خیانت

دلایل خیانت بعد از ازدواج چیست؟ (20 علت بروز خیانت)

دلایل خیانت زن و مرد به هم زیاد است اما هر زندگی داستان خاص خود را دارد که در جلسات مشاوره روانشناسی درمان خیانت آنلاین یا حضوری به آنها پرداخته می شود تا زوجین بدانند علت خیانت به همسر چیست و چطور باید از آن پیشگیری کرد؟ از دید روانشناسی می تواند علل خیانت زن و شوهر را از ابعاد بسیار زیادی بررسی کرد اما موضوع اصلی این مطلب سایت ویکی روان است که آمار تا حدودی نگران کننده است. در ادامه به بررسی دقیق علت اصلی خیانت می پردازیم.

پیشنهاد می کنیم پیش از شروع، حتما مطالب خیانت چیست را در ویکی روان مطالعه کنید تا بیشتر با تعریف خیانت آشنا شوید.

دلایل خیانت چیست؟ (علت خیانت به همسر چیست؟)

تاثیرات روانی خیانت چیست؟

با بخش مقالات روانشناسی عمومی سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

چند مسئله اخلاقی وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق، آن را به عنوان خیانت شناخته اند. گروه کثیری از بزرگسالان معتقدند که هر نوع از انواع خیانت امری اشتباه می باشد، اما با وجود انتقادات در سطح گسترده اجتماعی، خیانت نسبتا در جامعه رایج شده است.

ارزیابی های انجام شده درباره دلایل خیانت زوجین نشان می دهند که حدود ۱۰ الی ۲۵ درصد از زوج های متاهل در ایالات متحده، حداقل یک بار خیانت جنسی را تجربه می کنند.

اما هیچ از خود پرسیده اید:

  • چرا خیانت میکنم؟
  • علل خیانت زن و شوهر چیست و چرا به این کار دست می زنند؟
  • دلایل خیانت به همسر در خانواده ها چیست و چرا با آگاهی از پیامدهای بسیار خیانت کردن باز هم زوجین به هم خیانت می کنند؟
  • شیوه برخورد با خیانت مردها و زن ها چیست؟
  • یا دلایل افزایش خیانت در جامعه ما چیست؟
  • آیا متخصصین می دانند ریشه خیانت چیست؟
  • مهم ترین دلایل خیانت بعد از ازدواج چیست؟
  • چه نیازهایی افراد متاهل را به سمت خیانت سوق می دهد؟

در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می دهیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چرا این همه افراد فریب همسر را می خورند؟

یکی از ویژگی ‌های ازدواج موفق و پایدار، تعهد و پایبندی هر یک از همسران نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است، به‌ گونه‌ ای که این تعهد شالوده زندگی مشترک است، در غیر این صورت اعتماد متقابل بین همسران یا اعضا خانواده کم‌ تر و کم‌ تر خواهد شد.

در سبب‌ شناسی علل خیانت زن و شوهر دلایل متعددی را می ‌توان برشمرد.

تفاوت ‌های شخصیتی بین افراد مختلف و تفاوت ‌های فرهنگی جوامع گوناگون و حتی وضعیت ‌های مختلف باعث می ‌شود این دلایل و عوامل متفاوت باشند

باید بدانیم این فقط مردها نیستند که خیانت می ‌کنند، بلکه خانم‌ ها نیز این کار را انجام می‌ دهند. بنابراین بهتر است به جای اینکه این مشکل را به جنگ جنسیت تبدیل کنیم، به دنبال دلایل خیانت زن و شوهر بگردیم و به صورت ریشه مشخص کنیم علت اصلی خیانت زن و مرد به هم چیست؟

جالب است بدانید که زوج‌ ها زندگی مشترکشان را با عشق شروع می ‌کنند، اما می ‌بینند صمیمیت اولیه به ‌تدریج رنگ می ‌بازد. با گذشت زمان زندگی برخی از همسران به جدایی کشیده می ‌شود. اما اکثریت به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال‌ آور ادامه می‌ دهند.

برای تحمل این زندگی به مشروبات الکلی، پرخوری، استفاده از مواد مخدر یا ارتباطات نامشروع روی می ‌آورند.

به عقیده این مشاورین خیانت، مهم ‌ترین انگیزهٔ زن و مرد متأهلی که به‌ سوی روابط نامشروع کشیده می‌ شوند، تجربهٔ مجدد صمیمیت فردی و جنسی است، چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی ‌یابند.

بنابراین جذابیت روابط نامشروع بدین دلیل است که هیچ یک از طرفین، عیب‌ جویی، سرزنش و شکوه نمی‌ کنند یا نق نمی ‌زنند. این یکی از اصلی ترین دلایل خیانت مردان است.

تعجبی ندارد که انگیزه ها برای فریب دادن بسیار متفاوت است.

نوعی از اتحادیه های غیر قانونی وجود دارند که برای یک شب یا دوره ای طولانی مدت صرفا برای ارتباط جنسی نامشروع با عواطف و احساسات قوی وضع گردیده شده اند.

اکثریت افرادی که همسر خود را فریب می دهند، بدون در نظر گرفتن جنس مخالف اعلام کرده اند که در عشق بازیشان به نیازهای عاطفی و جنسی به طور مساوی راضی بوده اند

اگرچه مردان بیشتر از زنان گزارش داده اند که دارای عواطف جنسی اولیه بیشتری هستند و زنان احتمالا از ارتباط اولیه ناراضی هستند.

با این حال مردان و زنان احتمالا انگیزه های احساسی یا جنسی را به طور برابر احساس می کنند

مگر آن که ارتباط اولیه ان ها بدون در نظر گرفتن این ها باشد این یک علل خیانت زن و شوهر می باشد که البته خیلی توجیح کننده نیست.

شباهت و رضایت یک علت خیانت است

زوج ها تمایل دارند تا براساس ویژگی های بسیاری شباهت هایی با همدیگر داشته باشند. از جمله آن ها تحصیل، درآمد، جذابیت های جسمانی، دیدگاه های مذهبی، علایق و رفتارها می باشند.

در بررسی علل خیانت زن و شوهر کشف شده است که آن دسته از زوج هایی که در یک یا چند ویژگی با هم مطابقت ندارند، ممکن است به خیانت آسیب پذیرتر باشند.

شاید یک علل خیانت زن و شوهر این باشد که آن ها سطح بیشتری از نارضایتی زناشویی را تجربه می کنند. به عنوان مثال:

احتمال کمتری دارد که زوج هایی با سطح مذهب و تحصیلات یکسان، به همدیگر خیانت کنند

همچنین زوج هایی که هر دو طرف دارای مدرک دانشگاهی بالایی هستند، خیانت کمتری می کنند.

حتما در ویکی روان بخوانید: نشانه های خیانت کردن مردها چیست؟

حقایقی در مورد علل خیانت زن به شوهر

مشاوره-آنلاین-درمان-خیانت

قبلا مفصل درباره دلایل خیانت کردن خانم ها به آقایان در ویکی روان صحبت شده است، اما جالب توجه این است که زنانی که مدرک بالاتری نسبت به مردان دارند، در مقایسه با زنانی که با همسرشان مدرک مساوی دارند، احتمال خیانت بیشتر است.

این مطلب با این استدلال مطابقت دارد که:

همسران با موقعیت اقتصادی و اجتماعی بیشتر، ترس کمتری خواهند داشت که ارتباط اولیه شان از طریق خیانت به خطر بیفتند

به طور مشابه زمانی که افراد مشغول به کار می شوند، ممکن است بیشتر به هم خیانت کنند.

این تاثیر در مورد زنان شاغل، نسبت به مردان شاغل، بیشتر صدق می کند. وضعیت شغلی شریک، ممکن است شباهت همسری را ایجاد کند. تجربه مشترک استخدام ممکن است رابطه همسری را تقویت کند.

برعکس کسی که شباهت شغلی ندارد، ممکن است که بیشتر خود مختار باشد تا شریکی برای خود انتخاب کند. به هر حال دلیل خیانت خانم ها با آقایان متفاوت است.

دلایل خیانت زوجین چیست؟

در ادامه به مهم ترین دلایل خیانت کردن زن و مرد به هم می پردازیم. اینکه چه موضوعاتی باعث خیانت کردن بعد ازدواج و یک رابطه قوی می شود.

۱- شکاف جنسیتی یکی از علل خیانت زن و شوهر است

مشاهدات در جلسه های مشاوره بعد از خیانت نشان می دهند که خیانت زنان به مراتب کمتر از مردان است. اما برای شما یافته هایی که نشان می دهد انگیزه های خیانت مردان و زنان مشابه هستند، ممکن است شگفت انگیز باشد.

ممکن است به همان اندازه تعجب برانگیز باشد که زنانی که استقلال اقتصادی و اجتماعی دارند، به خیانت کردن فکر می کنند به ویژه زنانی که تحصیلات بیشتری نسبت به شوهرانشان دارند. بخصوص وقتی که آن ها مشغول به کار هستند و شوهر اطرافشان نیست.

از لحاظ تاریخی، مردان عموما آمار بیشتری از خیانت را گزارش داده اند. اما به نظر می رسد که شکاف جنسیتی کم است. زیرا زنان به خودکفایی اقتصادی، اجتماعی و جنسیتی دست می یابند

به عنوان مثال با استفاده از بررسی های جنسی، مطالعات مستقل مختلفی یافت شده است که شکاف جنسیتی زیادی از خیانت ها  را گزارش داده است.

این عدم وجود تفاوت جنسیتی گزارش شده است که اخیرا در مطالعات دانشجویان نشان داده شده است. علاوه بر این وقتی که یک شکاف جنسیتی در خیانت مشخص شود، ممکن است از تعصب جنسی نشات گرفته باشد.

آن ها همچنین دریافتند که شکاف جنسیتی در خیانت عاشقانه ناپدید می شود. دانشمندان در مورد علل خیانت زن و شوهر بر این عقیده اند که:

شکاف های جنسیتی ناشی از خیانت در نتایج نظرسنجی، می توانند بر تفاوت جنسی در گزارشات نسبت به تفاوت جنسی در رفتار واقعی، تاثیر بگذارند

به عبارت دیگر، ممکن است مردان، خیانت را اغراق آمیز جلوه دهند در حالی که زنان، آن را دست کم می گیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله چرا آمار خیانت کردن آقایان بیشتر است را در ویکی روان بخوانید.

۲- خیانت و  وفاداری با هم در ارتباط هستند

بدیهی است اغلب آشکار شدن خیانت از طرف همسری که فریب خورده است، بسیار دردناک است. همچنین خیانت به ارتباط اولیه آسیب می زند و غالبا منجر به طلاق و جدایی آنها می شود.

برای دو طرف معمولا ناراضی بودن از شرایط کنونی می تواند یکی از علل خیانت زن و شوهر باشد، به همین دلیل این نوع آسیب در ازدواج برای همسری که ناراضی است، اهمیتی ندارد.

این انگیزه ها باعث می شوند تا فریب دادن ادامه پیدا کند. در ادامه به لیستی دیگر از دلایل خیانت می پردازیم.

۳- سرد شدن نسبت به ظاهر یکدیگر از علل خیانت همسران است

افرادی که به نشانه های خیانت کردن همسر خود دقت نمی کنند بدون شک به ظاهر خود هم اهمیت نمی دهند!

در زندگی زناشویی افراد به تدریج ممکن است نسبت به ظاهر همسرشان دلسرد شوند  یا اینکه جذابیت‌ های فرد مقابل برای ‌شان یکنواخت و تکراری شده باشد که می تواند منجر به خیانت همسران گردد.

پس یادتان باشد از مهم ترین دلایل خیانت زن ها و مردها این است که طرف مقابل به ظاهر خود دیگر اهمیت نمی دهد. در واقع علت بروز خیانت در روابط در همین موضوعات به ظاهر ساده گنجانده شده است.

۴- اعتماد به نفس پایین و خود انگاره منفی نسبت به خود

راه تشخیص خیانت همسر چیست؟

افراد برای آنکه عزت نفس خود را حفظ و تقویت کنند، می کوشند از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس‌شان بالاست و در این زمینه مشکلی ندارند.

این دسته از اشخاص به دنبال رابطه ‌هایی خارج از سیستم خانواده می ‌گردند تا خودشان را اثبات کنند، البته گاهی هم فرهنگ ‌ها باعث ایجاد این تصورات می‌ شوند

مرد می ‌خواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خود را نشان دهد. در واقع همانطور که بارها در ویکی روان اشاره کردیم، عدم وجود عزت نفس و اعتماد به نفس کافی می تواند از دلایل خیانت زوجین باشد تا نیمه تاریک وجود خود را اثبات و توجیه کنند!

در واقع یکی از موضوعات همیشگی در مشاوره روانشناسی بعد خیانت این است تا افراد بتوانند با روش های بالا بردن عزت نفس خود آشنا شوند و آنها را به کار ببرند.

۵- داشتن اختلالات و مشکلات روان ‌شناختی از دیگر دلایل خیانت به همسر است

شاید جالب باشد، افرادی که دچار یک‌ سری از اختلالات بالینی هستند بیشتر در معرض خیانت به همسران ‌شان قرار می‌ گیرند.

مثلا اشخاصی که کنترل‌ های هیجانی ندارند یا اینکه دچار ضعف شخصیت هستند دست به خیانت می زنند. این افراد باید روش های مدیریت احساسات و هیجان خود را یاد بگیرند.

۶- ازدواج ‌های اجباری هم از دلایل خیانت بعد از ازدواج است

زن یا مردی که برخلاف میل ‌شان و به دلیل اصرار خانواده تن به ازدواج می ‌دهند، احتمال آن که خیانت همسران رخ دهد بسیار زیاد است.

ازدواج اجباری و به دور از علاقه همیشه یکی از علل خیانت زن و شوهر بوده است. به همین دلیل زن و مرد حتما باید به مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج مراجعه کنند تا با کمک مشاور روانشناس ازدواج خود را امکان سنجی کنند.

عدم تمایل به ازدواج یا فرد مقابل یک علت خیانت بین همسران است که کمتر کسی به آن توجه می کند، چون عده ای معتقد هستند علاقه به مرور ایجاد می شود و ابتدای زندگی به آن نیازی نیست!

۷- انتقام گرفتن هم دیگر علت خیانت به همسر است

زن و شوهر ممکن است به خاطر رنجشی که از یکدیگر دارند دست به انتقام بزنند و راه خیانت را انتخاب کنند.

مثلا مردی که به همسرش بدبین است و او را تحت فشار قرار می ‌دهد، همسرش برای انتقام گرفتن از او بی ‌وفایی می‌ کند. این مورد در زنان شایع است چرا که دائما زنان به این فکرند کارهای بدی را که همسرشان در حق‌ شان کرده تلافی کنند.

شاید کمی بچه گانه به نظر برسد اما تلافی کردن یکی از رایج ترین دلایل خیانت زن و مرد است که بیشتر در خانم ها مرسوم می باشد.

۸- برآورده نشدن نیازهای جنسی مهم ترین علت بروز خیانت است!

افرادی که در روابط جنسی به مشکل بر می‌خورند به جای آن که از طریق خدماتی مانند مشاوره روانشناسی و مراجعه به متخصصان در کلینیک روانشناسی مشکلات ‌شان را حل کنند، سعی می ‌کنند به همسرشان خیانت کنند تا بتوانند نیازهای بر آورده نشده خود را رفع کنند.

برآورده نشدن نیازهای جنسی متاسفانه یکی از دلایل عمده انواع طلاق و از مهم ترین دلایل خیانت زن و مرد به هم است. اگر دنبال نشانه های خیانت کردن خانم ها هستید می توانید مقدمات آن را در نارضایتی های جنسی مشاهده کنید.

۹- هیجان ‌خواهی و تنوع طلبی

یک‌ سری از افراد دوست دارند دست به کارهای پنهانی بزنند چرا که برای‌ شان تولید هیجان می ‌کند. این احساس را به دست می ‌آورند که افرادی زرنگی هستند و دیگران نمی‌ توانند این قضیه را بفهمند.

اما این را باید دانست بالاخره روزی این روابط آشکار می ‌شود. این افراد فکر می کنند زرنگ ترین فرد هستند و دلایل خیانت خود را با موضوعات بسیاری توجیه می کنند که همگی اشتباه هستند.

مشاوره پیشگیری از خیانت در ویکی روان

۱۰- علل اقتصادی از دلایل افزایش خیانت است

وقتی یکی از زوجین در زندگی مشترک، خواسته ‌های مادی ‌اش برطرف نمی ‌شود وارد رابطه ای می‌ شود که مرکز توجه باشد و نیازهای اقتصادی ‌اش فراهم گردد که بیشتر در مورد زنان مصداق دارد.

البته این دیدگاه مانند دیگر دلایل خیانت کردن اشتباه است، اما بسیاری افراد خود را با این ایده ها توجیه می کنند و سعی بر مخفی نگه داشتن علت اصلی خیانت خود دارند.

به همین خاطر در جلسات مشاوره قبل ازدواج مشاورین تاکید زیادی بر تشابه وضعیت اقتصادی زن و مرد دارند تا مبادا فاصله زیاد طبقاتی به علت اصلی خیانت آنها تبدیل شود!

۱۱- کنجکاوی کردن های بی مورد، از دیگر دلایل بروز خیانت است

گاهی افراد به دلیل صحبت سایرین درباره روابط خارج از سیستم خانواده، به دنبال بی ‌وفایی و کنجکاوی های عجیب می ‌روند و به اصطلاح می ‌خواهند ببینند چه خبر است.

۱۲- برگرداندن حس فردیت و استقلال از دلایل خیانت بعد از ازدواج است

در بسیاری موارد یکی از دلایل خیانت به همسر مشکلات شخصیتی فرد خیانتکار است نه چیز دیگر.

یک نظریه بر این عقیده است که انگیزه چنین عملی، تمایل افراد به برگرداندن حس فردیت و استقلالی است که در چهارچوب ازدواج تضعیف شده است.

فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، تمامیت خود را حفظ کند

به همین دلیل با جستجوی یک رابطه جدید در واقع در جست ‌و جو و بازسازی خود جدید است!

۱۳- اطمینان خاطر از جذابیت برای جنس دیگر از علل خیانت در روانشناسی است

برخی از افراد در پی نیاز به اطمینان خاطر از اینکه هنوز برای جنس دیگر جذاب و خواستنی هستند، به رابطه خارج از ازدواج رو می ‌آورند. در ‌واقع، در روابط طولانی این سؤال برای برخی پیش می ‌آید که آیا هنوز در بازار خریداری دارند یا خیر.

تمایل به یافتن پاسخ این پرسش ممکن است آنان را به رسیدن به اهداف غیر مشروع شان سوق دهد. به همین خاطر اطمینان از جذابت های فردی از دلایل خیانت بعد از ازدواج است!

این مورد زمانی نمود پیدا می کند که افراد هیچ نشانه و ابراز علاقه پایداری از همسرشان دریافت نمی کنند و سعی می کنند این تائید را از دیگران دریافت کنند.

۱۴- عدم‌ رضایت از ازدواج و برآورده‌ نشدن نیازهای عاطفی از علل خیانت در روانشناسی است

یکی از عوامل اصلی خیانت، روابط نادرست زن و شوهر است.

زمانی که بین همسران، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خیانت کند. برآورده نشدن نیازهای عاطفی در نهایت می تواند منجر به خیانت کردن احساسی عاطفی شود.

اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی به‌وجود می ‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می ‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند.

یادتان باشد فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت ‌ها می ‌شود

همسرانی که به هر دلیلی از محبت و توجه مرد زندگی خود محروم باشند، معمولا وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می ‌گیرند ممکن است دچار انحراف شوند.

یکی از ویژگی‌ های ازدواج، تعهد هر یک از همسران نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است

البته اگر به هر دلیل زندگی زناشویی به خوبی پیش نمی رود، زوجین باید با مراجعه به مشاور روانشناس خانواده به دنبال حل کردن مشکلات باشند نه اینکه این مشکلات را از دلایل خیانت خود بدانند!

در واقع یکی از علل خیانت در روانشناسی این است که نیازها و تصورات ذهنی افراد از ازدواج برآورده نمی شود و آنها سعی می کنند در روابط موازی آنها را پیگیری کنند.

در ویکی روان بخوانید: شیوه برخورد با خیانت زن چیست؟

۱۵- انگیزه‌ ای برای پایان‌ دادن به ازدواجی که دیگر رضایت‌ بخش نیست

رفتارهای زشت، نق ‌زدن‌ های دائمی، نزاع ‌ها و مجادله‌ های فراوان دستور العمل مناسبی برای فرار از زندگی فعلی است.

در تصور برخی همسران، البته به غلط، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است و بهتر از آسپرین به درمان سردرد کمک می ‌کند. پس اگر کسی رهایی از شرایط فعلی را از دلایل خیانت به همسر خود نامید تعجب نکنید!

شاید عجیب باشد اما نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره خیانت آنلاین در ویکی روان نشان می دهد، خیانت به همسر زمانی شدت می گیرد که رفتار یکی از آنها از کنترل و تحمل دیگری خارج شده و فرد مقابل تمایلی به تغییر از خود نشان نمی دهد!

۱۶- عدم‌ دسترسی به رابطه جنسی در چهارچوب ازدواج

این مورد می تواند یکی از مهمترین علل خیانت زن و شوهر باشد! چرا که برخی از همسران در روابط زناشویی با همسر خود ممکن است تمایل به این روابط را از دست بدهند یا کم‌ تر به این موضوع اهمیت بدهند.

این امر ممکن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به همسر و منجر به کج‌ روی او شود.

رابطه جنسی را دست کم نگیرید، چون تاثیرات زیادی بر زندگی مشترک شما دارد. اگر دنبال شناخت علت بروز خیانت هستید، حتما به سبک و شیوه رابطه جنسی خود نگاهی بیندازید. حتی می توان با تغییر نوع پوزیشن در سکس و ایجاد روندی جدید، رنگ و بویی تازه به ارتباط جنسی زن و مرد داد.

17- ازدواج زودهنگام از دلایل خیانت بعد از ازدواج است

افرادی که در اوایل 20 سالگی ازدواج می کنند به احتمال زیاد تا اواسط 30 سالگی به سطحی از ثبات و موقعیت اجتماعی دست یافته اند.

در آن مرحله، آنها احساس می کنند که در دهه 20 زندگی خود، واقعا از زندگی لذت نبرده‌ اند و رابطه خارج از ازدواج را هیجان انگیز می دانند. این روش آنها برای تجربه هیجان و هیجان دوستیابی است.

18- دلایل اشتباه ازدواج کردن

بسیاری از افراد به دلایل اشتباه وارد ازدواج می شوند. فشارهای خانواده و جامعه در صدر فهرست کشور قرار دارد.

پس از مدتی، بسیاری از افراد بدون اینکه حتی شریک زندگی خود را بشناسند، با ازدواج موافقت می کنند. پس از انجام عمل، متوجه اشتباهی می شوند که در انتخاب شریک زندگی خود مرتکب شده اند.

اگر با فردی آشنا شوند که از هر نظر نسبت به همسر فعلی خود بهتر است، بلافاصله جذب او می شوند. آنچه به عنوان یک دوستی ساده شروع می شود معمولا به یک رابطه ختم می شود.

19- اعتیاد از رایج ترین دلایل خیانت پس از ازدواج

مسائل مربوط به سوء مصرف مواد، اعم از اعتیاد به الکل، مواد مخدر، قمار یا چیزهای دیگر، عوامل خطر زا هستند.

به ویژه با مصرف الکل، فردی که در هوشیاری به داشتن رابطه جنسی فکر نمی کند، ممکن است از این خط قرمز عبور کند.

به همین خاطر هر نوع اعتیاد می تواند دلیلی بری خیانت کردن بعد ازدواج در فرد ایجاد کند، چون وارد زندگی شده است که انتظارش را نداشته است!

20- ناتوانی در مقابله با تغییرات

تقریبا زندگی هر روز تغییراتی در ما ایجاد می کند. بسیاری از ما قادر به مقابله با تغییرات کوچک هستیم.

اما مقابله با مشکلات بزرگتر سخت تر است. مانند یک بیماری جدی در خانواده، مرگ، از دست دادن شغل، ضرر مالی و غیره. بسیاری از افراد برای مقابله با چنین تغییراتی، به غیر از همسرشان به افراد دیگر مراجعه می کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای پیشگیری از خیانت چیست؟

همانطور که مشاهده کردید، دلایل خیانت بعد از ازدواج در زوجین بسیار زیاد است، اما همیشه راه های زیادی برای جلوگیری از خیانت کردن همسر وجود دارد که باید آنها را بدانید.

حالا که با دلایل خیانت آشنا شدید، اگر به هر دلیل زندگی زناشویی شما از مسیر دلخواه خارج شده است، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش مشاوره روانشناسی سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان از سراسر دنیا جلسه مشاوره روانشناسی تصویری و صوتی برگزار نمائید:

مشاوره آنلاین خیانت در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا