مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

مردان چه انتظاراتی از زنان دارند؟ (19 توقع مردان از زنان)

بررسی توقعات مردان از زنان از دید روانشناسی

برای یک زن اینکه بداند مردان چه انتظاراتی از زنان دارند کار سختی نیست، چون وقتی علاقه بین آنها باشد تلاش زیادی برای رفع نیازهای هم می کنند. توقع مردان از همسرشان باید اصولی و حساب شده باشد. همانطور که در مقاله زنان چه انتظاراتی از مردان دارند در ویکی روان گفتیم، برآورده کردن این خواسته ها باعث افزایش کیفیت ازدواج می شود. در جلسات مشاوره زوج درمانی آنلاین و تلفنی در ویکی روان توضیحات کامل درباره توقعات مردان از زنان از دید روانشناسی داده می شود که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

مقاله توقع مردان از زنان توسط دکتر پریسا سبزواری روانشناس و مشاور سایت ویکی روان به رشته تحریر درآمده است. برای خرید مشاوره غیرحضوری با پریسا سبزواری از دکمه زیر استفاده کنید:

مشاوره با دکتر پریسا سبزواری

مردان چه انتظاراتی از زنان دارند؟

آنچه مردان از زنان انتظار دارند نشان دهنده نیازهای آنهاست. مردها نیازهای ساده ای دارند که باید توسط همسرشان رفع شود. یکی از شروط تجربه ازدواج موفق و پیشرو شناخت نیازهای همسر و تلاش برای رفع آنها است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان

چرا خانم ها باید انتظار مردان از زنان را بشناسند؟

یادتان باشد ازدواج دیالوگ است نه مونولوگ! یعنی ارتباط زن و مرد باید طوری باشد تا نیازهای هر دو مورد توجه قرار بگیرد. مردها در یک ازدواج سالم فقط سرویس دهنده نیستند، بلکه انتظارات مردان از همسر باید مورد توجه قرار گرفته و رفع شود. البته نیازها باید معقول و قابل انجام باشد. در صورت نیاز به شناخت عمیق تر انتظار مردان از همسرشان می توانید از مشاوره روانشناسی در ویکی روان یا مراکز مشابه استفاده کنید.

1- یکی از مهمترین چیزهایی که هر مردی از شریک زندگیش انتظار دارد ،احترام است

از مهم ترین توقعات مردان در ازدواج احترام گذاشتن به آنها است! احترام در خانواده یک ویژگی رفتاری دو طرفه است که باعث طولانی شدن یک رابطه می شود. احترام گذاشتن باعث می شود همسر شما شجاع‌تر، سخاوتمند‌تر و مهربان‌تر شود و شما را بیشتر دوست داشته باشد. هرچه بیشتر به او احترام بگذارید، بهتر رفتار می کند و بازتاب رفتار او شما را دلگرم تر می کند.

2- شوهر از همسرش انتظار دارد که او را درک کند

توقع مردان از همسرشان

مردان امروزه شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می گذارند. توقع مردان از همسرشان این است که موضوع را درک کنند و به جای کج خلقی و غرزدن به همسرتان این اطمینان را بدهید که او و شرایط جامعه را درک می کنید و حامی و همراهش در تمام لحظات خوب و یا سخت زندگی هستید.

ویژگی های مرد ایرانی خانواده دوستی و همراهی با همسرش است. در زندگی اتفاقات زیادی رخ می دهد. اتفاقاتی که بسیار ناراحت کننده و مشکل ساز است. داشتن یک فرد دلگرم کننده و مثبت اندیش به انسان کمک می کند تا همه مشکلات را پشت سر گذاشت. برای مردان، زنانی که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند و دائم در حال غر زدن و شکایت از شرایط و مشکلات هستند، به شدت نفرت انگیزاند.

3- مدیریت اقتصادی از جمله انتظارات مهم یک مرد است

پاسخ به سوال مردان چه انتظاراتی از زنان دارند چندان سخت نیست! انتظار مردان از همسر آینده این است که همراه آنها در مدیریت اقتصادی خانواده باشند. مواردی مانند:

  • برنامه ریزی برای دخل و خرج
  • توجه کردن به نیازهای خانواده بر حسب اولویت
  • پس انداز
  • بررسی آینده بدون مقایسه کردن شرایط زندگی با دیگران و یا گلایه و شکایت از وضع ممکن

باعث دلگرمی و تلاش افزونتر مرد همراه با رضایتمندی خواهد شد.

4- یک مرد به زنی نیاز دارد که بتواند به او گوش دهد و به او ایمان داشته باشد و انرژی مثبت را وارد زندگی او کند

مردها خیلی سخت ابراز احساسات می کنند، اما وقتی این کار را انجام می دهند انتظار دارند که همسرشان آنها را درک کند. وقتی احساسات او را مسخره کنید و یا تحقیرش کنید دیگر کنار شما آرامش ندارد و به خود سانسوری روی می آورد. به همین خاطر از دید روانشناسی انتظارات مردان از همسر نه تنها به نیازهای جنسی و جسمی مربوط نمی شود، بلکه آنها خواسته های عاطفی معقول زیادی از همسرشان دارند.

5- همانطور که زنان نوازش را دوست دارند، مردان هم دوست دارند نوازش شوند

خیلی از زنان فکر میکنند آنها چون مرد هستند و روحیه لطیفی ندارند، نیازی به این کار ندارند! یکی از حقایقی که مردهای زندگی از همسرشان پنهان میکنند همین مورد است. آنها از بیان نیازشان به عشق و محبت و توجه و نوازش می ترسند زیرا فکر میکنند که اگر نیازشان را بگویند باعث میشود که همسرشان در مورد آنها قضاوت کنند و برچسب ضعیف بودن به آنها بزند.در حالی که نوازش عاطفی و جسمانی آنها را آرام و خشنود می سازد.

توقعات مردان در ازدواج محبت دیدن و مورد نوازش قرار گرفتن توسط همسرشان است. زن و مرد نیازهای مشابه زیادی دارند.

6- مردان مشتاق محبت ،توجه، شناخت ،تحسین و تمجید و قدردانی هستند

پس هرگز از تشکر کردن و تحسین آنها دست بر ندارید. این یکی از نیازهای اساسی اوست که می تواند اعتماد به نفس مرد را افزایش دهد. این یک ویژگی طبیعی است. گاهی می توانید از او با یک شام دلخواه ، یا یک پیامک تشکر کنید و او را برای اینکه همسر یا پدر خوبی است تحسین کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه مرد با اعتماد به نفس پایین را در ویکی روان مطالعه کنید تا متوجه اهمیت انتظار مردان از همسرشان در زندگی مشترک شوید.

7- یکی از توقعات مهم مرد از زن در زندگی این است که به او اهمیت بدهید

مردان دوست دارند که مهم باشند و برای شما ارزشمند باشند. شما با رفتار درست و انجام کارهای عاطفی به مرد خود نشان دهید که همیشه از او حمایت می کنید. اهمیت دادن جزء نیازهایی است که مردان آن را به زبان نمی آورند. آنها با رفتار خود به شما نشان می دهند، اما کمتر پیش می آید که به شما بگویند برای من ارزش قائل شو!

با توجه به همین موضوعات ساده متوجه می شوید مردان چه انتظاراتی از زنان دارند و چطور باید آنها را رفع کنید.

8- آنچه شوهران از نظر جنسی می خواهند، زنی است که بداند چگونه شوهرش را راضی کند

توقعات مردان از زنان

یکی از توقعات مردان در اتاق خواب این است که همسرشان خجالت را کنار بگذارد. نباید رابطه زناشویی شما خسته کننده باشد. خجالت را کنار بگذارید و شوهرتان را با نشان دادن توانایی های خود در تختخواب غافلگیر کنید.

صمیمیت جنسی بسیار مهم است و یکی از پایه های یک ازدواج قوی است و همچنین یکی از نیازهای روحی و جسمی مردان است. آنها از همسرشان انتظار دارند که گاهی او شروع کننده رابطه جنسی باشد و بداند وظیفه زن در ارتباط جنسی چیست؟ مردان از زنانی که در رابطه جنسی مغرور هستند، خوششان نمی آید. مردان عاشق زنانی هستند که می دانند چگونه باید یک رابطه جنسی را شروع کنند.

در مقاله نیازهای مردها در رابطه جنسی گفتیم انتظار مردان از زنان خیلی واضح است و خانم ها می توانند به راحتی آنها را رفع کنند.

9- مردان به خصوصیات فیزیکی زنان توجه بیشتری دارند و ظاهر زن برای آنها مهم است

توقع مردان از زنان ظاهری زیبا و خوش فرم است، پس همیشه به ظاهر خودتان رسیدگی کنید. مردان از زنانی که به ظاهر خود اهمیت نمی دهند و یا شلخته هستند، خوششان نمی آید.

آراستگی (نه لزوما آرایش )، رعایت بهداشت ،سلامت پوست مو و دندان علاوه بر سلامت جسمی، رعایت تناسب بین قد و وزن، لباس و بوی خوش از جمله انتظارات آقایان از زنان در زندگی مشترک است.

مردها زنی را می خواهند که از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشد.

زنی که نگران سلامتی خود است و برای خود ارزش قائل می شود. زنانی که ورزش می کنند و برای داشتن بدن سالم تلاش می کنند نسبت به زنان کم تحرک و تنبل، جذابتر هستند.

10- یکی از انتظارات مردان از خانم ها این است که مادر خوبی برای فرزندانتان باشید

حتی اگر شما شاغل باشید، همچنان مرد انتظار دارد که وظیفه مادرانه خود را به درستی انجام بدهید. مردان توقع دارند همسرشان از همه نظر حواسش به آنها و فرزندان باشد. مدیریت خانه به عهده خانم است و مردان انتظار دارند این مدیریت به بهترین شکل انجام شود.در این صورت است که با اطمینان خاطر به کار بیرون مشغول میشوند.

11- هر شوهری دوست دارد همسرش یک کد بانو باشد

انتظار مردان از همسر آینده

کد بانو بودن یک امتیاز است و نبودنش از عشق و احترام مرد نسبت به زن کم نمی کند. اما وقتی زنی بتواند یک غذای لذیذ برای همسرش آماده کند و بتواند وظایف یک خانم در خانه را به بهترین وجه انجام دهد، به شدت از سمت شوهرش تحسین می شود و آقا به او و هنر و کدبانو بودنش افتخار میکند.

12- مردان توقع دارند همسرشان همیشه در تفریح ها همراه آنها باشد

آنها به دنبال زنی هستند که هم رفیق و هم شریک زندگی آنها باشد. اوقات فراغت، مسافرت، تعطیلات آخر هفته و رفت و آمدها، همه و همه میتواند باعث نزدیکتر شدن شما به یکدیگر شود.

13- مردان انتظار دارند همسرشان به خانواده او احترام بگذارد

مدیریت ارتباط با خانواده همسر اصول ساده ای دارد. آقایان به شدت بر روی خانواده خود حساس هستند، حتی اگر از آنها دلخور باشند! بدگویی کردن از خانواده همسر جلوی همسرتان به شدت مخرب زندگی است.

سعی کنید به خانواده همسر خود محبت کنید. هرچه شما بیشتر نسبت به خانواده او مهربان باشید او بیشتر نسبت به شما مهربان است.

توقع مردان از همسرشان این است که خانواده شان را مانند خودشان دوست بدارید و احترام و توجه کنید. اگر با آنها چالش دارید حتما مقاله حل اختلاف با خانواده همسر را در ویکی روان مطالعه کنید.

14- آنها را حقیقی بپذیرید

یادتان باشد زمانی که همسرتان را پذیرفتید، مجموعه او را یعنی جمع نقاط قوت و ضعفش را همراه با شخصیت و اخلاقش و با در نظر گرفتن موقیت کاری ،مالی، اجتماعی و خانوادگیش پذیرفتید. او همان فردی است که از روز اول دیده اید پس دلیلی ندارد که او را تغییر دهید. با اصرار برای تغییر دادن شخصیت او، شما تنها او را عصبانی تر می کنید. توقع مردان ایرانیان این است که سعی کنید او را بیشتر بشناسید و او را همان گونه که هست بپذیرید.

15- مردها زنان قوی را دوست دارند

مردان از زنانی که سخت کوش هستند و برای رسیدن به هدف خود دست از تلاش برنمی دارند بسیار خوششان می آید. زنانی که نسبت به انجام کاری تلاش می کنند و ناامید نمی شوند از نظر مردان عالی هستند.

برای مردان، یک زن با اراده و تلاشگر قابل تحسین است.

زیرا زنی که انگیزه بالایی در زندگی خود دارد توانایی الهام بخشیدن، انگیزه دادن و توانایی بخشیدن به دیگران را نیز دارد. پس انتظار مردان از همسرشان قوی بودن در شرایط گوناگون است.

16- انتظار مردان از زنان بلوغ ذهنی است

یکی از ویژگی هایی که مردان به شدت از آن متنفرند، ناپختگی و نرسیدن به بلوغ عاطفی ،فکری ،هیجانی است. از نظر مردان زنانی که در مواقع سختی نمی توانند تصمیمات بزرگ و درستی بگیرند، برای زندگی مناسب نیستند. اکثرا مردان زمانی که با زن نابالغی ازدواج می کنند، از زندگی خود رنج می برند و احساس تنهایی در رویایی با مسایل زندگی دارند.

17- مردان بیشتر جذب زنان اجتماعی می شوند

از نظر مردان زنانی که در معاشرت، گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه ماهر هستند، جذاب تر هستند. مردان از خانم های گوشه گیر و منزوی بیزارند. آنها توقع دارند همسرشان با در نظر گرفتن شرایط و روابط، سر زنده و اجتماعی باشد.

زنان اجتماعی اکثرا زنانی مستقل هستند که می توانند به راحتی ارتباط مفیدی با اطرافیان خود برقرار کنند. معاشرت با دیگران باعث سرزنده بودن و شادابی خود فرد نیز می شود.و در تجربه اندوزی و پختگی فکری فرد بسیار موثر است. پیشنهاد می کنیم مقاله زن مستقل یعنی چه را در سایت مشاوره آنلاین ویکی روان مطالعه کنید.

18- برای اکثر مردان داشتن یک همسر با اخلاق و خوش رفتار بسیار مهم است

آنها از زن خود توقع دارند که در مقابل شوهر و خانواده او اخلاق نیکو و رفتار پسندیده ای داشته باشد. رفتار درست از نظر هر شخصی با توجه به فرهنگ آنها کمی متفاوت است. پس باید در نظر بگیرید که دقیقا مرد از همسرش چه می خواهد.

19- وقتی زندگی مشترک خود را آغاز کردید یعنی برای همیشه باید با همسر خود یک دل باشید

پنهان کاری یا دروغ در زندگی مشترک پایان خوبی ندارد. صداقت به تمام جنبه های زندگی زناشویی شما مرتبط می شود و باعث اعتماد و آرامش و محبت بین زن و مرد می گردد. به همین خاطر روانشناسی توقع مردان از همسرشان را صداقت و یکدلی می داند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما

حالا می دانیم مردان چه انتظاراتی از زنان دارند و چطور باید با آنها رفتار کرد. تجربه زندگی مشترک موفق اصولی دارد که زن و مرد هر دو باید از آن مطالع باشند. اگر خانم ها بدانند توقعات مردان از زنان چیست بدون شک همسر شادتری خواهند داشت، اما آقایان هم باید به نیازهای خانم ها توجه کنند.

اگر به هر دلیل از ارتباط عاطفی دلخواهی بهره نمی برید یا نیاز دارید کیفیت ازدواج شما افزایش یابد، پیشنهاد می کنیم موضوع را با مشاور زوج درمانگر درمیان بزارید. شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان با پرداخت ارزی یا ریالی در جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه غیرحضوری برگزار کنید.

مشاور زوج درمانگر آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا