مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

آیا آینده و سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی است؟

آیا آینده و سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی است؟ آیا آینده بینی ازدواج ممکن است و می تواند حدس زد یک ازدواج موفق می شود یا نه؟ این سوالات را زیاد در بخش مشاوره قبل از ازدواج سایت ویکی روان دریافت می کنیم. شما چطور فکر می کنید؟ به نظر شما پیش بینی آینده ازدواج ممکن است؟ آیا روانشناسی توانایی طالع بینی ازدواج را دارد؟ در ادامه بیشتر به این موضوعات می پردازیم.

آیا آینده و سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی است؟

با بخش مقالات عمومی سایت ویکی روان همراه باشید.

آیا با وجود تفاهم اولیه، یک ازدواج طولانی مدت و خوشحال کننده قابل پیش بینی است؟ آیا یک زن و شوهر موفق به ادامه ازدواج می شوند، یا رابطه آنها به طلاق ختم می شود؟

با اینکه روانشناسی سال اول ازدواج پیش بینی هایی دارد اما آمارهای دقیقی ارائه نشده، اما این قابل درک است که بسیاری نمی توانند بگویند در کدام طرف قرار خواهند گرفت. در واقع با ازدواج دوم، شانس موفقیت کمتر می شود.

خبرهای خوبی برای زوج ها و حتی بیشتر برای کسانی که بار دوم ازدواج می کنند وجود دارد، چون دیگر آینده بینی ازدواج یک اتفاق نشدنی نیست!

خبرها حاکی از این است که نتیجه ازدواج یک زوج عاشق و سازگار قابل پیش بینی است. مهمتر از همه، موفقیت یک ازدواج به عواملی بستگی دارد و زوجین می توانند در این زمینه کاری انجام دهند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

نتایج تحقیقات علمی و پیش بینی سرانجام ازدواج

افراد نامناسب برای ازدواج

اکثر زوج هایی که ازدواج می کنند، احساس خوشبختی در کنار هم دارند. مطالعه اخیر جاستین لاونر و توماس بردبری که در ۳۱ اکتبر در مجله روانشناسی خانواده منتشر شد، نشان داد که عوامل خطر زایی در اوایل ازدواج وجود دارد که می تواند مشخص کند کدام زوج ها به ایجاد یک رابطه عاشقانه ادامه می دهند و کدام یک به تدریج از هم جدا می شوند؟ مانند عصبانیت، روابط جنسی یا هر نوع دیگری از وخامت رابطه.

لاونر و بردبری (از مشاورین متخصص در زمینه ازدواج در آمریکای شمالی) ۱۳۶ زوج را برای بیش از ده سال دنبال کردند. در چهار سال اول ازدواج، همه زوج هایی که در این مطالعه شرکت کرده بودند از رابطه خود خیلی راضی بودند.

پس از ده سال ازدواج، برخی از زوجین طلاق گرفتند. لاونر و بردبری اطلاعات ازدواج اولین زوج ها را بررسی کردند تا ببینند آیا زوج های مطلقه با سالهای اولیه ازدواج، تفاوتی دارند یا خیر؟ در واقع چیزی در پیش بینی آینده ازدواج آنها متفاوت بوده یا نه؟

معلوم شد که زوج‌ های خوشبخت و مطلقه که در سال های اولیه ازدواج از رابطه خود راضی بوده‌ اند. آنها از نظر میزان محبت در زمان ازدواج و حتی در چند سال اول شبیه هم بودند

تفاوت این بود که زن و شوهرهایی که بعداً طلاق گرفتند حتی در اولین سال ازدواج خود تمایل بیشتری به ابراز احساسات منفی مانند عصبانیت و استفاده از ارتباطات منفی مانند سرزنش و انتقاد داشتند! این نکته ای بسیار مهم در پیش بینی آینده یک ازدواج است که خود زوجین باید به آن توجه کنند.

به این معنی که مهارت های آنها برای حفظ همکاری بسیار متزلزل بود. آنها خیلی راحت وارد بحث و جدل می شوند، حرف های تند می زنند، با بی اعتنایی گوش می دهند یا هنگام بروز اختلاف تسلیم می شوند.

چطور آینده ازدواجمان را در دست بگیریم؟

هر زوج به مسایلی برخورد می‌ کنند که هر کدام ترجیح می دهند به روشی خاص با آن مواجه شوند.

هر زوجی گاهی با اختلاف، ناامیدی و ناراحتی روبرو می شود. تفاوت در آنچه زوج ها در این مواقع می گویند و انجام می دهند نهفته است:

  • آیا آنها مهارت هایی دارند که بتوانند همکاری کنند تا بتوانند در مورد مشکل به شیوه ای محترمانه صحبت کنند؟
  • یا آیا آنها عصبانی می شوند و با یکدیگر تهاجمی صحبت می کنند
  • یا به همان اندازه مشکل ساز هستند، از بحث در مورد مشکلات اجتناب می کنند، از هم دور می شوند
  • و سرانجام خیانت می کنند؟

چطور آینده بینی ازدواج را آسان کنیم؟

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

خبر خوب این است که همکاری، مجموعه ای از مهارت‌ هاست. این مجموعه مهارت ها را می توان آموخت. زن و شوهرهایی که مهارتهای تعاملات مشترک را یاد می گیرند، شانس بیشتری برای ازدواج توام با شادی دارند.

درست مانند رانندگانی که قوانین رانندگی ایمن را یاد می گیرند و تصادفات رانندگی کمتری دارند

دفعه بعد که سالگرد ازدواج شما فرا می رسد، به جای خرید یک گلدان شیشه ای، به خودتان و همسرتان یک دوره مهارت های ازدواج یا شرکت در جلسه مشاوره روانشناسی زوج درمانی هدیه دهید.

ممکن است یک گلدان شیشه ای بشکند اما ارتقاء مهارت ها به شما اطمینان می دهد که شادی زناشویی شما برای همیشه دوام دارد.

طالع بینی ازدواج چیست؟

افراد زیادی دنبال استفاده از طالع بینی ازدواج بمنظور پیش بینی ازدواج خود هستند!

این دست افراد فکر می کنند، فکر یا ایده ای از خارج زندگی آنها می تواند زندگی مشترکشان را پیش بینی کرده و نتیجه سال های آینده آنها را اعلام کند.

به جای استفاده از طالع بینی ازدواج، بهترین کار این است که آیندتان را بسازید و کنرل زندگی مشترکتان را در دستان خود داشته باشید.

پیش بینی آینده ازدواج برای یک متخصص روانشناس کار سختی نیست! چون می تواند بر اساس باورها و شیوه رفتاری فعلی زوجین، آینده آنها را پیش بینی کند.

پس بهترین کار این است که علم و دانش خود درباره زندگی مشترک و راه های ایجاد یک ازدواج موفق افزایش دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اولین نکته ای که می توان از مقاله ” آیا آینده و سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی است ” برداشت کرد این است که، برای داشتن یک ازدواج خوب و موفق باید تلاش کنید.

هیچ چیز خوبی، به خودی خود به وجود نمی آید. پس اگر خواهان ازدواج پیروز و طولانی مدت هستید باید برای آن تلاش کنید و تحت آموزش قرار بگیرید. چون تلاش بدون علم و آگاهی از تکنیک ها به جایی ختم نمی شود.

پیشنهاد ما در تیم ویکی روان این است که با شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی، به بهترین شکل ممکن آینده بینی ازدواج را ممکن کنید. اگر متاهل هستید، می توانید با مراجعه به بخش مشاوره آنلاین ازدواج در ویکی روان، با بهترین مشاورین کشور به صورت صوتی و تصویری جلسه مشاوره برگزار نمائید:

لیست مشاورین ازدواج آنلاین در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا