مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

سریعترین درمان افسردگی چیست؟ (2 راه)

سریعترین درمان افسردگی بستگی به شرایط بیمار و تشخیص مشاور روانشناس دارد. قبلا در ویکی روان درباره راه های درمان افسردگی صحبت کردیم، اما درمان سریع افسردگی موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده. در جلسات مشاوره روانشناسی برای درمان افسردگی، متخصصین به بررسی انواع راه های درمانی می پردازند اما سریع ترین راه درمان افسردگی موضوعی است که باید تمام و کمال به آن پرداخته شود. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به بهترین راه های درمان سریع بیماری افسردگی می پردازیم.

سریعترین درمان افسردگی چیست؟

با بخش مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

درمان‌ های سریع‌ الاثر برای افسردگی مقاوم به درمان (RAPID) یک پروژه تحقیقاتی با بودجه NIMH است که توسعه درمان‌ های سریع‌ تر را برای افسردگی شدید و مقاوم به درمان ترویج می‌ کند.

این ابتکار تیمی از محققان به سرپرستی Maurizio Fava، M.D. از بیمارستان عمومی ماساچوست است که در حال شناسایی و آزمایش درمان های دارویی و/یا غیر دارویی امیدوار کننده هستند که بیماری افسردگی را ظرف چند روز از بین می برند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

سریع ترین راه درمان افسردگی 

در مقابل، داروهای ضد افسردگی فعلی معمولا چند هفته طول می کشد تا اثر کنند و نیمی از بیماران به طور کامل پاسخ نمی دهند. یک روش اثبات شده تحریک مغز که در ویکی روان درباره آن توضیح دادیم، درمان تشنج الکتریکی (ECT)، سریع‌ تر عمل می‌ کند، خطر عوارض جانبی شناختی را به همراه دارد و نیاز به بیهوشی و یک محیط جراحی دارد.

نیاز فوری به درمان‌ های ضدافسردگی بهبود یافته و بر این واقعیت تأکید می‌ کند که افسردگی شدید به دلیل افزایش خطر خودکشی می‌ تواند تهدید کننده زندگی باشد

خیلی از مردم به اشتباه فکر می کنند سریعترین درمان افسردگی استفاده از دعا و دست نوشته های عجیب و غریب است.

دوستان عزیز یادتان باشد افسردگی ریشه در گذشته ما دارد، پس از دنبال سریعترین درمان افسردگی هستید باید از شیوه علمی و اصولی پیش بروید تا شرایط بدتر نشود.

مطالعات اخیر درباره راه های درمان سریع افسردگی نشان داده‌ اند که کتامین، دارویی که قبلا به عنوان بی حس کننده شناخته می شد، می تواند در عرض چند ساعت افسردگی را در بسیاری از بیماران برطرف کند! محققان در شناسایی دقیق مکانیسم عمل و شناسایی نشانگرهای زیستی که پاسخ را پیش‌ بینی می‌ کنند، پیشرفت چشمگیری دارند.

بعید است که کتامین خود به یک درمان عملی برای انواع افسردگی تبدیل شود. باید از طریق انفوزیون تجویز شود، نیاز به بستری در بیمارستان دارد و می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی شود.

بیماری نیز معمولا پس از پایان درمان عود می کنند. اما چنین تحقیقاتی سرنخ‌ هایی از مکانیسم‌ های مغزی ضدافسردگی سریع الاثر بالقوه قابل کشف فراهم می‌ کند و تیم RAPID با محققین برنامه تحقیقاتی NIMH همکاری می‌ کند، که پیشگام مطالعات مکانیسم‌ های ضد افسردگی سریع‌ الاثر در آزمایش‌ های کتامین و اسکوپولامین هستند.

هدف این پروژه ترجمه چنین شواهدی به درمان های عملی با ارزیابی مداخلاتی است که در اثبات کارآزمایی های مفهومی در انسان کارایی را نشان می دهد و در صورت لزوم، با کارآزمایی‌ های بالینی تصادفی‌ سازی شده پیگیری می‌ شود.

سریع ترین درمان افسردگی

تیم RAPID که چندین سایت تحقیقاتی درباره سریعترین درمان افسردگی را شامل می‌ شود، در حال برنامه‌ ریزی برای آزمایش ترکیبات جدیدی است که از طریق مکانیسم‌ های مغزی مشابه کتامین و همچنین درمان‌ های غیر دارویی (درمان افسردگی در خانه) مانند درمان‌ های تحریک مغناطیسی مغز عمل می‌ کنند.

طی این تحقیق، ما درک خود را از مکانیسم‌ های اساسی افسردگی افزایش می‌ دهیم و برای کمک سریع به بیمارانی که به داروهای ضد افسردگی فعلی پاسخ نداده‌ اند، راه‌ های جدیدی را ارائه می‌ دهیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای درمان سریع افسردگی چیست؟

همانطور که مشاهده کردید، روش های زیادی برای غلبه بر بیماری افسردگی وجود دارد. اما سریعترین درمان افسردگی و رهایی از آن چیست؟

برای نمونه از ورزش برای درمان افسردگی می توان استفاده کرد، اما بهترین راه کمک گرفتن از مشاور روانشناس درمان افسردگی است تا با ارائه راهکارهای اختصاصی بتواند زمینه غلبه بر افسردگی را فراهم کند.

اگر تمایل دارید افسردگی را سریع درمان کنید، حتما به بخش مشاوره آنلاین روانشناسی ویکی روان سر بزنید و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره غیرحضوری و اینترنتی برگزار نمائید:

مشاوره آنلاین درمان افسردگی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا