خیانت

طلاق به دلیل خیانت درست است؟ (بررسی ۰ تا ۱۰۰)

طلاق به دلیل خیانت زمانی اتفاق می افتد که طرفین فکر می کنند دیگر هیچ راهی برای بازگشت به مسیر صحیح زندگی مشترک وجود ندارد. موضوع طلاق به خاطر خیانت چیزی است که در جلسات مشاوره اینترنتی قبل از طلاق در ویکی روان بسیار مورد بحث قرار می گیرد، به همین دلیل در این مطلب هم به بررسی موضوع درخواست طلاق به دلیل خیانت همسر از دید روانشناسی می پردازیم.

آیا طلاق به دلیل خیانت درست است؟

با بخش مقاله های سایت ویکی روان همراه باشید.

اگرچه همیشه اینطور نیست، اما خیانت کردن قطعا ازدواج را نابود می‌ کند. برخی از افراد برای بهبود روابط و به خاطر فرزندان خود، به طرز باور نکردنی مایلند از این بی احتیاطی همسر خود چشم‌ پوشی کنند، اما برخی دیگر به این اندازه قادر به بخشیدن و فراموش کردن نیستند!

البته، هر کس برای خود دلیلی برای پایان دادن به ازدواج پس از مشاهده هر نوع خیانت دارد؛ اما آنهایی که احساس می کنند خیانت باعث ایجاد احساس درد و افشاء سر می شود، فوراً  اعتمادشان تضعیف می شود. متأسفانه، بسیاری از زوج‌ ها اوقات تلخ و سختی را پشت سر می‌ گذارند چون جلب اعتماد همسر بعد خیانت کار ساده ای نیست، حتی گاهی غیرممکن هم می باشد.

اگر همسرتان خیانت کرده و هنوز نمی دانید چه کاری انجام دهید و درگیر هستید، بدانید که برای تصمیم گیری نباید عجله کنید، شاید خیلی سخت باشد اما صبور باشید!

به هر حال، این شاید یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که شما در زندگی خود خواهید گرفت، بنابراین وقت بگذارید و فکر کنید که بهترین راه برای شما چیست؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

آیا طلاق به دلیل خیانت همسر کار درستی است؟

بخشیدن خیانت همسر ممکن است؟

۵ دلیل اصلی ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید آیا جدایی قانونی یا طلاق از شخصی که به اعتماد شما خیانت کرده، بهترین حرکت برای شما است یا خیر؟

۱- اعتمادتان از بین رفته است

کاری به دلایل خیانت زن و مرد به هم نداریم، ممکن است در یک لحظه و افشای رابطه، همسرتان – مورد اعتمادترین و معتمدترین شریک زندگی شما – به یک شخص غریبه تبدیل شود.

  • این شخص کیست که شما را فریب داد و خیانت کرد؟
  • چگونه می توانید هر چیزی را که اکنون می گوید باور کنید؟
  • چگونه می توانید مطمئن باشید که رابطه دیگری نخواهد داشت؟

اعتماد اغلب اولین و بزرگترین قربانی خیانت است، اما همچنین سنگ بنای هر رابطه موفق است.

به خاطر داشته باشید، ممکن است شما در این شرایط احساس آسیب جبران ناپذیری کنید، اما هر تصمیمی که بگیرید برای حالتان خوب خواهد بود. همانطور که بارها گفتیم، کسب کردن اعتماد از دست رفته کار سختی است و اغلب افراد ترجیح می دهند سراغ درخواست طلاق به دلیل خیانت همسرشان بروند تا رابطه را دوباره احیا کنند!

۲- موضوعات اصلی درباره تصمیم به طلاق پس از خیانت، عبارتند از:

بعد از اینکه همسرتان در مورد رابطه خود صحبت کرد، ممکن است به نظر برسد که همه مسائل ناگهان آشکارتر شده است. در حقیقت، معضل مرغ و تخم مرغ حتی ممکن است ایجاد شود: آیا خیانت عامل مشکلات زناشویی ما بود یا نتیجه مشکلات موجود بود؟

در هر دو وضعیت، باید قبل از اینکه ازدواج التیام یابد، مورد توجه قرار گیرند و بررسی شوند، صرف‌نظر از این که آیا شما طلاق را مد نظر دارید یا خیر.

برای برخی از زوج‌ ها، مشکلات بیش از حد عمیق و یا بیشمار هستند که نمی توان بر آنها غلبه کرد. اما برای برخی هم، انجام یک ارزیابی صادقانه از ازدواج به طرفین اجازه می‌ دهد تا دوباره به هم بپیوندند و به جلو حرکت کنند.

۳- انکار بهترین دوست جدید شما شده است

برای همسر وفادار، این رابطه ممکن است یک شوک باشد، به طوری که شما نمی توانید این اتفاق را بپذیرید. برخی ممکن است به راحتی با این مسئله کنار بیایند و روش های بخشیدن همسر خیانتکار را بهتر اجرا کنند، زیرا این گزینه راحت تر و مطمئن تر از مقابله با خیانت و احتمالا طلاق گرفتن است.

ما قطعا نمی گوییم هر کسی که تصمیم بگیرد با همسری خیانتکار ادامه دهد، منکر آن است. در برخی موارد، ما فکر می کنیم که ممکن است رابطه بعد از خیانت یکی از زوجین یا هر دو طرف (پس از مکالمات گسترده یا صادقانه یا درمان) قوی شود

با این حال، اگر شوک و صدمه شما باعث می شود احساسات خود را نسبت به آنچه اتفاق افتاده نپذیرید و ترجیح می دهید وضع موجود رابطه زناشویی را به هم نزنید، کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که سکوت چگونه می تواند بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد.

۴- آن شخص پر انرژی کاملا تغییر کرده است

مشاوره آنلاین درمان خیانت به صورت تصویری

اگر یکی از شما به طور کامل از ازدواج جدا شده باشد، تلاش های دیگری برای آشتی ممکن است کاملا بیهوده باشد. فرآیند درمان طلاق تقریبا غیرممکن است مگر اینکه هر دوی شما به طور مساوی مایل باشید که اقدامات لازم برای احیای ازدواج را انجام دهید.

در این مواقع افراد دنبال راه های آمادگی بای طلاق گرفتن می روند تا شرایط سخت تری را تجربه نکنند.

۵- احساس می کنید طرد شده‌ اید

اگر شریک زندگیتان به آغوش دیگری پناه برده باشد، احساس طرد شدن واقعا دردناک است، به همین دلیل درخواست طلاق به دلیل خیانت اصلا احساس عجیبی نیست! ممکن است فکر کنید که او دیگر جذب شما نمی شود یا شخص دیگری ممکن است برای او جذابیت داشته باشد نه شما!

با این حال، خیانت همسرتان بازتابی از شما نیست و همچنین دلیلی برای زیر سوال بردن خود شما نیست

متأسفانه، دوستان یا خانواده شما برای تسکین درد عاطفی شما نمی توانند کاری انجام دهند، اما صحبت با افرادی که دوستشان دارید و به آنها اعتماد دارید، قطعا آرامتان خواهد کرد.

اگر احساس کردید طرد شده اید، یکی از کارهایی که قطعا نباید انجام دهید، داشتن رابطه شخصی است. این فقط باعث می شود شما احساس بدتری داشته باشید، حتی اگر در لحظه احساس بهتری دارید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

پایان دادن به رابطه بعد از مواجه شدن با خیانت اصلا ایده عجیبی نیست، اما برای روی آوردن به طلاق به دلیل خیانت باید کمی صبور باشید. بهترین کار این است که موضوع را با روانشناس متخصص در خیانت در میان بزارید تا بهترین تصمیم با توجه به شرایط شما اخذ شود.

شما دوست گرامی می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین درمان خیانت سایت ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان درباره تصمیم به طلاق گرفتن برای خیانت جلسه مشاوره غیرحضوری برگزار نمائید:

لیست روانشناسان خیانت

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا