خیانت

راههای کشف خیانت مردان (۱۷ پیشنهاد روانشناسی)

راههای کشف خیانت مردان ساده است اما امکان اشتباه کردن در تشخیص خیانت شوهر هم وجود دارد. خانم های زیادی در جلسات مشاوره روانشناسی خیانت آنلاین یا حضوری در مورد راه های کشف خیانت مردان سوال می کنند که در ادامه این نوشتار سایت ویکی روان به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم.

بهترین راههای کشف خیانت مردان چیست؟

بررسی انواع خیانت در روابط زناشویی

با بخش وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

راه های کشف خیانت مردان باید اصولی و با دقت زیادی انجام شود، اگر فقط به شوهرتان شک کرده اید و به قولی بوهایی به مشامتان خودرده است باید با دقت عمل کنید.

خیلی مواقع ما دچار اشتباه و توهم می شویم و همسر گرامی هیچ خطایی انجام نداده است، به همین دلیل راههای کشف خیانت مردان با وجود تنوع زیاد اما نیاز به صبر و ممارست دارند. بارها موارد زیر را بخوانید تا تشخیص خیانت شوهر برایتان آسان تر شود.

قبل از شروع پیشنهاد می کنیم مطلب منظور از خیانت کردن چیست را حتما در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

۱- نفر سومی وجود دارد که درباره او صحبت می‌ کنید

کسی که رابطه دوستی با همکار یا فرد دیگری را آغاز می ‌کند، ممکن است نشانه خیانت یا زمینه ‌ای برای خیانت داشته باشد. این مورد یکی از رایج ترین دلایل خیانت کردن مردها است. البته همیشه این احتمال وجود دارد که همسرتان فقط از ملاقات با شخص جدیدی هیجان زده شده و هیچ اتفاق بدی رخ نداده باشد.

اما مهم است که به یاد داشته باشید که احتمال خیانت همیشه وجود داشته و انواع مختلف خیانت کردن نیز وجود دارد.

۲- فاصله عاطفی زوجین بیشتر از گذشته است

راه تشخیص خیانت همسر چیست؟

هر رابطه قوی مستلزم مکالمه و صداقت عاطفی است که باعث ایجاد صمیمیت عاطفی می‌ شود. زمانی که متوجه شدید همسرتان از لحاظ عاطفی از شما دور شده و برای دور بودن از شما عذر و بهانه می ‌آورد، این یک نشانه کلیدی خیانت است.

این فاصله عاطفی نه تنها نشانه خیانت بلکه وجود مشکلات زیادی در رابطه می ‌باشد. البته با مشاوره روانشناسی و کار روی این مشکلات، قابل حل می ‌باشند.

۳- آنها ناگهان با محبت ‌تر می ‌شوند

جالب است بدانید که یک راه کشف خیانت شوهر این است که ببینید رفتار او به یک باره تغییر می کند یا نه؟؟؟

معمولا خانم ها این مورد را از جوز راههای کشف خیانت مردان نمی دانند اما حقیقت چیز دیگریست!

ممکن است این مورد اولین چیزی نباشد که به ذهن خطور می‌کند، اما او بیش از حد به نمایش‌ محبت می پردازد، مانند گرفتن هدایا یا انجام کارهای خانگی که می ‌تواند یک پرچم قرمز باشد. انجام گناه و نیاز به سرپوش گذاشتن بر این موضوع نیز به شریک زندگی شما انگیزه می ‌بخشد تا نسبت به شما محبت بیشتری نشان دهد

همانطور که قبلا در ویکی روان اشاره کردیم این مورد یکی از علائم خیانت کردن همسر است که به وضوح در جلسات مشاوره درمان خیانت دیده می شود.

۴- آنها بیشتر تلاش می ‌کنند تا ظاهر خود را تغییر دهند

انسان همیشه باید به ظاهر خود برسد، اما تغییر در ظاهر می ‌تواند نشانه بدی باشد.

به عنوان مثال، اگر همسرتان بهتر لباس می ‌پوشد، بیشتر ورزش می ‌کند، توجه بیشتری به نظافت خود دارد و یا به طور مرتب عطر و یا ادکلن می‌ زند نشانه اینست که می‌ خواهد توجه دیگری را به خود جلب کند و همسرتان انگیزه دارد که کسی را تحت تأثیر قرار دهد.

البته یادتان باشد همانطور که درباره راه های کشف خیانت مردان توضیح دادیم، شاید این تغییر رویه برای جلب توجه شما باشد، پس با احتیاط قدم بردارید و پیش قضاوت نکنید.

در ویکی روان بخوانید: چرا آقایان بیشتر از خانم ها خیانت می کنند؟

۵- آنها بیشتر از قبل غیبت دارند

همانند ظاهر زیباتر داشتن، غیبت کردن نیز نشانه دیگری از خیانت است. به نظر می ‌رسد همسرتان دیر وقت از محل کار به خانه باز میگردد و آخر هفته‌ ها مدام تماس کاری دارد که باید در محل کار حاضر شود و مرتب به سفر کاری می ‌رود.

از جالب ترین راههای کشف خیانت مردان این است که حضور و غیاب او در خانه را بررسی کنید، شاید مواردی به دست آوردید، این موارد معمولا با انواع خیانت های احساسی عاطفی شروع می شوند و به مراحل بعدی هم کشیده میشود

۶- آنها شما را متهم به خیانت می کنند

مشاوره-آنلاین-درمان-خیانت

ممکن است غیرمنطقی به نظر رسد اما همسر گناهکار امیدوار است خیانت خود را پنهان کرده و گستاخانه شما را متهم به خیانت می ‌کند! در واقع او از عوارض خیانت کردن و متهم کردن دیگران اطلاعی ندارد.

این می‌ تواند راهی برای منحرف کردن شما از گناه او و نیز تبدیل شدن به کسی باشد که واقعا وفاداری را حفظ کرده و هرگز خیانت نخواهد کرد

اما همیشه این کار را با مهارت انجام نمی‌ دهند و ممکن است واقعا مشکوک باشند زیرا از نزدیک دیده ‌اند که با خیانت به کنار می ‌روند، این روشی آسان برای تشخیص خیانت شوهر است که باید در نظر داشته باشید.

۷- آنها در حال برداشت ‌های نقدی با مبالغ زیاد هستند

در این میان صحبت از پول تعجب ‌آور نیست. اگر به برداشت پول نقد از حساب مشترک خود توجه داشته باشید که از بیش حد معمول مخارج همسرتان می ‌باشد، زنگ هشدار باید به صدا درآید.

آنها می ‌توانند از پول نقد برای پرداخت هزینه ‌های تفریح خود با شخص دیگری استفاده کنند و فعالیت ‌های آنها قابل پیگیری نباشد.

درست است که این مورد یکی از راه های کشف خیانت مردان است اما نباید سریع به او تهمت خیانت کردن بزنید و قبل از آن مطمئن شوید.

۸- آنها به چیزی که قبلا گفته ‌اند پایبند نیستند

هنگامی که همسرتان با شخص دیگری صمیمی شود، رک و بی ‌پرده صحبت کردن برایش سخت می ‌شود! اگر دنبال تشخیص خیانت مردها هستید این مورد و از یاد نبرید. البته این مورد از راه های تشخیص خیانت زن ها هم هست که آقایان می توانند استفاده کنند.

اگر آنها مدام شروع به پرسیدن کنند که “قبلا این را به تو گفته ‌ام؟” مراقب باشید آنها ممکن است کمتر به شما اعتماد کنند زیرا معتمد جدیدی پیدا کرده ‌اند.

۹- به نظر می ‌رسد آنها بیش از حد به رفت و آمد شما توجه دارند

یکی دیگر از علائم خیانت آقایان، پرسیدن سوالات زیادی در مورد برنامه روزانه شما و اینکه کجا و کی بیرون می ‌روید دارند مثلا:

  • چه زمانی به خانه بازخواهید گشت؟
  • چه زمانی به دیدار دوستتان می ‌روید؟
  • الان بری کی بر میگردی؟
  • بورو سفر و حسابی استراحت کن

با این سواالات همسرتان مطلع می ‌شود با فردی دیگر به کجا می ‌تواند برود و چه مدت زمانی را می ‌تواند با او باشد. ممکن است تلاش کنند که لو نروند.

اینکه خوب به سوالات و مفهوم حرف های او گوش دهید از بهترین راههای کشف خیانت مردان است.

۱۰- آن ‌ها مالکیت بیشتری بر دارایی‌ های خود دارند

نشانه های خیانت زن ها

شناخت راههای کشف خیانت مردان همیشه هم آنقدر سخت و دشوار نیست، در بسیاری از مواقع، همسر خیانتکار نسبت به وسایل یا مکانهای شخصی و غیر اشتراکی خود مانند:

  • تلفن همراه
  • ماشین
  • محل کار
  • لباس

حساسیت بیش از حد پیدا می ‌کند.

به عنوان مثال ممکن است موبایل خود را به داخل حمام ببرد و وقتی دیگران می‌ خواهند ویدیویی را در گوشی آنها ببینند مضطرب می‌ شود. این نوع مالکیت نشان دهنده اینست که آنها چیزی را پنهان می کنند.

۱۱- وقتی در مورد خیانتشان سوالی می‌پرسید زیر بار نمی ‌روند

اگر با همسرتان روبرو شوید و آنها به شدت از اتهام شما ناراحت شوند، این یک نشانه بسیار وحشتناک است. معمولا بزرگترین نشانه همسر خیانتکار، انکار او هنگام برخورد با او می ‌باشد.

یادتان باشد با این روند کنار نیایید چون راه مناسبی برای کنار آمدن با خیانت همسرتان نیست.

۱۲- حس بویایی شما علایمی را نشان می‌دهد

برای خانم ها تشخیص خیانت شوهر از این طریق چندان دشوار نیست.

حس بویایی فرد دقیقا همان حسی است که خانم برای تشخیص خیانت شوهر به آن احتیاج دارد. اگر متوجه بویی غیر از عطر خود روی لباس او شدید، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.

در ویکی روان بخوانید: چطور با زن خیانتکار رفتار کنیم؟

۱۳- متوجه می ‌شوید که همسرتان دروغ ‌های کوچک و بزرگ زیادی به شما گفته است

همیشه برای راههای کشف خیانت مردان در ویکی روان می گوییم که او ممکن است درباره چیزهای غیر مهم دروغ بگوید.

در حالی که خیانت ممکن است یک دروغ بزرگ و گسترده باشد، اما ممکن است چندین دروغ جزئی وجود داشته باشد که شریک زندگی شما برای مخفی کردن ماجرا باید بگوید

این موارد ممکن است موارد جزئی مانند نخریدن مواد غذایی یا انجام کار در اداره باشد که زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. البته ممکن است شریک زندگی شما دلیل دیگری برای دروغ گفتن داشته باشد. اما به هر صورت، موارد این چنینی باید مورد توجه قرار گیرند.

۱۴- دیگر رابطه جنسی احساس صمیمیت ایجاد نمی‌ کند

بخشیدن خیانت همسر ممکن است؟

منظورمان تعداد طبیعی رابطه جنسی زن و مرد نیست! بلکه منظور احساس راحتی و کشش به سمت ارتباط جنسی یا همان سکس است.

رابطه جنسی می‌تواند یک عمل پیوندی واقعی در یک رابطه سالم باشد و اگر یکی از زوجین بی ‌توجه باشد، اولین نکته مورد بررسی خواهد بود

اگر رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است در هنگام تحریک، همسر خود را هزاران مایل دورتر از خود ببینید.

۱۵- آنها دیگر در مورد چیزی ناراحت نمی ‌شوند

اگر شما و همسرتان قبلا با هم مشاجره می کردید اما ناگهان متوجه تغییر رفتار او شدید، در واقع می ‌تواند نشانه‌ ای باشد که آنها علاقه های خود را روی شخص دیگری متمرکز کرده ‌اند. وقتی گزینه های دیگری دارید، کمتر تحت تأثیر مشکلات یک رابطه قرار می گیرید.

۱۶- دیگر درباره آینده با شما صحبت نمی‌ کنند

همیشه یادتان باشد:

آینده برای کسانی که با آنها رویا پردازی می‌کنید، رزرو شده ‌است

اگر طرف شما شروع به تصور شخص دیگری کرده ‌است، ممکن است دیگر شما در آن جایی نداشته باشید. وقتی کسی سوال می ‌کند که آیا شما بخشی از آینده آنها هستید، کم‌تر درباره آینده خود با شما صحبت می ‌کنند.

همین مورد برای تشخیص خیانت شوهر و البته بی انگیزه شدن آنها نسبت به ادامه زندگی کافی است، شاید زندگی آنطور که همسرتان فکر می کند پیش نمی رود و باید با او و مشاور خانواده صحبت کنید.

۱۷- دلتان گواه می ‌دهد که چیزی از بین رفته است

ترک اعتیاد با روانشناس

ببینید، راههای کشف خیانت مردان عالی هستند، اما این واقعیت ساده هم وجود دارد که گاهی اوقات با خودتان می ‌گویید که یک چیزی از بین رفته یا تغییر کرده  است.

شما شریک زندگی خود و “کلام” آنها را بهتر از هر کس دیگری می شناسید! بنابراین به غریزه خود اعتماد کنید. اما باز هم تاکید می کنیم که به هیچ وجه عجله نکنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان

همین ۱۷ مورد از مهم ترین راههای کشف خیانت مردان هستند اما باید با تامل و آرامش پیش بروید اگر چند مورد بالا را در همسر خود مشاهده کردید بهتر است ابتدا با یک مشاور روانشناس مربوط به خیانت صحبت کنید تا نظر یک فرد متخصص را هم داشته باشید.

گاهی وقت ها نباید سریع و عجولانه اقدام کنید چون ممکن است اشتباه کرده باشید.

البته بخشیدن فرد همسر خیانتکار به عهده خودتان است اما یادتان باشد برای داشتن یک زندگی مشترک طولانی مدت و موفق باید قدم های صحیح بردارید.

در هر صورت شما دوست عزیز می توانید در بخش مشاوره آنلاین روانشناسی سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان صوتی و تصویری در تماس بوده و جلسه آنلاین برگزار نمائید. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاورها رو نشونم بده

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا