طلاق

بررسی زندگی بعد از طلاق برای زن (۱۲ پیشنهاد)

زندگی بعد از طلاق برای زن ها هم می تواند تبدیل به یک کابوس بزرگ شود هم یک فرصت فوق العاده برای شکوفایی و شروع زندگی ای تازه. در جلسات مشاوره بعد از طلاق صحبت های زیادی در مورد شیوه زندگی پس طلاق برای خانمها می شود و متخصص روانشناس راهکارهای زیادی ارائه می دهد تا آثار و پیامدهای طلاق بر خانم ها کاهش یابد. در این مطلب سایت ویکی روان هم به بررسی دقیق شرایط زندگی بعد از جدایی برای زنان می پردازیم و راهکارهایی پیشنهاد می کنیم تا از آن به عنوان یک فرصت استفاده نمائید.

ساخت زندگی بعد از طلاق برای زن به بهترین نحو ممکن

با بخش مقالات علمی ویکی روان همراه باشید.

۱- به خودتان اجازه دهید که غمگین باشید

قطع رابطه زناشویی مانند مرگ است، بنابراین طبیعی است که عزادار زندگی و سبک زندگی از دست داده باشید، حتی اگر طلاق توافقی بوده یا خودتان خواستار جدایی بوده باشید، زیرا که در نظم و روال روزانه، شکاف و خلا به وجود آمده است. مسلما این سوگواری زمان بر خواهد بود.

اولین قدم برای داشتن زندگی شاد بعد از طلاق ایناست که به خودتان فرصت غمگین بودن برای این جدایی را بدهید، پس برای شاد بودن عجله نکنید!

۲- خاطرات روزانه خود را یادداشت کنید

تصمیم برای طلاق

نوشتن درباره مبارزات عاطفی ممکن است درد را کاهش دهد. بر اساس مطالعه دانشگاه سیراکیوز در سال ۲۰۰۸، نوشتن وقایع روزانه به افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه کمک می‌ کند.

کسانی که به مدت سه ماه در مورد پریشانی خود یا موضوعی دیگر مطالبی نوشتند، بهبود قابل توجهی در خلق و خو و واکنش به خاطرات نشان دادند. پس شما هم هدفمند و طبق برنامه از این تکنیک استفاده کنید.

۳- قدرت ارتباط پس از طلاق را دست کم نگیرید

وقتی نوبت به سازگاری با زندگی پس از طلاق برای زن و کم کردن آثار و پیامدهای جدایی می رسد، زنان ثابت کرده‌ اند که به طور قابل توجهی مقاوم هستند. در واقع آنها تمایل بیشتری به حفظ روابط اجتماعی دارند.

خانمها ممکن است برنامه ریزان اجتماعی خانواده بوده باشند و دوستی و حمایت به طور طبیعی برایشان اتفاق می افتد

تمایل آنها به ارتباط مانند یک حلقه نجات در طول سازگاری با زندگی پس از طلاق می باشد. عواقب انزوا، که مردان مطلقه مستعد آن هستند، فراتر از نتایج “اجتماعی” است و بر سطح فعالیت، سلامتی، افسردگی و آسیب پذیری در برابر اعتیاد تأثیر می گذارد.

۴- به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید

در مقاله زندگی پس از طلاق برای مردان هم گفتیم که مشاور روانشناس می تواند کمک زیادی برای کم کردن سختی بعد از جدایی کند.

وقتی نمی توانید تنها باشید، دوستان دختری که به شما اجازه می دهند روی شانه هایشان هق هق کنید گنجینه واقعی هستند. اما برای اینکه بفهمید چگونه زندگی جدید خود را شروع کنید، بهتر است با یک مشاور روانشناس برای طلاق صحبت کنید.

۵- تشکر کنید و قدردان باشید

یادتان باشد زندگی بعد از طلاق برای زن ریزه کاری های زیادی دارد که تمام آنها بر کیفیت ذهنی شما تاثیر دارند.

همانطور که پس از طلاق ممکن است وارد زندگی جدید خود می شوید، به همسر جدیدتان بگویید که می دانید شما را به خاطر خودتان دوست دارند و از آنها قدردانی کنید. می توانید هنگام بیرون رفتن برای شام یا با نوشتن یک کارت کوچک زیبا از حمایت آنها قدردانی کنید

مقصود اصلی این است که تمرکزتان را روی داشته ها داشته باشید نه نداشته ها.

۶- سرگرمی‌ های جدیدی پیدا کنید

هنگامی که در رابطه هستید علاقه ها، انزجارها و سرگرمی‌ های شما ممکن است تحت تاثیر روابط مشترک قرار بگیرند. پس از طلاق، برای سرگرمی ها و علایق شخصی شما فرصت وجود دارد.

کاری که مدت ها دوست داشتید انجام دهید را شروع کنید و شک نکنید انجام آن در زندگی بعد از طلاق برای زن مفید خواهد بود و او را وارد دنیای جدیدی می کند.

۷- بدانید چه می خواهید

اگر تصمیم دارید که قرار ملاقات با فردی جدید بگذارید، اول موارد مهمی که در یک رابطه جدید دنبال آن هستید را شناسایی کنید. در غیر این صورت، اگر کورکورانه به این کار بپردازید، ممکن است خود را برای صدمه زدن یا تکرار همان اشتباهات رابطه گذشته آماده کنید.

چگونه این اتفاق می‌ افتد: لیستی از برترین ویژگی های همسر خود و همچنین برترین ویژگی های مورد نظر در یک رابطه تهیه کنید. به این لیست برگردید و هرگونه دوست یابی جدید را با توجه به این خواسته ها و نیازها بررسی کنید.

از مهم ترین مشکلات طلاق ایجاد عدم قطعیت در شماست، پس با دقت به خواسته های خود بپردازید اما زیادی مته به خشخاش نزارید.

۸- پول خود را سرمایه گذاری کنید تا آن را افزایش دهید

یکی از تکنیک های زندگی بعد طلاق برای خانم ها به مسائل مالی مربوط می شود.

هنگامی که شروع به جمع کردن اندوخته ای برای آینده خود می کنید، باید پول خود را سرمایه گذاری کنید تا حداقل با تورم همگام شود

مسلما به هزینه های زیادی برای پرداخت مایحتاج و وسایل زندگی در آینده بیش از امروز نیاز دارید. به این دلیل که هزینه کالاها و خدمات با گذشت زمان افزایش می یابد و به آن تورم گفته می شود.

شما باید سالها وقت خود را صرف جمع کردن اندوخته ای کنید که باید به اندازه ای باشد تا بتوانید هر ماه برای پرداخت صورتحساب خود پول برداشت کنید. فکر می کنید امنیت اجتماعی برایتان وجود دارد؟

بسیاری از زنان مطلقه ای که با آنها روبرو می شویم، تحت تأثیر گزینه هایی که برای سرمایه گذاری وجود دارد، قرار می گیرند. معمولا مشاوران مالی در هر گوشه و کنار وجود دارند و می توانید ار آنها کمک بگیرید.

در کل موضوعات مالی یکی از اصل ها در زندگی پس از طلاق برای زن است که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشید.

۹- گذشته‌ ها گذشته

به نظر بدیهی است، اما تعداد کمی در برابر واقعیت مقاوم هستیم، زنانی هستند که ماه ها (سال ها) تأثیر اساسی طلاق بر زندگی را  انکار می کنند اما در واقعیت از آن آسیب می بینند.

مقاومت در برابر این واقعیت ممکن است کورکورانه سبک زندگی قبلی را هنگام ازدواج حفظ کند؛ مانند رفتن به تعطیلات مشابه، بیرون غذا خوردن در رستوران های مرسوم، یا خرید مواد غذایی داخل سبد بدون بررسی قیمت و مقدار.

حتی زمانی که شما نهایت تلاش خود را انجام دهید، فرزندانتان اثرات طلاق را احساس می کنند. شما یک زن هستید، یک ربات نیستید. در طلاق و پس از آن، ممکن است احساسات شما پریشان، فرسوده شده باشند

تصمیمات روزمره ممکن است غیرقابل قبول باشند. سعی کنید قوی باشید، تحت تاثیر قرار نگیرید، زیرا شما می خواهید بهترین مادر ممکن باشید. مسلما شما می خواهید فرزندانتان بجای از هم پاشیدن، استقامت شما را ببینند.

۱۰- برخی از دوستان و خانواده “ناپدید شده اند” متعجب نشوید

حل مشکلات طلاق گرفتن

در مقاله تعریف طلاق به معنای تغییر است و شما احتمالا از نظر اجتماعی و خانوادگی این احساس را دارید. این واقعیت بسیاری از ماست و دوستانی داریم که فکر می کنیم ناپدید شده یا ساکت شده‌ اند. گویی آنها می ترسند طلاق شما مسری باشد!

اگرچه ما از نظر فرهنگی راهی طولانی را طی کرده ایم و از لکه ننگ طلاق کاسته ایم، اما افراد نزدیک در زندگی ما ممکن است یک طرف را انتخاب کنند شاید توسط همسر سابق شما مجبور شوند و شاید به علت احساس وفاداری شدید مجبور شوند یا ترجیح دهند در کنار طرف “بیشتر سرگرم کننده” یا پولدارتر باشند.

۱۱- دوستان جدید پیدا کنید

در زندگی پس از جدایی برای خانم ها بسیار مهم است ساکن نمانید و در روابط اجتماعی فعال باشید.

بعد از طلاق، در بین دوست‌ های متاهل ممکن است احساس بدی  داشته باشید اما حقیقت این است که شاید آنها دوست نداشته باشند تمام وقت خود را با شما بگذرانند. به همین دلیل شما به دوستان مجرد جدید نیاز خواهید داشت.

۱۲- دیگر تاسف نخورید

میزان طلاق جهانی با گذشت زمان دائما در حال افزایش است. این میزان از سال ۱۹۶۰ تقریبا ۲۵۱٫۸٪ افزایش یافته است. لوکزامبورگ با حدود ۵۰۰٫۰۰۰ نفر جمعیت هر ساله با ۸۷٪ طلاق روبرو می شود. به همین ترتیب، ایالات متحده سالانه ۴۶٪ طلاق دارد.

قصد نداریم جدایی و طلاق را عادی جلوه دهیم اما از این آمار می آموزیم که شما تنها نیستید. صدها نفر مثل شما با شانس زندگی بهتر و فرزندانشان مبارزه می کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد زندگی پس از جدایی برای زنان

زندگی پس از طلاق برای خانم ها می تواند پستی و بلندی های زیادی داشته باشد، اما یادتان باشد شما مسئول زندگی خود هستید پس آن را به بهترین نحو بسازید و خودتان را تحت هیچ شرایطی با دیگران مقایسه نکنید.

اگر از نظر روحی روانی تحت فشار زیادی هستید، می توانید در بخش مشاوره آنلاین روان شناسی سایت ویکی روان، با بهترین مشاورین طلاق به صورت صوتی و تصویری صحبت کرده و راهنمایی های کاربردی از آنها دریافت کنید:

مشاوره روانشناسی بعد از طلاق در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا