خیانت

21 علت خیانت مردان به همسرشان(دلایل خیانت مردان)

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟

دلیل خیانت مردان به زنان چیست؟ این سوال را خانم های زیادی در بخش مشاوره روانشناسی درمان خیانت ویکی روان می پرسند. روانشناسی خیانت مرد به زن هم دقیقا مانند دلیل خیانت خانم ها جنبه های روانی بسیار جالبی دارد. اگر خانم ها بدانند علت خیانت مردان چیست و چرا آنها این رفتار را انجام می دهند راحت تر می توانند از آن پیشگیری کنند. به هر حال دلیل خیانت مردان ریشه های عمیق روانشناسی دارد که در این مطلب سایت ویکی روان به آنها پرداخته می شود.

پیش از شروع پیشنهاد می کنیم مطلب مفهوم خیانت چیست را در ویکی روان مطالعه و مجدد به این مقاله برگردید.

اگر با خیانت مواجه شده اید و نمی دانید باید چکار کنید، یا حتی اگر از خیانتی که انجام داده اید پشیمان هستید و دنبال راه هی برای درمان آن هستید، می توانید به بخش مشاوره خیانت آنلاین سایت ویکی روان مراجعه و به صورت اینترنتی با مشاور روانشناس خود در ویکی روان در تماس باشید تا این موضوع به صورت ریشه ای درمان گردد.

متاسفانه بیشتر افراد در زمینه خیانت احساسی عمل می کنند و همین به زندگی شخصی و اجتماعی آنها صدمات بسیاری وارد می کند!

علت خیانت مردان چیست؟ چرا آقایان خیانت می کنند؟

مردان غیر جذاب

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

عده ای از متخصصین، دلایل عمده ای را که آقایان به واسطۀ آن ها دست به انواع خیانت می زنند را یافته اند. تقریبا تمامی این دلایل بدین معنی هستند که خیانت، تنها راه حل منطقی مسائل مربوط به رابطه و سایر مشکلات زندگی است.

مردانی که به عشقشان خیانت می کنند، عمل خود را به گونه های مختلف توجیه می کنند.

آنها دلایل خیانت خود را به گونه ای بیان می کنند که تقصیر را گردن دیگران، همسرشان، رئیس یا حتی زن های دیگر می اندازند.

معمولا مردان هرزه و خیانتکار به گونه ای رفتار می کنند که خیانت آنها تنها راه حل منطقی برای مقابله با مشکلات رابطه یا زندگیشان است. علت خیانت مردان به همسرانشان می تواند بسیار زیاد باشد، از دوران کودکی گرفته تا روابط نادرست زناشویی، همگی در ایجاد خیانت موثر هستند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

بهانه مردان خیانتکار چیست؟

این دسته از مردان فاقد بینش درونی هستند و وقتیکه عمل خیانت را انجام می دهند با جملات زیر را به عنوان دلایل خیانت مردان به خانم ها بیان می کنند. برای مثال می گویند:

  • همه مردها دوست دارند با زن های مختلف رابطه جنسی برقرار کنند و وقتیکه شرایطش پیش بیاید چرا که نه؟
  • اگر با همسرم از لحاظ جنسی راضی یا خوشحال بودم، هیچ وقت به او خیانت نمی کردم
  • من کاری را انجام می دهم که بدنم نیاز دارد. این یکی از علت خیانت مردان است
  • اگر همسرم وزنش زیاد نمی شد، به ظاهر خودش بیشتر می رسید، یا اگر رفتارش با من بهتر بود یا بیشتر به من توجه میکرد من حتی به فکر زن دیگری نمی افتادم
  • اگر کارم اینقدر سخت و پر تنش نبود، نیازی برای برقراری رابطه جنسی از پشت اینترنت نداشتم. این از رایج ترین علل روانی خیانت آقایان است!
  • خیانت؟ واقعا؟ منظورم اینه که همه مردها برای تفریح بعضی وقتها شیطونی می کنند
  • من فقط رابطه جنسی برقرار کردم و از لحاظ عاطفی هیچ احساسی به اون زن ندارم. کجای این کار آسیب زننده است؟

در روان کاوی به این نوع جواب ها مکانیزم انکار می گویند.

در واقع فرد با انکار واقعیت سعی بر عادی نشان دادن عمل خود دارد.

خیانت مرد به زن باعث به وجود آمدن این سوال می شود که دلایل خیانت مردان از نظر روانشناختی کدامند؟ در واقع عوامل زیادی باعث می شود مردان به زنی که دوستش دارند خیانت کنند، در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

توجیه خیانت کردن مردها!!!

21 علت خیانت مردان به همسرشان(دلایل خیانت مردان)

اکثر مردم نگرش بدی در مورد دلایل خیانت مردان ندارند. بنابراین هنگامی که با این مسائل روبرو می شوند، چنین رفتارهایی از خود نشان می دهند:

  • هر مرد می خواهد با دیگر زنان رابطه جنسی داشته باشد. پس هنگامی که فرصتی ایجاد می شود، از آن استفاده می کند.
  • این یک ضرورت بیولوژیکی برای مرد است که با زنان بیشتری رابطه جنسی داشته باشد. این را مهم ترین علت خیانت مردان به همسرشان می دانند.
  • اگر مرد به اندازه کافی رابطه جنسی با کیفیت بالا داشته باشد، خیانت نمی کند.
  • آن ها علاقه به انجام کار هایی دارند که دوستانشان نیز انجام می دهند.
  • اگر همسرشان وزن زیاد نداشته باشد و جذاب تر و بهتر از خودشان باشد، خیانت نمی کنند.
  • اگر شغل او استرس زا نباشد، از رابطه های جنسی آنلاین استفاده نمی کند.
  • در این مورد، منظور من این است که نمی توان کسی را که در باشگاه می رقصد، به خیانت متهم کرد. آنان جهت سرگرم نمودن دیگران، این گونه کارها را انجام می دهند
  • اگر پلیس، چنین افرادی را تحت تعقیب قرار دهد، دیگر این مشکلات رخ نمی دهد. پس چرا آن ها به دنبال جنایتکاران واقعی نیستند؟

در زمینه خدمات درمانی، برای این نوع استدلال، نام مشخصی وجود دارد: انکار. از دیدگاه روان درمانی، انکار، بخشی از دروغ های ذاتی است اما بعضی آن را دلیل خیانت مرد به همسرش می دانند!

استفاده از تکنیک انکار در توجیه خیانت مردان!

انکار، مردم را فریب می دهد و سبب می شود اشخاص، رفتارهای سوال برانگیزشان را در ذهن خود بهتر جلوه دهند.

به طور معمول، هر یک از این فریب ها با منطق هایی، تعریف می شوند. از دید یک شاهد بی طرف، مثلا پزشک، علت خیانت مردان ، همانند محکم بودن خانه ای است که از کارت های چوبی ساخته شده است. اما این مردان، به شدت بر این باور هستند که منطق آن ها صحیح است.

چنین منطقی، این پرسش را مطرح می کند که چرا؟ واقعا علت خیانت مردان چیست؟ چرا آن ها پس از دست کشیدن از خیانت، دوباره به سمت آن می روند؟ حتی در موقعیت هایی مانند طلاق، دوری از والدین، جدایی از اجتماعات و این کار را انجام می دهند.

حقیقت این است که انواع جنب و جوش های مردانه، می تواند در نهایت منجر به خیانت شوند

به طور کلی دلایل خیانت آقایان به شرح زیر می باشند:

اگر وی تجربه کافی در روابط زناشویی نداشته باشد و یا این مسئله را کاملا درک نکرده باشد، ناگزیر به آسیب زدن به شریک مقابل خود می باشد. همچنین ممکن است فکر کند که روابط آن ها به خوبی پیش می رود.

دلیل خیانت مردان در روانشناسی چیست؟

در ادامه به ۱۸ مورد از مهم ترین دلایل خیانت مردان به خانم ها از دید روانشناسی اشاره خواهد شد که حتما باید آنها را مطالعه کنید. اگر برایتان عجیب است چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند موارد زیر را بررسی کنید:

۱- مشکلاتی مانند کمبودهای جنسی می تواند علت خیانت مرد به زنش باشد

علت خیانت مردم چیست؟ ویکی روان

در بررسی علت خیانت مردان او ممکن است دچار مشکلات مربوط به الکل، داروهایی که بر او تائیر می گذارند و در نهایت درگیر تصمیمات جنسی پیرامون خود شود.

مردی که مدام خیانت می کند حتی ممکن است اعتیاد جنسی داشته باشد؛ البته اعتیاد جنسی همانطور که در ویکی روان اشاره کردیم با نیاز جنسی متفاوت است!

بدین صورت که او مجبور می شود تا رفتارهای غیر عادی و سبکی از خود نشان دهد تا راهی برای اجتناب از زندگی با طرف مقابل پیدا کند. در واقع یک علت خیانت مرد در روانشناسی به کمبودهای جنسی آقایان مربوط می شود.

حتی مردانی که ارتباط جنسی کافی و سالمی با همسرشان دارند دست به خیانت می زنند، چون از اختلالات جنسی و مشکلات روانی رنج می برند و خیانت کردن را راهی برای فرار از وضعیت موجود می دانند. این مردان خیانتکار مراحعین اصلی جلسات مشاوره جنسی آنلاین در ویکی روان هستند.

۲- ناامنی یکی از دلایل خیانت آقایان است

خصوصیات مرد 40 ساله

یک مرد خیانتکار ممکن است احساس کند که خانمش خیلی پیر یا خیلی جوان است. او به اندازه کافی زیبا نیست، پول کافی ندارد، باهوش و زیرک نیست و (میزان زیادی از خیانت های مردان، مربوط به اواسط دوره زندگی زناشویی می باشد.)

البته موارد بالا در مورد علت خیانت زن و مرد به هم، نیز صدق می کند. اما ناامنی ا وضعیت موجود و تلاش برای یافتن وضعیتی پایدارتر دیگر دلیل خیانت مردان به همسرشان است.

۳- او پروژه اتمام زندگی مشترک را شروع کرده است

علت زود انزالی مردان

قبلا در ویکی روان درباره راه های پایان دادن به رابطه عاطفی یا همان کات کردن را توضیح دادیم. مرد خیانتکار داستان ما ممکن است بدون فکر کردن به پیامدهای طلاق و جدایی بخواهد ارتباط کنونی خود را پایان دهد.

با این حال، به جای بیان نارضایتی خود و جدایی از همسرش، شروع به خیانت می کند.

بدین صورت او تن به انجام چنین کار اشتباهی می دهد. این بدترین دلیل خیانت مردان در زندگی مشترک است. بدترین آن، چون مردی این کار را انجام می دهد که جرات حرف زدن را ندارد؟! اگر مشکلی در زندگی وجود دارد، شرکت در جلسات مشاوره زوج درمانی آنلاین و تلفنی می تواند بهترین راه درمان باشد. خیانت مرد متاهل نه تنها چیزی را درست نمی کند بلکه به مشکلات می افزاید.

۴- کاهش روابط در رابطه فعلی دیگر علت خیانت آقایان است

جذب مردان

او ممکن است بخواهد رابطه فعلی خود با شما را کاهش دهد. اما نه تا زمانی که او کسی دیگری را وارد زندگی اش نکند. بنابراین، مراحلی را برای ایجاد رابطه بعدی خود تعیین می کند. در حالی که هنوز در اولین رابطه خود است.

این به نوعی مدیریت کردن روابط موازی برای مرد خیانت کار است. در مواقعی که روابط زناشویی دچار سردی می شود و دیگر آن طراوت قبل را ندارد، زن و شوهر باید با مراجعه به مشاوره بعد از ازدواج اینترنتی یا حضوری، با کمک مشاور روانشناس مشکلات زناشویی خود را حل کنند تا کار به خیانت و جدایی نکشد.

در مقاله چت کردن همسر با دیگران کامل توضیح دادیم چطور باید با او رفتار کنید.

۵- فقدان حمایت اجتماعی از آقایان شاید مهم ترین علت خیانت مرد به زنش باشد

عوارض خودارضایی در مردان

در بررسی و مطالعه علت خیانت مردان کشف شده است که:

مرد ممکن است رفتار دوستانه خود را نسبت به دیگر افراد کاهش دهد و انتظار داشته باشد که نیازهای اجتماعی و عاطفی وی به طور کامل برطرف شود.

هنگامی که در این وضعیت شکست می خورد، شروع به خیانت می کند. چرا که در جایی دیگر به دنبال راهی برای رفع کمبودهای خود می گردد. روانشناسان هم این مورد را یک علت خیانت مردان به همسرانشان می دانند که توسط خانم های محترم نادیده گرفته می شود.

۶- عصبانیت در مورد تعهد

زود انزالی مردان

هنوز هم می پرسید علت خیانت مردان به همسرشان چیست ؟؟؟ باید بگم او ممکن است تفاوت بین شدت عاشقانه و عشق دراز مدت را با یکدیگر اشتباه بگیرد.

او عشق های کوتاه مدت را به رابطه زناشویی بلند مدت ترجیح می دهد. چون هنوز دنبال هیجانات بی پایه و اساس است، در واقع او دنبال چیزی می گردد که درونش پیدا نمی کند پس رابطه های کوتاه مدت را مدام تجربه می کنم. در واقع مردان خیانتکار بدون فکر کردن به پیامدهای خیانت کردن مدام زندگی مشترک را در معرض تهدید قرار می دهند. اینجاست که روانشناسی خیانت کردن مردها را به عدم آموزش و اطلاع از ماهیت ازدواج ارتباط می دهد.

در ویکی روان بخوانید: نشانه های خیانت خانم ها چیست؟

۷- دلیل خیانت مردان چیست : سوء استفاده از دوران کودکی

روانشناسی شناخت مردان بچه ننه

این یکی از رایج ترین و در عین حال غم انگیزترین سناریوی خیانت آقایان است. او ممکن است تلاش کند تا به طور غیر مستقیم به دوران کودکی همچون:

آسیب بزند.

در چنین مواقعی، تلخی های دوران کودکی، مشکلاتی از قبیل دلبستگی و صمیمیت نیز ایجاد می کند که او را وادار به بر هم زدن تعهدات می کند. همچنین ممکن است از هیجان و حواس پرتی، در مورد خیانت جنسی، به عنوان راهی جهت آرام کردن این مشکلات درونی، قدیمی و ناخوشایند، استفاده کند.

علت خیانت مردان ممکن است پاسخی ناخودآگاه به آسیب های دوران کودکی مثل، سوء استفاده احساسی، بدنی یا جنسی، و نادیده گرفتن نیازهای روحی کودک باشد.

در بعضی از موارد این تجربیات باعث ایجاد اختلالات مربوط به صمیمیت و وابستگی در فرد می شود و باعث ناتوانی در برقراری رابطه صمیمانه و متعهدانه با زنان می شود. گاهی اوقات فرد بدون توجه به آسیب های روانی خیانت کردن از خیانت و هیجان ناشی از آن برای التیام دادن درد روحی خود استفاده می کند.

مشاورین روانشناس درمان خیانت در ویکی روان:

۸- خودخواهی دیگر علت خیانت مردان است

این امکان وجود دارد که آقایان بیشتر به خود توجه کنند تا به همسرشان. بله خودخواهی زیاد یک دلیل دلیل خیانت مرد به همسرش است که باید اصولی درمان شود.

او می تواند بدون رضایت همسر، حتی دروغ و پنهان کردن اسرار را تا زمانی که می خواهد ادامه دهد.

در چنین مواقعی این امکان وجود دارد که هیچ وقت خود را با همسرش متعهد نکند و به جای یکپارچگی و متحد بودن، قربانی یک رابطه خود ساخته می شود.

مشاوره خیانت تلفنی در ویکی روان

۹- انگیزه رها شده دیگر علت خیانت آقایان است

برقراری رابطه جنسی

او ممکن است هرگز به خیانت فکر نکند. تا زمانی که به طور ناگهانی، این فرصت را پیدا کند حتی به این فکر نکنید که چه چیزی می تواند او را از خیانت، متوقف کند.

خیلی مواقع آقایان از زندگی مشترک خسته می شوند و دلایل خود را هم دارند جالب است که یکی از مهم ترین دلایل خیانت مردان که در طی جلسه های مشاوره روانشناسی درمان خیانت کشف می شود همین مورد است. به همین دلیل آمار خیانت مردان بیشتر از خانم ها است. هرزگی مردان بیشتر مربوط به جنبه های شخصیتی آنها می شود.

۱۰- انتظارات غیر واقعی دیگر دلیل خیانت مردان است

اشتباه زنان در رابطه با مردان

در مورد علت خیانت مردان همچنین این احتمال وجود دارد که احساس کند همسرش باید در مواقع هذیان گویی و تمایلات روابط جنسی، به درستی بتواند نیاز او را برآورده کند.

چنین شخصی هرگز درک نمی کند که همسرش، زندگی مختص خود را دارد. هنگامی که نیازهای او برطرف نمی شوند، به دنبال خارج شدن از رابطه خود می شود. این در واقع نوعی خودخواهی و زیاده خواهی بعضی مردان است. آنها کسی را می خواهند که مدام به آنها سرویس دهد و اگر نیازشان برطرف نشود دنبال سرویس دهنده های دیگر می روند، اما در عین حال جرات این را ندارند که همسرشان را رها کنند.

بعضی از مردان توقع دارند همیشه همسرشان در اختیار آنها باشد.

توجهی به موقعیت زن ندارند و توانایی درک تغییر شرایط فیزیکی و روحی همسرشان را ندارند.

این دسته از مردان وقتیکه نیازهایشان از طرف همسرشان بر آورده نمی شود، تلاش به ارضاء نیازشان با زن دیگری می کنند. یکی از نشانه های خیانت آقایان می تواند توقعات بی مورد او در هر شرایطی باشد.

در واقع علت خیانت مردان از زبان خودشان تامین نشدن نیازهای جنسی و عاطفی آنهاست. بعضی از آنها معقول و بعضی نامقعول است، اما در هر صورت خیانت کردن مرد متاهل توجیح مناسبی در قبال رفتار همسرشان نیست.

۱۱- خشم و انتقام انگیزه بالایی هستند

افکار جنسی مردان

او می تواند با این روش انتقام بگیرد. او از همسرش عصبانی است و می خواهد به او صدمه بزند. در چنین مواردی، خیانت مردان بسیار دیده می شود.

مرد، معمولا نگران دروغ گفتن و حفظ اسرار خود نیستند، زیرا او می خواهد همسرش بیشتر بداند. پس دست به خیانت احساسی و عاطفی می زند.

در بیشتر آقایان، هیچ فاکتوری برای علت خیانت مردان وجود ندارد. گاهی اوقات دلایل متعددی برای خیانت مردان وجود دارند. زیرا شرایط زندگی آنان متفاوت است. صرف نظر از دلایل واقعی او برای خیانت، مجبور به انجام چنین کاری نیست. همیشه گزینه های دیگری برای جدا شدن وجود دارند.

۱۲- ناپختگی شایع ترین علت خیانت مردان است

مدل موی جدید برای مردان

وقتی که یک مرد تجربه یک رابطه با تعهد را نداشته، درک درستی از عمل خود و نتیجه آن در رابطه خود ندارد (آسیب زدن به همسر).

مردی که ناپخته است ماجراجویی جنسی را یک عمل نادرست و تهدید کننده نمی داند.

این افراد بودن با یک زن را به عنوان یک کت می بینند که بسته به شرایط می توانند آنرا عوض کنند. در واقع این مردان خیانتکار قدر زندگی مشترکشان را نمی دانند و به دلایل مختلف دست به نزدیکی و تجربه دیگر زن ها می زنند. این مورد یک علت خیانت مردان در دنیای مجازی و اینترنت می باشد که کمتر کسی به آن توجه می کند!

۱۳- مسائلی که همزمان رخ می دهند می توانند از دلایل خیانت مردان در روانشناسی باشند

مدل موی جدید برای مردان

ممکن است یکی از دلایل خیانت مرد تحت تاثیر استفاده از الکل یا مواد مخدر باشد که در آن شرایط توانایی تصمیم گیری درست را ندارد. حتی ممکن است مرد مشکل اعتیاد به روابط جنسی داشته باشد و در واقع از آن به عنوان راهی برای فرار از مشکلات زندگی استفاده کند.

۱۴- احساس ناامنی شروعی برای خیانت مردان است

دلایل خیانت مردان به عشقشان

بالاتر در مورد تاثیر احساسات که از دلیل خیانت مردان است توضیح دادیم. بعضی از مردان احساس می کنند که سنشان بالا رفته، به اندازه کافی خوش تیپ نیستند، باهوش نیستند یا به اندازه کافی پولدار نیستند.

در واقع برای تقویت اعتماد به نفس ضعیف خود، به دنبال کسب حس اعتبار و ارزش از زنان دیگر غیر از همسر خود می گردند. در اصل با این کار احساس خواستنی بودن، شایسته بودن و مورد قبول بودن را کسب می کند.

این احساس ناامنی دیگر علت خیانت مردان به عشقشان است. مردانی که نشانه های کم بودن اعتماد به نفس را دارند احتمال دارد خیانت کنند.

۱۵- فقدان دوستان همجنس یک علت خیانت مردان است

جلب اعتماد مردم

وقتیکه یک مرد دوستان مذکر ندارد تا با آنها صحبت کند و زمان بگذارند و نیاز به دوست مذکر را نادیده می گیرد، نیاز اجتماعی و احساسی خود را در رابطه با زنان جستجو می کند. هنگامی که همسر او نتواند جای یک دوست و هم صحبت را برایش پر کند او به دنبال زن دیگری می رود.

علت هرزگی مردان به عدم توانایی آنها با دیگر مردان و متبحر شدن در ارتباط با خانم ها مربوط می شود. در واقع روانشناسی خیانت مرد به زن در جلسات درمانی توصیه می کند آقایان دامنه روابط با مردان دیگر را گسترش دهند.

۱۶- اشتباه گرفتن احساسات رمانتیک با تعهد

جملات مورد علاقه مردان

در واقع بعضی از مردان آگاه نیستند که یک رابطه بلند مدت و متعهدانه شبیه یک رابطه رمانتیک و کوتاه مدت نیست.

شکل احساسات عمیق تر و متفاوت تر از احساسات سطحی می شود.

در اصل آنها انتظار رابطه رمانتیک و پر هیجان را دارند و برای رسیدن به آن دنبال زن دیگری می روند. این موضوع از زیاده خواهی و حتی مشکلات و کمبودهای احساسی هم نشات می گیرد. در واقع یکی از دلایل خیانت مردان اعتیاد به روابط احساسی پی در پی است. آنها می خواهد افراد مختلفی را تست کنند و با هر شخص داستانی داشته باشند!

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره بعد از خیانت نشان می دهد یکی از مهم ترین دلایل خیانت مردان عدم آگاهی آنها از تعریف ازدواج سالم و تعهد در روابط بلند مدت است.

۱۷- بدقولی خانم ها دیگر علت خیانت مردان است

رفتار نادرست مردان در روابط زناشویی

تا اینجا بیشتر به مواردی پرداختیم که به مردها مربوط بود و گفتیم علت خیانت مردان چیست؟

اما بعضی مواقع این خانم ها هستند که زندگی را برای همسرشان سخت می کنند! آنها به حرف هایی که می زنند عمل نمی کنند و مدام زندگی زناشویی را با بدقولی های خود سخت و سخت تر می کنند.

در واقع یک دلیل خیانت مرد به همسرش این است که او نمی تواند بر احساسات، حرف ها و حتی رفتار همسرش حساب باز کند و او را فردی غیر قابل اتکا می بیند و متاسفانه با خیانت به دنبال فردی مناسب تر می گردد که نداشته های خود را با او به دست بیاورد!

۱۸- احساس منحصر به فرد بودن و خودشیفتگی دیگر علت خیانت کردن آقایان است

درمان واریکوسل در مردان

این مورد در مورد علت خیانت مردان بسیاری از آقایان صدق میکند:

مردانی که احساس میکنند با دیگر مردان متفاوت هستند و خصوصیات منحصر به فردی دارند، علاقه دارند خارج از چهارچوب یک رابطه سالم حرکت کنند و قوانین را زیر پا بگذارند

آنها عقیده دارند که لیاقت دارند هر چیزی را که می خواهند به دست بی آورند و برای ثابت کردن آن به خودشان دست به خیانت می زنند.

پیشنهاد می کنیم مطلب اختلال خودشیفتگی چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

۱۹- او قبلا آسیب دیده است

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

منظورمان آسیب های جسمی نیست، بلکه آسیب های روحی روانی (احساسی) یکی از رایج ترین دلایل خیانت مردان است.

شاید برایتان جالب باشید که یکی از دلایل خیانت مردان که در جلسات مشاوره خیانت زناشویی توسط مشاور روانشناس کشف می شود مربوط به روابط قبل از ازدواج او است

تجربه ثابت کرده است مردانی که قبلا تعداد زیادی رابطه شکست خورده دارند احتما خیانت کردن بیشتری دارند، به خصوص اگر رابطه توسط زن تمام شده باشد! در واقع با خیانت کردن آنها به دنبال ایجاد امنیت برای خود هستند و ایجاد رابطه موازی را گزینه ای برای روز مبادا می دانند.

۲۰- او توقعات زیادی دارد

زیاده خواهی در مرد و زن می تواند زندگی مشترک را در معرض خطراک بسیار جدی قرار دهد. اگر مرد از همسر خود توقعاتی مانند:

  • توقعات ظاهری
  • توقعات جنسی
  • توقعات احساسی و عاطفی

داشته باشد و آن توقعات برآورده نشوند ممکن است او دست به ایجاد روابط جدید کند.

حالا که به بررسی دلایل خیانت مردان می پردازیم این را هم در نظر داشته باشید که همیشه این توقعات بی جا نیستند و خانم های زیادی نه به ظاهر و نه امور جنسی در زندگی مشترک اهمیت می دهد و با این بی دقتی ها زمینه خیانت کردن همسرشان را فراهم می کنند.

اما در بسیاری موارد توقعات بی دلیل و بیش از حس از دلایل خیانت آقایان به همسرشان است، در واقع سعی می کنند دیگر نیازهای خود را در زنی دیگر جستجو کنند. قبلا در ویکی روان درباره روش های پیشگیری از خیانت مردان توضیح دادیم. وقتی ازدواج می کنید باید به نیازهای همسرتان توجه کنید، ازدواج خودخواهی و خودبینی را نمی پذیرد.

21- چرا مردها خیانت میکنند؟ ازدواج یک طرفه

منظور از ازدواج یک طرفه چیست؟

این نوع ازدواج زمانی شکل می گیرد که فقط یکی از طرفین حق تصمیم گیری در امور خرد و کلان زندگی را دارد. یک نفر در تمام مسائل در اولویت قرار دارد و ازدواج دور آن فرد و نیازهای او می چرخد. حالا می دانید دلیل خیانت مردان چیست، آنها دنبال رابطه ای می گردند که از انها قدردانی شود و نیازهای آنها دیده شود.

روانشناسی خیانت مرد به زن بسیار پیچیده و نیازمند بررسی همه جانبه است، چون گاهی مردها مقصر این وضعیت هستند و گاهی اطرافیان. اما در هر صورت خیانت مردها توجیح ندارد و اگر با مشکلی در ازدواج روبرو هستند می بایست از مشاور روانشناس کمک بگیرند.

علت خیانت مردان در دنیای مجازی چیست؟

همانطور که قبلا در ویکی روان گفتیم خیانت تنها به معنی برقراری رابطه زناشویی با فردی به غیر همسر نیست. خیانت می تواند در ذهن مردتان رخ دهد، او می تواند کلامی به شما خیانت کند و نیازی به برقراری رابطه جنسی نیست.

علت خیانت مردان در دنیای مجازی بیشتر جنبه پر کردن خلا نیازهای روحی دارد. مردها دنبال کسی هستند که آنها را تحسین کند و باعث تقویت عزت نفس آنها شود. اگر این کار را نمی کنید، آنها به دنبال کسی می گردند که بتواند این نقیضه را جبران کند حتی مجازی و اینترنتی.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در قبال خیانت کردن و خیانت دیدن

خب دوست عزیز، مشاهده کردین که دلایل زیادی برای خیانت کردن مردها وجود دارد اگر به هر دلیلی از مرد زندگیتان خیانت دیدین یا به او مشکوک هستید این موضوع را با یک مشاور روانشناس آنلاین یا تلفنی در میان بزارید.

بهترین کار در این مواقع استفاده از هم فکری های فردی متخصص و با تجربه در این زمینه است نه کمک گرفتن از دوستانی که از تجربه شخصیشان برای شما استفاده می کنند. تجربه هایی که ممکن است در زندگی شما نتیجه عکس دهد.

مشاوره آنلاین خیانت

فاطمه صبوری پور

سی ساله ليسانس روانشناسی عمومی فوق ليسانس روان شناسی تربيتی دانشجوی دكتری روانشناسی تربیتی

‫6 دیدگاه ها

  1. چه هنگامی دوستی و رابطه‌ها از خط قرمز عبور و به خیانت تبدیل می‌شوند؟سؤالی که درباره این موضوع من را به تعجب واداشت این است که چقدر افرادی که از ازدواج خود رضایت دارند در مورد روابط زناشویی نامشروع خیال‌پردازی می‌کنند و یا درواقع دوستی‌های خارج از ازدواج دارند.
    مشاوران ازدواج و خانواده هیچ تعریفی از خیانت در روابط زناشویی و افرادی که موردبررسی قرار داده‌اند، ندارند. با توجه به بررسی سارا تولان، پژوهشگر دانشگاه ایالتی یوتا و همکارانش، خیانت به همسر در رابطه زناشویی نامشروع با نرخ بالای درخواست طلاق همراه است. بااین‌حال، بر اساس نظر کالون، بسیاری از زوج‌های متأهل راضی و شاد، خیانت را پذیرفته‌اند و هرگز طلاق نگرفته‌اند.

  2. تنوع طلبی تو ذات مرده و نمیشه کاریش کرد مگر اینکه خانمش خیلی کار بلد باشه. خانم ها بیشتر از ندونم کاریشون ضربه می خورن

    1. من که تا حالا متوجه شدم که کلا بر زنان هیچ عیبی وارد نیست. حتی اگر بدون دلیله موجه خیانت کنند. در مواردی شاید مخفیانه نصیحتی بشوند

      سریع بخشی از این پست رو خوندم ولی حداقل در این چند جمله معنی و یا کلمات جالبی دیدم:

      اکثر مردم نگرش بدی در مورد دلایل خیانت مردان ندارند (شکار، زوم)

      اما این مردان، به شدت بر این باور هستند که منطق آن ها صحیح است.

      توسط خانم های محترم نادیده گرفته می شود.

      و متاسفانه با خیانت به دنبال فردی مناسب تر می گردد
      ————————
      اگر بخوام بهتر بخونم و “مقایسه هم بکنم” ………..

  3. فقط در مورد یک جمله میخوام حرف بزنم و فکر کنم همین یکی کافی باشه، وگرنه بخوام یکی یکی حرفها و جملات رو فکر کنم و اگه اشتباه بود تحلیل کنم و یه طوری بیان کنم تا خانمها بفهمند و…. عمرمون تموم شده. فقط جمله ی: “اما این مردان، به شدت بر این باور هستند که منطق آن ها صحیح است”
    اگه منظور فقط در مسئله خیانته.. مردانی اینطور هستند، ولی زنانی هم اینطورند یا بعضی ها که به شکلی عجیب طلبکار هم هستند. اگر منظور روانشاسی اینه که کلا مردان بــه شددت فکر میکنند منطقشون صحیح است، خب زنانی هم هستند که اینطورن یا بــه شدددت تر اینطورن. درکل خصوصا که تحصیلکرده هم باشن. اما تحصیل، بگو حتی هر تحصیلی باشه، نشون دهنده درک و فهم بیشتره؟ خصوصا که زنان نحوه فکر کردنشون فرق داره و خیلی وقتها….
    کمی باید درباره طرز فکر زنان گفت. مثلا یک بخشیش خلاصش اینه : زنان وقتی حرفشون میشه یا کلا با ما حرف میزنن، یدفه تو مدار فکری شون یه چیزی رو شکار و زوم میکنن که به موضوع شبیهه یا یه جور مربوطه ولی درمورد اصل موضوع نیست. موارد بیشمار اتفاق میفته و از خانمها دیدم و میبینیم. فقط در مورد ازدواج و با شوهر نیست. حتی در مسائل خیلی ساده گاهی حداقل بعضی خانم ها.. به اون حرفشون(که گاه خیلی مسخره ست) جوابی بدی فورا یه چیزه دیگه به ذهنشون میاد و میگن. و ادامه دادن حرف اعصاب خوردکنه. یه حرفی الکی و میزنن که ادم نمیدونه چطور باید بهشون بفهمونه، اگه سریع و در چندین ثانیه جوابی براش ساختیم که بفهمن اما باز…. منظورم این نیست که تمام زنان تا این مقدار غیرمنطقی و جوابای خیلی الکی میدن، اما کلا تمام زنان به دلیل نحوه فکر کردن کمابیش فکر و حرفاشون اینطوریه. یا یه مورد دیگه در فکر زنانه اینه کلی فکر نمیکنندو رو جزئیات فکر میکنند. گاهی هم میبینیم دارن مسائل رو از بالا و کلی نگاه میکنند، اما… باز غیرمنطقی (باید مثال زد)
    منظورم این نیست که همیشه یک مرد منطقی تر از یک زن فکر میکنه، اما درکل فکر مردان منطقی تره. خصوصا که زنان در کل در مسائل مربوط به جنسیت فکراشون مشکل دار و غیرمنطقی است.

    جملات مشابه این، درباره مسائل مربوط به ازدواج در سایتها و…. مختلف روانشاسی دیدم!
    قبلنا تو این صفحه یک رنگ وجود داشت ولی الان نیست!!

    1. ببخشید. در مورد اخر در نظر قبلیم. قبلنا یک نظرم در پستی لایک شده بود ولی چند روز پیش فهمیدم در دو سه تا پستی که توش نظر داده بودم هیچ کدوم لایک نبود و یک روز بعد فهمیدم که اینجا هم نظر ارسال کردم و وقتی اومدم اینجا فکر کردم حتما اینجا لایک شده بودم ولی دیدم لایک نیست و گمان کردم حتما پاک شده. امروز فهمیدم تو یه پست دیگه لایک شدم و لایک هنوز است. و حافظه و حواسم جمع نبود و فکر میکردم با لایک شدن اون تصویر دست رنگش سبز میشه.
      نویسنده مطلب و ادمین های سایت، عذر میخوام

  4. زنا به مردا محبت و نیاز جنسی رو تامین نمیکنن و فقط مردارو عابربانک میبیننن.اونوقا دوستدارن مردا خیانت نکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا