خیانت

منظور از کارمای خیانت چیست؟

بررسی رابطه خیانت و کارما در روانشناسی

کارمای خیانت یکی چیزهایی است که ذهن افراد خیانت کار را به خود مشغول می کند و نمی دانند چه چیزی در آینده انتظار آنها را می کشد! اگر بدانید کارمای خیانت چیست بهتر می توانید افکار خود را مدیریت کنید. این موضوع گاها در جلسات مشاوره روانشناسی خیانت مورد بحث قرار می گیرد، اما باید تمام کمال بدانیم منظور از کارما خیانت چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه این مقاله سایت ویکی روان به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

کارمای خیانت چیست؟

با مقالات روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

قبلا به طور کامل در مورد اینکه تعریف قانون کارما چیست در ویکی روان صحبت کردیم. گفتیم یکی از اصولی که مردم بسیاری به آن اعتقاد دارند همین کارما است و آن را به یکی از اصل های زندگی خود تبدیل کرده اند. اما کارما در خیانت کردن هم کاربرد دارد؟؟؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

ضرورت شناخت کارما خیانت چیست؟

شاید این موضوع به ذهنتان برسد که با وجود جلسات تخصصی مشاوره خیانت چرا افراد باید به کارما در خیانت اصلا فکر کنند؟ چرا این موضوع گاها برای آنها اهمیت دارد؟

همانطور که افراد زیادی در جلسات مشاوره روابط عاطفی در مورد روش های استفاده از تله پاتی عاشقانه بین دو نفر از راه دور سوال می پرسند، این هم یکی از سوالات ذهنی آنها است. پس شناخت آن خالی از لطف نیست!

بررسی مهم ترین حقایق در مورد کارما در خیانت کردن

در ادامه به بررسی چیزهایی می پردازیم که اصول کارمای خیانت کردن را تشکیل می دهند.

1- خیانت نوعی خودفریبندگی است

اگر بدانید منظور از خیانت در روانشناسی چیست می توانید به تاثیراتی که بر افراد می گذارد پی ببرید. وقتی بیشتر ما انواع خیانت ها را تصور می کنیم، به آسیبی فکر می کنیم که خیانتکار به نیمه دیگرش وارد می کند.

دروغ گفتن، اشک ریختن، احساس بی ارزشی و بی احترامی در چنین سطح عمیقی به وضوح آزار دهنده است. اما از دیدگاه یک خیانتکار، حتی کسی که هرگز لو نرفته، خیانت در واقع نوعی خودفریبندگی است

وقتی شما خیانت می کنید، خودتان را نیز گول می زنید.

همیشه نباید مشکل را گردن کاریزما خیانت انداخت. شما آن قدر ترسو هستید که نمی توانید به رابطه ای که دوست ندارید پایان دهید و سعی می کنید اعتبار عاطفی را در بیش از یک مکان و یک رابطه، پیدا کنید. پس بی دوام بوده و کارما بدی ایجاد می کند، اما نه به آن شکلی که بیشتر مردم به کارما فکر می کنند.

این کی از اصول بی قید و شرط کارما در خیانت کردن است که زندگی افراد و در نتیجه شخصیت آنها را دستخوش تغییرات قرار می دهد. برای درک بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه های پشیمانی بعد از خیانت را در سایت ویکی روان مطالعه کنید تا بیشتر با مفهوم کارما پس از خیانت کردن آشنا شوید.

2- بر اساس کارمای خیانت خیانت مهمترین رابطه شما را از بین می برد

یکی از راه هایی که خیانت باعث ایجاد کارمای بد می شود، تخریب مهم ترین رابطه شما است. فرقی نمی کند یک خیانت ذهنی باشد یا خیانت جنسی واقعی، تاثیر آن را خواهید دید.

حقیقت این است که اکثر ما یک عنصر فوق العاده مهم را در زندگی خود نادیده می گیریم: رابطه ای که با خودمان داریم

یادتان باشد اگر به شریکتان بی وفایی می کنید و پایبند به رابطه فعلی نیستید، به مرور تاثیرات روانی خیانت کردن را در تمام جنبه های زندگی خود احساس خواهید کرد. مثلا چیزهایی مانند عادت های همبستگی و انتظارات ناسالم به مرور تبدیل به خصیصه ما می شود و این از مهم ترین پیامدهای خیانت کردن به همسر و شریک تان است.

3- خیانت کردن آنطور که اکثر مردم فکر می کنند کارما بد ایجاد نمی کند

بخشی از مشکل تخریب خود این است که تضمین می‌ کنید زندگی‌ تان ناامید کننده خواهد بود.

حقیقت این است که بیشتر مردم معنی بودیسم (Buddhism) از «کارما» را اشتباه متوجه شده اند. آنها فکر می کنند که این کم و بیش به معنای بدست آوردن چیزی است که لیاقتش را دارید، اما این طور نیست.

در واقع به این معنی است که بازتابی از نوع انرژی و اعمالی که در جهان انجام می دهیم به خودمان برگردانیم

همیشه به این معنا نیست که اگر مثلاً به مردم صدمه بزنیم، «چیزهای بد» واقعی برای ما اتفاق خواهد افتاد. این فقط می تواند به این معنی باشد که ما برای یافتن عشق تلاش می کنیم زیرا پیوند خود را با عشق درون خود قطع کرده ایم.

4- خیانت چه نوع انرژی ایجاد می کند؟

مشاوره آنلاین درمان خیانت به صورت تصویری

با توجه به اینکه کارما صرفاً انرژی است که ما ایجاد می کنیم، قدم منطقی بعدی این است که بپرسیم تقلب چه نوع انرژی ایجاد می کند؟

وقتی کسی به کسی خیانت می کند، چهار ویژگی اصلی انرژی در کارمای خیانت ایجاد می کند:

  1. خیانت به اعتماد
  2. دور شدن و کاهش ارزش عشق
  3. احساس بی لیاقتی در فرد فریب خورده
  4. خشم، اندوه و ناامیدی در فرد فریب خورده

ایجاد این احساسات خیلی آسان نیست بلکه پر از درد و هیاهو هستند.

آنها به خودی خود «بد» نیستند، زیرا در نظر گرفتن احساسات «خوب» یا «بد» بخشی از نوعی تقسیم بندی دوتایی است که باعث افزایش رنج و خودفریبی در دنیای ما می شود

اما آن ها مشکل دارند، آسیب می بینند. زمان زیادی را صرف می کنند تا با این مسئله کنار بیایند که منجر به انسداد انرژی و ناامیدی شوند.

5- خیانت باعث چه نوع کارمای بدی می شود؟

خیانت باعث ایجاد کارمای ناامیدی و خیانت درونی می شود. اگر شما کسی باشید که خیانت کرده، نه تنها به دیگران بلکه به خودتان نیز اعتماد ندارید.

همان طور که راه های کنار آمدن با خیانت توضیح می دهد:

کارمای خیانت کردن یک عمل است، نه یک نتیجه. آینده همه چیز را تغییر می دهد.

شما می توانید همین الان با تغییر اعمال ارادی (عمدی) و الگوهای خود ویرانگر، مسیر زندگی خود را تغییر دهید.»

با خیانت به کسی، شما اساساً خانه ای را روی پایه ای متزلزل می سازید. هنوز این شانس وجود دارد که تغییر کنید و به نوع دیگری تبدیل شوید، اما کمی عقب می‌افتید.

6- بیشتر در مورد کارما فکر کنید

نکته ای که در مورد کارما خیانت وجود دارد این است که متوقف نمی شود یا به نقطه ای نمی رسد که شما آن را ساخته اید و زندگی در حال حاضر کامل است.

کارما انرژی و حرکت است و به حرکت و تکامل خود ادامه می دهد

حتی اگر عاشق زندگی خود شده باشید، باز هم چالش ها و درس هایی در این رابطه وجود خواهد داشت که انتظارش را نداشتید. ممکن است یک یا هر دوی شما باور داشته باشد که چنین نیست و قلب دیگران را می شکند. در مورد رابطه ای که در آن مورد خیانت قرار گرفته اید یا کسی را فریب داده اید نکته ای وجود دارد:

آنچه کارما باعث آن شد؟

اگر کارما هرگز متوقف نمی‌ شود، پس چه نوع انرژی و احساساتی منجر به موقعیتی شده که اکنون تجربه می‌ کنید؟ آیا فردی که مورد خیانت قرار می گیرد کارمای «بد» داشته است؟

خب نه! اما الگوها و انرژی هایی از روابط گذشته داشتند که به نوعی به آنها اجازه می داد به یک خیانتکار اعتماد کنند و عاشق او شوند. کارمای بد خود موقعیت و نتیجه آن بود، نه هر نوع عدالت الهی.

7- آیا بیشتر خیانتکارها به خاطر کاری که کرده اند با مجازات واقعی مواجه خواهند شد؟

در رابطه با نکته آخر، بهتر است بیشتر به این موضوع بپردازیم که آیا خیانتکارها به خاطر رفتار تحقیرآمیزشان مجازات خواهند شد یا خیر؟

همانطور که پیش تر گفته شد، کارمای خیانت کردن در واقع بیشتر در مورد انرژی است که شما در آنجا قرار می دهید و واقعیت و استانداردهایی که برای خودتان ایجاد می کنید.

همان مجازات بیرونی و حادثه شوکه کننده است.

فرقی نمی کند دلایل خیانت کردن بعد ازدواج برای شما چه باشد، حقیقت این است که «قیمت» خاصی وجود ندارد که همیشه توسط خیانتکارها پرداخت شود. کارمای خیانت همیشه وجود خواهد داشت، همیشه!

8-  برخی از عواقب بد احتمالی خیانت

مهم نیست که چقدر به کارما به شیوه ای کلی و معنوی فکر می کنیم، نمی توانیم میل انسانی خود را برای اندکی بازپرداخت یا نتیجه کار را انکار کنیم.

بنابراین نگاهی به برخی از موارد وحشتناکی می اندازیم که ممکن است برای یک فرد هنگام تصمیم به خیانت اتفاق بیفتد:

  • بیماری‌ های مقاربتی (STDs) می‌تواند یکی از نتایج ناگوار یک بی‌ حوصلگی خارج از برنامه باشد.
  • شکستن رابطه فرد دیگری و گرفتار شدن، کتک خوردن یا شرمنده شدن در ملا عام به خاطر آن
  • شهرت وحشتناک به دلیل کلاهبردار بودن که در سطح شهر پخش می شود و از دیت‌های آینده جلوگیری می کند.
  • افسردگی و پشیمانی می تواند یکی دیگر از عواقب بعدی چسباندن اندام های خصوصی شما به جایی باشد که به آنها تعلق ندارد.

9- کارمای خوب در مقابل بد در روابط

ایده کارما خوب و بد در روابط به طور کلی ماهیتی است.

عنوان کردن آن به روشی که اکثر مردم در مورد کارما فکر می کنند، دشوار است. اما با این وجود، این مفهوم اهمیت داشته و به نحوی وجود دارد.

داشتن کارما و انرژی خوب باعث می‌ شود که روابط مثبت و غنی‌ تر به سمت شما کشیده شود، به این معنا که رضایت‌ مندی و شادی بیشتر آن‌ ها را جذب می‌ کند

بسیاری از مردم درگیر روابط سمی و وحشتناکی می شوند نه به این دلیل که «لایق» آن هستند به این دلیل که انرژی قربانی شدن و درد مانند بوی خون تازه برای یک درنده است و این ارتباط زیادی با کارمای خیانت کردن دارد!

11- مشکل باور بیش از حد به کارما

تاثیر کارمای خیانت زمانی بیشتر می شود که به آن اعتقاد زیادی پیدا می کنیم! مشکل باور بیش از حد به کارما این است که می تواند به عنوان یک خیال خام برای تحقق آرزوها عمل کند و منجر به چرخه قربانی شدن شود.

اگر فریب خورده اید، امیدوار باشید و انتظار داشته باشید کسی که این کار را انجام داده، تاوان کارش را خواهد دید

اگر خیانت کردید یا می‌ خواهید خیانت کنید، کارما را به‌ عنوان یک معلم مدرسه بی‌ رحم در نظر بگیرید که برای جبران کاری که انجام داده‌ اید یا می‌ خواهید انجام دهید، باید او را گول زده یا از او دلجویی کنید.

اما اینطور نیست… و همه باید رشد کنند.

برخی از افرادی که به کارمای خیانت اعتقاد دارند و به معنای واقعی کلمه درگیر افکار واهی هستند. ما در سایت مشاوره روانشناسی خارج از کشور و داخل ایران ویکی‌ روان بیشتر به حقیقت علاقه مندیم تا اینکه به مردم پاسخ های آسانی بدهیم که می خواهند بشنوند.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم افراد برای درمان و رفع ابهامات ذهنی خود حتما از جلسات مشاوره برای درمان خیانت استفاده کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

کلام آخر در مورد کارمای خیانت از ویکی روان

نکته آخر در مورد خیانت و کارما این است که وقتی می فهمید کارما واقعا چیست و چگونه عمل می کند، باور می کنید که خیانت کارمای بدی دارد.

مشکل این است که این کلمه به قدری اشتباه گرفته شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته است که استفاده از آن در این زمینه چندان مفید نیست. یک راه بهتر برای فکر کردن به کارمای خیانت این است که از قدرت شخصی خود استفاده کنید، همانطور که در بالا ذکر کردم.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که هرگز خود را بی ارزش ندانید یا قربانی را سرزنش نکنید. اگر فریب خورده اید اشتباه است و شما حق دارید کنار بروید.

اما اصولی ترین کار کمک گرفتن از بهترین مشاور خیانت برای رفع ابهامات ذهنی و رسیدن به آرامش خاطر است. شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره غیرحضوری ویکی روان شرکت کرده و با مشاور دلخواهتان در مورد کارمای خیانت و راه های رهایی از مشکلات مربوط به آن جلسه برگزار نمائید.

مشاوره خیانت زناشویی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا