پرسش و پاسخ های فردی

احساس می کنم زیبا نیستم

پرسش: دختر ۲۳ ساله‌ای هستم. همیشه احساس می‌کنم به حد کافی زیبا نیستم . همیشه در انجام هر کاری از مادر و خواهرم نظر می‌خواهم و اگر آنها با کاری مخالف باشند آن را انجام نمی‌دهم، بیشتر اوقات کارهایی را که حتی از انجامش متنفر هستم به خاطر این که دیگران از من راضی باشند انجام می‌دهم اما با این حال باز هم فکر می‌کنم کسی مرا دوست ندارد. نمی‌دانم باید چه کنم؟

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: دوست عزیز اول از همه به کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس اشاره می‌کنم که باعث می‌شود احساس ارزشمندی در شما کاهش یافته و خود را قادر به انجام کاری ندانید. دوم عدم قدرت تصمیم‌گیری است که شما را به اطرافیان‌تان وابسته می‌کند. از سوی دیگر در مهارت‌های ارتباطی نیز دچار ضعف هستید. در حال حاضر به هیچ عنوان دست به انتخاب برای ازدواج نزنید چراکه اصلا آمادگی ندارید. از یک فرد متخصص برای رفع مشکلات کمک بگیرید.

عطیه رضایی

اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران کسب رتبه سوم در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد: نقش میانجی ذهن آگاهی در ارتباط بین نظم جویی شناختی هیجان، مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه بررسی رابطه متغیرهای دموگرافیک، اعتقادات مذهبی و باورهای معنوی با رضایت جنسی در زنان دانشجوی متأهل تدوین الگوی رضایت زناشویی بر پایه دلبستگی با نقش میانجی ترس از صمیمیت و مؤلفههای همدلی تألیف، ترجمه و ویراستاری کتاب: رضایی، عطیه غلبه بر افسردگی رابرت لیهی انتشارات ارجمند طرحهای پژوهشی: عنوان: مقایسه روایی تشخیصی ابزار کامپیوتری IVA و چکلیست رفتاری کودک ) CBCL ( جهت تشخیص ADHD در کودکان. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. ارتباط ارزیابی شناختی مادران وسواسی با ارزیابیهای شناختی وسواسی و شدت علائم وسواس در نوجوانان سرآمد. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. https://www.wikiravan.com/consultation/adviser/arezaei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا