طلاق

علائم و نشانه های طلاق گرفتن چیست؟ (۱۶ مورد)

نشانه های طلاق یعنی هسدارهایی که زن و مرد می خواهند از هم جا شوند، اگر این علائم که به وضوح در جلسه های مشاوره روانشناسی قبل از طلاق درباره آنها صحبت می شود را بشناسید می توانید از جدایی جلوگیری کنید. به هر حال در ادامه این مطلب ویکی روان به طور کامل درباره علائم و نشانه های طلاق گرفتن از نظر روانشناسی صحبت می شود.

مهم ترین نشانه های طلاق گرفتن چیست؟

علائم و نشانه های طلاق

با بخش وبلاگ سایت ویکی روان همراه باشید.

۱- رابطه پر تعارض شما به یک رابطه بدون تعارض تبدیل شده است

اگر قبلا زیاد می‌ جنگیدید و ناگهان همه چیز متوقف شده، ممکن است در ابتدا نوعی تسکین باشد اما در بسیاری از موارد‌، در واقع نشانه ‌ای از شکست ازدواج و نزدیکی به طلاق شماست.

اگر در بحث و گفتگو هر دو از قبل می‌ دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه به این فکر می‌ کنید که رابطه شما ارزش ادامه دادن را ندارد. این حالت یعنی شما یا همسرتان دیگر امیدی به بهبود این رابطه ندارید و احتمال بروز جدایی بسیار بالاست.

۲- شوخی ‌ها و انتقادات شما به یکجا ختم می ‌شوند

گاهی اوقات کمی طعنه زدن در زندگی زناشویی بد نیست، اما تبدیل شوخی در مورد اینکه همسرتان چگونه ظرف ها را در ظرفشویی رها می ‌کند، به شوخی درباره تنبلی او، ممکن است دردسرهایی داشته باشد.

عادی سازی حملات کلامی به عنوان نق زدن نیز می ‌تواند آسان باشد اما تاثیر مخرب زیادی به همراه دارد!

اگر به همسرتان می ‌خندید، ممکن است احترام خود را نسبت به یکدیگر از دست داده باشید. و این “شوخی ها” مسئله ساده ‌ای نیست و منجر به افزایش کینه در روابط شما می ‌شود و در نهایت نشانه های طلاق عاطفی و بعد طلاق رسمی را به همراه خواهد داشت.

۳- مشاجره شما بالا گرفته است

اگر بر سر موضوعات به ظاهر ناچیز دعوا می ‌کنید، هسته اصلی ارتباطی شما به احتمال زیاد مشکل دارد.

احتمالا در مورد جوراب ‌های روی زمین، شام سوخته، یا شیر فراموش شده روی پیشخوان هم دعوا می کنید، یعنی در هر شرایطی سر هر موضوعی آماده جر و بحث هستید و متاسفانه این از نشانه های طلاق در زندگی مشترک است.

یادتان باشد، مانند شوخی ‌ها و انتقادات شما، اگر مشاجره شما منجر به تعرض به شخصیت شود، قطعا مشکلی در ازدواج وجود دارد، پس بهتر است موضوع را با مشاور ازدواج در میان بزارید تا کمکتان کند.

۴- از از نشانه های طلاق این است که ترسیم آینده برایتان دشوار است

چقدر به وضوح می ‌توانید آینده ‌ای را تصور کنید که با همسرتان رابطه کاملا عالی دارید؟

اگر ۵ یا ۱۰ سال است تصور آینده با همسرتان را متوقف کرده ‌اید، این می ‌تواند نشانه‌ ای ظریف باشد که شما واقعا او را نمی خواهید.

در واقع دور اندیشی در زندگی مشترک از علائم سلامت رابطه است اما در بعضی مواقع که اوضاع خراب می شود امکان دور اندیشی در زندگی مشترک وجود ندارد.

۵-  شما دیگر در دنیای خیالی یکدیگر ستاره ندارید

آیا در خیالات فانتزی جنسی شما همسرتان با شماست؟

اگر نه، شما ممکن است ناخودآگاه در تلاش باشید تا بدون او به دنیای خیالی فرار کنید. هر کسی تا حدودی خود به خود خیال پردازی می ‌کند، همسرتان باید حداقل در برخی از سناریوهای خیالی شما نقش داشته باشد.

باید او را به عنوان نقش اول زندگی خود ببینید آیا اینطور است؟ اگر نه که متاسفانه نشانه های طلاق در زندگی شما وجود دارد!

۶- رابطه جنسی کمتری دارید

نشانه های طلاق در زندگی

اگر در اتاق خواب اتفاقات کمی رخ می ‌دهد به آن توجه داشته باشید.

نداشتن ارتباط جنسی (سکس) اولین نشانه  از مشکلات در رابطه است. افرادی که خسته، مشغول و پریشان می شوند شروع به حذف یکدیگر می ‌کنند

نادیده گرفتن همسر در اتاق خواب معمولا با نادیده گرفتن همسر در خارج از اتاق خواب نیز ارتباط دارد.

۷- شما در مورد پول و مسائل مالی اختلاف نظر جدی دارید

ممکن است بحث در مورد یک تلویزیون گران قیمت یا کت و شلوار گران قیمت طبیعی باشد. اما بحث در مورد پول ساده نیست و این از نشانه های طلاق بسیاری از زوجین است.

یعنی آنها نمی توانند موضوع پول را بین خود حل کنند و در واقع مادیات موضوع اصلی نگه داشتن آنها در رابطه زناشویی است.

۸- احساس می کنید بهترین دوست و حامی خود را گم کرده‌ اید

حتی اگر علائم واضحی از این مورد وجود ندارد مشکلی در رابطه شما هست.

اگر احساس تنهایی یا پوچی اساسی دارید (حتی اگر همسرتان به معنای واقعی کلمه در آنجا باشد) به این معنی است که بنیان دوستی ازدواج شما رو به زوال است

اغلب احساس تنهایی زمانی ایجاد می‌ شود که زن و مرد با هم ارتباط صمیمانه و عمیقی ندارند و کمبود های عاطفی بین آنها شدت گرفته است.

متاسفانه این از نشانه های طلاق در زندگی مشترک است و زوج هایی که این موضوع را در زندگی خود مشاهده می کنند، اگر دنبال زنده کردن زندگی و پیشگیری از طلاق هستند حتما باید از جلسات زوج درمان آنلاین یا حضوری استفاده کنند.

۹- وقتی اتفاق بدی می ‌افتد همسر شما اولین فردی نیست که با او تماس می‌ گیرید

آیا بیمار هستید یا برای فرزندتان اتفاقی افتاده؟ بیشتر افراد در این زمان‌، همسرشان شخصی است که بلافاصله به او مراجعه می کنند.

اگر روابط عمیقی در زندگی زناشویی داشته باشید، همسرتان معمولا باید برای حمایت عاطفی و کمک در موارد اضطراری فرد اصلی شما باشد

اگر احساس می‌ کنید که در شرایط بحرانی نمی ‌توانید به آنها اعتماد کنید، ممکن است ازدواج شما از هم بپاشد. همین امر وقتی اتفاق خوبی رخ می‌ دهد نیز صادق است. اگر بعد از دیدن یک لحظه خاص با کودک نوپایتان، اولین شخصی که با او تماس می ‌گیرید همسرتان نیست، بهتر است با احتیاط بیشتر ادامه دهید.

به طور کلی، همسر شما باید در آنجا باشد تا در مواقع بد از شما حمایت کند و در اوقات خوب با شما جشن بگیرد.

۱۰- شما واقعا به ماجراهای روزانه همسرتان اهمیت نمی دهید

علاقه کمتر به گپ ‌های گاه به گاه با همسرتان نشانه اصلی وجود دردسرهای پیش رو است.

هنگامی که یک زن و شوهر برای مدت طولانی با هم بوده ‌اند، می توانند بیشتر به هم نزدیک شوند یا از هم دور شوند

اگر اتفاقات و حرف های روزانه همرستان برای شما جذاب نیست (یا بر عکس) این از نشانه های طلاق است که یعنی زندگی شما در حال اتمام می باشد و باید فکری برای آن کنید.

۱۱- بین شما سکوت‌ های ناخوشایندی وجود دارد

نشانه های طلاق گرفتن

سکوت طلا است مگر اینکه ناخوشایند باشد!

اوج گفتگو در دو سال اول آغاز می ‌شود، این نقطه اوج هرگز نباید منجر به انواع سکوت ‌های ناخوشایندی شود که هنگام صحبت با یک همکار بد تجربه می‌ کنید

اگر احساس می‌ کنید از چیزهایی حرف می ‌زنید که به این معنی است شما دیگر همسر خود را به عنوان دوست خود نمی ‌بینید و شروع به قطع رابطه کرده‌ اید.

۱۲- دیگر گفتگوی عمیقی با هم ندارید

بحث ما کلی است و در مورد انواع طلاق و جدایی صحبت می کنیم، نشانه های طلاق گرفتن شاید انقدر واضح نباشند اما اگر دقت کنید می توانید آنها را ببینید.

موضوع مشترک در اینجا این است که مشکلات ازدواج غالباً با از بین رفتن ارتباطات آغاز می شود. ممکن است یکی یا هر دو شریک در هنگام صحبت احساس شنیدن نکنند، یا احساس کنند که توسط دیگری فهمیده نشده ‌اند.

گفتگوی کوچک” خالی بدون جستجوی مسائل عمیق تر و یا به اشتراک گذاشتن احساس واقعی شما نشان دهنده این است که رابطه شما ممکن است شروع به فروپاشی کند.

۱۳- شما آنقدر وقت با هم می ‌گذرانید که به نظر می رسد جدایی‌ ناپذیر هستید

ممکن است مشکلی به نظر نرسد که وقت زیادی را با هم بگذرانید.

اما در بیشتر روابط سالم، فاصله زمانی طبیعی است و حتی مشاورین ازدواج آن را توصیه می کنند

حتی اگر واقعا عاشق بودن در کنار همسرتان باشید، معمولا به فضای خصوصی یا گذراندن وقت با افراد مهم دیگر در زندگی خود احتیاج دارید. آیا هر دو بیش از حد به هم وابسته هستید و تقریبا تمام وقت خود را با هم می گذرانید و سعی دارید خود را متقاعد کنید که آن جرقه اولیه از بین نرفته یا همیشه ترجیح می ‌دهید وقت خود را به تنهایی بگذرانید تا اینکه با همسرتان باشید؟

البته همه برای شارژ مجدد به مدتی زمان نیاز دارند. اما اگر شما یا همسرتان این روزها بیشتر از حد معمول “شارژ” می ‌شوید، این می تواند نشانه وجود دردسر باشد!

اگر عمدتا تنها بودن را انتخاب کنید، تهدیدی برای این رابطه وجود دارد و می تواند از علائم و نشانه های طلاق و جدایی در آینده باشد.

۱۴- شما بیش از حد معمول به تلفن خود چسبیده ‌اید

۷۲ درصد از کاربران اینترنتی اظهار داشتند که اینترنت “هیچ تاثیری واقعی” بر ازدواج آنها نداشته است، ۲۰ درصد گفتند که تاثیرش منفی است و یک چهارم پاسخ دهندگان گفتند وقتی با هم بودند توجه همسرشان به تلفنش بوده است.

معمولا استفاده زوجین از تلفن ‌های خود به عنوان راهی برای جلوگیری از مشکلات ازدواجشان معمول می ‌باشد اما می تواند در آینده مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

قبلا در سایت ویکی روان مفصل درباره اعتیاد به شبکه های اجتماعی و تلفن همراه مفصل صحبت کردیم که می توانید مطالعه و از راه های درمان آن استفاده کنید.

۱۵- برای کسب آرامش به راه حل های نامتعارف روی می آورید

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

برای تحمل وقت با همسرتان نیازی به مشروبات الکلی یا سیگار و قلیان ندارید. اگر به این عادت ها ادامه داده ‌اید مخصوصا اگر قبلا چنین کاری نکرده ‌اید، بدانید که این یک رابطه ناسالم است.

اگر نمی ‌خواهید وقت خود را هوشیارانه بگذرانید، ممکن است ارتباطی را که در ابتدا باعث جذب شما به یکدیگر شده بود قطع کرده باشید.

۱۶- از نشانه های طلاق این است که علاقه ‌ای برای بهبود رابطه ندارید

خبر خوب این است که مشکلات زناشویی، از ارتباط کم و عدم صمیمیت گرفته تا تنهایی و حسادت، قابل اصلاح است!

گفتگوی آزاد (و احتمالا کمک های یک زوج درمانگر) می ‌تواند کمک زیادی به بهبود رابطه شما کند. اما اگر تصور این مورد برای شما جالب نباشد، ازدواج شما دچار مشکل جدی شده و شما ممکن است در راه طلاق باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اگر علائم و نشانه های طلاق را در زندگی مشترک خود مشاهده می کنید و علاقه دارید به مسیر صحیح بازگردید بهتر است از یک متخصص روانشناس برای کم شدن تنش ها و بالا رفتن کیفیت زندگی خود از او کمک بگیرید.

مشاوره بعد از ازدواج در واقع بهترین روش برای بهبود زندگی مشترک است، شما دوست عزیز می توانید در بخش مشاوره اینترنتی تصویری ویکی روان با مشاور مورد نظرتان از سراسر دنیا جلسه آنلاین برگزار نمائید.

مشاوره ازدواج تصویری در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. سلام بهتر است خانم ها از آقایان دقبل از ازدواج درباره میزان کار با اینترنت سوال کنند انسان هایی که وقت می کشند و ادعای دین دارند باعث می شوند اعتماد در همسرشان کشته شود هیچ کس دلش نمیخواهد با یک حلزون که مدام با گوشی مشغول هست و وقت تلف می کند ازدواج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا