طلاق

16 پشیمانی زنان بعد از طلاق و جدایی

پشیمانی بعد از طلاق زنان یک اتفاق رایج است، البته ترک بعضی ازدواج ها اصلا ناراحتی ندارد اما پشیمانی زنان بعد از جدایی بعضا زمان رخ می دهد که خانم برای طلاق توافقی اقدام می کند. در جلسات مشاوره بعد از طلاق، همیشه پشیمانی زن بعد از طلاق یک موضوع ثابت است. به همین خاطر در این مطلب سایت ویکی روان به بررسی دقیق اینکه آیا زنان بعد از طلاق پشیمان می شوند می پردازیم.

آیا زنان بعد از طلاق پشیمان می شوند؟

با مطالب علمی و روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

گاهی خانم ها برای متارکه و جدایی از همسرشان بسیار عجله می کنند. به خصوص زمانی که با نشانه های طلاق عاطفی مواجه می شوند! اما شاید برای شما هم سوال باشد که:

  • آیا زنان بعد از طلاق پشیمان می شوند؟
  • چند درصد زنان بعد از طلاق پشیمان میشوند؟
  • پشیمانی زنان بعد از طلاق توافقی اتفاق رایجی است؟
  • پشیمانی زنان بعد از جدایی چطور رخ می دهد؟

قبلا در سایت ویکی روان؛ درباره نشانه های پشیمانی بعد از طلاق مفصل صحبت کردیم. اما در این مطلب به طور خاص در مورد پشیمانی زنان بعد از جدایی صحبت خواهیم کرد. یادتان باشد تمام موارد زیر جنبه واقعیت دارند و تجربیات افرادی هستند که با رضایت خودشان منتشر شده است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پشیمانی زن بعد از طلاق کی رخ  می دهد؟

این مهم ترین سوال است. خانم کی از جدایی پشیمان می شوند. در واقع طلاق آنها را وارد بعد جدیدی از زندگی می کند که معمولا انتظار آن را ندارند.

به همین دلیل خیلی از آنها به مرور در مواجه با حقایق زندگی جدید، پشیمانی هایی را احساس می کنند.

اما در هر صورت، پشیمانی های بعد جدایی در خانم ها گاهی بعد چند ماه و گاهی بعد چند سال دیده می شود. در ادامه به بررسی این پشیمانی ها می پردازیم.

انواع پشیمانی زن بعد طلاق

شاید فکر کنید پشیمانی دختر بعد از جدایی یعنی او پشیمان است که چرا جدا شده؟!

خیر اینطور نیست. نوعی از پشیمانی زمانی رخ  می دهد که او می بیند زیادی در یک ازدواج اشتباه مانده و باید زودترها برای طلاق و جدایی اقدام می کرد.

1- مدت زمان زیادی ماندم

من در عرض شش ماه پس از ازدواج با او می دانستم که اشتباه کرده ام. تا آن زمان او دو بار به من خیانت کرده بود و آن را به گردن من انداخت.

چیزی بروز ندادم و 7 سال بعد را با یک کلاهبردار سریالی گذراندم که فکر می‌ کردم اگر جذاب‌ تر، همسر بهتر و آشپز بهتر باشم، او اینگونه نخواهد بود. خدا رو شکر که هیچوقت بچه دار نشدیم!

2- دردی که فرزندانم تجربه کردند من را پشیمان کرد!

پشیمانی زنان بعد از جدایی
پشیمانی زنان بعد از جدایی

می دانستم طلاق به آنها آسیب می زند، اما نمی دانستم چقدر به آنها آسیب می رساند.

فکر احمقانه‌ ای داشتم که بچه هایم اگر مرا خوشحال تر ببینند خوشحال تر می شوند. فهمیدم برایشان مهم نیست که خوشحال باشم یا نه. تنها چیزی که می خواستند این بود: خانواده شان به هم برگردند. بچه ها واقعا انعطاف پذیر نیستند و برای فرزندانم گران تمام شد.

حالا داشتن فرزند طلاق برایم بسیار سخت است چون بار روحی زیادی همراه اوست.

3- از نظر مالی آماده نبودم

بعد از اینکه دخترم را به دنیا آوردم، به این فکر کردم که چرا کسی بهم نگفت که درد زایمان چقدر وحشتناک است. بعد از طلاق در مورد مسائل مالی به همین فکر بودم. این را مسلم می‌ دانستم که می‌ توانیم با نفقه و حق فرزند زندگی کنم تا زمانی که دوباره روی پایم بایستم.

هرگز این امر را بدیهی فرض نکنید که به شما نفقه بعد متارکه تعلق می گیرد

من باید قبل از درخواست طلاق شغلی پیدا می کردم و از نظر مالی روی پایم می ایستادم. دوست عزیزم، زندگی بعد طلاق برای زنان رنگ و بوی جدید و خیلی عجیبی دارد.

4- اقدام نکردن یکی از پشیمانی زنان بعد از جدایی است

او جنگی برای حضانت به راه انداخت که من را ترساند! به خاطر چنین ترسی 12 سال با آن مرد زندگی کرده بودم و در نهایت این ترس باعث شد حضانت فرزندانم را از دست بدهم. من تسلیم شدم و حضانت را رها کردم زیرا در خودم نمی‌دیدم که با او بجنگم.

تصمیم برای طلاق را باید زودتر اتخاذ می کردم تا زندگیم اینطور هدر نرود!

5- دوباره با او خوابیدن اشتباه بود!

ما والدین بسیار خوبی بودیم و توانستیم پس از قطعی شدن طلاق، مکانی برای ارتباط با یکدیگر پیدا کنیم. این باعث شد هر دوی ما فکر کنیم که می‌توانیم «دوستان خوبی» باشیم.

اشتباه بزرگ! من شروع به قرار گذاشتن کردم، آن بخش از رابطه مان را پایان دادم و او بالستیک شد. نیازی به گفتن نیست که رابطه والدینی و دوستی با هم همخوانی ندارند.

نباید بعد جدایی دوباره با همسرم سکس می کردم. این اشتباه بسیار بدی بود!

6- رفتن چون من را خوشحال نکرد

طلاق هم باعث خوشحالی من نشد. در واقع هیچ چیز مرا خوشحال نمی کرد. من یک شوهر و ازدواج کاملا خوب را دور انداختم زیرا فکر می کردم این وظیفه اوست که مرا خوشحال کند.

این روزها روی شاد کردن خودم و رفع اشتباهاتی که مرتکب شده ام کار می کنم.

7- تصمیم گیری عجولانه از پشیمانی زنان بعد از طلاق توافقی است

روند طلاق جهنم روی زمین بودف هیچ آمادگی برای طلاق و جدایی نداشتم!

من او را برای مدت طولانی مقصر می دانستم اما اکنون متوجه شده ام که تمام اینها به عهده من است. از روزی به روز دیگر نظرم را تغییر دادم. اولتیماتوم هایی دادم که او نباید مرا ملاقات کند. به گذشته نگاه می کنم و متعجبم که چگونه هر دوی ما از این دیوانگی من جان سالم به در برده ایم.

8- به غریزه خودم اعتماد ندارم

می دانستم امضای حکم نهایی که به نفع من نیست. در مورد هر انتخابی که می کردم باید فکر می‌کردم. من باید روی اعتماد به نفسم کار کنم.

حالا دنبال داشتن زندگی شاد و موفق بعد از طلاق هستم، اما هنوز تردیدهایی در خودم می بینم!

9- کینه داشتن موجب پشیمانی زن بعد طلاق می شود

به سراغ زن دیگری رفت. من مورد تحقیر قرار گرفتم. من موفق شدم آنها را بدبخت کنم اما برای من بدتر بود! 4 سال از زندگیم را با نشخوار فکری در مورد کاری که با من کرده بودند از دست دادم به جای اینکه زندگی کنم و از آن لذت ببرم.

10- سقط جنین

دو هفته بعد از اینکه درخواست طلاق دادم فهمیدم باردارم. می ترسیدم مادر مجرد باشم!

می ترسیدم 18 سال آینده را با او سپری کنم. می ترسیدم خانواده ای از هم گسیخته چه بلایی سر بچه می‌ آورد. اگر اینقدر نمی ترسیدم، امروز بچه ام را در آغوش می گرفتم.

باید روی خودم بیشتر حساب باز می کردم.

11- با خودم مهربون نیستم

گناه من به خاطر ترک و از هم پاشیدن خانواده فرزندانم مانند طنابی دور گردنم بود. خفه شدم به خاطرش، آنقدر وقت صرف کردم تا مطمئن شدم بقیه خوب هستند و فراموش کردم که من هم هستم.

در واقع عدم دوستی با خود، یکی از پشیمانی زنان بعد از جدایی است که همیشه با آنها می ماند!

12- خیلی سریع وارد یک رابطه دیگر شدن

حل مشکلات طلاق گرفتن

خدایا چه اشتباهی بود خودم را گول زدم که فکر کنم کسی را پیدا کرده ام که همیشه قرار بود با او باشم!

او فقط یک شرور دیگر بود. این روزها با خانواده، دوستان و خودم وقت می گذرانم. دیگر فکر نمی کنم یک مرد بتواند مشکلات من را درمان کند!

دوستان یادتان باشد، همیشه در جلسات مشاوره قبل طلاق به زوجین گوشزد می شود تا برای ورود به رابطه ای جدید ازدواج خود را ترک نکنند! یا به محض خارج شدن از این زندگی سراغ ارتباط دیگری نروند.

این می تواند بدترین پشیمانی بعد از طلاق زنان باشد و آنها را در روند روابط مشکل دار بیندازد.

13- کاری می‌ کنم که اون و ازدواجم تموم بشه

من تقریبا مطمئن هستم که بدون او زندگی نداشتم و ازدواج همان چیزی بود که در نهایت این رابطه را از بین برد. من هیچ نظری از خودم نداشتم. چطور از من خسته نمی شد؟

من در ازدواجم از مادرم تقلید می‌ کنم و در دنیای امروز، زنانی مانند مادرم ازدواج خوبی ندارند!

14- هیچکدوم رو جدی نگرفتم

نه ازدواجم و نه طلاقم. قول دادم و بعد جدی نگرفتم. من درخواست طلاق دادم و بعد آن را جدی نگرفتم. زمان خیلی زیادی گذشت تا فهمیدم زندگی اینقدر پیچیده نیست. حالا این به پشیمانی من تبدیل شده، اینکه نمی توانم زندگی و چیزهای ارزشمند آن را جدی بگیرم.

15- پولی که صرف روند های قانونی می شود، پشیمانی دختر بعد از جدایی و طلاق است!

این جمله کلیشه ای و شنیدین که میگه مهرم حلال، جونم آزاد؟ خیلی ها بعد ازدواج و با مخارج جدایی، یاد این حرف می افتند و افسوس می خورند.

ما هر دو مصمم به طلاق شدیم. من نمی‌ دانم در تلاش برای از بین بردن چه بودم و اگر بپرسید، احتمالا او هم نمی‌ داند. ما پول زیادی به وکلا دادیم و در نهایت هیچ کدام از ما برنده نشدیم.

16- خود طلاق می تواند موجب پشیمانی شود

بزرگترین پشیمانی من در مورد طلاقم در وهله اول، انجام آن است.

زنی 43 ساله بودم تا تمام خصوصات زن 40 ساله. بی حوصله بودم و آرزوی چیز جدیدی در زندگی ام داشتم. او به من گفت، دوستان و خانواده‌ام گفتند که من دچار بحران میانسالی هستم.

این باعث عصبانیت من شد و برای طلاق بیشتر مصمم شد. پنج سال بعد، می بینم که حق با آنها بود و این باعث شد که مهم ترین چیزهای زندگی ام را دور بریزم… شوهرم، ازدواج و خانواده ام.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اگر قصد جدایی از شوهرتان را دارید، یا جدیدا متارکه کرده اید. حتما برای بهبود وضعیت فعلی از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید تا هیچ وقت مثل یک زن پشیمان از ازدواج نباشید و بتوانید زندگی خود را به خوبی مدیریت کنید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین طلاق سایت ویکی روان شرکت کرده و با بهترین مشاورین به صورت صوتی و تصویری جلسه مشاوره غیرحضوری برگزار نمائید:

مشاوره روانشناسی برای طلاق

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫3 دیدگاه ها

  1. من دوسالی هست که همسرم ازم جدا شد خیلی دوسش داشتم با اینکه چندین بار در بهم خیانت کرد وهمیشه از طرف خانوادش من مقصر جلوه داده میشدم خودش هم میدونست که تا پای جانم دوستش داشتم ولی هم من وهم سه فرزندم را تنها گذاشت و رفت کاش پشیمان شه و برگرده چون بیمادری برا بچهام سخته در حقم خیلی نامردی کرد ولی باز منتظرم و هر روز از خدا میخام که برگرده
    آمین

    1. کلاهتم بنداز بالا و شاد باش.اون مثله کنه فقط خونتو میمکیده.صبور باش ببین چه به سرش میاد.ببخش و فراموش کن به خودتم بفهمون که مرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا