روابط زناشوییروانشناسی

آشنایی با موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها

دعوا و مشکلات بین زوج ها نه تنها غیر طبیعی نیست بلکه طبیعی بوده و به روابط بین آنها کمک میکند. البته نه هر نوع دعوا و درگیریی بلکه فقط درگیری و دعواهای طبیعی. آشنایی با موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها برای بهبود روابط زناشویی واجب و ضروری هستند. اگر درگیری و دعوا های طبیعی نباشد درگیری ها نیز به تلافی و عقده تبدیل خواند شد و روابط زناشویی آنها دچار اختلال میشود.

بررسی موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها

البته پیشنهاد میکنیم باید قبل از اینکه دعوا کنید با یکدیگر بحث کنید که در اینجا ما به توضیح موارد مختلف از این قبیل پرداخته ایم.

با ویکی روان همراه شوید.

اولین موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها : پول خود را چگونه خرج می کنید

حتی با تفاهم ترین زوج ها نیز نحوه پول خرج کردنشان با یکدیگر متفاوت است. زوج های زیادی هستند که در جنبه های مختلف امور مالی زندگی با یکدیگر بحث می کنند.

ممکن است این بحث پیرامون هزینه یک سفر یا خرید قهوه از بیرون به جای درست کردن آن در خانه باشد. موضوع اصلی در اینجا خرج کردن پول نیست بلکه درگیری پیرامون ارزش هاست.

دعوا های طبیعی زوج ها

این بار که خواستید ولخرجی کنید اما همسرتان مخالفت کرد بنشینید و این را در نظر بگیرید که آیا آن شخص مخالف چیزی را قربانی این ولخرجی شما خواهد کرد؟

(به عنوان مثال خرید کامپیوتر جدید او باعث می شود نتوانید تلویزیونی که دوست دارید را بخرید) اگر پاسخ مثبت است پس باید یک بودجه ای برای چیزی که می خواهید آماده کنید.

اما اگر با وجود داشتن بودجه باز هم با مخالفت مواجه شدید باید با یکدیگر صحبت های عمیق تری داشته باشید. صمیمانه با یکدیگر به صحبت بنشینید تا بتوانید پیش روی کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

دومین موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها : عصبانیت خود را چگونه بروز می دهید

اگر یکی از دو طرف عصبانیت را زود فراموش می کند اما طرف دیگر با صداهای بلند عصبانیت خود را بروز می دهد، بی شک این دو وارد تنش هایی در زندگی خواهند شد. توصیه من این است:

در مورد مسائل هر وقت که آرام هستید صحبت کنید و سعی کنید علت عصبانیت را تشخیص داده و بدون انفجار آن را بروز دهید. عصبانیت نشانه توقف است. پس هر گاه احساس کردید عصبانی هستید مکث کنید

سومین موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها : خانواده همسرتان چه نقشی در زندگی شما دارند

آیا هر آخر هفته مهمان مادر شوهر بودن برایتان ناخوشایند است؟ آیا همسرتان از این که خانواده شما برای مدت طولانی مهمان شما باشند دلخور می شود؟ وقت آن رسیده است که کمی برای زندگی خود حد و مرز تعیین کنید.

لزومی ندارد که حتما درباره این مسائل هم عقیده باشید. اما باید با یکدیگر در این مورد صحبت کرده و به نظرات یکدیگر احترام بگذارید.

دعوا های طبیعی زوج ها

هیچوقت از یکدیگر به خصوص خانواده های یکدیگر انتقاد نکنید. به عنوان مثال اگر دوست ندارید خواهر همسرتان درباره روابط خصوصی شما با همسرتان صحبت کند و این شما را واقعا ناراحت می کند با پرخاشگری به او حمله ور نشوید بلکه به او توضیح دهید که این ها مسائل خصوصی شما هستند و با این کار او احساس ناامنی می کنید.

چهارمین موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها : وقتی یکی از شما کارتان را از دست می دهید چه می کنید

با اوضاع اقتصادی کنونی از دست دادن شغل چیز بعیدی نیست. اگر این اتفاق برای شما افتاد در اسرع وقت درباره انتظاراتتان با او صحبت کنید. باید از موافقت یکدیگر اطمینان حاصل کنید تا درگیری های بیشتری بوجود نیاید. اینگونه فکر کنید که دیر یا زود فرصت های دیگری نیز برای او پیش خواهد آمد. برای این که دچار درگیری و افسردگی نشوید باید با این مسئله کنار بیایید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پنجمین موضوع دعواهای طبیعی بین زوجها : وظیفه هر شخص در خانه چیست

هر چقد هم وظایف و نقش های شما روشن و مشخص باشد باز هم باید با یکدیگر بنشینید و تعیین کنید که چه کسی زباله ها را بیرون ببرد، چه کسی ظرف ها را بشوید و…

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا