عشق

معنی کراش چیست؟ (کراش یعنی چی؟)

کراش زدن روی یکی یعنی چی؟

کراش چیست و معنی کراش زدن چیست؟ (what is crush) هر روز این سوال را در بخش مشاوره آنلاین روانشناسی سایت ویکی روان دریافت می کنیم و به نوعی مشاورین گرامی سعی در شفاف سازی معنی کراش داشتن دارند. برای خیلی ها شفاف نیست کراش زدن روی یکی یعنی چی و چرا اتفاق می افتد؟ شاید شما هم ندانید منظور از روت کراش دارم یعنی چی، اما حتما این اصطلاح را بارها از دیگران شنیده اید یا در دنیای مجازی دیده اید. در ادامه این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان، به این می پردازیم که اصطلاح کراش چیست و چرا و کجا به کار می رود، چون یکی از موضوعات مشاوره روانشناسی روابط عاطفی است.

معنی کراش چیست؟ (کراش یعنی چی؟)

با بخش مقالات سایت ویکی روان همراه باشید.

معنی کراش (crush) چیست؟ دیکشنری عمیانه به زبان انگلیسی معنی کراش را اینگونه بیان می کند:

اشتیاق شدید برای بودن با کسی که به نظر شما بسیار جذاب و فوق العاده خاص است. کراش باعث می شود شما احساسات دیوانه‌ کننده ای داشته باشید مانند احساس خجالت و سردرگمی غیرقابل کنترل

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

روت کراش دارم یعنی چی؟

شاید درک صحیح اینکه روت کراش دارم یعنی چی کمی سخت باشد، اما این یک حقیقیت در فضای مجازی و دنیای واقعی ما است.

شما همیشه نمی‌ توانید انتخاب کنید که روی چه کسی کراش داشته باشید، اما زمانیکه متوجه شدید به کسی علاقه دارید، می‌ توانید انتخاب کنید که چگونه واکنش نشان دهید

شاید هنوز هم با اصطلاح کراش زدن خیلی عجین نشده باشید اما باید با معنای کراش داشتن آشنا شوید، پس در ادامه با ویکی روان همراه باشید.

نکته در مورد معنی کراش زدن: دوستان عزیز، کراش داشتن صرفا به معنا علاقه به دوست عاطفی عمیق یا میل به رابطه جنسی را کراش نیست.

بلکه کراش زدن می تواند شامل الگو گرفتن و تحت تاثیر فردی قرار گرفتن باشد. یعنی در کراش زدن رو یکی بخواهید از او الگو بگیرید و به نوعی پیشرفت کنید.

به همین خاطر کراش داشتن دختر رو دختر اصلا اتفاق عجیبی نیست، کراش داشتن روی پسر توسط یک پسر دیگه به معنای انحرافات اخلاقی نمی باشد!

البته در ادامه بیشتر توضیح می دهیم که روت کراش دارم یعنی چی و روش انجام تست کراش داشتن چطور است؟

انواع کراش چیست؟

کراش زدن در فضای مجازی
کراش زدن در فضای مجازی

همانطور که گفتیم کراش زدن یعنی علاقه بسیار شدید به کسی که هنوز دسترسی خاصی به او ندارید یا اصلا او متوجه علاقه شما به خودش نشده است. اما چند نوع کراش داشتن داریم؟

اصطلاح “کراش” زیاد مطرح می شود. ممکن است به این معنی باشد که شما به سادگی یک شیفتگی گذرا نسبت به کسی دارید یا واقعا او را دوستش دارید.

۱- کراش دوستانه/ عشق پاک (گاهی اوقات به آن “اسکویش” هم می گویند)

مهم است که به یاد داشته باشید که همه احساسات قوی عاشقانه نیستند، برخی از آنها می توانند پاک و بی‌ ریا نیز باشند.

به خود اجازه دهید به کسی اعتماد کنید و واقعا به او نزدیک شوید، بدون اینکه لزوما احساسات عاشقانه ای نسبت به او داشته باشید، این واقعا احساس خاصی است. اینکه بخواهید همیشه در کنار یک شخص باشید ممکن است به این معنی باشد که دوستتان به یکی از بهترین دوستانتان تبدیل شده است.

دوست داشتن یک دوست کاملا طبیعی است و حتما تا حد امکان با بهترین دوست خود معاشرت می‌کنید و عشق پاک و بی ریا نسبت به او دارید.

۲- کراش تحسین یکی از جالب ترین انواع کراش داشتن روی کسی است

وقتی شخصی را به حد پرستش دوستش دارید (مثل یک فرد مشهور، معلم یا همکلاسی که کار بسیار جالبی انجام داده است) ممکن است متوجه شوید که احساسات واقعا شدیدی نسبت به آن شخص و کاری که انجام داده دارید.

این احساسات ممکن است با احساسات عاشقانه اشتباه گرفته شوند، زیرا آنها بسیار شدید هستند. کمی احساس ترس و هیبت در حضور کسی که کار شگفت انگیزی انجام داده یا می تواند چیزهای بزرگی به شما بیاموزد، طبیعی است. اغلب، بهتر است قبل از اینکه به صورت جدی به این احساسات فکر کنید، اجازه دهید کمی زمان بگذرد!

به طور کلی زمان زیادی را با این شخص سپری خواهید کرد و چیزهای زیادی از او یاد خواهید گرفت و ممکن است احساس کنید که می توانید موقعیت خود را حفظ کنید. ممکن است بعدا متوجه شوید وقتی ترس اولیه در حضور آنها از بین برود، احساسات شبیه به کراش زدن فرو می نشیند.

این یکی از ساده ترین و البته بهترین انواع کراش زدن است که اغلب مردم از آن اطلاع ندارند.

۳- انواع کراش زودگذر

کراش زدن رو یکی همیشه طولانی مدت نیست. مردم بعضا در بازه های زمانی کوتاه مدت هم کراش های مختلفی دارند و تمرکز خود را روی یک نفر نمی گذارند.

این سرشت انسان است که جذب افراد دیگر شود. حتی اگر در یک رابطه عالی هستید، باز هم ممکن است متوجه شوید به کسی غیر از معشوق خود جذب می شوید. البته در یک عشق واقعی کمتر این موارد دیده می شود!

این جذابیت همان چیزی است که ما آن را یک دلدادگی گذرا می نامیم، این شخص جدید ممکن است جدید و هیجان‌ انگیز به نظر برسد و احتمالا چنین است. اما این بدان معنا نیست که باید در رابطه ای که در آن هستید تجدید نظر کنید یا اگر مجرد هستید، همه چیز را کنار بگذارید تا با او باشید.

اغلب اوقات، crush های گذرا با جذب شدن – اغلب از نظر فیزیکی – به کسی افزایش می‌ یابد.

۴- کراش رمانتیک یا کراش عشقی

و اما رایج ترین نوع کراش داشتن مربوط به این مورد می شود! کراش زدن در فضای مجازی هم یکی از همین موارد است. اما کراش عشقی چیست و چه خصوصیاتی دارید؟ بد نیست اول مقاله منظور از عشق چیست را در ویکی روان مطالعه کنید تا بهتری متوجه معنی کراش زدن شوید.

گاهی اوقات داشتن کراش روی کسی، به معنی این است که شما واقعا او را دوست دارید و البته به شکلی رمانتیک این ارتباط شکل گرفته است.

کراش رمانتیک به این معنی است که شما می خواهید فراتر از رابطه دوستانه بوده و پارتنر رمانتیک او باشید

اگر در مورد بوسیدن، گرفتن دست یا در آغوش گرفتن با آن شخص خیال پردازی می کنید، احتمالا عاشقانه عاشق او هستید. بد نیست نگاهی به مقاله نشانه های عاشق شدن در ویکی روان بیندازید تا بیشتر به معنی کراش رمانتیک و نشانه های آن آشنا شوید.

البته گاهی کراش زدن رو یکی می تواند عواقب به همراه داشته باشد. مثلا افراد حتی بدون اینکه با فرد مورد نظر وارد رابطه شوند، دچار شکست عشقی می شوند و حال روحیشان خراب می شود.

به همین خاطر در جلسات مشاوره روابط عاطفی می گویند که کراش داشتن می تواند گاهی خطرناک باشد و به روحیات فرد آسیب وارد کند!

5- کراش دوطرفه

شاید عجیب باشد اما کراش زدن دو طرفه هم وجود دارد. این نکته را در ذهن داشته باشید، کراش زدن یک علاقه پنهانی است. یعنی شخص مقابل معمولا از علاقه دیگری به خود خبر ندارد. اما یک اتفاق نادر کراش زدن دو طرفه است. یعنی هر دو به هم علاقه دارند، اما هیچ وقت آن را بروز نمی کنند و نمی گویند من روت کراش دارم یا می خواهم با تو باشم! این نوع کراش داشتن متاسفانه بسیار دیده می شود و در بخش چرا crush تبدیل به علاقه نمی شود بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

نشانه های کراش داشتن چیست؟

نشانه های کراش داشتن چیست
نشانه های کراش داشتن چیست

حالا که متوجه شدیم کراش داشتن یعنی چی باید به علائم آن بپردازیم. البته بعضا صحبت هایی در مورد تست کراش داشتن می شود، اما تشخیص کراش داشتن روی کسی نیاز به بررسی بسیار دقیق ندارد و نیازمند به انجام تست کراش داشتن نخواهید بود!

چگونه می توانید تشخیص دهید که روی کسی کراش دارید؟ این قبیل سوالات را زیاد در بخش مشاوره روانشناسی غیرحضوری دریافت می کنیم:

  • نشانه های کراش داشتن چیست؟
  • علائم کراش داشتن چیست؟
  • از کجا بفهمم کراش زدم یا نه؟
  • کراش داشتن پسر رو دختر چطور قابل تشخیصه؟
  • کراش داشتن دختر رو دختر یعنی چی؟

برای شروع اینکه بفهمید crush زدین یا نه، احتمالا کارهای زیادی را انجام می‌ دهید، مانند فکر کردن و صحبت کردن مداوم در مورد او. احتمالا متوجه خواهید شد که کنار او احساس عجیبی دارید.

منظور از “عجیب” این است که مردم اغلب بودن در کنار عشق خود را ترکیبی از هیجان، عصبی بودن، شادی و ابهام توصیف می کنند، حتی اگر وارد یک عشق اشتباهی شده باشند.

ممکن است سناریوهای مختلفی در مورد تعاملاتی که می توانید با او داشته باشید را تصور کنید، این بهترین تست کراش داشتن است. مانند کلماتی که ممکن است دفعه بعد که او را می بینید بگویید، یا روش هایی که می توانید تعامل خود را به سطح دیگری برسانید، مانند دور هم جمع شدن برای خوردن قهوه یا همکاری در پروژه‌ ای با او.

همچنین ممکن است متوجه شوید که اعتماد به نفس معمول شما از دست می‌ رود و خجالتی می‌ شوید، یا زمانی که او در کنارتان است، قدرت تکلم را از دست می‌ دهید. اینها رایج ترین نشانه های کراش زدن روی کسی است که در بیشتر افراد دیده می شود. در ادامه به مهم ترین راه های تشخیص کراش عشقی می پردازیم:

تشخیص کراش عشقی

روت کراش دارم عزیزم
I have a crush on you

۱- ساده ترین تست کراش داشتن : توجه کنید که crush شما چقدر جدی است

به این ترتیب می توانید بفهمید که چگونه باید به بهترین نحو ادامه دهید، آیا باید احساسات خود را بروز ندهید یا احساسات خود را با کراش خود به اشتراک بگذارید. ادامه مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان را بخوانید تا به شما کمک کند بفهمید چقدر علاقه خاص یا کراش روی شخص مورد نظر دارید.

۲- به رفتار خود در کنار فردی که ممکن است روی آن کراش داشته باشید توجه کنید

به رفتار فیزیکی خود توجه کنید. توجه داشته باشید وقتی که کراشتان در کنارتان است چگونه به طور غریزی واکنش نشان می‌ دهید. افراد مختلف واکنش متفاوتی نشان خواهند داد و به طور کلی این یک واکنش ناخودآگاه خواهد بود.

آیا به روش های ابراز کردن عشق خود فکر می کنید؟ می خواهید به او نزدیک تر شوید؟

به طور کلی زمانی که عاشق می شوید، به یکی از دو روش واکنش نشان می دهید یا با خجالتی شدن و لکنت یا با تبدیل شدن به فردی برونگرا.

۳- از واکنش خجالت برای تشخیص کراش زدن استفاده کنید

آیا زمانی که دوستتان کنارتان است:

  • ناگهان احساس می کنید می خواهید به کناری بروید؟
  • آیا مدام سرخ می‌ شوید و به نظر می‌ رسد که نمی‌ توانید چشمانتان را از روی زمین بلند کنید؟
  • آیا ناگهان احساس می کنید هیچ شوخی و مطلب جالبی برای گفتن ندارید؟

همه این واکنش ها نشان می دهد که شما شخص مورد نظر را دوست دارید و به قولی روی او کراش زدین.

۴- در تست کراش داشتن روی واکنش برونگرایی توجه کنید

آیا به طور ناگهانی احساس می‌کنید که دوست دارید با فرد مورد علاقه تان یا کراشتان شوخی کنید؟ آیا وقتی در کنارتان هست، به دلیل اینکه می خواهید توجه او را جلب کنید، میل ناگهانی به صحبت زیاد پیدا می کنید؟ اینها همگی علائم کراش داشتن هستند.

اگر اینطور رفتار می‌ کنید، سعی کنید زیاد او را اذیت نکنید وگرنه ممکن است مایل به معاشرت با شما نباشد.

۵- واکنش صحبت کردن

آیا احساس می‌ کنید می‌ خواهید دوستتان متوجه شود که در آن روز چه چیزی می‌ پوشید یا موهایتان چگونه است؟ آیا می خواهید در کنار او بخندید و شوخی کنید؟ شاید به طور ناگهانی بخواهید تا آنجا که ممکن است زیبا به نظر برسید تا متوجه علاقه شما شود.

نگاه های خاص و بازی با موهایتان همه نشانه‌ هایی هستند که نشان می‌ دهند شما عاشق هستید و روی طرف مقابل crush زده اید!  🙂

توجه داشته باشید که چگونه در اطراف دوستان و کراش خود رفتار می کنید!

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

کراش زدن باعث می‌شود که شما ناگهان بخواهید مکالمه را شروع کنید یا زمانی که دوست دارید اصلا صحبت نکنید. اگر با گروهی از دوستانتان صحبت می‌کنید و فردی که فکر می‌ کنید روی آن کراش دارید از آنجا رد شود، چه کار می‌ کنید؟

  • آیا ناگهان احساس می کنید که باید در مرکز توجه باشید؟ ممکن است مکالمه را در دست بگیرید تا بتوانید در مورد کار جالبی که برای تحت تاثیر قرار دادن crush خود انجام داده اید، صحبت کنید. حتی ممکن است با یکی از دوستانتان صحبت کنید تا داستان شما شنیده شود. همچنین ممکن است سعی کنید تا آنجا که ممکن است با دوست خود تماس بگیرید و توجه او را جلب کنید.
  •  آیا ناگهان احساس می کنید که زبانتان بند آمده است؟ داشتن کراش گاهی اوقات باعث می شود افراد احساس خجالت کنند و چیزی برای گفتن نداشته باشند. اگر معمولا پرحرف هستید، اما وقتی آن شخص خاص در کنار شماست، ناگهان ساکت می شوید، به احتمال زیاد روی آن شخص کراش دارید یا به اصطلاح عاشق شده‌اید.
  • آیا احساس می کنید که دوستانتان به نوعی ناپدید می شوند، وقتیکه شخص مورد علاقه‌تان نزدیک می‌شود؟ شما ممکن است کنار چندین نفر باشید، اما تنها چیزی که می توانید ببینید، کراشتان هست. ممکن است زیاد لبخند بزنید، حتی اگر صحبت های دوستانتان خنده دار نباشد.

کراش داشتن پسر رو دختر چیست؟

با توجه به توضیحات بالا مشخص است که کراش داشتن پسر رو دختر یعنی علاقه ای که پسری به دختری دارد که فعلا در دسترس او نیست. اما مدام به او فکر می کند و آرزوهایی در موردش دارد.

این همان اتفاقی است که در مقاله عشق به یک خواننده در ویکی روان درباره اش توضیح دادیم.

اما کراش داشتن روی پسر هم دقیقا همین شرایط را دارد، اما توسط دختر انجام می شود.

چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا کسی روی شما کراش دارد یا خیر؟

هیچ روش مشخصی برای تشخیص اینکه کسی روی شما کراش دارد یا خیر وجود ندارد! جز اینکه از او بپرسید.  🙂

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به رفتارش و نحوه تعاملش توجه کنید. آیا او معاشقه می‌ کند؟ آیا به نظر می رسد برای نزدیک شدن به شما دست از کار می کشد؟ شاید اینها برای پیدا کردن کراش داشتن کسی روی شما کفایت کند.

البته اگر خانم هستید، آشنایی با علائم عاشق شدن مردان می تواند کمک تان کند که بفهمید کسی روی شما کراش دارد یا نه؟ و آقایان هم می توانند با نشانه عاشق شدن خانم ها آشنا شوند و به قطعیت برسند.

اصلا چرا این اتفاق می افتد؟ دلیل کراش زدن چیست؟

کسی چه می داند؟ هورمون های عشق مانند اکسی توسین و دوپامین قطعا در کراش نقش دارند.

نکته کراش چیست؟ در ابتدا، درس های ارزشمندی باید بیاموزیم. کراش به ما کمک می کند تا در جوانی در مورد نوع همسر مورد نظر خود بیشتر بدانیم. همچنین می تواند شما را از نیازهای برآورده نشده یا ترس از طرد شدن و آسیب پذیری آگاه کنند.

چند فکت راجب کراش داشتن

علم روانشناسی در فکت راجب کراش می‌گوید، نقطه ضعف کراش این است که می‌ توانید در خیالتان کسی را وادار کنید تا چیزی باشد که نیست و به جای ایجاد یک ارتباط واقعی، شما می‌ توانید به فانتزی ذهن خود در مورد نحوه ارتباط با آن فرد، وابسته شوید.

هیجان و انتظار برای ایجاد یک رابطه، به لطف افزایش این هورمون های احساس خوب، کمی انگیزه بیشتری در شما ایجاد می‌کند و عزت نفس شما را بالا می‌ برد. همچنین احساساتی را بیدار می‌کند که ممکن است خفته باشند

احساس خود را در مورد crush احتمالی خود در نظر بگیرید. رایج ترین نشانه داشتن کراش این است که وقتی آن شخص خاص کنار شماست، اضطراب عجیبی دارید. همچنین احساس می‌ کنید که قلب شما با دیدن کراشتان سریعتر می تپد.

آیا به طور ناگهانی احساس عصبی و در عین حال هیجان زدگی می کنید؟ شاید احساس کنید که می‌خواهید آن شخص را در آغوش بگیرید یا همیشه با او باشید. اینها همه واکنش های طبیعی داشتن کراش هستند. آیا احساس می کنید برای نزدیک شدن به آن شخص از هر چیزی چشم پوشی می کنید؟

دانستن این حقایق درباره کراش داشتن کمکتان می کند بهتر بتوانید کنترل احساس داشته باشید تا آسیب نبینید. اما اگر کنترل فکر و ایده ها درباره کراش عشقی برایتان سخت شده است، بهترین کار این است که از مشاور روانشناس موضوعات عاطفی و عاشقانه کمک بگیرید تا به مسیر صحیح بازگردید.

فرق رل با کراش چیست؟

کراش یعنی چی

رل و کراش یعنی چی و چه شباهت هایی با هم دارند؟ این دو مفهوم بسیار تفاوت دارند. در بیان فرق رل با کراش باید بگوییم که رل زدن یعنی با کسی وارد رابطه عاطفی شدن. این رابطه برای دو طرف جنبه رسمی دارد و حتی می توانند آن را به دیگران هم معرفی کنند.

اما همانطور که در معنی کراش گفتیم، یک احساس شدید نسبت به کسی است که هنوز با او وارد رابطه نشده ایم. پس فرق رل با کراش به نوع رابطه و وضعیت فعلی آن باز می گردد. در کل معنی کراش زدن به زمانی گفته می شود که هنوز رابطه صمیمی یا عاشقانه شکل نگرفته باشد.

کراش زدن در فضای مجازی چیست؟

کراش زدن می تواند در تمام موقعیت ها صورت بگیرد. مثلا کراش داشتن روی فردی در محیط کار یا محل زندگی. اما کراش زدن در فضای مجازی یک امر بسیار رایج است و در سنین مختلف هم رخ می دهد. برای نمونه فردی در اینستاگرام از شخصی خوششان می آید و به صورت مداوم او را دنبال می کنند.

به همین خاطر کراش زدن در اینستاگرام و فضای مجازی امری عادی به خصوص در نوجوانان است که می تواند باعث نگرانی والدین بشود.

چرا کراش ها تبدیل به عشق دوطرفه نمی شوند؟

روانشناسی دلایل زیادی برای این اتفاق جالب دارد. چرا خیلی از مردم از کراش داشتن لذت می برند و حتی با وجود دسترسی به فرد مورد نظر تمایلی ندارند از احساس خود با او صحبت کنند؟ نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره روابط عاشقانه نشان می دهد دوست داشتن و نرسیدن به محبوب لذت زیادی برای افراد دارد.

آنها از فکر و تصویر سازی رابطه خیالی شان لذت می برند. شاید عجیب باشد، اما تمام عناصر عشق در این نوع رابطه یک طرفه وجود ندارد. اینکه چرا افراد به کراش زدن روی دیگران تن می دهند حتی با وجود اینکه در رابطه عاطفی واقعی هستند نیاز به بررسی شخص به شخص دارد. اما اگر شما هم این نوع ارتباط قلبی را دوست دارید یا فکر می کنید با تله پاتی عاشقانه می توانید به محبوبتان برسید باید یگ بازنگری کلی در افکارتان داشته باشید.

در جواب روت کراش دارم چی بگیم؟

حالا موضوع کمی متفاوت شد. تا حالا توضیح دادیم کراش زدن روی یکی یعنی چی و چه زمان هایی اتفاق می افتد اما اگر کسی به ما گفت روت کراش زدم چی جواب بدیم؟ در واقع کراش زدن در فضای مجازی یا دنیای واقعی نوعی ابراز علاقه است. شما باید شرایط زندگی خود و موقعیتی که در آن قرار دارید را بررسی کرده و پاسخ دهید. قبلا در ویکی روان در مقاله ای با عنوان در جواب ابراز علاقه و دوست دارم چه بگوییم توضیح دادیم هر موقعیت پاسخ خود را می طلبد، پس باید بدون نگرانی شرایط را بررسی کرده و بهترین پاسخ را دهید.

یا خواندن مقاله در جواب دوستت دارم چی بگیم 101 پاسخ تکنیکی و عالی را از دید روانشناسی بررسی کردیم. پس اینکه در جواب روت کراش دارم چی بگیم شباهت بسیاری به این موارد دارد. حتما مطالعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

همانطور که گفتیم، کراش زدن دارای مزایا و معایبی می باشد که در بالا به آنها اشاره شد. اما اگر احساس می کنید این احساسات برایتان عجیب است یا تمام بخش های زندگی شما را در بر گرفته، می توانید از یک مشاور روانشناس خوب در تهران یا دیگر شهرها کمک بگیرید تا کمک تان کند احساسات خود درباره crush را مشخص کنید.

شما دوست گرامی می توانید از سراس دنیا در جلسه های مشاوره آنلاین روانشناسی در ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره صوتی و تصویری و حتی مشاوره متنی برگزار نمائید:

مشاوره عشقی در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫33 دیدگاه ها

  1. خیلی از خانمهای ایرانی روی ترامپ کراش دارند
    مرد پولدار و خوش هیکل و صادق و اهل عمل

    15
    44
  2. سلام
    من نمیدونم چرا هر دختر خوشگلی را که میبینم بهش کراش میزنم….
    آیا میتونه دلیلش این باشه که زنم هم زشته و هم بداخلاق و اصلا دوستش ندارم و فقط باهم داریم زیر یه سقف زندگی میکنیم،نه امیدی،نه مهری،نه محبتی….چکار کنم زندگیم شده جهنم با وجود اینکه وضع مالیم نسبت به هم دوره ای هام خیلی خوبه و خانه و ماشین وکار و….دارم ولی خوشحال وشاد نیستم و به یه همراه خوب و مهربان نیازدارم….توی سن ۴۰ سالگی احساس شادی ندارم

    15
    17
    1. دوست عزیز من کراش یعنی زنای ذهنی
      شما دچار بیماری چشم چرونی شدی
      اینا کیهان استحالش کنن
      چشم چرونی نکن تا خوب شی

      9
      1
    2. موقعی که با این خانم ازدواج کردین باید به اینجاشم فکر میکردین خب اشتباه از شمائه که قبل ازدواج سعی نکردین شریک زندگیتونو بهتر بشناسین آینده نگری چیز خوبیه و اینکه شما دارین با این افکار سمی و دیدگاه بد به خانمهای جذاب به همسرتون خیانت میکنین

  3. من قبلا که کوچک بودم رو همکلاسیم کراش داشتم اول کسی نمیدونست بعد یکی از دوستام فهمید و رفت به یک از دوستام گفت و اون هم رفت به کراش گفت آبروم رفت ولی عاشقش بودم

    8
    4
      1. به خاطر تعصیر رسانه ها و بزرگ کردن عشق ها اهمیت زیاد به ظاهر کلان هیچ کی حال نداره اخلاق داشته باشه باید کنار اومد مثلا عشق خودم بهم فوش میده

    1. شما تو40سالگی خوشحال نیستید مشکل از خانمت نیست مشکلت این که خانم بازی تووجودت است بعد کسی که ازنظرمالی خوبه توقیف نمی کنه بندخدا خونه40 متری پیکان داری کسی نگاهت نمیکنه بورو اب دورسرخانمت بگردون

    2. من رو یه دختر کراش دارم و یه بارم بهش گفتم ک با هم باشیم او هم می خواست ولی دوستاش نذاشتن با من باشه:( حالا می خواهم دوباره بهش بگم ولی نمی دونم ک جچوری باید بهش بگم ترس دارم از اینکه با من نباشد

      2
      2
  4. کراش یعنی زنای ذهنی فرقی ندارد پسر با پسر باشه دختران با دختر یا پسر با دختر

    خواهشاً استحالش نکنیپ

    6
    1
  5. سلام من قبلا هر سه چهار ماه یک بار روی اشخاص خاصی کراش می زدم اما حدود 3 ماهه هر روز 2 3 تا کراش، می زنم راستش هر پسر خوشگل و خوشتیپی که می بینم روش کراش می زنم انقد کراش می زنم دوستام بهم میگن کراشر رستش یکم از این بابت
    خجالت می کشم و کمی هم از یکی دو تا از کراشای محبوبم مس ترسم چون هر لحظه بهشون فکر می کنم
    ممنون از مطالبتون

    2
    2
    1. سلام، کراش زدن روی فردی دلایل روان شناختی زیادی داره. اینکه از ظاهر کسی خوشمون بیاد اصلا بد نیست اما اینکه ذهنمون و مدام درگیر کنه و کراش ها هر روز بیشتر بشن جای بررسی و تامل داره

  6. من دخترم کلاس پنجمم و من الان کراش دارم
    روی دختری به نام اتریسا که خیلی گنگ و مهربونه و یکی از دوستام رفت بهش گفت و نگو اونم روی من کراش داشتههه
    خیلی خوشحال حال شدم که روم کراشهههه

    2
    4
  7. آیا کراش عاشقانه یک دختر به یک پسر که دختر ارتباط هم بر قرار کرده، ممکنه گذرا باشد و از بین برود؟

    1
    1
    1. وقتی ازت شناخت پیدا کنه و بفهمه به دردش نمیخوری عقلش بیاد سرجاش ولت میکنه مخصوصا اگر کم سن باشه البته همه اینطوری نیستن ولی اگر تو عاشقش نیستی باش نرو تو رابطه چون به جایی نمی‌رسید و بعدش آسیب می‌بینید شاید دختره از تو بیشتر آسیب ببینه

  8. آره وقتی بشناستت و خوشش نیاد میاد سر عقل مخصوصا اگه کم سن و سال باشه اگرم علاقه ت سطحی باشه رابطتون به جای خوبی نمیرسه

  9. سلام احتمال اینکه شما خودتون همسرتونو انتخاب نکردین زیاده
    آقایونی ک در انتخاب همسر فقط نظرات والدین رو برای احترام پدیرفته و در سن پایین ازدواج و جوانی و دوست بازی نمی کنند چند سال بعد از ازدواج دچار چنین مشکلاتی میشن ب مشار مراجعه کنید

  10. من چپ و راست رو پسرا کراش میزنم البته نه پسرای همشهری پسرای خارجی و متاسفانه همشم کراش عاشقانس…هعی زندگی چرا همه فک میکنن من چش چرونم؟

  11. من کراشای زیادی دارم برای اینکه ذهنمو از فرد دیگه ای پرت کنم مجبورم و خب همشم زودگذره
    اما ی نفره ک ذهنمو ۴ ساله درگیر کرده و تایپ ایده آلمه اما مشکل اینجائه که دخترای زیادی دور و برشن و احتمال اینکه اصن حتی بتونم ی مکالمه ساده باهاش داشته باشم یک میلیاردمه درصده و از اونجا که خیلی نا امیدم سعی میکنم با ی نفر دیگه شیپش کنم که حس بهتری پیدا کنم این اولین تجربه عشقیمه و بابتش ناراحت نیستم چون حداقل با خودم و احساساتم صادق بودم و خوشحالم که حداقل اولین نفری ک عاشقش شدم ی آدم خوب بوده ن ی ادم بچ…

  12. سلام. من رو مشتریم کراش زدم ، نتونستم بهش بگم ،
    از موقعی که کراش زدم چند ماه میگذره ، یبار دو ماه پیش ازم خرید کرد رمز کارتش یادم موند، دیروز اومد دوباره خرید کرد فهمید رمزشو یادمه خیلی تعجب کرد، بنظر شما متوجه شده که روش کراش دارم؟

      1. نه نمی فهمه روش کراش داری مگه انیشتینه که بفهمه حتمی فکر می کنه یا حافظت خوبه یا رمز کارت بقیه رو حفظ می کنی یا…. بکل نمی فهمه روش کراشی

  13. سلام .آقایون می‌خوام شما نظر بدید
    من بچه که بودم تنها جایی که خیلی میرفتم خونه عموم بود اونم بخاطر دختر عموم که هم سن بودیم کم کم پسرعموم که تقریبا ۱۵ -۱۶ ساله بود رفتارهای عجیب میکرد مثلاً خونمون که میومد بقیه حواسشون که نبود می‌گفت آب می‌خوام چند لیوان آب میخورد وهمش نگام میکرد من رفتارم باهاش خوب نبود یه دوره بود و بعد چند سال به دلایلی رابطه خانوادگی قطع شد وبعدا که دوباره شکل گرفت مدتی بعد ازدواج کرد از زنشم راضیه توهمین مدت یه جوری نگاه میکرد و می‌کنه یه دفعه مثل اینکه ناراحته یه دفعه مثل اینکه من آدم بیخودیم . کلا من فکر میکنم اون پیش خودش فکر نمیکنه که قبلااگه کم محلی میکردم و از نظراون بی ادبی بود از سر بچگی بود مشخصه که یادشده فقطم هردومون میدونیم آقایون لطفاً بگید باهم نوعتون چیکار کنم تاخفش نکردم آیا من کار اشتباهی کردم؟همیشه هم سعی کردم جلو آقایون مودب باشم

    1. سلام
      من روی یکی از دوستام(پسره) کراش دارم
      من قبلا ازش خوشم نمیومد اما فهمیدم وقتی پنجم بودم روم کراش بوده و الان هشتمم و تازه فهمیدم و بهش علاقه مند شدم.
      من و مامانم میریم پارک و میبینمش و حس میکنم الانم روم کراشه (از رفتارش یجورایی میشه فهمید) و براش خودشو نقاشی کشیدم که بهش بدم اما همش پیش اکیپشه و روم نمیشه برم پیشش.
      حس میکنم مسخرم میکنه
      نقاشیه یادگاریه چون ما از اون محله رفتیم و میخوامم باهاش یکم گپ بزنم

  14. سلام بر شما و تمام فرشته هایی که خدا برای محافظت از شما مامور کرده و ازشون غافلیم. بنظر نمیاد عاقلانه باشه که آدم به کسی علاقمند بشه که حتی از وجود علاقه ما به خودش خبر نداره و اگه خبردار هم بشه چه بسا که پوزخندی تحویل بده.وقت و انرژیمونو اگه برای چنین چیزی تلف کنیم بعدها پشیمون میشیم که چقدر احساساتمون رو برای یه چیز بیهوده تلف و فرسوده کردیم.

  15. سلام من 16 سالمه و رو آدم واقعی نمیتونم کراش بزنم ولی از بچگی روی یه شخصیت کارتونی کراش دارم و هنوز به فکرشم نمیدونم چیکار کنم خرس گنده شدم ولی به شخصیت غیر واقعی فکر میکنم درسمم خوبه اختلالی توش به وجود نیومده ولی شب میخوام بخوابم یا صبح و ظهر بهش فکر میکنم بیشتر شباهم میاد تو خوابم نمیدونم چیکار کنم از دستش خلاص شم کمک

    1. سلام،
      علاقه مند شدم طبیعیه اما اجازه ندین به بخش مهمی از ذهنتون تبدیل بشهو کراش زدن کلا ماهیت قابل بحثی داره و بر اساس تعریف کراش میشه فهمید آیا شیوه علاقه داشتن درستیه یا نه. در صورت تمایل میتونید از مشاوره روانشناسی استفاده کنید.

    2. تنها نیستی دوست عزیز . منم رو شخصیت کارتونی کراش زدم. همسن هم هستیم

  16. به نظر من هیچکی رو نباید براخودت. بزرگ کرد چه آدمای خشکل و خوش اندام چرا که آدما در حال تغیرن داعمن. در حال عوض شدن.ی مدت که بگذره میگی چه اشتباهی کردم من خودم چه قدر زجر بیهوده دادم من. به خاطر این بعد میبینی که اشتباه کردی.پس زیاد سخت نگیرید کسیو.بعد میگین همون بهتر که نشد این ازدواج یا دوستی تون من خودم همه اینارو تجربه کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا