مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

مزایای ازدواج سنتی چیست؟ (8 مورد از فواید ازدواج سنتی)

مزایای ازدواج سنتی آنقدر می توانند زیاد باشند که عده ای فقط حاضر هستند از طریق سنتی و با رسومی خاص تن به ازدواج دهند. مشترکات فرهنگی و مذهبی و خیلی مسائل دیگر می توانند به ازدواج دو نفر کمک کنند، با این حال در جلسات مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در سایت ویکی روان، مشاورین توضیحات کاملی در مورد فواید ازدواج های سنتی دارند که به افراد کمک می کند تا بهتر و عاقلانه تر تصمیم بگیرند. اگر نمی دانید ازدواج سنتی چیست و چه فوایدی دارد، حتما تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

مزایای ازدواج سنتی کدامند؟ چرا سنتی ازدواج کنیم؟

با بخش مقالات در سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

قبلا هم در ویکی روان درباره همه سبک های ازدواج صحبت کردیم، گفتیم معایب ازدواج های سنتی می تواند عده ای را به انتخاب های دیگر سوق دهد. اما در این مقاله در مورد فواید و مزایای ازدواج های سنتی صحبت خواهیم کرد.

شما هدف اولین قرار ملاقات خود را می دانید، افراد زیادی وجود دارند که می‌ خواهند در روابط عاشقانه شان غافلگیری داشته باشند. به نظر می رسد لحظه‌ ای که شخصی به طور غیر منتظره خواستگاری می‌ کند جادویی باشد.

آیا این غافلگیری ها در ازدواج های سنتی وجود دارد؟ یا اصلا در ازدواج فامیلی امکان این تجربیات وجود دارد؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 112,000 هزار تومان

چرا ازدواج های سنتی متفاوت هستند؟

زن مناسب ازدواج

برای کسانی که یک ازدواج سنتی در پیش دارند، چنین ویژگی‌ هایی وجود نخواهد داشت. هنگامی که شما می‌ دانید هدف رابطه ازدواج است، پس از همان ابتدا در مورد انتظارات خود صریح صحبت می‌ کنید.

صحبت درباره ارزش ها و سنت ها به این معنی است که موانع کمتری وجود دارد و این بسیار خوب است.

در ازدواج سنتی، اختلافات فرهنگی کمتری وجود دارد چون خانواده ها قبل رسمی شدن همه چیز، به خوبی همدیگر را بررسی می کنند

اگر کسی را به طور مستقل و ناگهانی ملاقات کنید، موانع مذهبی، آموزشی و شغلی در این راه وجود دارد.

بدون در نظر گرفتن روابط گذشته می‌ دانید که از یک شریک زندگی چه می خواهید. روش دوست یابی غربی به این صورت است که شما برای قرار ملاقات با افراد زیادی تحت فشار مداوم هستید تا ببینید برای یک رابطه جدی می خواهید با چه نوع شخصی زندگی کنید.

افراد دائما می پرسند که آیا آن پسر یا دختر شخص مورد نظر است. غیر معمول نیست افراد خوش فکر این سوال را بپرسند: چگونه کسی که در گذشته با فرد مورد نظرش ملاقات نکرده، ازدواج خواهد کرد؟؟؟

آمار در جلسات مشاوره پیش از ازدواج حضوری و آنلاین نشان می دهند که مردان به طور متوسط ۶ رابطه جدی را تجربه می‌ کنند و زنان اگر ازدواج مستقلی را انتخاب کنند به طور متوسط ۵ رابطه جدی دارند.

خب با این همه توضیح، مزایای سنتی ازدواج کردن چیست و چرا هنوز هم می توان روی این سبک ازدواج حساب کرد؟ اما قبلش به این سوال پاسخ می دهیم که اصلا تعریف ازدواج سنتی چیست؟

منظور از ازدواج سنتی چیست؟

ازدواج سنتی به شیوه ای از وصلت زن و مرد گفته می شود که از همان ابتدا خانواده ها در جریان آشنایی دختر و پسر به صورت رسمی قرار دارند.

یعنی ابتدا مراسم آشنایی دختر و پسر در حضور خانواده ها در خانه دختر انجام می شود. البته در مواردی آنها می توانند یک یا دو جلسه آشنایی اولیه بیرون از منزل داشته باشند تا با معیارهای ازدواج یکدیگر آشنا شوند.

در صورت وجود تشابهات و میل دو طرف به آشنایی بیشتر، روند آشنایی که قرار است به ازدواج ختم شود با آشنایی رسمی خانواده ها انجام می گیرد.

در واقع تفاوت اصلی در مفهوم ازدواج سنتی به زمان آشایی خانواده ها و اجرای رسم و رسوم های مرسوم بر میگردد. به همین دلیل یکی از فواید ازدواج فامیلی این است که در صورت وجود علائم و نشانه های ازدواج اشتباه، خانواده ها در جریان قرار می گیرند.

اما مزایای ازدواج سنتی چیست؟

در ادامه با مهم ترین مزایای سنتی ازدواج کردن آشنا می شوید.

۱- ابهام یک رابطه از بین می‌ رود

اگر بدانید چطور ازدواج کنیم منظور این مورد را درک خواهید کرد.

ازدواج های امروزی اغلب مبتنی بر احساسات مبهمی است که تحت کنترل فرد نیست، به ویژه در ابتدای رابطه. بیشتر افراد در مورد رستوران ها تحقیق خواهند کرد، در مورد وسیله نقلیه مشاوره می گیرند و هنگام انتخاب دانشگاه کمک می گیرند.

اما در هنگام انتخاب شخصی که ممکن است بخواهند روزی با آنها بچه دار شوند، طبق غریزه عمل می‌ کنند.

ازدواج سنتی شبیه جرقه نیست و اساس آن عمل گرایی است

پیش از آنکه اتفاق احساسی خاصی بین دو طرف رخ دهد افراد زیادی بر روند آشنایی آنها نظارت دارند و این احتمال اشتباه را کاهش می دهد. (اما این به معنای بی اشتباه بودن ازدواج های سنتی نیست!)

۲- انواع مختلفی از داستان های عاشقانه در ازدواج های سنتی وجود دارد

این غیر عادی نیست که در یک ازدواج سنتی، فرد به این نکته فکر کند که آیا عاشق همسرش است یا نه؟ داستان های عاشقانه مختلفی وجود دارد که شامل عاشق شدن در نگاه اول می‌ شوند.

واقعیت زندگی این است که هر کس در هر فرهنگی، می تواند داستان خود را دوست داشته باشد و از آن استقبال کند، حتی اگر خانواده اش به نوشتن آن کمک کنند

برخی از افراد ممکن است به دنبال معشوق خود باشند، اما ممکن است نزدیکترین افراد به شما کمک کنند فردی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

یکی از مزایای ازدواج سنتی این است که افراد قبل از رسمی شدن وصلتشان، در مورد هر چیزی به صورت منطقی فکر می کنند و اگر شرایط مناسب بود وارد بحث ها عاطفی می شوند.

۳- والدین شما می توانند توصیه های حمایتی در مورد رابطه ارائه دهند

امروزه باور اکثر مردم بر این است که دخالت والدین یا سرپرستان در انتخاب شریک زندگی مفهومی عقب مانده است. در فرآیند خواستگاری و برای ازدواج با شخص مورد علاقه، نباید در مقابل فرهنگ خود بایستد.

معمولا در سنتی ازدواج کردن بهتر می توانید سوالات دوران نامزدی را مطرح کنید چون حمایت های فکری زیادی از خانواده خود دارید.

۴- در ازدواج های سنتی اختلاف کمتری در خانه وجود دارد

همانطور که بارها در ویکی روان اشاره کردیم، یکی از مزیت های سنتی ازدواج کردن این است که خانواده ها و اطرافیان در تمام مراحل ازدواج دخیل هستند.

آنها طی مراسم آشنایی، خواستگاری، نامزدی، عقد یا هر مراسم دیگری که توافق می کنند حضوری فعال دارند و هر گونه تضاد و تناقضی را به چشم می بینند و هشدارهای لازم را می دهند، این روند به خصوص برای افرادی که ترس از ازدواج کردن دارند بسیار مناسب است

اگرچه این مزیت در یک ازدواج سنتی تا حدودی مربوط به فرهنگشان می‌ شود، اما لازم به ذکر است بیش از نیمی از (۵۵٪) زوجینی که با یکدیگر ازدواج می کنند نیز اینگونه هستند. میزان طلاق جهانی از روابطی که به این طریق شکل می گیرند حدود ۵ برابر کمتر از غرب است.

۵- از خوبی های ازدواج به سبک سنتی : احساس وحدت بیشتری دارند

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

زوجین احساس می کنند کسی را دارند که در زندگی زناشویی آنها را در خانه درک می کند، زیرا در بنیان روابط آنها فرهنگ و آرمان گرایی مشترک است. این بدان معناست که نیازی نیست دنیایی “متقابل” داشته باشند و در آن هر شخص باید تلاش کند مسیر خود را برای خوشبختی با شریک زندگی حفظ کند.

۶- در ازدواج های سنتی، تلاش برای همکاری به جای دخالت وجود دارد

زوج هایی که خود را مستقل می‌ دانند، اغلب با ساختارهای خانواده خود دست و پنجه نرم می کنند، زیرا کسی هست که با انتخاب او مخالف است. زوجین توصیه هایی ارائه می دهند که ممکن است به نظر خوب باشند، اما کل رابطه را در نظر نمی گیرد.

در جایی که خانواده شخص اولویت اصلی باشد، حمایت واقعی تری وجود خواهد داشت.

یکی از خوبی های ازدواج سنتی این است که طرفین برای یک هدف می جنگند و داشتن آن را در اولویت قرار می دهند، اما در ازدواج های مدرن، زوجین تصمیم خود را گرفته و فقط خانواده ها را در جریان قرار می دهند.

۷- از فواید ازدواج سنتی این است که سلسله مراتبی انجام می شود

تا حالا به روند انجام ازدواج های سنتی فکر کرده اید؟ تا حالا دقت کردین که خانواده ها از چه مرحله ای وارد این سبک ازدواج ها می شوند؟

همانطور که در مقاله تعریف ازدواج در روانشناسی چیست گفتیم، ازدواج فرایندی ظریف است که باید با دقت زیادی انجام شود و حضور خانواده ها در این فرآیند ضروری است.

در ازدواج های سنتی، از بدو آشنایی خانواده ها حضور دارند و بر تمام نکات ریز و درشت این وصلت نظارت دارند. آنها چون درگیر مسائل عاطفی نمی شوند به خوبی می توانند همه چیز را با دقت و منطق بررسی کرده و مورد مطالعه قرار دهند.

در واقع این مهم ترین مزیت ازدواج سنتی در مقایسه با دیگر انواع ازدواج های مدرن مثل ازدواج سفید است!

8- شفافیت زیادی وجود خواهد داشت

یکی از فواید سنتی ازدواج کردن این است که شفافیت کامل وجود دارد.

خیلی از مسائل به ذهن اطرافین شما می رسد که شما اصلا هیچ نظری درباره آنها ندارید. اما با سنتی ازدواج کردن تجمیع افکار صورت می گیرد و خانواده ها به کمک فرزندان خود می آیند تا ازدواج بهتری داشته باشند.

در واقع پیش نیازهای ازدواج کردن شفاف تر هستند و هیچ نقطه مبهمی وجود ندارد. یعنی قبل از علاقه مند شدن می توانید به جمع بندی خوبی برسید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

همانطور که مشاهده کردید، ازدواج به سبک سنتی مزایای زیادی دارد که آن را در برتری قرار می دهد، اما با وجود تمام موارد فوق، باز هم شاهد شکست خوردن ازدواج های سنتی با وجود تمام دقت و نظارت های خانواده ها هستیم!

به نظر شما علت چیست؟ ما که تمام مراحل را به خوبی پیش رفتیم، ما که منطقی به هر موضوعی نگاه کردیم، پس چرا ازدواجمان با مشکل روبرو شد؟؟؟

ما به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنیم، قبل از هر نوع ازدواجی حتما با در جلسات مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج شرکت کرده و با متخصص روانشناس در مورد قصدتان مشورت کنید

مشاور روانشناس به خوبی و بدون هیچ پیش قضاوتی شرایط دو طرف را به طور علمی و اصولی بررسی کرده و بهترین پیشنهاد را به شما می دهد. شرکت در جلسات مشاوره ازدواج ریسک شکست خوردن ازدواج را به طور چشمگیری کاهش داده و شرایط پایدارتری را برای طرفیت فراهم می کند!

شما می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین سایت ویکی روان شرکت کرده و به صورت صوتی و تصویری با مشاور مورد نظرتان در سایت جلسه مشاوره روانشناسی برگزار نمائید:لیست مشاورین و ببینم

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا