طلاق

۱۰ تکنیک علمی برای داشتن زندگی شاد بعد از طلاق

زندگی شاد بعد از طلاق برای همه ممکن است، اما باید با اصول و قواعد آن آشنایی داشته باشید و مصرانه آنها را دنبال کنید. البته در جلسات مشاوره روانشناسی بعد طلاق، به طور کامل به این موضوع پرداخته می شود که چگونه بعد از طلاق شاد زندگی کنیم اما در این مطلب سایت ویکی روان هم راه های داشتن زندگی خوب بعد از طلاق را از دید روانشناسی بررسی می کنیم.

چگونه بعد از طلاق شاد زندگی کنیم؟

با مطالب روانشناسی زندگی در سایت ویکی روان همراه باشید.

آسیب های روحی روانی بعد طلاق مهم ترین مانع برای داشتن زندگی سرشار از خوشحالی هستند، اما قدم به قدم باید آنها را رفع کنید تا به زندگی خوبی که لایق آن هستید برسید.

اگر با مفهوم طلاق و جدایی آشنایی داشته باشید می دانید که بیشترین آسیبی که بعد از جدایی به افراد وارد می شود، نشخوارهای ذهنی آنها است. افکاری که مثل موریانه در فکر آنها خودخوری را شروع کرده و عزت نفس را نشانه می گیرد.

آنها مدام درباره اشتباه در تصمیم گیری قبل ازدواج یا اشتباهاتی که به طلاق منجر شدند فکر می کنند و هیچ نقطه روشنی در آن پیدا نمی کنند.

اما اگر قدم به قدم راهکارهای پیشنهادی زیر را انجام دهید، می توانید با استفاده از تکنیک های زندگی بعد از طلاق به موفقیت های بزرگی برسید.

۱- برای خود ارزش قائل شوید

زندگی بعد از طلاق برای مرد

باید باور کنید که خصوصیات ارزشمندی مانند طلا و الماس در وجود شما نهفته است.

با گذشت زمان، ممکن است این خصوصیات منحصر به فرد خود را فراموش کرده و فقط به مشکلات خود یا زندگی خود فکر کنید. از همین امروز تمام خصوصیات عالی خود را لیست کرده و آن لیست را هر روز بخوانید

آنقدر این کار را ادامه دهید تا باور کنید.

این کار نه تنها برای ایجاد زندگی شاد بعد از طلاق، بلکه در تمام موارد زندگی کاربرد دارد و باید به عادت شما تبدیل شود.

۲- ده دقیقه در روز می‌تواند تفاوت ایجاد کند

در طول طلاق و پس از آن، داشتن احساس غم و ناراحتی عادی است، شبیه احساس از دست دادن کسی در زندگی. بسیاری از افراد احساس می کنند که باید به کاری مشغول باشند تا ذهن خود را از این اوقات پرتنش دور نگه دارند.

برای اینکه بتوانید برای خود و فرزندانتان (اگر فرزندی دارید) بهترین باشید، باید به یاد داشته باشید که لیاقت این را دارید که هر روز کار ویژه ای برای خود انجام دهید، حتی اگر فقط به مدت ۱۰ دقیقه باشد

می‌ تواند به سادگی قدم زدن یا خواندن کتاب همراه با یک فنجان چای مورد علاقه باشد، به خودتان این اجازه را بدهید. هر چقدر شادتر باشید، خانواده شما نیز شادتر می‌ شوند!

۳- برای داشتن زندگی خوب بعد از طلاق باید سبک شوید

زندگی پس از طلاق معمولا به معنای قبول مسئولیت‌ های بیشتر است. اگر یک پدر یا مادر تنها هستید یا اکنون به تنهایی مسئول انجام کارهای مشترک هستید، چگونه اینها را کنترل می‌ کنید؟ مسلما تحت فشار خواهید بود. برای شروع یاد بگیرید بیشتر بخندید.

یادتان باشد خوشحالی بعد طلاق و داشتن زندگی سرشار از شادی بعد جدایی، یک انتخاب است نه اتفاق! باید انتخاب کنید شاد باشید

بیاموزید همه چیز را رها کنید و زندگی را آنقدر جدی نگیرید. یاد بگیرید که در لحظه حال زندگی کنید. زندگی در زمان حال جایی است که همه “چیزهای خوب” زندگی اتفاق می افتد. به این فکر کنید: وقتی شخصی این لحظه را از دست می دهد، زندگی خود را از دست می دهد.

۴- رها کردن را بیاموزید

خوشحالی بعد طلاق را انتخاب کنید چون پشیمانی و تلخی فقط زندگی شما را از حرکت به جلو باز می دارد.

آیا صدای درونی شما مدام “کاشکی” و “اگر فقط” را گوشزد می‌ کند؟ پشیمانی های بعد طلاق برای یک دوره زمانی طبیعی است، اما از خود بپرسید:

  • آیا این افکار به من کمک می کنند احساس بهتری داشته باشم؟
  • آیا فکر کردن در مورد آنها بارها و بارها چیزی را تغییر می دهد؟
  • آیا باری از دوش من بر می دارند؟

برای پیش بردن زندگی خود و تجربه شادی بعد طلاق مهم است که احساسات خود را بپذیرید و از تجربیات گذشته درس بگیرید تا خود را برای فصل هیجان انگیز بعدی زندگی خود آماده کنید.

بله، زندگی پس از طلاق نیز ادامه دارد و می تواند به بهترین نحو ممکن پیش برود.

۵- چه چیزی واقعا شما را خوشحال می‌ کند؟

باید این سوالات را بارها از خود بپرسید:

  • چه چیزی واقعا برای شما مهم است؟
  • احساس می‌ کنید هدف واقعی شما از زندگی چیست؟
  • اگر کسی این سوالات را از شما بپرسد، چگونه پاسخ می دهید؟

داشتن هدف به زندگی شما جهت می دهد و به شما کمک می کند تا به راحتی تصمیم بگیرید و مانند یک قطب نما برای شماست!

وقتی بر اساس هدف خود زندگی می‌ کنید، در همه جنبه های زندگی خود واقعی‌ تان را می‌ پذیرید

به آنچه واقعا برای شما مهم است متمرکز شوید و برایش زمان بگذارید. احساسات واقعی که در قلب شما وجود دارد را احساس کرده و یادداشت کنید.

۶- حس و حال شما چگونه است؟

آثار و پیامدهای طلاق بر زنان

هنگام طلاق احساسات خود را مانند یک غلتک تصور کنید. از این زمان استفاده کنید تا با آگاهی درونی از اینکه با خود ارتباط برقرار کنید. برای تجربه آرامش و شادی بعد طلاق باید بیاموزید تا احساسات خود را درک کنید.

برای شروع، با خودتان ارتباط برقرار کنید تا تشخیص دهید که آیا احساسات شما از انرژی کم (منفی) برخوردار است یا از انرژی زیاد (مثبت) برخوردار است.

۷- با خودتان روراست باشید

در روند طلاق و حتی پس از آن، ما تردید زیادی داریم. از خود می پرسیم که چه چیزی درست است، چه کاری باید انجام دهیم یا چه احساسی داریم. به نظر می رسد تصمیم گیری دشوار است.

به ندای قلبتان گوش دهید. چه احساسی درست است؟ چه چیزی کاملا درست نیست؟

اگر موقعیتی خوبی ندارید با مکث یا انتظار به آن احساس احترام بگذارید. گاهی اوقات انتظار بهترین کار است.

با انتظار ممکن است اجازه دهید اوضاع راحت تر و بدون نگرانی پیش برود!  آیا این حس تا به حال برای شما اتفاق افتاده که کسی از شما بخواهد داوطلب کاری شوید و “بله” بگویید، حتی اگر می دانید فرصت انجام آن را ندارید یا واقعا نمی خواهید؟

۸- برنامه های جدید برای خودتان ایجاد کنید

اجازه ندهید درگیر روزمرگی و بی برنامگی شوید.

برای داشتن زندگی شاد بعد از طلاق بهتر است کارهای جدید انجام دهید، کارهایی که همیشه دوست داشتید زمانی آنها را شروع کنید، الان بهترین زمان ممکن است.

جسارت به خرج دهید، باشگاه بروید، تغییری در وضعیت ظاهری خود انجام دهید و در موضوعی متخصص شوید. همین اتفاقات به ظاهر ساده تاثیر شگرفی بر کیفیت زندگی شما بعد طلاق خواهد داشت.

۹- برای داشتن یک زندگی خوب بعد از طلاق باید اول فرزندتان را دریابید

بچه ها از طلاق آسیب های زیادی می بینند. احتمالا بارها مفهوم فرزندان طلاق به گوشتان خورده است، آنها قربانیان اصلی جدایی پدر و مادر هستند اما اوضاع می تواند بهتر هم باشد.

پیشنهاد می کنیم از تکنیک های کمک به کودکان طلاق که در ویکی روان آنها را توضیح دادیم استفاده کنید.

اگر فرزندتان با شما زندگی می کند، باید برنامه ویژگی ای برای او داشته باشید، در غیر اینصورت مشکلات او وارد زندگی شما هم می شود. یعنی اگر می پرسید چگونه بعد از طلاق شاد زندگی کنیم جاب ساده است: به فرزندتان بیشتر توجه کنید تا از مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

۱۰- حتما از مشاور کمک بگیرید

منظورمان این نیست که بدون استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی نمی توانید زندگی خوب بعد از طلاق را تجربه کنید، بلکه شرکت در جلسات مشاوره پس از طلاق کمک می کند سریع تر و به شیوه ای پایدارتر به مسیر صحیح زندگی برای تجربه زندگی شاد بعد از طلاق بازگردید.

مشاور روانشناس تمام جوانب زندگی شما را بررسی کرده و راهکارهای اختصاصی برای داشتن یک زندگی فوق العاده بعد جدایی پیشنهاد می کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

نتیجه گیری

طلاق ساده و یا روندی سرگرم‌ کننده نیست، اما درک اینکه شما می توانید و در این دوره از زندگی خود موفق خواهید شد اولین قدم است.

زنده ماندن و رشد پس از طلاق نیاز به حمایت، آگاهی و ابزار دارد. این یک انتقال اساسی در زندگی شما است. چرا این کار را به تنهایی انجام می دهید؟ از عزیزان، اطرافیان و متخصص روانشناس کمک بگیرید تا آسیب ها احتمالی را به حداقل برسانید.

قبل از هر چیز، باید خود را شایسته زندگی شاد بعد از طلاق و جدایی بدانید، در غیر اینصورت هیچ دستاوردی نخواهید داشت.

شما دوست گرامی می توانید از سراسر ایران و جهان، در بخش مشاوره طلاق آنلاین سایت ویکی روان با مشاورین دلخواهتان به شکل صوتی و تصویری جلسه مشاوره روان شناسی برگزار نمائید و برای داشتن زندگی سرشار از شادی و آرامش بعد طلاق برنامه ریزی کنید.

مشاوره تصویری طلاق در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. سلام بهتر است خانم ها از آقایان دقبل از ازدواج درباره میزان کار با اینترنت سوال کنند انسان هایی که وقت می کشند و ادعای دین دارند باعث می شوند اعتماد در همسرشان کشته شود هیچ کس دلش نمیخواهد با یک حلزون که مدام با گوشی مشغول هست و وقت تلف می کند ازدواج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا