مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

چرا مردان صیغه می کنند؟ (7 دلیل)

چرا مردان زن صیغه میکنن؟ ازدواج موقت مردها چه دلیلی دارد؟

چرا مردان صیغه می کنند و تمایل زیادی به رابطه کوتاه مدت با خانم ها دارند. این سوال را زیاد در بخش مشاوره عشق می شنویم که دلیل تمایل به صیغه کردن در مردها چیست؟ به همین دلیل در لین مطلب از سایت مشاوره آنلاین ویکی روان، به بررسی اینکه چرا مردان زن صیغه میکنن از دید روانشناسی می پردازیم.

چرا مردان صیغه می کنند؟ (دلیل زن صیغه کردن مردها چیست؟)

با مطالب روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

صیغه کردن مردها

میل به صیغه یا ارتباط موقت یا همان ازدواج موقت در مردهای زیادی دیده می شود. قبلا در ویکی روان درباره اینکه تعریف صیغه چیست صحبت کردیم و گفتیم یک نوع رابطه موقت با شرایط خاص است که بین زن و مرد خوانده می شود.

این ازدواج موقت به دلایل مختلفی جاری می شود، اما نیت افراد هم بسیار متفاوت است. به همین دلیل می خواهیم به طور عمومی بررسی کنیم چرا مردان صیغه می کنند و چرا به آن تمایل زیادی دارند.

لازم به ذکر است در این مطلب فرض ما بر مردهایی است که با وجود ازدواج و تشکیل خانواده باز هم تمایل زیادی به صیغه کردن زنان دارند.

1- مرد از رفتارهای بد فرار می کند

یکی از دلایل خیانت بعد ازدواج این است که افراد دوست دارند که بدون محدودیت باشند! یکی از دلایلی که مردم با هم رابطه دارند این است که خیانت ماهیت حرام دارد و این احساس بد، حس خوبی دارد. پس یکی از دلایل صیغه کردن آقایان این است که می خواهند ارتباطات جدید را تجربه کنند.

2- چرا مردان صیغه می کنند؟ دوره “دوم بلوغ” را سپری می کند

احساس می کنید که شریک زندگی‌ تان همیشه شما را مجبور می کند مانند مادرش باشید؟ آیا او پیام‌ هایی را از شما پنهان کرده و سعی می‌کند برای بیرون ماندن تا دیر وقت، راه‌ هایی بیابد؟ به این دلایل متأسفانه خیانت اتفاق بیفتد و می تواند دلیلی برای انحراف باشد.

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره بعد از خیانت نشان می دهد، علت خیانت مردان این است که آنها با چیزی که آن را «دومین دوره بلوغ» می‌ نامیم دست و پنجه نرم می‌ کنند. آنها شریک زندگی خود را “والدین” می دانند، یواشکی کاری انجام داده و علیه “قوانین” عمل می کنند.

او در این دوره «بلوغ دوم» به دنبال جدایی و تشخص هست، اما می خواهد کسی در خانه باشد تا احساس امنیت کند.

3- او ممکن است ویژگی های خودشیفتگی داشته باشد

اگر کسی خیانت می کند، ممکن است با همدلی مشکل داشته باشد. هرکسی که خیانت می‌ کند، بخشی از اختلال خودشیفتگی در شخصیت خود دارد. او در مورد تأثیر رفتار خود بر سایر افرادی که دوستشان دارد فکر نمی کند، حتی اگر شریک زندگی، فرزندان هم درگیر شده باشند.

پس یکی از مهم ترین دلایل اینکه چرا مردان صیغه می کنند به مشکلات روانی آنها مربوط می شود!

4- مشکلی در ازدواجتان رخ داده است

معمولا، اگر کسی خیانت می‌ کند، به این دلیل است که نیازهایش در ازدواج یا رابطه برآورده نمی‌ شوند! اگر کسی احساس کند که شریک زندگی‌ اش دیگر به نیازهای عاطفی‌ اش یا آنچه که روزانه برایش اتفاق می‌ افتد اهمیتی نمی‌ دهد، سعی می‌ کند کسی را پیدا کند که به نظر می‌ رسد نسبت به او علاقه‌ مندتر و هیجان‌ زده‌ تر است.

اگر احساس می کنید در ازدواجتان کیفیت سابق حکم فرما نیست، حتما موضوع را با مشاور بعد از ازدواج در میان بزارید تا به صورت اصولی بررسی و ریشه یابی شود. ازدواج موقت مردها به همین مسائل کوچک بستگی دارد.

5- احساس ناامنی دیگر دلیل صیغه کردن مردها است

بسیاری از مردان ممکن است احساس پیری کنند و نگران باشند که زندگی و ماجراجویی پشت سرشان است. به همین دلیل، آنها زنی را می خواهند که به آنها احساس جوانی بدهد و حس کنند دوباره در اوج هستند.

به همین دلیل کم کم نشانه های عاشق شدن یک مرد را در او می بینید در صورتی که اتفاقی برای ارتباط شما نیوفتاده است.

6- چرا مردان صیغه می کنند؟ عدم اعتقاد به تک همسری!

چرا مردان زن صیغه میکنن

برخی افراد واقعا احساس می کنند که نمی توانند در روابط تک همسری باشند! اگر در رابطه‌ ای هستید که در آن شریک خیانتکارتان ادعا می‌ کند «ذاتا تک‌ همسر» نیست و به شما می گوید «ما به دنیا نیامده‌ ایم که با یک نفر باشیم»، به احتمال زیاد او آماده نیست یا نمی‌ خواهد با یک نفر ازدواج کرده و زندگی کند.

ممکن است حقیقت را به شما بگوید، که از تک همسری اجتناب می کنند. میل به تجربه زن ها متفاوت یکی از بدترین دلایل است که چرا چرا مردان زن صیغه میکنن و به ازدواج خود پایبند نیستند!

7- ارتباط جنسی ناموفق علت زن صیغه کردن مردها است

خیلی از خانم ها از ما می پرسند چرا مردان صیغه می کنند و پایبند به ازدواج نیستند، در صورتی که ارتباط جنسی خوب و منظمی با همسرشان ندارند!

گاهی ازدواج آنطور که فکر می کنید پیش نمی رود. ارتباط جنسی و یا صمیمیت جنسی بین زن و مرد از بین رفته یا همه چیز خیلی عادی می شود! این چیزی نیست که باید در ارتباط شما رخ دهد، چون نارضایتی های جنسی یکی از دلایل اصلی جدا شدن مرد و زن بعد ازدواج است.

به همین خاطر سعی کنید راهی برای بهبود شرایط فعلی در نظر بگیرید. از مشاور جنسی آنلاین یا حضوری کمک بگیرید چون یکی از دلایل صیغه کردن مردها همین نارضایتی جنسی می باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اگر به هر دلیل در ارتباط عاطفی شما مشکلی پیش آمده است، حتما برای درمان قطعی به مشاور روانشناس مراجعه کنید.

مشاور روانشناس خوب کمکتان می کند با بررسی دقیق شرایط را بسنجید و بهترین راهکار را ارائه می دهد. شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین ازدواج در ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه برگزار نمائید.

حتی مشاوره روانشناسی خارج از کشور بهترین راهکار برای افرادی است که در ایران زندگی نمی کنند:

مشاوره روانشناسی ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا