مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم؟ (10 راهکار)

راه جذابیت در مراسم خواستگاری چیست؟

چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم و بیشتر به چشم بیاییم تا دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهیم؟ شاید فکر کنید این موضوع اهمیتی ندارد، اما به عنوان دختر یا پسر باید از این به بعد بهترین خود باشید. در جلسات مشاوره روانشناسی قبل ازدواج توضیحات کاملی درباره جذابیت در مراسم خواستگاری داده می شود تا افراد بتوانند بیشترین بهره را ببرند. اما یادتان باشد این موضوع هم یاد گرفتنی است و می توانید در آن استاد شوید. در ادامه این مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان به بررسی راه های جذاب بودن در مراسم خواستگاری می پردازیم.

چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم؟

با مطالب روز روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

اگر بدانید مراسم خواستگاری چیست و چقدر در آینده شما تاثیرگذار است، حتما برای آن برنامه ریزی کرده و دنبال جذابیت در مراسم خواستگاری خواهید بود. فرقی نمی کنه دختر هستید یا پسر، فرقی نمی کنه سوالات مهم قبل خواستگاری را مطرح کرده اید یا نه، در هر صورت ادامه متن برای افرادی است که می خواهند در مراسم خواستگاری جذاب تر باشند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان

چرا جذاب بودن در خواستگاری مهم است؟

اولین پاسخ این است که شما به انسان بهتری تبدیل می شوید. یعنی به نسخه کامل تری از خودتان و این کمک می کند دیگران را بهتر و موثرتر تحت تاثیر قرار دهید. منظورمان از جداب بودن در خواستگاری این نیست که دیگران را گول بزنیم، بلکه نشان دهید بودن در کنارشان چقدر برای ما اهیمت دارد. به همین خاطر پاسخ به سوال چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم بسیار مهم است.

1- زمان مناسبی را انتخاب کنید

زمان بندی خیلی مهم است. کمی بررسی کنید تا بهترین زمان را پیشنهاد دهید. شما می توانید تعداد افراد و تدارکات را از پیش تعیین کنید تا اشتباهات را به حداقل برسانید.

2- یک لباس مناسب انتخاب کنید

بهتر است یک لباس خوب بپوشید! آراسته باشید و با برنامه لباس خود را انتخاب کنید. تاثیر لباس بر دیگران بسیار زیاد است و بدون اینکه لامی از دهان خارج کنید چیزهای زیادی درباره شما می گوید. پس جذابیت در مراسم خواستگاری می تواند با لباس شروع شود.

3- کمی تلاش کنید

به پدر و مادرش، نیت خود را بگویید.

دیگر اجازه گرفتن تا حدودی منسوخ شده است. دیگر پدر دخترش را مثل ازدواج های سنتی شوهر نمی‌ دهد. با این حال، شریک زندگی شما ممکن است رابطه بسیار نزدیکی با والدین خود داشته باشد. بهتر است به شریک زندگی خود و والدینش احترام بگذارید و قصد ازدواج خود را مطرح کنید.

خیلی رو راست هدفتان از این تصمیم را بگویید. حتی خانم ها هم می توانند از این تکنیک استفاده کنند، چون آن ها هم زیر ذره بین هستند. بهترین کار این است که سوالات مراسم خواستگاری را به خوبی و تسلط پاسخ دهید.

4- با یک طرح خوب پیش قدم شوید

بر اساس تجربیات به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی، اکثر زوجین به خاطر سوظنی که دارند نامزد نمی کنند هیچکس نمی داند کی و کجا اتفاق خواهد افتاد. یک طرح خوب نباید دروغی مفصل باشد. هدف از این نیرنگ این است که به او دلیلی بدهد تا بهترین لباسش را بپوشد و آرایش کند.

همیشه به دختر بگویید که برای قرار به بیرون خواهید رفت و به این ترتیب روز خواستگاری ظاهری آراسته خواهد داشت. در صورت لزوم، دوستان و خانواده را هم وارد این نقشه کنید.

5- چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم؟ : خواستگاری کردن را یاد بگیرید

اگر وقتش رسیده باشد می توانید زانو زدن را انتخاب کنید. اما برخی افراد در زمان مناسب زانو زدن را فراموش کنند. صادقانه بگوییم، واقعا مهم نیست، او متوجه نخواهد شد. البته در سنت های ایرانی زانو زدن مرد اصلا مطرح نیست.

6- به ابزار نتایج پروژه توجه کنید

بدانید چه ویژگی های مثبتی دارید و خوب آنها را با خود مرور کنید. یکی از راه های اینکه چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم این است که خودتان را به خوبی بشناسید و بدانید چطور باید پیش بروید.

حتی بد نیست بدانید بعد از خواستگاری چه کنیم و چطور اوضاع را پیش ببریم.

7- به نظرات دیگران احترام بزارید و با روی باز از آنها استقبال کنید

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

حتی اگر چیزی مطرح شد که دوستش نداشتید نیاز نیست مقابله به مثل کرده و چیزی بگویید که دیگران را آزرده خاطر کند. حتی اگر کار به ازدواج نکشد باز هم باید بتوانید نظرات دیگران را شنیده و درباره آنها تامل کنید.

8- برای جذاب بودن در مراسم خواستگاری نظرات دیگران را جویا شوید

اینکه تنها روی موضع خود پافشاری نکرده و در تمام مسائل نظر دیگران را جویا شوید، از شما شخصی متمدن با مناعت طبع می سازد. یکی از مهم ترین دانستنی های قبل ازدواج این است که ایحاد تعامل کنید و نظرات خانواده فرد مقابل را هم در تصمیم گیری ها دخیل کنید.

9- دست خالی نروید

گاهی اینکه چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم خیلی سخت نیست! این نکته از جذابیت در مراسم خواستگاری مختص آقایان است. لطفا دست خالی خواستگاری نروید!

نیاز نیست خیلی هزینه کنید، اما تهیه گل و شیرین از بایدهای این مراسم است و نظر دیگران درباره شما را بهبود می بخشد. قبلا در ویکی روان در مقاله چطور ازدواج کنیم توضیح دادیم که باید بهترین خود باشید و احساسات خوب خود را به دیگران هم منتقل کنید.

10- برای جذاب بودن در مراسم خواستگاری شمرده و آرام صحبت کنید

زیاد عجله نکنید، نشان دهید آرامش دارید و در وضعیت پایدار روانی می باشید.

انسان های آرام احترام بیشتری جذب می کنند. بهتر است آرام صحبت کنید و منظور خود را تمام و کمال منتقل کنید. این شیوه ای صحیح برای جذاب بودن در خواستگاری است. بهتر است با تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در جمع استفاده کنید تا در این کار استاد شوید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

احتمالا الان می دانید چگونه در مراسم خواستگاری جذاب باشیم و چه کارهایی باید انجام دهیم. این موضوع به آینده شما بستگی کامل دارد، پس ارزشش را دارد برای بهتر شدن قدم بردارید.

اگر در مورد چون و چرای این مراسم سوال دارید یا چیزی در ذهنتان است که پاسخش را نمی دانید و نیاز به مشورت دارید، می توانید در بخش مشاوره آنلاین سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره صوتی و تصویری برگزار کرده و از سراسر دنیا با مشاورتان در ارتباط باشید:

مشاوره آنلاین پیش از ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا