشاوری که بی طرف است و می تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه دقیقا اتفاق افتاده آگاه شوید.

شکرت در جلسات مشاوره آنلاین خیانت می تواند ذهنیت شما را اصلاح کند تا بهترین تصمیم را برای آینده بگیرید.

می توانید بدون از دست دادن خونسردی از شریک زندگی خود سوالاتی بپرسید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید. یک مشاور روانشناس باتجربه می تواند به شما کمک کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید و احساس گناه، شرم و هر احساس دیگر را پردازش کنید.

اگر تصمیم به پایان دادن ازدواج دارید، می‌دانید که تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام داده‌ اید.

11- قبل از هر تصمیم بزرگی حداقل 24 ساعت به خود فرصت دهید

ولین پاسخ به افرادی که می گویند، بعد از فهمیدن خیانت همسر چه باید کرد این است که عجولانه تصمیم نگیرید.

هیچ تصمیم بزرگی نباید فورا گرفته شود، بنابراین قبل از هر تصمیم بزرگی حداقل 24 ساعت به خودتان فرصت دهید

درست پس از اینکه متوجه هر نوع خیانت همسرمان شدیم، احساس می‌کنیم که باید مستقیما برای رفع مشکل اقدام کنیم یا بر اساس کشف خیانت جنسی تصمیم‌ های بزرگ بگیریم. به جای واکنش نشان دادن، متفکر باشید.

12- لطفا از هم نپاشید

بسیار طبیعی است که بعد از جدایی یک (یا دو یا سه) بار گریه خوب داشته باشید. هنگامی که جدایی به دنبال یک رابطه طولانی مدت رخ داد، برای بهبودی به زمان نیاز دارید. بدانید که این وضعیت شما را تعریف نمی کند. زندگی شما تمام نشده است.

نباید در آپارتمان خود بمانید، با پرده‌ های بسته بستنی بخورید و به تماشای برنامه‌ های تصادفی لپ‌ تاپ بنشینید و علاقه‌ ای به پاسخ دادن تلفن نداشته باشید و این واقعا ایده بدی است.

در حالی که مواجهه با این واقعیت جدید و یادگیری نحوه غلبه بر فریب خوردن ممکن است ترسناک باشد، اما آن را به عنوان فرصتی برای شروع دوباره تصور کنید. بله، شاید زندگی متفاوتی باشد، اما ممکن است اوضاع حتی بهتر شود.

13- بهترین رفتار بعد از خیانت همسر : رابطه را دوباره ارزیابی کنید

شما باید یک قدم به عقب بردارید و تصمیم بگیرید که آیا خیانت همسرتان قابل بخشش است یا خیر؟ اگر چیزی است که می توانید او را به خاطر آن ببخشید، پس باید در مورد ادامه رابطه به بهترین شکل، با او صحبت کنید. اگر نه، پس باید به بهترین شکلی که می توانید پیش بروید.

بد نیست نگاهی به مقاله راه های بخشیدن خیانت همسر در سایت مشاوره ویکی روان بیندازید.

14- بچه ها را درگیر نکنید

از بدترین کارهای بعد خیانت همسر این است که ابتدای کار بچه های را درگیر کنید!

اگر بچه دارید، تمام تلاش خود را بکنید تا آنها را دور نگه دارید. این مشکل باید بین شما و همسرتان باقی بماند

در غیر این صورت، بچه ها را در تنگنا قرار می دهد که ممکن است احساس کنند باید بین شما دو نفر یکی را انتخاب کنند.

15- اگر می توانید از رسانه های اجتماعی دور باشید

شما نباید به صورت آنلاین واکنش نشان دهید و شاید بعدا او را به خاطر اعمالش ببخشید. عکس‌ های جعلی و شاد برای تحریک حس حسادت همسرتان یا پنهان کردن این موضوع که حال شما خوب بوده در حالی که واقعا نیست را پست نکنید.

همه اینها را برای خودتان نگه دارید و به خودتان زمان بدهید تا همه چیز را پردازش کرده و آفلاین بمانید.

16- اجازه ندهید شخص دیگری به جای شما تصمیم بگیرد

راه تشخیص خیانت همسر چیست؟

مادر شما می‌گوید ترکش کن و دوستتان می‌گوید یک فرصت دیگر به او بده! اما این انتخاب شماست که آیا این رابطه ارزش حفظ و ترمیم را دارد یا خیر؟

ممکن است از خود بپرسید «آیا یک رابطه پس از خیانت می تواند به حالت عادی بازگردد؟» پاسخ یک بله یا نه ساده نیست. شما می دانید چه چیزی برای خودتان بهترین است

مردم همیشه نظرات خود را خواهند داشت، اما تصمیم نهایی در مورد نحوه ادامه کار با شماست. هیچ کس واقعا پویایی بین دو نفر را درک نمی کند.

باز هم تاکید می کنیم که بهتر است موضوع را با مشاور روانشناس خیانت در میان بزارید تا با دید بازتری تصمیم بگیرید.

17- سعی نکنید به طرف مقابلتان برگردید یا انتقام جویانه رفتار کنید

شما در حال حاضر واقعا آسیب دیده‌ اید و می خواهید همسرتان هم همین آسیب را ببیند، اما درد را ببیشتر نکنید. شما نباید کاری انجام دهید که نتوانید آن را معکوس کنید، و در پایان روز، احساس بهتری نخواهید داشت که به سمت او بازگردید.

18- آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید

همانطور که قبلا در مقاله خیانت چیست در ویکی روان گفتیم، در بسیاری از موارد، مردم خیانت دیگران را انکار می کنند. کنار گذاشتن مشکل، اتفاقی که افتاده را تغییر نمی‌ دهد، بنابراین مقابله مستقیم با مشکل همسرتان بهترین راه برای حل آن است.

19- سعی نکنید اوضاع را به حالت قبل برگردانید

رابطه شما در حال حاضر تغییر کرده است. چیزی باید در آینده تغییر کند تا رابطه شما قوی و سالم بماند. با استفاده از درس هایی که آموخته اید، روی ایجاد یک رابطه رضایت بخش تر تمرکز کنید.

20- مراقبت از خود را فراموش نکنید

گاهی اوقات، این احساسات ممکن است طاقت فرسا باشد و افراد متوجه شوند که مقدار زیادی غذای ناسالم می خورند یا پرخوری می کنند!

زمانی که شما در حال گذراندن مرحله بسیار حساسی هستید، ضروری است که از نظر جسمی از خود مراقبت کنید زیرا اینگونه می‌ توانید تمام احساسات را پردازش کنید

هیچ چیز این روند را بدون درد نمی کند، اما امیدواریم با پیروی از این توصیه های روانشناس متخصص خیانت بتوانید به طور کامل و به گونه ای که برای شما و همسرتان سالم باشد، بهبود پیدا کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

خیانت دیدن همیشه بد است، خیلی خیلی بد!

اما اقدامات بعد از خیانت تکلیف خیلی چیزها را مشخص می کند. دوباره موارد بالا را بخوانید و سر فرصت به آنها فکر کنید. عجولانه تصمیم نگیرید، بزارید اوضاع کم کم و به آرامی بررسی شود. توپ در زمین شما نیست!

پیشنهاد ما این است که در این مرحله از مشاور روانشناس کمک بگیرید تا فردی متخصص را در کنار خود داشته باشید. یک مشاور روانشناس خوب کمک تان می کند اوضاع را به خوبی بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

مشاور روانشناس متخصص خیانت

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا