روانشناسیروانپزشکی

فرق روانشناس و روانپزشک چیست؟ (بررسی ۰ تا ۱۰۰)

روانشناس با روانپزشک چه فرقی دارد؟ بررسی تفاوت روانشناس و روانپزشک

همه نمی دانند فرق روانشناس و روانپزشک چیست و همین موضوع باعث می شود مردم ندانند به کدام باید مراجعه کنند. با اینکه روان شناسان و روانپزشکان در یک حیطه کاری فعالیت می کنند، اما تفاوت های بنیادین بین آنها وجود دارد. سوالات زیادی در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان، درباره فرق روانپزشک و روانشناس دریافت می کنیم در این مطلب به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم و به این سوال همیشگی پاسخ دهیم که روانشناس با روانپزشک چه فرقی دارد و کدام برای ما کاربردی تر است؟

فرق روانشناس و روانپزشک چیست؟

با مطالب روانشناسی و روانپزشکی ویکی روان همراه باشید.

فرق روانشناس و روانپزشک چیست؟

اگر سلامت روانی شما دچار مشکل باشد باید برای درمان خود اقدام کنید.

  • اما برای این امر به کجا باید مراجعه کرد؟
  • چگونه تشخیص دهیم که باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
  • به روانشناس مراجعه کنیم یا روانپزشک (Psychiatrist)؟
  • تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست و هر کدام چه کارهایی انجام می دهند؟
  • روانشناس با روانپزشک چه فرقی دارد و کدام برای من بهتر است؟

در ادامه به طور دقیق به بررسی تفاوت روانشناس و روانپزشک از همه جوانب خواهیم پرداخت. چون تجربه نشان داده افراد زیادی زمان و پول زیادی را صرف انتخاب اشتباه می کنند! به همین دلیل باید بدانیم برای درمان هر مورد روانشناس بهتر است یا روانپزشک و چه کمک هایی به ما خواهند کرد؟

فرق روانشناس و روانپزشک به زبان ساده

به طور خلاصه می توان تفاوت روانشناس و روانپزشک را به این شکل پاسخ داد:

  1. تحصیلات آنها متفاوت است، هر چند شباهت هایی دیده می شود
  2. رویکرد درمانی آنها متفاوت است
  3. روند درمانی آنها فرق دارد با اینکه هر دو با روان انسان ها روبرو هستند
  4. جلسات روانشناسی ادامه دارتر است و هر جلسه زمان بیشتری نیاز دارد
  5. روانشناس از دارو درمانی استفاده نمی کند
  6. مراکز صدور مجوز فعالیت آنها فرق دارد

در ادامه بیشتر به بررسی پرسش روانپزشک با روانشناس چه فرقی دارد می پردازیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

چرا شناخت تفاوت روانشناس و روانپزشک مهم است؟

از این جهت شناخت تفاوت روانشناس و روانپزشک مهم است که آنها در جهت بهبود مراجعه کننده با هم کار می کنند و تعریف کارشان مکمل یکدیگر است.

با وجود اینکه چندین تفاوت اساسی میان روان پزشک و روان شناس (Psychologist) وجود دارد، مهم ترین تفاوت موجود میان این دو حرفه شیوه درمان آنهاست. یعنی در واقع دید روانشناسان به پروسه درمان با روانپزشکان متفاوت است

به همین دلیل پیش از اقدام برای حل مشکلات باید به خوبی فرق روانشناس و روانپزشک را بدانید تا دچار مشکل نشوید و روند درمانی سریعتر انجام شود.

شباهت های میان روانشناس و روانپزشک چیست؟

برای فهم بهتر فرق روانشناس و روانپزشک ابتدا بهتر است به بیان شباهت ها پرداخته شود. روانپزشک و روان شناس هر دو متخصصانی هستند که برای بهبود بخشیدن مشکلات روانی افراد آموزش دیده اند.

هر دو راجع به مشکلات فرد با او به صحبت و گفت و گو می پردازند. هدف هر دوی آنها ارائه راهکارهایی برای مدیریت مسائل فرد در زندگی روزمره است، اما شیوه درمان آنها متفاوت است و همین موضوع مهم ترین فرق روانشناس و روانپزشک را شکل می دهد. پیشنهاد می کنیم مطلب روانشناس کیست و چه وظایفی دارد را در سایت ویکی روان مطالعه کنید. شناخت شیوه درمانی هر کدام کمک می کند بهتر بدانیم روانپزشک با روانشناس چه فرقی دارد؟

شیوه درمانی روانشناس در مقابل شیوه درمانی روان پزشک

کلمه روانپزشکی از دو کلمه مجزا تشکیل شده است: روان + پزشکی که به انگلیسی می شود Psychiatry.

از آنجا که روان پزشکان آموزش های دارویی دیده اند حق تجویز دارو را دارند و بیشتر زمان خود با بیمار را به مدیریت مصرف داروهای وی بعنوان یک دوره درمانی اختصاص می دهند.

اما از طرفی، روانشناسان به طور جدی توجه خود را روی درمان مسایل روانی فرد از طریق گفتار درمانی و مداخله رفتاری معطوف می کنند. این واضح ترین تفاوت روانپزشک و روانشناس است. اما تشخیص استفاده از دارو یا شرکت در جلسات روان درمانی با ما است؟؟؟

در ادامه پاسخ می دهیم که ابتدا به روانشناس مراجعه کنیم یا روانپزشک، اما فرق روانشناس با روانپزشک از جنبه های دیگر هم باید بررسی شود.

نوع دیدگاه روانشناس و روانپزشک به مسائل متفاوت است

روانشناسان قابلیت اجرای آزمون های روانشناسی (تست روانشناسی) را دارند که نقش بسیار حیاتی در تعیین وضعیت روحی فرد ایفا می کنند و موثرترین روش درمانی برای وی را به ما می شناسانند.

پس مهم ترین فرق روانشناسی و روانپزشکی به رویکرد آنها درباره بیمار و مشکلات آنها مربوط می شود. مشاور روانشناس آنلاین یا حضوری از طریق گفتار درمانی و جلسات مشاوره روانشناسی به مشکلات مراجعین پی می برد و از طریق تکنیک های درمان آنها را به مرور با کمک مراجع درمان می کند.

در صورتی که مشاور روانپزشک بیشتر با استفاده از دارو درمانی و در صورت نیاز گفتار درمانی سعی در برطرف کردن مشکلات افراد خواهند کرد. این ساده ترین فرق بین روانپزشک و روانشناس است که هر فرد قبل از مراجعه باید از ان مطلع باشد.

روانشناس بهتر است یا روانپزشک؟ انتخاب بین روانشناس یا روانپزشک چطور است؟

تفاوت روانپزشک و روانشناس در چیست

اگر بدانید چه کسانی به مشاوره نیاز دارند و به چه متخصصی باید مراجعه کنند، پاسخ به این سوال ساده تر خواهد بود. در بسیاری از نقاط دنیا، خدمات مشاوره روانشناسی و روانپزشکی هر دو به طور یکسان تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرند (البته نه همیشه و نه در کشور ما ایران!!!). اغلب هزینه ای که برای خدمات این دو در نظر گرفته شده یکسان است، اما معمولا هزینه جلسات مشاوره روانپزشکی کمی بیشتری از روانشناسی است!!!

یکی از امتیازاتی که ممکن است در مراجعه به روان پزشک برای فرد وجود داشته باشد این است که روانپزشک علم و آموزه های لازم برای ارزیابی مشکلات و تاثیرات ناشی از داروهایی که سبب بروز مسائل عاطفی و رفتاری در شخص می شوند را داراست

همچنین روان پزشکان آمادگی بیشتری برای همکاری با پزشک اولیه فرد یا سایر متخصصین را دارند.

روانپزشکان بعنوان بخشی از دوره آموزشی خود، برای شرایط مختلفی همچون اطفال، بیماران سرپایی و اتاق اورژانس تعلیم دیده اند، این دیگر فرق روانشناس با روانپزشک است.

برای مشکلات جدی روانی مانند افسردگی شدید، اختلال دوقطبی یا شیزوفرنی، هنگامی که علائم فیزیکی وخیم بوده و مراقبت های اولیه فرد از خود را برایش دشوار کرده باشد، روان پزشکان آموزش های رسمی و راهکار های درمانی بیشتری برای ارائه دارند.

با توجه به توضیح تفاوت روانشناس و روانپزشک در نهایت انتخاب آنها به عهده شماست.

در جهت درمان مسائل روانی که وخامت کمتری دارند، انتخاب کسی که به آن مراجعه می کنید غالبا به ترجیح شخصی شما بستگی دارد

حالا که روانشناس و روانپزشک چه فرقی دارند پیشنهاد می کنیم در روند درمانی خود، ابتدا به روانشناس مراجعه کنید، در صورت نیاز روان شناس شما را به روانپزشک ارجا می دهد. چون تجربات به دست آمده از جلسات مشاوره روان درمانی ثابت کرده است بسیاری از مشکلات مراجعین با مشاوره روانشناسی رفع می گردد و نیازی به دارو درمانی نیست.

پس برای مراجعه به مشاور روانپزشک عجله نکنید. اگر نیاز به دارو درمانی باشد، مشاور روانشناس شما را به روانپزشک ارجاع می دهد.

تفاوت روانشناس و روانپزشک در تحصیلات چیست؟

کار روانشناس

فرق رشته روانشناسی با روانپزشکی به مسائل مختلفی برمیگردد! چیزی که آنها را از هم جدا می کند نگرش به نوع بیماری و روش درمان است. البته که موضوعات درسی در دانشگاه هم بسیار پیچیده و متفاوت از هم است.

دیگر فرق روانشناس و روانپزشک به شیوه تحصیلی آنها باز می گردد! روانشناسی و روان درمانی از نظر تحصیلی نیز بسیار متفاوتند. یک تفاوت روانشناس و روانپزشک این است که:

روان پزشکان ابتدا وارد دانشگاه های علوم پزشکی شده و پس از فراگیری آموزش های پزشک عمومی و اخذ مدرک آن، به مدت چهار سال بطور پیوسته به فراگیری علوم روانپزشکی می پردازند.

تجربه آنها در دوره تحصیل اساسا شامل کار در بخش روان پزشکی یک بیمارستان همراه بیماران گوناگون است. بیمارانی گوناگون از کودکان و نوجوانان دارای اختلالات رفتاری تا افراد بالغی که از بیماری های وخیم روانی رنج می برند.

روانشناسان مانند دکتر محمد رضا سعید فیروزه روانشناس ویکی روان در بالاترین سطح، مستلزم به اخذ مدرک دکترای روان شناسی در رشته هایی مانند رشته روانشناسی بالینی هستند که اخذ آن می تواند چهار تا شش سال به طول بیانجامد این دیگر فرق روانشناس و روانپزشک در تحصیلات و گذراندن دوران آکادمیک می باشد.

روانشناسان در طول تحصیل خو به فراگیری شخصیت سازی، تاریخچه مسائل روان شناسی و علم تحقیق روانشناسی می پردازند.

گذراندن تحصیلات دانشکده پزشکی با تعلیم چگونگی شناسایی اختلالات روحی و روانی در موقعیت های مختلف به دانشجو، آمادگی قابل اتکایی برای شروع کار روانشناسی را در اختیار وی قرار می دهد.

دانشجویان روان شناسی پس از فارغ التحصیل شدن باید یک دوره کارآموزی را طی کنند که یک تا دو سال زمان می برد.

نوع گذراندن دوره های کارآموزی دیگر تفاوت روانشناس و روانپزشک است. دوره های کارآموزی تجربیاتی در زمینه های زیر در اختیار دانشجویان روانشناسی قرار می دهد:

در بسیاری از کشورها برای دریافت مجوز کار روانشناسی لازم است پس گذراندن دوره کارآموزی، فرد به مدت یک یا دو سال زیر نظر یک متخصص سلامت روان به کار عملی مشغول باشد.

شیوه فعالیت روان پزشکان چیست؟

خب برگردیم به دیگر فرق روانشناس و روانپزشک ها از نظر علمی. روانپزشکان همان آموزش هایی که سایر پزشکان همچون پزشک داخلی و پزشک اطفال می بینند را کسب کرده و مدرک پزشکی دریافت می کنند.

آنها باید تمام ساز و کارها و دستورالعمل های مربوط به بدن انسان، مهارت های معاینه شرایط پیشین و فیزیکی انسان و برنامه های درمانی تمام موقعیت های پزشکی را فرا بگیرند.

پس از گذارندن تحصیلات در دانشکده پزشکی، روانپزشکان دوره ضمنی چهار ساله ای را برای یادگیری تخصصی شناخت بیماری های روانی نظیر اختلال دو قطبی و شیزوفرنی را می گذارنند.

یک فرق روانشناس با روانپزشک این است که:

پس پشت سر گذاشتن این دوره که در بردارنده آموزش های پیشرفته روان درمانی همچون تکنیک های رفتار درمانی شناختی می باشد، روانپزشکان می توانند با برخورداری از تسهیلات علمی، مطالعات خود را در یکی از زیر شاخه های تخصص خود ادامه دهند.

حتما بخوانید

برخی از آنها داروشناسی، پزشکی قانونی، روان پزشکی کهنسالان، روان پزشکی نوجوانان، روان پزشکی اعصاب و غیره را تخصص خود بر می گزینند.

دیگر فرق روانشناس و روانپزشک به وظایف آنها در روند درمان مربوط می شود. مشاور روانپزشک موظف است که اختلال روانی فرد را تشخیص و مدیریت داروهای وی را در حالیکه متخصین بر نامتعادلات شمیایی ذهن فرد متمرکزند به عهده بگیرد.

روانپزشک همانند سایر متخصصین روان، حق تجویز دارو را دارند در صورتی که یک روانشناس این اجازه را ندارد و به روان درمانی از طریق جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین تلفنی یا حضوری می پردازد.

بیماران معمولا پس از مراجعه ابتدایی خود به روان شناس و انجام مراحل مشاوره روانشناسی (گفتار درمانی)، در صورت نیاز به روان پزشک ارجاع داده می شنود تا از برخورداری آنها از داروهای صحیح و میزان این داروها اطمینان حاصل شود.

برای کسب اطلاع بیشتر می توانید مقاله تعریف مشاوره روانشناسی چیست را در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

نوع فعالیت روان شناسان چگونه است؟

مهم ترین تفاوت روانشناس و روانپزشک

شناخت نوع فعالیت روان شناس ها در واقع فرق روانشناس و روانپزشک را آشکارتر می کند.

بر خلاف روانپزشک ها، روانشناسان به دانشکده پزشکی نمی روند. بلکه در نهایت پس از فارغ التحصیلی مدرک تحصیلی خود را در یکی از مقاطع

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری

دریافت می کنند. مدرک تحصیلی دکتری حاکی از آن است که، تحصیلات روانشناس بر پایه تحقیقات بوده و او پایان نامه ای بر اساس تحقیقات گسترده اش ارائه داده است. مدرک دکتری روانشناسی یک مدرک مرتبط با کلینیک ها بوده و بیشتر روی جنبه های کلینیکی روان درمانی تمرکز دارد.

دیگر تفاوت روانشناس و روانپزشک این است که مدرک دکترای روانشناسی تحقیق محور نیست و روانشناسان دارای این مدرک ممکن است زیر نظر یک استاد روانشناس یا روانپزشک فعالیت کنند. بد نیست نگاهی به مقاله روانشناس کیست و چه می کند در ویکی روان بیندازید.

یک فرق روانشناس و روانپزشک مجوزهای فعالیت آنها است. عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران به نوعی صلاحیت روانشناسان برای ارائه خدمات روان درمانی را تعیین می کند. همچنین آنها می توانند از سازمان نظام روانشناسی پروانه اشتغال تخصصی بمنظور دایر کردن کلینیک روانشناسی دریافت کنند. اما روانپزشکان نیاز به عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بمنظور ارائه خدمات ندارند.

همانطور که مشاهده می کنید برای درک اینکه روانشناس با روانپزشک چه فرقی دارد باید تمام جنبه های فعالیت آنها مورد بررسی قرار گیرد تا مراجع دید کاملی پیدا کند.

انتخاب بین روانشناس و روانپزشک

حلا که می دانیم تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست، تصمیم گیری راحت تر خواهد بود هر چند نیاز به راهنمایی داریم.

قبل از اینکه به یک روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنید، ابتدا باید نوع مسائل سلامت روان که با آن مواجه هستید را در نظر بگیرید. اگر کسی که به او اهمیت می دهید دچار استرس زیادی شده و علائم اضطراب و افسردگی از خود نشان می دهد، بهتر است با یک مشاور روانشناس مشورت کنید. روانشناسان آن ها را به جلسات روان درمانی می برند تا ذهن آشفته شان را آرام کنند.

وقتی فرد دچار بیماری روانی شدید می شود، بهتر است با روانپزشک مشورت کند. در بیماران روانی نوسانات شدید خلق و خو، رفتار و الگوی غیرمعمول و اختلال در زندگی روزمره به دلیل مسائل بهداشت روانی مشهود است. روانپزشک می تواند مشکل را تشخیص داده و بهترین داروها را برای کمک به کنترل وضعیت روانی شخص ارائه دهد.

در موارد زیادی مشاوره با روانشناس و روانپزشک می تواند مفید باشد. هر دو معمولا در تشخیص و درمان یک بیماری روانی با هم کار می کنند. در زمینه مالی، مطمئن شوید که بیمه درمانی داروها و در صورت نیاز، درمان های پزشکی که یک روان پزشک توصیه می کند را پوشش می‌دهد. روانشناسان هزینه ها را با هر بار ویزیت دریافت می کنند.

انتخاب دقیق با توجه به فرق روانشناس و روانپزشک

ممکن است لازم باشد به روانپزشک مراجعه کنید اگر:

  • بیماری شما شدید است.
  • مدت زیادی طول کشیده، یا همچنان باز می گردد.
  • درمان دیگر موثر نیست.
  • به خودآزاری یا خودکشی فکر می کنید.
  • پزشک شما معتقد است که باید ارجاع داده شوید.

ممکن است نیاز به مراجعه به مشاور روانشناس داشته باشید اگر:

  • شما اضطراب، افسردگی، رویدادهای استرس‌زای زندگی یا هر مشکل روانی دیگری را تجربه می کنید.
  • احساس می کنید زندگی سخت تر شده و برای کنار آمدن با آن نیاز به حمایت دارید..
  • دوست دارید سلامت روان تان را ارزیابی کنید.

اگر بین چند متخصص مختلف حق انتخاب دارید، سوالاتی که باید از آن ها بپرسید عبارتند از:

  • چطور می توانید به من کمک کنید؟
  • به چند جلسه نیاز دارم؟ (این مطلب را بخوانید: مشاوره خانواده چند جلسه است؟)
  • چند بار باید شما را ببینم؟
  • هزینه چقدر است؟

روانشناسان و روان پزشکان چگونه همکاری می کنند؟

فرق روانشناسی و روانپزشکی

از فرق روانشناس با روانپزشک گفتیم، اما در بسیاری موارد در جریان درمان مراجع آنها مکمل هم هستند. معمولا (نه همه موارد) روانشناسان و روان پزشکان به منظور هماهنگ سازی و ارائه بهترین روش درمانی برای بیمار با یکدیگر همکاری می کنند.

روانشناسان اغلب بیماران خود را بصورت دوره های هفتگی ویزیت می کنند. این جلسات می توانند حضوری یا غیرحضوری باشند.

روان پزشکان ممکن است بیمار خود را هفتگی و یا ماهانه برای روان درمانی و یا کنترل دارویی فرد ملاقات کنند که این به نیاز کلینیکی فرد بیمار بستگی دارد. هیچ یک از این حرفه ها برتری نسبت به دیگری ندارد، بلکه این دو همچون یک تیم، بهبود بخشیدن ذهن فرد را یاری می دهد.

بسیاری از مشکلات مراجعین توسط روانشناس و با استفاده از مشاوره روانشناسی یا همان گفتار درمان حل می شود.

فرق روانشناس و روانپزشک در ارائه خدمات به مراجعین

یک فرق روانشناس و روانپزشک در ارائه خدمات به مراجعین است.

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین مانند ویکی روان در قالب اپلیکیشن ها و وب سایت های اینترنتی برای عموم مردم مقدوم شده است. به دلیل ماهیت روند گفتار درمانی، امکان ارائه خدمات آنلاین برای روانشناس ها ممکن می باشد، اما وقتی کار به تجویز دارو و ارائه نسخه می رسد موضوع فرق می کند.

اگر روانپزشک نیاز به تجویز دارو به مراجع خود داشته باشد، می بایست با استفاده از نسخه یا دفترچه بیمه مراجع نسبت به تجویز دارو اقدام کند که این امر در جلسات مشاوره آنلاین مقدو نیست. این دیگر فرق روانشناس و روانپزشک در ارائه خدمات به مراجعین می باشد. (البته به تازگی بستر تجویز داروهای روان درمانی برای مراجعین غیرحضوری با ارائه شماره ملی آنها میسر شده است.)

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا که متوجه شدیم فرق روانپزشک و روانشناس چیست، باید برای شروع از بین آنها انتخاب کنیم. اولین کار در صورت مواجه با هرگونه اختلال و مشکل مراجعه به مشاور روانشناس است. متخصص روانشناس شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکار را ارائه می دهد.

در صورت نیاز جلسات روان درمانی ادامه پیدا می کند، در غیراینصورت شما را به یک مشاور روانپزشک آنلاین یا حضوری معرفی می کند تا علاوه بر شرکت در جلسات گفتار درمانی، از دارو درمانی هم بهره ببرید. پس اولین قدم مراجعه با مشاور روانشناس است.

امیدواریم بیان فرق روانشناس و روانپزشک به شما در انتخاب این عزیزان کمک کند، می توانید سوالات احتمالی خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بزارید. شاید ساده به نظر برسد، اما شناخت دقیق از فرق روانشناس با روانپزشک می تواند گاهی مشکل ساز باشد!

شما دوست عزیز می توانید در سایت مشاوره روانشناسی و روانپزشکی ویکی روان از خدمات روانشناسان خبره و با تجربه سایت، به صورت آنلاین و تلفنی استفاده کنید. تنها کافیست به بخش مشاوره روانشناسی ویکی روان مراجعه نمائید.

مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا