Uncategorized

شایع ترین مشکلات جنسی در زوج ها

قصد داریم در این بخش مشکلات جنسی در زوج ها را بررسی کرده و تاثیرات آن بر روابط و همچنین طلاق ها را بیان کنیم . از آنجا که از مهم ترین برطرف کننده ها مشکلات جنسی سلامت جنسی و تقویت آن میباشد میخواهیم با بررسی آن راه حل های مفیدری برای حل مشکلات رابطه جنسی زوج ها بیان کنیم.

بررسی مشکلات جنسی در زوج ها

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه شوید.

مهمترین مشکلات جنسی در زوج ها

اختلالات جنسی بسیار شایع هستند. براساس آمارها حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه در طول یک زندگی ساده به یکی از انواع اختلالات جنسی دچار می‌شوند.

اختلالات و مشکلات جنسی در زوج ها طیف گسترده‌ای از انواع اختلالات در مردان و زنان را شامل می‌شود. بدیهی است که اینگونه اختلالات سلامت رابطه جنسی افراد را به خطر می‌اندازند.

ما فردی را سالم می‌دانیم که علاوه بر سلامت جسمانی و روانی، به لحاظ جنسی نیز از سلامت کامل برخوردار باشد.

سلامت جنسی لازمه ازدواج موفق و زندگی زناشویی رضایت بخش است.اساسی دارد. روابط جنسی رضایت بخش چسب زندگی و مایه قوام و دوام زندگی است.

مقالات بیشتر : رابطه جنسی در دوران بارداری

بر اساس یافته‌های گروه تحقیقاتی در دانشگاه شاهد بیش از ۶۰ درصد زوج‌هایی که در تهران برای طلاق به یکی از مجتمع‌های قضایی خانواده مراجعه می‌کنند از روابط جنسی با همسرشان رضایت ندارند. اختلالات جنسی با وجود شایع بودن درمان‌پذیرند.

البته درمان‌پذیری اختلالات جنسی و رسیدن به ارگاسم طبیعی به معنای ساده بودن درمان اینگونه اختلالات نیست.

بسیاری از زوج‌هایی که به علت مشکلات جنسی مراجعه می‌کنند قبلاً به توصیه دیگران یا براساس تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی انواع و اقسام داروها و محصولات جنسی را مصرف کرده‌اند ولی نتیجه نگرفته‌اند چرا که درمان اختلالات جنسی معمولاً ترکیبی از درمان‌های دارویی و غیر دارویی و گاهی صرفاً براساس درمان‌های روانشناختی است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

برای مثال :

در مشکلات جنسی در زوج ها سرد مزاجی در زنان در اغلب موارد منشأ جسمی ندارد و باید علل بروز آن را در جای دیگری مانند بی‌عاطفگی و بی‌توجهی همسر، تنش‌ها و استرس‌های زندگی، مشاجرات خانوادگی، اختلالات جنسی شوهر، شرایط فیزیولوژیک زن، ابتلا به افسردگی و نظایر آن جست‌و‌جو کرد.

مصرف خودسرانه انواع و اقسام داروهای جنسی که اتفاقاً در همه داروخانه‌ها به وفور وجود دارند و بی‌نسخه به مشتریان عرضه می‌شوند نه تنها ثمربخش نیست که با خطرها و عوارض جانبی گوناگونی نیزهمراه است و گاهی روند درمان را هم دشوارتر می‌کند.

مشکلات جنسی در زوج ها

متأسفانه در مورد مشکلات جنسی در زوج ها معضل مراجعه نکردن یا دیر مراجعه‌ کردن بیشتر است.

اختلالات جنسی بر خلاف بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا یا نارسایی کلیه‌ها حیات فرد را تهدید نمی‌کنند بنابراین افراد سعی می‌کنند به نوعی با مشکل کنار بیایند در حالی که نمی‌دانند اختلالات جنسی مانند موریانه آرام و تدریجی پایه‌های زندگی زناشویی را سست می‌کند.

بسیاری از بدبینی‌ها، مشاجرات بر سر مسائل جزئی و بی‌اهمیت، پرخاشگری‌ها، روابط بد با فرزندان و همکاران و حتی بروز مشکلات جسمانی مانند سردردهای مکرر می‌تواند ناشی از وجود اختلالات جنسی باشد که فرد به آن بی‌توجه است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

البته نارضایتی از روابط جنسی همیشه به علت وجود اختلال جنسی نیست.

باورهای نادرست درباره مسائل جنسی، نا آگاهی درباره موضوعات جنسی و نداشتن اطلاع کافی از تفاوت‌های جنسی زن و مرد هم در بسیاری از موارد موجب نارضایتی جنسی می‌شوند.

اگرچه می‌توان چنین مشکلاتی را در جلسات مشاوره با زوج‌های ناراضی برطرف کرد. اما راه حل بهتر رفع آن، ارائه آموزش‌های جنسی به زوج‌ها پیش از بروز چنین مشکلاتی است.

دوران عقد بهترین زمان برای ارائه آموزش‌های جنسی صریح و بی‌پرده به جوانان است.

چنین آموزش‌هایی در مورد مشکلات جنسی در زوج ها بویژه در حال حاضر که افراد در معرض هجوم انواع و اقسام مطالب، تبلیغات و آگهی‌های نادرست و فریبنده وشبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند همچنان به تأکید نیاز دارد. نکته مهم دیگر اینکه در درمان اختلال جنسی همکاری زن و شوهر ضروریست.

در بسیاری از موارد، فرد هنگامی مراجعه می‌کند که روابط جنسی با همسرش بشدت دچار مشکل شده و مثلاً ماه هاست که دیگر همسرش حاضر به برقراری ارتباط با او نیست در اینگونه موارد، زن و شوهر هردو باید در جلسات درمانی حاضر شوند و هر دو باید برای ترمیم و بهبود این ارتباط همکاری کنند.

به هر حال توجه به سلامت جنسی و تشخیص و درمان بموقع اختلالات آن علاوه بر تأمین سلامت فرد مانع از فروپاشی خانواده می‌شود.

نهادی که همگان برای در امان ماندن جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و رفتاری مانند ایدز، اعتیاد و فحشا بر نقش آن تأکید دارند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا