عشق

راه پیدا کردن عشق زندگی چیست؟ (0 تا 100)

کجا دنبال عشق بگردیم؟

خیلی از ما برای پیدا کردن عشق زندگی بیخود دست و پا میزنیم و راه های مختلفی و امتحان می کنیم، مثلا قانون جذب عشق یا خیلی موارد دیگه چون نمی دانیم کجا دنبال عشق بگردیم؟ بعضی ها اعتقاد دارند عشق خودش به سراغ ما میاد و باید صبر کنیم تا وقتش برسه، اما عده ای دیگر معتقد هستند که باید برای پیدا کردن عشق زندگی تلاش کرد و حتی سختی کشید. در جلسه های مشاوره روابط عاطفی و شکست عشقی هم توضیح می دهیم که یافتن عشق واقعی چطور انجام می شود؟

در ادامه قصد بررسی راه های و نکات مهم در راستای پیدا کردن عشق زندگی را به خصوص برای دختر خانم ها داریم.

راه های پیدا کردن عشق زندگی

رضایت جنسی

با مطالب مربوط به عشق در ویکی روان همراه باشید.

بیشتر دختر خانم ها نمی دانند قانون جذب آقایان چیست و در برقراری ارتباط با آقایان دچار مشکل هستند به خصوص وقتی خواستگاری برایشان می آید.

آنها پیش از آنکه شناخت کاملی از او پیدا کنند یا خیلی زود تصمیم می گیرند و در مورد آن شخص قضاوت عجولانه می کنند یا اینکه رفتارعجیب و غیر واقعی از خود نشان می دهند که باعث می شود آن مرد از ادامه رابطه با او منصرف شود. حتی خانم هایی که ازدواج کرده اند راه ابراز علاقه به مردان را نمی دانند و با مشکلات زیادی روبرو هستند که در مشاوره ازدواج به وفور دیده می شوند.

پس توصیه می شود قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرید، بهتر است رفتار و خصوصیات درونی خود را اصلاح کنیم. پس از آن به انتخاب کردن و پیدا کردن عشق زندگی فکر کنیم.

در ادامه رازهایی را برای شما آورده ایم که کمک زیادی در حل مسئله پیدا کردن عشق زندگی به شما می کند. البته پیش از شروع پیشنهاد می کنیم مقاله راز داشتن عشق پایدار را در ویکی روان مطالعه نمائید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

میدانید کجا دنبال عشق بگردیم ؟

افراد زیادی در بخش مشاوره آنلاین ویکی روان سوال می پرسند کجا دنبال عشق بگردیم؟؟؟

روانشناس نامی Peter Jonason از دانشگاه وسترن سیدنی و همکارانش تحقیق جدیدی را به 3 منظور انجام دادند:

  1. برای بررسی این که افراد در کجا به دنبال جفت خود برای یک رابطه کوتاه مدت یا بلند مدت می گردند و به رابطه دوستی قبل ازدواج اعتقاد دارد یا نه؟
  2. پی بردن به نحوه ارتباط خصوصیات فردی با مکان های مشخصی که افراد در آن ها به دنبال جفت خود می گردند.
  3. برای بررسی این که آیا تفاوت های جنسیتی در مکان های مشخصی که افراد در آن جا به دنبال جفت خود می گردند نقش دارد یا خیر.

در ابتدا، محققان فهرستی از ۵۰ مکان را که افراد ممکن است در آن جا به دنبال شریک زندگی خود خواه برای یک رابطه کوتاه مدت خواه بلند مدت بگردند فراهم کردند. این بررسی شامل ۱۰۰ دانشجو (۷۰% زن و ۳۰% مرد) از دانشگاه آلابامی جنوبی با رده سنی ۱۸ تا ۳۸ سال می شد.

این افراد که مدام سوال می کنند کجا دنبال عشق بگردیم به محل پیدا کردن شریک زندگی خود اهمیت زیادی می دادند. در زیر تعدادی از مکان هایی که محققان برای هر دو روابط کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته بودند نام برده شده اند.

در ادامه بیشتر توضیح می دهیم بهترین مکان برای یافتن همسر و عشق زندگیتان کجاست؟

چه جاهایی دنبال عشق زندگی و همسرمان بگردیم؟

اگر می دانید فرق عشق و دوست داشتن چیست و چه نوع عشقی در زندگی می خواهید، می توانید از ایده های زیر برای یافتن عشق زندگی خود استفاده کنید.

1- روابط بلند مدت عاشقانه

  • کلاس درس
  • سازمان ها
  • محل کار
  • کافی شاپ
  • گروه های داوطلبانه
  • محل زندگی
  • کنفزانس ها
  • پارک

2- روابط کوتاه مدت

  • ساحل
  • جشن عروسی
  • کنسرت
  • محل زندگی

سپس Jonason و تیمش نحوه ارتباط خصوصیات فردی معین را با این مکان ها بررسی کردند.

برای یافتن جواب سوال کجا دنبال عشق بگردیم آن ها از شرکت کنندگان خواستند پرسش نامه هایی را برای پی بردن به خصوصیاتی مانند خودشیفتگی، اختلالات روانی و ماکیاولیسم (صفات تیره شخصیت) و HEXACO کوتاه شده صداقت، فروتنی، تحریک پذیری، برون گرایی، سازگاری، با وجدانی و گشاده رویی پر کنند.

همچنین از آن ها تقاضا شد تصور کنند که به یکی از مکان های موجود در فهرست رفته اند تا بدین طریق بررسی کنند که آیا احتمال یافتن شریک زندگی در آن مکان تا چه میزان است.

این بار شرکت کنندگان ۲۰۹ دانشجو از دانشگاه آلابامای جنوبی (۶۵% زن و ۳۵% مرد) با رده سنی ۱۷ تا ۵۶ سال بودند. محققان این تعداد را برای پی بردن از این که آیا ارتباط چشمگیری بین خصوصیات فردی ویژه و مکان های موجود در فهرست وجود دارد یا خیر در نظر گرفتند.

در نهایت کجا دنبال عشق بگردیم؟

باید به اصول همسریابی پایبند باشید و با کمک مشاور روانشناس متوجه شوید چه شخصیتی دارید و چه افرادی مناسب شما هستند.

خصوصیاتی مانند خود شیفتگی، اختلالات روانی و ماکیاولیسم (صفات تیره شخصیت) بیشتر در افرادی یافت شد که به مکان هایی برای پیدا کردن فردی که با او یک رابطه کوتاه مدت ایجاد کنند تمایل داشتند.

به علاوه خصوصیاتی مانند سازگاری، با وجدانی و گشاده رویی بیشتر در افرادی یافت شد که به مکان های مربوط به روابط طولانی مدت تمایل داشتند. (هیچ تفاوت جنسیتی چشمگیری یافت نشد)

Jonason و تیمش از طریق پرسیدن از شرکت کنندگان در مورد هر کدام از مکان های موجود در فهرست و ارائه مقیاسی به آن ها برای رتبه بندی مکان ها از ۱ تا ۵ بررسی کردند که این شرکت کنندگان تا چه میزان در یافتن شریک زندگی برای یک دوره کوتاه مدت یا بلند مدت در این مکان ها موفق هستند.

همچنین از شرکت کنندگان خواستند برای بررسی صفات تیره شخصیتی پرسش نامه هایی را پر کنند تا بدین طریق پی ببرند که آیا این خصوصیات استثمارگرایانه و فرصت طلبانه در یافتن شریک زندگی نقش دارند یا خیر.

این بار شرکت کنندگان ۴۷۲ آمریکایی (۴۴% زن و ۵۶% مرد) با رده سنی ۱۸ تا ۷۲ سال بودند. نتیجه این بررسی بسیار جالب توجه بود.خصوصیتی مانند خود شیفتگی در افرادی که موفق به برقراری روابط کوتاه مدت می شدند یافت شدند.

در بررسی سوال عشقم و کجا پیدا کنم یک تفاوت جنسیتی چشمگیر خودنمایی می کرد.

مردان بیش از زنان در یافتن یک جفت برای یک رابطه کوتاه مدت در جشن های عروسی موفق بودند و نتایج کلی این بررسی حاکی از این بود که افراد خودشیفته در جشن های عروسی، کلاس های درس و ساحل به دنبال افرادی برای ایجاد روابط طولانی مدت هستند و افرادی که دچار اختلالات روانی شدید هستند برای پیدا کردن فردی که با او یک رابطه بلند مدت برقرار کنند توجه ویژه ای به جشن های عروسی دارند.

اگر می خواهید از افرادی که دچار خود شیفتگی، اختلالات روانی و ماکیاولیسم هستند فاصله بگیرید نتایج این تحقیق را با دقت مطالعه کنید.

هیچ ارتباطی بین خصوصیاتی که صفات تاریک را شامل می شوند و پیدا کردن شریک زندگی در گروه های داوطلبانه یافت نشد.

Jonason و همکارانش در مکان هایی که برای انجام تحقیق خود درباره سوال عشقم و کجا پیدا کنم در نظر گرفته بودند محدودیت هایی را لحاظ کردند به علاوه دوستی از طریق فضای مجازی را فاکتور گرفتند.

اما ادعا کردند هنوز هم باید اطلاعات زیادی را از نتایج این تحقیق به دست آورند. طبق استدلال های این گروه تحقیقاتی آن ها پی برده اند که افرادی که دارای خصوصیات رفتاری مشابه هستند به چه مکان هایی تمایل دارند.

چطور شانس خود برای پیدا کردن عشق واقعی را افزایش دهیم؟

با تمام توضیحات بالا و مطالعات روانشناسی برای یافتن عشق واقعی، چطور شانس خود در مواجهه با فرد مورد نظر را افزایش دهیم؟ در ادامه مواردی را گردآوری کردیم که از جلسات مشاوره روابط عاشقانه آنلاین و تلفنی به دست آمده است.

1- زبان بدنتان را نرم کنید

معذرت خواهی از همسر

دفعه بعدی که با مرد یا زنی قرار می گذارید و بیرون می روید، لحظه ای صبر کنید و ببینید بدنتان چه می کند و زبان بدن شما چه پیامی منتقل می کند؟

این احتمال وجود دارد که اعصابتان باعث می شود شانه هایتان را سفت کنید یا دست هایتان را به هم قلاب کنید. زن ها اینقدر اسیر خودشان میشوند که فراموش می کنند زنانگی که مردها عاشقش هستند را نشان دهند.

پس بر اساس اصول زبان بدن، دست هایتان را آرام کنید، شانه هایتان را بیندازید و وقتی در حضور او هستید، پشت تان را صاف نگه دارید. بعد ببینید که چطور نرم نرمک به شما و دلتان نزدیک میشود.

تست شخصیت شناسی آنلاین به روش روانکاوی کوانتومی راهی مناسب برای شناخت ویژگی های فردی خود است.

با شناخت توانایی ها و استعدادهایی که دارید میتوانید بهتر از هر زمانی شخص مناسب را به خود جذب کنید چون حالا میدانید چه فردی هستید و چه خصوصیاتی دارید و به چه افرادی سازگاری دارین.

تست شخصیت شناسی

2- برای پیدا کردن عشق زندگی خیلی به جلو نگاه نکنید

عشق زندگی

در آخرین قرار ملاقاتتان برای پیدا کردن عشق زندگی به چه فکرمی کردید؟

اگر شما هم مثل اکثر زن ها باشید، احتمالا می بینید که خیلی وقت ها این افکار ذهنتان را مشغول می کند که آیا دوستم دارد؟ آیا شوهر خوبی برایم میشود؟

تمرکز بر آینده و ای کاش ها، نه تنها باعث می شود نتوانید از لحظاتتان لذت ببرید و کشف کنید که آن مرد واقعا کیست و پیدا کردن عشق زندگی برایتان سخت شود.

بلکه باعث میشود نتوانید هیچوقت با بخشی از او که بیشترین اهمیت را دارد یعنی دلش، ارتباط برقرار کنید. برای پیدا کردن عشق واقعی دست از تظاهر به آنچه نیستید بردارید. راز داشتن زندگی عاشقانه این است که خودتان را بپذیرید و بهترین خود باشید.

چند بار تا به حال شده وقتی با مردی هستید خود واقعیتان را پنهان کنید؟ تصور می کنید اگر چیزهای عجیب در مورد خودتان را برملا کنید. او را بترساند یا اگر با نظر او مخالفت کنید او را از خودتان دور کنید.

اما هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست البته منظورمان این نیست که در همان جلسه اول همه چیز را بیرون بریزید. منظوراین است که نیازی نیست آدم کاملی باشید تا بتوانید کسی را عاشق خودتان کنید. پس دست از خود سانسوری بردارید و اجازه بدهید شما را بخاطر آنچه هستید دوست بدارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله در قرار اول چه بگوییم را در ویکی روان مطالعه کنید.

3- برای دریافت کردن کانال را عوض کنید

راه پیدا کردن عشق زندگی چیست؟ (0 تا 100)

عشق به زندگی را در خودتان ایجاد کنید. برای خودتان اهمیت قائل شوید.

در راه پیدا کردن عشق زندگی ممکن است تصور کنید که برای اینکه به مردی نشان دهید که موردی خوب و عالی هستید باید برایش شام درست کنید، کارهایی برایش انجام دهید یا رابطه را جلو ببرید. اما واقعیت این است که مردها عاشق این می شوند که چقدر خودشان برای شما مایه بگذارند، نه برعکسش.

یک مرد خوب دوست دارد که خوشحالتان کند و کارهای خوب برایتان انجام دهد پس اجازه این کار را به او بدهید. البته شما هم باید به او عشق نشان دهید و با مراحل عاشق شدن مردها آشنا باشید. رابطه یک مسیر دو طرفه است

مشاوران پیشنهادی ویکی روان برای مشاوره ازدواج:

4- به طرفتان فرصت دهید

نشانه علاقه دختر به پسر

آیا زیادی قد کوتاه است؟ سنگین وزن است؟ خیلی سنش پایین است؟ خیلی جدی است؟ یا به اندازه کافی جدی نیست؟

خیلی زن ها بودند که اوایل آشنایی شوهرانشان اصلا برایشان قابل تحمل نبودند و الان حتی نمی توانند یک روز را بدون او سپری کنند.

وقتی مردی وارد زندگیتان شد آن را یک فرصت بدانید و حداقل تا سه جلسه ملاقات به او فرصت دهید. خانم هایی که در جستجوی عشق زندگی هستند باید این نکات را بدانند. در مقاله چگونه دوست پیدا کنیم هم توضیح دادیم باید به افراد فرصت دهید تا خودشان را پیدا کنند و نقاط مشترک با شما را بیابند.

حتما بخوانید: بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

مگر اینکه حسابی با دیدنش توی ذوقتان خورده باشد و اصلا نتوانید با او بودن را تصور کنید.

شاید آن مرد، مرد ایده آل شما نباشد اما اگر بیشتر به او نزدیک شوید می توانید چیزهای بیشتری در موردش کشف کنید. یادتان باشد، حرف نادرست را نباید به مرد درست بزنید

اگر حرفی که می زنید از ته دلتان باشد، مردی که قراراست عاشقتان شود نخواهد ترسید او تلاش خواهد کرد مشکلات را از میان بردارد واین کار باعث میشود به هم نزدیک تر شوید.

البته، باید بگذارید اوهم به همین اندازه احساس امنیت کند و حرفهایش را با شما در میان بگذارد. وقتی پایه ای محکم از پذیرش واطمینان متقابل برای رابطه تان ساختید، دیگر عشق منتظر نخواهد ماند و شعله ور خواهد شد.

تغییر عادت هایتان نیازمند زمان و تمرین است مطمئنم اگر اینطور شود پیدا کردن عشق زندگی برایتان تمام شده و آن را یافته اید.

دیدید؟ پیدا کردن عشق زندگی هم مثل خیلی از کارهای دیگر نیاز به تمرین و دقت فراوان دارد. حالا میتوانید با اطمینان خاطر بیشتری به موضوع پیدا کردن عشق زندگی فکر کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای یافتن عشق زندگی تان

حالا می دانید که پیدا کردن عشق در زندگی مانند تمام چیزهای دیگر دارای اصول مشخصی است که با رعایت آنها حتما موفق می شوید.

افراد زیادی آنقدر دنبال پیدا کردن عشق در زندگی هستند و برای آن وقت می گذارند که درگیر انواع افسردگی و بیماری های مشابه می شوند. به خودتان فشار نیاورید، اینکه کجا دنبال عشق بگردیم و چطور پیدایش کنیم به نوع شخصیت شما، نوع باورها و سبک زندگی شما ارتباط دارد.

برای دستیابی به هر چیز نباید بیش از اندازه به خودتان فشار بیاورید و نگران باشید. اجازه دهید زندگی مسیر خود را طی کند

می توانید از بخش مشاوره روانشناسی سایت ویکی روان برای ارتباط با مشاورین روانشناس استفاده نمائید.

مشاوره روانشناسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا