مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

بهترین راهکارهای پذیرش تفاوت ها در ازدواج

تفاوت های زن و مرد در زندگی مشترک

تفاوت ها در ازدواج، مرحله ای از یک ازدواج رضایت بخش است. هر چه زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید، تشخیص این تفاوت ها آسانتر است. در این صفحه از مجله ویکی روان به شما کمک خواهیم کرد تا تفاوت های خود را کشف کرده و با هم کار کنید تا بتوانید یکدیگر را تکمیل، غنی و ازدواج خود را تقویت کنید و در صورت لزوم از جلسات آنلاین، تلفنی و تایپی مشاوره ازدواج استفاده کنید.

آگاهی از تفاوت های ازدواج

با مطالب روانشناسی روز در سایت ویکی روان همراه باشید.

زمانی که به معیارهای ازدواج خود باز می گردید آیا این جملات را قبلا گفته اید؟ ما خیلی متفاوتیم! ما هیچ چیز مشترکی نداریم و من را درک نمی کند. در حقیقت هر انسانی متفاوت است. ما بارها و بارها آن را می شنویم. اما آیا کاملا درک می کنید که چگونه این جملات می توانند بر ازدواج شما تاثیر بگذارند؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

تفاوت های فردی و اختلافات در ازدواج

بدون پذیرش اینکه ما افراد منحصر به فردی هستیم، درک تفاوت هایی که با همسرتان دارید برای شما سخت تر خواهد بود. وقتی برای اولین بار با همسرتان آشنا می شوید، همه چیز جدید و هیجان انگیز است. شما هیچ مشکلی ندارید تا بیشتر تلاش کنید، صبور باشید و برخی چیزها را نادیده بگیرید.

بعد از این که تازگی از بین رفت، به این نتیجه می رسید که با یکدیگر راحت تر هستید. و بعد متوجه می شوید که برخی از بحث های کوچک (و حتی غیر ضروری) که با همسرتان دارید به خاطر تفاوت های فردی شماست که نیازمند شناخت تیپ شخصیتی هر شخص می باشد. سایت روانشناسی ویکی روان، رایج ترین تفاوت ها در ازدواج را در ادامه بیان می کند:

1- تفاوت های شخصیتی در اختلافات زن و مرد

یکی از شما ممکن است برون گرا و دیگری ویژگی های درون گرایی داشته باشد. پیشنهاد می شود نگاهی به مقاله فرق درونگرا و برونگرا در ویکی روان بیندازید.یکی از شما ممکن است شوخ طبع باشد در حالی که دیگری جدی‌تر است. ممکن است یکی از شما رفتار ذاتی و آنی بدون فکر و برنامه ریزی قبلی داشته باشد و دیگری برنامه ها ریزی را دوست داشته باشد. همه این موارد را در تفاوت های ازدواج پذیرا باشید.

2- ترجیحات مختلف و تفاوت ها در ازدواج

احتمالاً هر دوی شما روش های بسیار متفاوتی برای انجام اساسی ترین کارها مانند تا کردن لباس های شسته شده، شستن ظروف، مرتب نگه داشتن چیزها (یا نه) و حتی نحوه گذراندن اوقات فراغت خود خواهید داشت. توجه داشته باشید بی توجهی به این تفاوت ها در زندگی مشترک و عدم پذیرش آن ها، مسیر درستی برای موفقیت در ازدواج نیست.

3- تفاوت های فرهنگی و پیشینه خانوادگی زن و شوهر

هر کدام از شما چه پیشینه فرهنگی دارید؟ Marcus از پیشینه ای غنایی برخوردار است، Ash از پیشینه ای آمریکایی برخوردار است. بزرگ شدن در دو خانواده متفاوت شبیه به بزرگ شدن در دو فرهنگ متفاوت و در نتیجه ایجاد تفاوت های ازدواج و اختلافات فرهنگی است.

وقتی ما از خوردن لذت می بریم، تعطیلاتی که جشن می گیریم، نحوه نگاه ما به زندگی، سبک لباس پوشیدن و غیره براساس فرهنگ های ما و تفاوت زن و مرد از نظر روانشناسی است.

4- نقش مذهب و تفاوت ها در ازدواج

هر دوی ما یک باور مشترک داریم. اما سال ها بعد در ازدواجمان، Ash به طور کلی از دین جدا شد. با این حال، در اصل، ما هنوز همان ارزش ها را داریم. در برخی از ازدواج ها، هر دو زوج از دو زمینه مذهبی بسیار متفاوت هستند. اما با روش های همسرداری موفق این تفاوت ها در ازدواج را پوشش می دهند.

در مجله معتبر روانشناسی ویکی روان مطالعه کنید:

5- تفاوت ها در ازدواج برای سن زن و مرد

یکی از همسران می تواند بزرگ تر از دیگری باشد. تفاوت سنی باعث ایجاد دیدگاه های بسیار متفاوتی هنگام تصمیم گیری های خاص می‌شود. به عنوان مثال چه زمانی بازنشسته شوید هر چند دوران سالمندی زمان افت کیفیت زندگی نیست.

6- تفاوت های مالی در زندگی مشترک

رایج ترین تفاوت در مورد مسائل مالی، تصمیم گیری در مورد نحوه خرج کردن پول است. هر دوی شما ممکن است ایده های بسیار متفاوتی در مورد میزان پس انداز، خرج کردن یا سرمایه گذاری داشته باشید. در تفاوت های ازدواج یکی از شما ممکن است به فکر رهایی از بدهی باشد، در حالی که دیگری آن را به عنوان بخشی طبیعی از زندگی می بیند یا به دنبال ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم باشد.

7- سطح تحصیلات یکی از تفاوت ها در ازدواج

یکی از همسران ممکن است تحصیلات عالیه ای نسبت به دیگری داشته باشد، اما معیار های یک دختر برای ازدواج چیست؟ یا سطح توقع پسر برای زندگی مشترک چگونه است؟ بنابراین همه چیز به توافق زن و شوهر بستگی خواهد داشت.

8- تفاوت های جنسی زن و شوهر

در تفاوت های ازدواج تفاوت‌ در روابط جنسی مرد و زن عادی می باشد. از نظر آماری، یکی از همسران به احتمال زیاد تمایلات جنسی بالاتری خواهد داشت و دیگری پایین تر. علایق جنسی، خیال پردازی ها و امیال نیز ممکن است متفاوت باشند. این تفاوت ها در ازدواج را معمولا می توان با ارتباطات موثر، گوش دادن همدلانه یا کمک از یک سکستراپیست با سازش حل کرد.

9- نگاه سیاسی در تفاوت های ازدواج

سیاست در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین تفاوت های آشتی ناپذیر در ازدواج است. به خصوص زمانی که یکی از همسران از حزب A حمایت می کند، در حالی که دیگری از حزب B حمایت می کند. با پذیرش این تفاوت های ازدواج، دلیلی برای ایجاد مشکلات در خانواده وجود ندارد.مشاوره-تصویری-ازدواج-در-سایت

چگونه تفاوت ها در ازدواج را پیدا کنیم و بپذیریم؟

  1. اول از همه بدانید که در تفاوت های ازدواج و مواجهه مساله یاد می گیرید که چگونه با آن مقابله کرده و اجتناب نکنید.
  2. هدف از مقابله با تعارض را به یاد داشته باشید: حل و فصل! هدف نهایی شما آشتی و قوی تر کردن رابطه تان است. اگر هدف شما فقط ایجاد درد و عصبانیت است، به رابطه آسیب خواهید رساند. اگر این موضوع صحت دارد، بهتر است اجازه دهید موضوع پیش برود. پیروزی در جنگ مهم نیست. آنچه مهم است، تعهد به ازدواج عاشقانه و پایدار است.

  3. حل مناقشه را به تعویق نیندازید. باید به محض اینکه هر یک از طرفین تشخیص داد احساس ناراحتی می کند، حل مناقشه انجام شود. این می تواند یکی از تهدیدهای ازدواج شما باشد
  4. به نوبت احساسات خود را در مورد تعارض موجود بیان کنید. با دقت به حرف های طرف مقابل گوش دهید. به جای حمله به طرف مقابل از جملات «من» استفاده کنید، به عنوان مثال، «وقتی این کار را انجام نمی‌دهی احساس ناراحتی می‌کنم» به جای اینکه «تو خیلی غیرمسئول هستی».
  5. خیلی واضح نیاز خود را به همسرتان بیان کنید. سپس به دنبال یک عمل رضایت بخش متقابل باشید. به عنوان مثال، چیزی شبیه این بگویید: «اگر به محض اینکه موافقت کردی سطل زباله را بیرون ببری، به من کمک می کنی.» یک برنامه زمانی بنویسید که مشخص کنید زباله ها باید هر دوشنبه، چهارشنبه و شنبه خارج شوند. به این ترتیب، هر دوی شما انتظارات یکسانی خواهید داشت.
  6. زوج درمانگر ماهری را بیابید که متعهد شود هر دوی شما را مسئول نگه دارد. اقدامی را که با آن موافقت کرده اید به اشتراک بگذارید. اگر بدانید کسی شما را مسئول می‌داند به شما کمک می‌کند کار را دنبال کنید.
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

از زبان مشاوران ویکی روان

تفاوت داشتن خوب است. تفاوت هایتان شما را به یک انسان منحصر به فرد تبدیل می کند. با احترام گذاشتن به تفاوت های یکدیگر و پیدا کردن مصالحه ای که برای هر دوی شما کارساز باشد، نه تنها می توانید این تفاوت ها در ازدواج را برطرف کنید، بلکه مشارکت قوی تری در ازدواج خود ایجاد کنید.

گاهی اوقات باید به کمک یک مشاوره خودشناسی تفاوت های شخصیتی خود را بپذیرید. به عنوان مثال، Ash هرگز یک شخصیت سحرخیز نخواهد بود و دوست دارد بیرون برود و معاشرت کند و به ماجراجویی بپردازد. مارکوس ترجیح می دهد در خانه بماند و مشکلی با بیدار شدن در صبح ندارد.

این تفاوت ها در ازدواج یا می تواند شکافی بین یک زوج ایجاد کند، یا شما می توانید با جلسات زوج درمانی در مرکز روانشناسی ویکی روان، تفاوت های یکدیگر را به خاطر آنچه هستند، بپذیرید. این تفاوت ها را به عنوان تعادلی برای شخصیت خود ببینید. علاوه بر این، شما باید با مخالفت موافقت کنید. زیرا در شرایط خاص، هیچ راه درستی برای انجام وجود ندارد.

مشاوره تلفنی با روانشناس مسائل ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا