مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

۲۰ ویژگی زن مناسب ازدواج از نظر روانشناسی

زن مناسب ازدواج ویژگی های خاصی دارد که شاید فکر کنید برای هر مرد متفاوت است اما چیزی که در جلسات مشاوره آنلاین قبل ازدواج در ویکی روان به آن می پردازیم درباره عمومی ترین ویژگی زن مناسب برای ازدواج است که تمام مردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در واقع زن مناسب برای ازدواج خصوصیات عمومی خاصی دارد که باید به عنوان مرد به آن توجه ویژه داشته باشید تا در انتخاب خود عالی عمل کنید.

ویژگی های زن مناسب ازدواج چیست؟

با وبلاگ روان شناسی سایت ویکی روان همراه باشید.

۱- شما به خاطر او می‌ خواهید فرد بهتری باشید

اگر متوجه شدید که ناگهان صاف نشسته‌ اید و سعی می کنید مرد بهتری باشید، این احتمال وجود دارد که به خاطر او این ویژگی‌ ها در شما پدیدار گشته است.

از خصوصیات زن مناسب ازدواج این است که انگیزه کافی برای تبدیل شدن به نسخه بهتری از خودتان را به شما می دهد و چه چیزی بهتر از این؟ 🙂

۲- بلند پروازی یک ویژگی دختر مناسب جهت ازدواج است

چرا-مشاوره-قبل-ازدواج-بگیرم؟

علاوه بر حمایت و تشویق شما برای رسیدن به اهداف و رویاهایش، او نیز مشتاق است و برنامه های خاصی در سر دارد. یک زن مناسب ازدواج و بالغ برای آینده هدف دارد و با شور و حرارت آن را دنبال می کند.

یک زن کامل کسی است که می‌ توانید او را به دنیای خود دعوت کنید و منتظر ایده های عالی و تغییرات مثبت در زندگی خود باشید.

۳- او ثبات دارد

ثابت قدم بودن یک خصلت ارزشمند است زیرا باعث می شود شریک زندگی شما بداند شما واقعا همان چیزی هستید که نشان می‌ دهید. گاهی طرف مقابل بعد از دو ماه آشنایی تبدیل به فرد دیگری می‌ شود و این اصلا خوشایند نیست.

ثابت قدم بودن یکی از مهم ترین خصوصیات دختر مناسب ازدواج است چون باعث می شود بتوانید روی او حساب باز کنید نه اینکه هر روز منتظر اتفاق غیر قابل پیشبینی جدیدی باشید!

۴- طفره نمی‌ رود

او همیشه منظور خود را می‌ گوید و بنابراین همیشه می‌ دانید که چگونه رفتار کنید. (این واقعا یک نعمت بزرگ است 🙂 ) خیلی از خانم ها دوست دارند برای جلب توجه شما نقش بازی کنند و کارهای عجیب انجام دهند، اما او این کار را نمی‌ کند و در مورد احساس خود صادق است.

۵- برای شما کاری انجام می‌ دهد و پیش قدم می شود

دیدن خوشحالی دیگری باید شما را خوشحال کند اما درک این نکته برای هر دو طرف مهم است. زن مناسب ازدواج منتظر شما نمی ماند تا پیش قدم شوید و کاری انجام دهید، آنقدر شخصیت او قوی است که می تواند برای بهبود شرایط قدم بردارد.

۶- زن مناسب برای ازدواج با کلاس است

اصلا تعجب نکنید، همسر شما باید با کلاس باشد، یعنی چی؟ یعنی با شما همحوانی داشته و حتی باعث رشد شما شود. این یک ویژگی زن مناسب برای ازدواج است که در جلسات مشاوره روانشناسی قبل ازدواج توسط متخصص روانشناس مورد بررسی قرار می گیرد.

همانطور که بارها در ویکی روان گفتیم، کلاس داشتن هیچ ارتباطی با قیمت لباس شما ندارد. کلاس مربوط به عزت نفس است و میزان احترامی که برای اطرافیان قائل هستید

مهم نیست که او چه اتومبیلی دارد، در کدام قسمت از شهر زندگی می‌ کند یا لباسش از چه برندی است؛ اگر برخورد زشتی داشته باشد و دیگران را در ملا عام خجالت زده کند، هیچ یک از اینها اهمیتی ندارند و زن مناسب ازدواج نیست!

۷- او خانواده‌گرا است

همانطور که در مقاله تعریف خانواده از نظر روانشناسی گفتیم پایبندی به خانواده و اصول آن شخصیت یک فرد را قوی تر می کند.

بعضی از افراد معتقدند که اگرچه کنار خانواده نیستند، اما با مشکلات روبرو نشده اند.

زنی که بداند خانواده چیست و چه اهمیتی دارد، برای خودش و خانواده‌ شما ارزش قائل است، این شخص برای آینده بلند مدت مناسب است و از دید روانشناسی هم یک زن مناسب برای ازدواج است که مرد می تواند به او تکیه کند.

۸- دختر مناسب ازدواج مستقل است

۲۰ ویژگی زن مناسب ازدواج از نظر روانشناسی

دختر مناسب ازدواج یک شغل و راهی برای ادامه هدفدار زندگی دارد و شما او را به خاطر آن دوست دارید.

یک دختر مناسب جهت ازدواج برای تجربه خوشبختی در زندگی‌ اش و یا داشتن خانواده ای شاد به شما وابسته نیست چون اصول کار را می داند و این مزیت خوبی است

زن مستقل سخت کار کرده تا بتواند زندگی خود را تأمین کند و از اینکه به مردی احتیاج ندارد افتخار می کند. اگر فکر می کنید وقتی بیرون هستید باید پول بیشتری خرج کنید، سخت در اشتباهید. او شما را به عنوان کارت بانکی نمی بیند.

معمولا مشاور ازدواج تاکید زیادی بر مستقل بودن زن دارد، به خصوص در جامعه امروز ایرانی.

۹- زن مناسب ازدواج ارزش هایی مشابه شما را دارد

این موضوع غالبا خانواده محور است زیرا سیستم ارزشی ما از تربیت ما حاصل می‌ شود، مانند چیزهایی که به نظر ما مهم است (یا نه)، چیزهایی که به آنها سخت اعتقاد داریم (یا نه)، نحوه رفتار با دیگران و خودمان.

۱۰- او زندگی خود را از دیگران پنهان نمی‌ کند

او دوست دارد شما را به دوستان و خانواده‌ اش نشان دهد و دوست دارد به مردم بگوید که چقدر خوشحال هستید، شما هم دوست دارید این لذت را برای او به ارمغان بیاورید.

یعنی در زندگی زن مناسب ازدواج هیچ جنبه پنهانی در زندگی او وجود ندارد که شما را نگران کند تا مجبور باشید چیزی را کشف کنید. 🙂

۱۱- او برای پیشرفت خود تلاش می‌ کند

یک زن کامل همیشه به دنبال پیشرفت است تا زندگی شادتری داشته باشد مانند تعهد به خواندن کتاب جدید یا تماشای مستندی درباره موضوعی که به آن علاقه دارد.

به عنوان یک مرد یادتان باشد اگر دنبال داشتن خانواده سالم و شاد در تمام جنبه ها هستید باید همسرتان زنی رو به پیشرفت باشد، یعنی به صورت خودکار در جهت پیشرفت خود حرکت کند و این تاثیر را روی دیگران هم داشته باشید.

۱۲- یک دختر مناسب ازدواج زخم زبان نمی زند

حتی وقتی از شما عصبانی است، شما را با دیگر مردان یکی نمی‌ داند و نیش و کنایه نمی زند! شما منحصر به فرد هستید و او این را می داند. حتی در هنگام دعوا هم منصفانه قضاوت خواهد کرد.

۱۳- او به شما الهام می‌ دهد تا بهترین باشید

این نکته برای هر دو جنس به یک اندازه مهم است. یک زن به اطرافیان خود قدرت می بخشد این ویژگی زن بودن است و از این ویژگی برای ایجاد آرامش در خانواده استفاده می کند.

او برای سرافرازی تلاش خواهد کرد و بنابراین الهام‌ بخش دیگران نیز خواهد بود، این نه تنها شامل دوستان و همکاران، بلکه دیگران نیز می شود.

۱۴- زن مناسب ازدواج به شما اجازه می دهد فضای خصوصی داشته باشید

یک زن خوب شما را آزار نمی‌ دهد و اجازه می‌ دهد گاهی با خود تنها باشید، تنهایی شما را درک  می کند و برای آن احترام قائل است، اما شما هم از این خوبی او سواستفاده نکنید 😉

۱۵- برای جذابیت های جنسی دارد

وقتی به او نگاه می کنید، فکر می کنید که خوش شانس هستید چون برای شما بسیار گرم و سکسی است، سعی نکنید فقط دنبال خصوصیات و ویژگی های اخلاقی زن مناسب ازدواج باشید، ویژگی های ظاهری بسیار مهم هستند و تجربه در مشاوره های حل مشکلات زناشویی ثابت کرده همین موضوع می تواند زندگی زناشویی را به هم بزند.

۱۶- شما می خواهید با او باشید و زمان بگذرانید

انتخاب دختر مناسب ازدواج

ساده و راحت، شما می خواهید با او باشید. شما از دوستان خود داستان هایی در مورد لذت مجرد بودن می‌ شنوید، یا اینکه از دیدن همسرانشان ترس دارند، شاید دوستان مجرد شما در مورد اینکه نمی‌ خواهند زندگی مجردی را کنار بگذارند صحبت می‌ کنند، دوستان متاهل شما می‌ گویند تا دیروقت کار می کنند تا با افراد مهم زندگیشان در ارتباط باشند.

اما شما اینطور نیستید و از صمیم قلب دختر مورد نظرتان را دوست دارید.

۱۷- او دوست‌ داشتنی است

یافتن یک زن دوست‌ داشتنی سخت است، به ویژه در یک شهر بزرگ. اگر زنی شیرین یا دوست‌ داشتنی را پیدا کردید، سریع برایش انگشتر بخرید! 🙂 (شوخی بود)

اما مواردی مانند:

  • دوست داشتنی بودن
  • با نمک بودن
  • احساسات زنانه داشتن
  • لبند بودن

ویژگی هایی هستند که زن مناسب برای ازدواج بدون هیچ شکی باید داشته باشد، البته ویژگی های مردانه خودتان را هم فراموش نکنید، شما باید به او اجازه زن بودن بدهید.

۱۸- او شما را خوشحال می کند

چه با او در حال پیاده روی در پارک باشید یا در شهر کتاب در حال خرید کتاب، بودن با او واقعا شما را بسیار خوشحال می کند و از لحظات خود احساس لذت می کنید.

شما باید بتوانید با او بخندید و دیوانه باشید. برقراری ارتباط آسان است زیرا شما می توانید با او صحبت کنید و منظور من این است که واقعا با او صحبت کنید و بین شما ارتباط برقرار شود.

۱۹- یک زن مناسب ازدواج نباید در صحبتهایش نباید به جدایی اشاره کند

اگر او طلاق را به عنوان راهی برای حل تعارض می‌ داند، او را فرموش کنید، جدی و بدون تردید!

دختر مناسب جهت ازدواج باید یک زن پاکدامن باشد، او باید به شما خانوادتان و خانواده خود احترام بگذارد تا درگیر پیدا کردن راهکارهای حل مشکل با خانواده هسرتان نشوید، غیر الکلی و معتاد نباشد.

او نباید سیگاری باشد و در مورد داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج هم تصمیم با خودتان است، اما پیشنهاد می کنیم این مورد را با یک مشاور روانشناس قبل ازدواج به صورت آنلاین یا حضوری مطرح کنید تا بهتر تصمیم بگیرید، تصمیمی که در آینده پشیمانتان نکند.

۲۰- زن مناسب ازدواج باید ثبات عاطفی داشته باشد

زنی که با او ازدواج می‌ کنید باید بیش از آنکه بی ثبات باشد سازگاری و ثبات عاطفی داشته باشد.

اگر نمی‌ توانید خلق و خوی او را پیش بینی کرده و واکنش‌ هایش را حدس بزنید، ممکن است خود را در معرض تحمل بار روحی شریک زندگی خود قرار دهید و این اتفاق خوبی نیست!

شریک زندگی شما پس از چند ماه زندگی مشترک نباید به شخص دشوارتری تبدیل شود، او باید در مورد احساسات و وضعیت عاطفی خود کاملا صادق و پایدار باشند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد انتخاب زن مناسب ازدواج

این ۲۰ مورد از مهم ترین خصوصیات زن مناسب برای ازدواج را بارها بخوانید تا آویزه گوشتان شود، حالا ویژگی هایی که از همسر آینده خود در نظر دارید را روی کاغذ بنویسید و بارها آن را مرور و ویرایش کنید تا به یک اجماع و نظر دقیق برسید.

باید بدانید چه زنی می خواهید و حتی از نظر شما دختر مناسب ازدواج چه ویژگی هایی دارد و بعد از آن بهتر می توانید قدم بردارید.

شما دوست عزیز و گرامی می توانید در بخش مشاوره روانشناسی غیر حضوری سایت ویکی روان، از سراسر جهان و ایران (مشاوره روانشناسی خارج از کشور) با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره تشکیل داده و با کمک او ویژگی های زن مناسب ازدواج تان را بررسی کنید تا زندگی مشترک بدون مشکل و تردیدی را شروع کنید.

یادتان باشد مشاوره روانشناسی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاریست.

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین در ویکی روان

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا