روانشناسی

قیمت مشاوره روانشناسی چقدر است؟ (0 تا 100)

بررسی هزینه انواع مشاوره روانشناسی

قیمت مشاوره روانشناسی معیاری است که تاثیر مستقیم بر اقبال مردم از خدمات مشاوره و روان درمانی دارد. مشاوره روانشناسی از نیازهای اصلی مردم در سراسر دنیا است، چون بر سلامت روان و کیفیت زندگی آنها تاثیر دارد. اما هزینه مشاوره روانشناسی باید طوری تعریف شود که مراجعین بتوانند با توجه به شرایط اقتصادی از آن استفاده کنند. در این مطلب سایت ویکی روان نرخ مشاوره روانشناسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت مشاوره روانشناسی چقدر است؟

با بخش وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اقبال یا دوری مردم به خدمات مشاوره و روان درمانی، هزینه جلسه مشاوره روانشناسی است.

مشاوره معمولا در چند جلسه انجام می شود، به همین خاطر باید هزینه ای معقول داشته باشد تا عموم جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. اما قیمت مشاوره روانشناسی چطور تعیین می شود؟ پیشنهادی می کنیم پیش از شروع مقاله روان درمانی چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

هزینه مشاوره روانشناسی چطور تعیین می شود؟

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران به عنوان مرجع تعیین صلاحیت مشاورین روانشناس هر ساله قیمت جلسات روان درمانی را مشخص می کند و از متخصصین و مراکز مشاوره درخواست می کند به تعرفه اعلامی پایبند باشند. البته هزینه اعلامی برای همه یکسان نیست و هر مشاور یا مجموعه می تواند با توجه به شرایطی هزینه بیشتری طلب کند.

چه عواملی بر نرخ مشاوره روانشناسی تاثیر دارند؟

نرخ مشاوره در ایران تحت تاثیر عوامل متعددی هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1- میزان تحصیلات متخصص روانشناس

افرادی که به عنوان روانشناس ایرانی تمایل به ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره دارند می بایست عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران باشند و در صورت نیاز پروانه اشتغال تخصصی را نیز دریافت کرده باشند.

قیمت مشاوره روانشناسی برای کارشناسی ارشد با دکتری متفاوت است. به همین خاطر طبق تعرفه اعلامی هر ساله هزینه این دو دسته هم متفاوت خواهد بود.

2- میزان تجربه کاری مشاور

عامل دیگری که بر هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری تاثیر دارد میزان تجربه کاری مشاور روانشناس است. طبق اعلام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، به ازای هر 10 سال سابقه ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی، 15 درصد به نرخ رسمی جلسات افزوده می شود.

برای مثال اگر مشاوری دارای 20 سال سابقه رسمی در مشاوره داشته باشد، هزینه مشاوره روانشناسی ایشان 30 درصد از نرخ مصوب بیشتر خواهد بود.

3- رویکرد درمانی

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

قبلا در ویکی روان درباره رویکردهای درمانی در روانشناسی و شیوه استفاده از آنها مفصل صحبت کردیم. چه چیز آنها را از هم متمایز می کند به نوعی که بر قیمت مشاوره روانشناسی تاثیر داشته باشند؟

  1. تعداد جلسات مورد نیاز
  2. سختی برگزاری برای مشاور

برای مثال خدمات مشاوره هیپنوتراپی غیرحضوری به دلیل سختی در برگزاری و انرژی بالایی که از مشاور روانشناس می گیرد با هزینه بالاتری انجام می شود. رویکردهای دیگر مانند گروه درمانی یا نمایش درمانی به دلیل ماهیت خاصی که دارند و شرایطی که برای اجرا نیاز دارند با هزینه متفاوتی انجام می شوند.

اما رویکردهایی مانند طرحواره درمانی و رفتار درمانی شناختی به تعداد بیشتری جلسه نیاز دارند یا مشکل مراجع ریشه یابی و درمانی شود. به همین خاطر  پیشنهاد می کنیم پیش از شروع جلسه از رویکرد درمانی مد نظر مشاور و مد زمان تقریبی جلسات مطلع شوید.

4- شیوه برگزاری جلسات مشاوره

عامل دیگری که بر نرخ مشاوره روانشناسی تاثیر مستقیم دارد شیوه برگزاری جلسات است. به طور کلی جلسات مشاوره و روان درمانی به دو شیوه حضوری و غیرحضوری برگزار می شوند.

ماهیت هر دو شیوه برگزاری یکی بوده و در جزئیات با هم تفاوت دارند. قبلا در ویکی روان توضیح دادیم منظور از مشاوره روانشناسی آنلاین چیست و چرا اقبال مردم به آن هر روز بیشتر می شود. با این حال به طور معمول هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی کمتر از جلسات حضوری هستند.

دلیل این امر طیف وسیع کاربران این نوع جلسات و کاهش هزینه های جانبی برای مشاور است.

تعرفه مشاوره روانشناسی 1402

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران به عنوان بانی این امر هر ساله هزینه جلسات مشاوره روانشناسی را اعلام می کند که این نرخ برای سال 1402 به ازای هر 45 دقیقه برای کارشناسی ارشد 230.000 تومان و برای مقطع دکتری 270.000 تومان است.

اما طبق توضیحات بالا، میزان تجربه کاری مشاور و نوع خدمات مشاوره بر هزینه نهایی تاثیر مستقیم دارند.

جلسات در ویکی روان در پکیج های 15، 30 و 60 دقیقه برگزار می شوند که نرخ بالا به 300.000 تومان برای کارشناسی ارشد و 370.000 تومان برای مقطع دکتری در جلسات 60 دقیقه ای تبدیل می شود.

هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین چقدر است؟

با توجه به مزایای مشاوره آنلاین، استقبال مردم از خدمات اینترنتی بیشتر شده است. با این حال هزینه این جلسات در سایت ویکی روان مطالبق تعرفه سازمان نظام است.

به طور کلی به دلیل کاهش هزینه هایی مانند

  • اجاره دفتر مشاوره
  • هزینه رفت و آمد
  • کاهش هزینه های جاری ادامه مرکز مشاوره

قیمت مشاوره روانشناسی آنلاین کمتر از هزینه رسمی کلینیک های مشاوره است.

هزینه مشاوره روانشناسی تلفنی چقدر است؟

قیمت مشاوره روانشناسی چقدر است؟ (0 تا 100)

مانند مشاوره آنلاین، مشاوره روانشناسی تلفنی در دسته خدمات غیرحضوری قرار می گیرد. به دلیل سهولت در استفاده، مشاوره تلفنی مورد اقبال زیاد مردم قرار گرفته است. در ضمن هزینه مکالمه تلفنی برای مراجعین در ویکی روان حساب نمی شود و بر عهده مجموعه است.

ویکی روان به عنوان سامانه سلامت روان برای فارسی زبانان سعی می کند با کاهش هزینه های مشاوره برای مردم، امکان دسترسی به متخصص روانشناس را برای همه مهیا کند.

در بیشتر موارد قیمت مشاوره تلفنی در ویکی روان نیز مطابق هزینه آنلاین تعریف می شود. با این حال مدیریت جلسات صوتی برای مشاور با چالش های خاص همراه است که روند برگزاری جلسه را سخت تر می کند.

قیمت مشاوره روانشناسی چتی چقدر است؟

مشاوره چتی یا متنی از خدمات خاص ویکی روان است که به نوعی پرسش و پاسخ روانشناسی محسوب می شود و روان درمانی در آن صورت نمی گیرد. هزینه مشاوره چتی هم مانند مشاوره آنلاین و تلفنی بوده اما در پکیج های کوتاه تری برگزار می شوند.

هزینه مشاوره روانشناسی برای خارج ایران

تعرفه اعلامی توسط سازمان نظام برای داخل ایران لازم الاجرا بوده و به طور معمول هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین برای خارج از کشور بیشتر است. در ویکی روان امکان پرداخت ارزی برای فارسی زبانان خارج از کشور میسر شده است. ارتباط در این جلسات به صورت آنلاین (صوتی و تصویری) انجام می شود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 100,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

جمع بندی ویکی روان

همانطور که مشاهده کردید، هزینه جلسات روان درمانی و مشاوره تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارند.

سختی کار مشاوره و وضعیت معیشتی مردم دو عامل مهم بر قیمت گذاری جلسات مشاوره است. با این حال تمام مجموعه های معتبر روان درمانی و پلتفرم های مشاوره مانند ویکی روان سعی می کنند تعرفه ای مشابه با سازمان نظام ارائه دهند تا امکان استفاده از خدمات برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

شما دوست و همراه گرامی می توانید در صفحه موضوعات مشاوره در ویکی روان لیست خدمات را مشاهده کرده و در صفحه مشاور مورد نظرتان جلسه خریداری نمائید.

انتخاب مشاور در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا