طلاق

آثار و پیامدهای طلاق بر زنان (آثار طلاق بر زنان)

آثار طلاق بر زنان فرد به فرد متفاوت است، بعضی از خانم ها از جدایی آسیب های زیادی می بینند اما عده ای بهتر زندگی بعد از طلاق را مدییت می کنند. در هر صورت آثار و پیامدهای طلاق بر زنان و حتی مردها یکی از موضوعات همیشگی در جلسه های مشاوره بعد از طلاق است که در آن مشاور روانشناس تلاش می کند اثرات طلاق بر روی زنان را به حداقل رسانده و آنها را به روند صحیح زندگی بازگرداند.

آثار و پیامدهای طلاق بر زنان چیست؟

با مطالب و مقالات روانشناسی سایت ویکی روان همراه باشید.

طلاق و جدایی ویرانگر است و هر کس به نوعی از آن آسیب می بیند. جدایی دلخراش است و بسیار ناراحت کننده و می تواند واقعا موجب اختلال افسردگی در خانم ها و حتی بیماری های روانی شدید تر شود.

وقتی مردم به این فکر می کنند که طلاق با یک زن (یا یک مرد) چه کاری می‌ کند، آنها به تمام موارد منفی بالقوه فکر می کنندف اما در حقیقت آثار و پیامدهای طلاق بر زنان بیشتر از چیزی است که اطرافیان به چشم می بینند.

لب خندان و زبانی که می گوید “بعد طلاق راحت شدم و زندگی بهتری و شروع کردم” همه چیز ماجرا را بیان نمی کنند.

قبلا در ویکی روان درباره آثار و پیامدهای طلاق بر زندگی مردم صحبت کردیم اما به طور کل پیامدهای طلاق برای زنان بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پیامدهای طلاق برای زن چیست؟

آثار طلاق بر زنان

در ادامه به بخشی از اثرات طلاق در زنان اشاره می کنیم که همگی در جلسات مشاوره پس از جدایی آنلاین و حضوری مورد بحث قرار می گیرد.

۱- طلاق برای زن دردناک است

پایان دادن به زندگی که خیال های زیادی برای آن داشتید سخت است.

هیچ فردی زندگی مشترک را به هدف جدایی شروع نمی کند، هر دختری با آرزو و خواسته های زیادی به خانه شوهر می رود و وقتی این زندگی به جدایی ختم می شود بسیار از لحاظ روحی روانی آسیب می بیند.

اولن آثار طلاق بر زنان در جنبه روانی آنها مشاهده می شود، آنها در تمام جنبه ها تصورات خود درباره زندگی مشترک را تغییر می دهند و ورود به یک زندگی دیگر نیاز به تمرین و تغییر بسیاری از باورهای بنیادین آنها خواهد داشت.

۲- قلب او را می شکند

حتی اگر مقصر اصلی جدایی خود زن باشد باز هم قبل او می شکند.

این شکست عشقی دقیقا بعد از مشاهده انواع نشانه های طلاق گرفتن ظاهر می شود و کم کم تاثیرات روحی زیادی بر او می گذارد. یادتان باشد طلاق به یک باره صورت نمی گیرد و روندی خاص برای جدایی زن و مرد باید طی شود تا از هم جدا شوند.

حتی در طلاق توافقی زوجین هم آثار و پیامدهای طلاق بر زنان مشاهده می شود که برای درمان آن باید انرژی زیادی صرف کنند.

۳- جدایی خانم ها را تنهاتر می کند

شاید خانم ها برنامه های بسیاری برای زندگی پس از جدایی داشته باشند اما فقدان شریک زندگی و کسی که روزی همسر آنها بوده است کاملا به چشم می آید.

حتی اگر تمام روز را سرگرم کارهای جدید باشند اما زمانی که به خانه و اتاق خواب می آیند نبود همسرشان را احساس خواهند کرد. این از بدترین آسیب های روحی روانی بعد طلاق است که خانم ها از آن آسیب زیادی می ببینند.

متاسفانه یا خوشبختانه همین تنهایی یکی از دلایل پشیمانی بعد جدایی زن و مرد است و بسیاری از آنها را به فکر رجوع کردن می اندازد یا آنها را وارد رابطه ای جدید می کند که هنوز برای آن آماده نیستند و این خود سبب مشکلات جدیدتری است که زندگی او را دستخوش تغییر خواهد کرد.

۴- باعث بی اعتبار بودن او می شود

آثار و پیامدهای طلاق بر زنان

بسیاری از خانم ها علاقه زیادی به ازدواج کردن و تشکیل خانواده دادن دارند (البته همه آنها نه) پیشنهاد می کنیم مقاله انگیزه خانم ها از ازدواج کردن را حتما در ویکی روان بخوانید.

به همین دلیل جدایی موجب بی اعتباری آنها می شود، چون آنها طلاق را علاوه بر شکست فردی، یک شکست اجتماعی می دانند. (یافته ها در جلسات مشاوره طلاق می گوید که الزاما جامعه و اطرافیان چنین نگاهی به زن ندارند اما این تصوری است که در ذهن بسیار از آنها نقش می بندد)

در حقیقت یکی از پیامدهای طلاق برای زنان به بعد اجتماعی زندگی آنها مربوط می شود، به خصوص در جامعه ایرانی خانم ها (در هر وضعیت اجتماعی، مالی و تحصیلی) به شوهرشان به عنوان حامی نگاه می کنند و از دست دادن این حامی می تواند موجب بروز پیامدهای زیادی برای آنها باشد

البته تمام این اثرات طلاق در زنان جنبه عمومی داشته و فردی می تواند بسیار از آنها را نقض نماید.

۵- جدایی باعث می شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشد

شای  فکر کنید طلاق چه ارتباطی به کم شدن میزان اعتماد به نفس خانم ها دارد، اما این مورد یکی از مشکلات رایج طلاق در جامعه است.

طلاق همیشه دوستانه و توافقی صورت نمی گیرد و روندی سخت به همراه دارد. تنش های ایجاد شده بین زن و مرد و مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد در نهایت موجب کاهش اعتماد به نفس خانم ها می شود و این آثار طلاق بر زنان به خصوص در سنین بالاتر می باشد.

۶- از پیامدهای طلاق برای زنان : او را ضعیف می کند

بعد از طلاق وظایف خانم ها بیشتر می شود، آنها مجبور هستند بسیاری از کارهایی که قبلا به صورت مشترک با همسرشان انجام می دادند را به تنهایی انجام دهند.

خیلی از خانم ها از این تضادها به عنوان راهی برای رشد کردن استفاده می کنند اما تعداد بیشتری از خانم ها تحت تاثیر مستقیم این تغییرات قرار گرفته و زندگی آنها سخت تر می شود

به مرور زمان این روند موجب فرسایش روان، خستگی جسمانی و تضعیف خانم ها خواهد شد به طوری که انگیزه کمتری برای ادامه داشته و کیفیت زندگی آنها کاهش می یابد. متاسفانه کمتر توجهی به این مورد از آثار و پیامدهای طلاق بر زنان می شود.

اگر شما هم دچار مشکلات مشابه شده اید پیشنهاد می کنیم حتما با یک مشاور پس از طلاق خوب در تماس باشید تا به شیوه ای اصولی به زندگی عادی برگردید. مشاور بدون قضاوت کردن و با توجه به علم و تجربیات بسیار به راحتی می تواند در کنارتان مشکلات را حل کند.

۷- نیازهای پاسخ نداده نشده از پیامدهای طلاق برای زنان هستند

حل مشکلات طلاق گرفتن

همانطور که در مقاله زندگی بعد از طلاق برای مردها در سایت ویکی روان گفتیم، زندگی بعد از طلاق یعنی شروع سبکی جدید که بایدهای جدید بسیاری به همراه دارد.

نیازهای فردی بسیاری هستند که در زندگی مشترک قابل رفع شدن بودند اما در زندگی مجردی باید به نحوی با نبود آنها کنار بیاییم. مثلا:

  • نیاز جنسی (مقاربت جنسی)
  • نیازهای عاطفی 
  • نیازهای فیزیکی مانند بغل کردن و نیاز به لمس شدن
  • نیازهای اجتماعی در کنار همسر

همگی بعد از جدایی با کمبودهای بسیاری روبرو می شوند و بخش جدیدی از اثرات طلاق بر روی زنان خود را نشان می دهد.

وجود همین مشکلات و خلاها می توانند فرد را به سمت بیراهه سوق دهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

برای مقابله با آثار و پیامدهای طلاق بر زنان چکار کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید اثرات جدایی و طلاق بر خانم ها کم نیستف حتی طلاق عاطفی (طلاق بدن جدایی قانونی) موجب می شود آنها آسیب های زیادی متوجه آنها شود.

اگر به هر دلیل از همسرتان جدا شده اید و روزگار خوشی را سپری نمی کنید یا اصلا نمی دانید چه کارهایی باید انجام دهید، پیشنهاد می کنیم در بخش مشاوره اینترنتی تصویری سایت ویکی روان، با بهترین های روانشناسی جلسه مشاوره زندگی بعد طلاق برگزار کرده و با استفاده از روش های اصولی به زندگی که لایق آن هستید بازگردید.

مشاور روانشناس در تمام مسیر در کنارتان باقی می ماند تا به طور قطع بر مشکلات و آثار طلاق بر زنان غلبه نمائید:

مشاور طلاق خوب معرفی کن

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا