عشق

در قرار اول چه بگوییم؟ (17 ایده ناب)

در قرار اول آشنایی چه بگوییم و چه نگوییم؟

در قرار اول چه بگوییم و چه نگوییم؟ (قرار اول به انگلیسی = first date) این یکی از مهم ترین سوالات خانم ها و آقایان در بخش مشاوره زوج درمانی آنلاین ویکی روان است، چون صحبت های ضروری در قرار اول می تواند آینده رابطه ای را مشخص کند. اگر شما هم نمی دانید در قرار اول چه سوالاتی بپرسیم و چه موضوعاتی را مطرح کنیم تا انتها همراه باشید.

در قرار اول چه بگوییم؟

با مقالات در وبلاگ روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

قبلا در ویکی روان درباره راه های شروع صحبت به دختر ها تمام و کال توضیح دادیم، اما حرف های قرار اول موضوع دیگری است که باید به آن دقت شود. خیلی از مراجعین در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان سوال می پرسند:

  • در قرار اول چه بپوشیم؟
  • در قرار اول کجا بریم؟
  • در قرار اول چکار کنیم؟

اما مهم ترین موضوع این است که در قرار اول چه سوالاتی بپرسیم و چه حرف هایی بزنیم!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چرا باید بدانیم در قرار اول چه سوال هایی بپرسیم؟

اول این موضوع زمانی مشخص می شود که شاید در قرار اول احساس صمیمیت کنید تا جذابیت هایی در طرف مقابل مشاهده کنید، اما موضوعات جدی تر و حرف های قرار اول اطلاعات بیشتری از طرف مقابل به ما می دهد.

سعی نکنید در حرف های قرار اول خیلی جدی باشید، اما هدف مند قرار اول را پیش ببرید تا مشخص شود با چه فردی مواجه هستید. پس در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که در قرار اول آشنایی چه بگوییم و چطور پیش بریم؟

1- با صحبت های عادی و موقعیتی شروع کنید

به محض اینکه اولین قرار ملاقات شروع شد، احساس نکنید که باید فورا تفتیش عقاید کنید! مکالمات عمیق‌تر زمانی طبیعی‌تر خواهند شد که کمی ارتباط بنیادی بین خود برقرار کنید.

وقتی برای اولین بار قرار ملاقات گذاشتید، سعی کنید با کمی مکالمه عادی از موقعیتی که در آن هستید شروع کنید. به عنوان مثال، اگر قرار ملاقات شما در رستوران هست، از او بپرسید که آیا قبلا اینجا بوده است، چگونه آن مکان را پیدا کرده و چه چیز آنجا را دوست دارد؟ یا اگر در باری هستید که متخصص غذاها و نوشیدنی های عجیب و غریب است، از او سوالاتی در مورد نوشیدنی مورد علاقه‌اش بپرسید و نظر خودتان را هم مطرح کنید.

همچنین می‌توانید در مورد محله‌ شهری که در آن هستید و مدت اقامتتان در آن منطقه و یا مطالب جالب در مورد لباس ها یا جواهراتی که او استفاده کرده و اینکه آن ها از کجا آمده‌اند، صحبت کنید.

در واقع حرف های قرار اول باید از موضوعات عادی شروع شده و به موضوعات جدی تر ختم شود.

آنهایی که نمی دانند در قرار اول آشنایی چه بگوییم و بدون برنامه وارد دیت می شوند، یا رابطه خوبی را از دست می دهند یا وارد رابطه نامناسبی خواهند شد.

2- در قرار اول از او در مورد استعدادهایش بپرسید

طرف مقابل شما احتمالاً دوست دارد در مورد کارهای مورد علاقه‌اش صحبت کند، بنابراین از او بپرسید: «واقعا در چه کاری خوب هستی؟ برای رشد در… [موضوع مورد بحث را وارد کنید] چه می‌کنید؟» به جنبه‌هایی از گفتگو گوش دهید که به شما امکان می‌دهد بررسی کنید چقدر مسئولیت زندگی را بر عهده می‌گیرد.

3- بپرسید روز یا هفته‌ او چگونه بوده است؟

ممکن است مانند یک سوال تکراری به نظر برسد، اما اجازه ندهید چنین باشد. به این سوال به عنوان راهی استفاده کنید تا ببینید چه فکری در ذهن دارد. وقتی مردم در مورد اینکه روز یا هفته شان چگونه می گذرد، صحبت می کنند، معمولا کمی در مورد اینکه چه مشکلاتی دارند، در حال حاضر دنبال چه رویاهایی هستند، یا چه لذت هایی آن ها را به وجد می‌آورد، توضیح می دهند.

4- در مورد چیزهای مورد علاقه‌تان صحبت کنید

حرف های قرار اول بیشتر باید در مورد موضوعات عمومی هر دو نفر باشد. بحث در مورد چیزهای مورد علاقه‌تان نیز شروع خوبی برای مکالمه است. می توان در مورد ژانرهای موسیقی مورد علاقه، هنرمندان، برنامه های تلویزیونی، کتاب ها، سرگرمی ها و غیره صحبت کرد. موضوع‌های مکالمه بی پایان هستند و می توانید به موضوعات متنوع زیادی بپردازید.

5- در مورد اتفاقات واقعی پیرامون خود صحبت کنید

در قرار اول چه سوالاتی بپرسیم

برای شروع مکالمه در قرار اول فکرهایی که در ذهن دارید را مطرح کنید. مشاوره روابط عاشقانه پیشنهاد می کند خود کامل، آشفته و ناقص خود را وارد قرارهای ملاقات کنید. حتما نباید نکات برجسته و دستاوردهای بزرگ خود را نشان دهید.

در مورد اینکه این روزها زندگی واقعا برای شما چگونه است، در قرار اول صحبت کنید چه خوب و چه بد، به حقیقت بپردازید. مردم عموما از بودن در کنار کسانی که پذیرا هستند، لذت می برند. به همین خاطر هدایت کردن دیالوگ در قرار اول چندان سخت نیست.

6- به جزییات پروفایل آنها بپردازید

اگر از طریق یک اپلیکیشن دوستی‌ یابی یا اینستاگرام با یکدیگر آشنا شده باشید، پروفایل دوست یابی آن شخص، مکانی عالی برای جستجوی موضوعات گفتگو است. قبل از ملاقات، پروفایل آن ها را مرور کرده و سعی کنید زمانی که با هم هستید، چیزی پیدا کنید که بتوانید درباره آن صحبت کنید. این کار ایده های جالبی برای اینکه در قرار اول چه سوال هایی بپرسیم به شما می دهد.

این برنامه نه تنها نشان می دهد که شما واقعا به جزئیات پروفایلش توجه کرده اید، بلکه آنچه یک فرد در پروفایل خود قرار می دهد سرنخی از آنچه در حال حاضر در مورد آن فکر می کند نیز به شما می‌دهد. بد نیست نگاهی به مقاله رفتارهای نشان دهنده شخصیت در اولین قرار ملاقات در ویکی روان بیندازید.

7- به یاد ماندنی ترین تجربه او را پیدا کنید

یکی از سوالاتی که همیشه می توانید به عنوان یک یخ شکن بپرسید: «شگفت انگیزترین ماجراجویی که داشته اید یا شگفت انگیزترین تجربه ای که به یاد داری چیست؟» این یک سوال به ظاهر ساده و تصادفی است، اما شنیدن تاریخچه شما چیزی را توضیح می دهد که برای آن ها اهمیت زیادی دارد یا آن قدر برای آن ها لذت بخش است که به شما اجازه می دهد او را بیشتر بشناسید. همچنین منجر به مکالمات غیرمنتظره اما جالب می‌شود.

8- به جزئیات کوچک توجه کنید و بپرسید

گوش دادن فعال را در حین صحبت کردن تمرین کنید؛ در صحبت های قرار اول واقعا بر تلاش برای درک آنچه می گویند و احساس می کنند تمرکز کنید. سپس در مورد چیزهایی که می شنوید و متوجه آن ها می شوید، نظر دهید و آن ها را تایید کنید.

مردم معمولاً وقتی دیده می شوند، شنیده می شوند، مورد توجه قرار می گیرند و به آنها گوش می دهند، بیشتر صحبت می کنند. پس در صحبت هایی که در قرار اول می زنید کم کم اگر شرایط مساعد بود به جزئیات وارد شوید.

9- کنجکاو باشید

یکی از ویژگی های ذاتی هر گزارشگر مؤثر، کنجکاوی است. اگرچه صحبت های قرار ملاقات اول شما نباید مانند مصاحبه باشد، اما سعی کنید بخش هایی از شخصیت این فرد و داستان او را یاد بگیرید. این کار را با پرسیدن سوالاتی که احتمالا به ندرت پاسخ داده اند یا هرگز پاسخ نداده‌اند، انجام دهید. سوال‌های موجود در مکالمه در قرار اول را اینطور در نظر بگیرید:

  • بهترین خاطره‌ات از دوره ابتدایی چیست؟
  • اگر می توانستی مرتکب جرمی شوی، چه می‌کردی؟
  • فهرست آرزوهایت قبل از مرگ چیست؟

پرسیدن این سوالات در گفتگوهای قرار اول باعث می شود که شما جالب به نظر برسید.

10- او را واقعا تحسین کنید

یک راه دیگر برای نشان دادن اینکه شما واقعا به پارتنر خود توجه می کنید این است که از او تعریف کنید. این کمی بازیگوشی سرگرم کننده است، اما علاوه بر آن، ببینید آیا می توانید راه هایی برای تعریف از شخصیت یا انرژی معشوقه‌ی خود پیدا کنید. بعد از اینکه کمی صحبت کردید، به نکات کوچکی توجه کنید که واقعا در او دوست دارید.

آقایون بد نیست مقاله چطور از خانم ها تعریف و تمجید کنیم در ویکی روان را مطالعه کنند.

11- در سوالات قرار اول می توانید در مورد شغلش بپرسید

حرف های قرار اول

شغل او احتمالا در نقطه ای از مکالمه مطرح خواهد شد. اما علاوه بر کاری که کار انجام می دهد، از او بپرسید که چه احساسی نسبت به شغلش دارد. احتمالا پاسخ بسیار جالب‌تر و واقعی‌تری دریافت خواهید کرد.
از او بپرسید که این روزها به چه چیزهایی علاقه دارد.

صحبت کردن در مورد کار همه را خوشحال نمی کند. بنابراین، در مورد گذراندن اوقات فراغتش سوال بپرسید. خصوصا اینکه بپرسید این روزها به چه چیزی علاقه دارد، می تواند در را برای او باز کند تا چیزهایی را بازگو کند که بتوانید او را بشناسید، مثلا می‌توانید در مورد پادکست جدیدی که به تازگی کشف کرده و بی‌وقفه گوش می‌دهد، شیفتگی او به طالع بینی، یا تلاش خلاقانه جدیدی که آخر هفته ها شروع کرده بپرسید. اینها ایده های ناب برای مکالمه در قرار اول دختر و پسر است.

12- بپرسید چند سال اخیر چه تغییری کرده‌اند

زمانی که احساس می کنید اعتماد مکالمه ای کافی بین دو نفرتان ایجاد کرده اید، می توانید شروع به پرسیدن سوالاتی کنید که به موضوعات عمیق‌تر می رسند. مثلا در صحبت های دیت اول یا قرار اول، در مورد اینکه در این چند سال اخیر بعد از ورود کووید -۱۹ به زندگی ما چگونه عمل کرده، سوال کنید. اکثر افراد حداقل تا حدی تحت تاثیر قرار گرفته اند، بنابراین تقریبا از طریق این سوال با مسائل شخصی‌تر او آشنا خواهید شد.

13- در قرار اول چه بگوییم؟ درباره زندگی خانوادگی او یاد بگیرید

وقتی مکالمه‌تان عمیق‌تر می‌شود، در مورد خانواده او سولاتی بپرسید تا راهی برای جدا کردن لایه‌ها و آشنایی بیشتر با پیشینه او باشد. این از صحبت های ضروری در قرار اول بین دختر و پسر است چون باید شباهت ها و تفاوت های همدیگر را ببینند. سوالاتی از این قبیل بپرسید:

  • با خانواده‌ ات صمیمی هستی؟
  • رابطه ات با پدر و مادرت چطوره؟
  • خواهر و برادر هم داری؟ آیا شما فرزند بزرگ تر / کوچک تر / وسطی هستی؟
  • دوران کودکی‌ات چطور بود؟
  • جایی که بزرگ شدی را دوست داشتی؟

14- از او بپرسید که در حال حاضر به دنبال چه چیزی است؟

آخرین و مهمترین نکته درباره مکالمه در قرار اول این است که، اگر تمایل دارید با هم وارد رابطه نزدیک تر شوید، در مورد اهداف و مقاصد یکدیگر سوال کنید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که در مورد اهدافتان همسو هستید یا خیر، خواه این رابطه معمولی یا جدی باشد. سوالاتی از این قبیل بپرسید:

  • این روزها در رابطه به دنبال چه چیزی هستی؟
  • به چه دلیل از برنامه های همسریابی استفاده می‌کنی؟
  • آیا با کسی رابطه داری؟
  • من معمولا دوست دارم هنگام آشنایی با کسی، خیلی سخت‌گیر نباشم. تو چطور؟

صحبت های ضروری در قرار اول است که هدف هر فرد از ارتباط با جنس مخالف را مشخص میکند. به عنوان خانم می توانید درباره وظایف دوست پسرها از او بپرسید تا با دیدگاهش آشنا شوید، این شاید مهم ترین صحبت در قرار اول با پسر است.

15- به یاد داشته باشید که همیشه می توانید او را ترک کنید

مشاور روابط عشق و شکست عاطفی

فراموش نکنید که خودتان را هم چک کنید. دوست دارید کنارش باشید؟ آیا این شخص جالب است؟ زمان شما ( و زمان او ) ارزشمند است. گاهی اوقات حتی پس از گرم گرفتن در حین صرف غذا، هیچ جرقه عشقی وجود ندارد.

اگر اینطور باشد، می‌توانید آینده خود را با گفتن جمله‌ای از این قبیل آزاد کنید: «آشنایی با شما بسیار عالی بود. من واقعاً از اینکه وقت گذاشتید و با من بیرون آمدی سپاسگزارم. با ایده و نظرتان متفاوتی دارم»

این قرار ملاقات نباید هیچ احساس تعهد خودخواسته ای را تحت تاثیر قرار دهد. تنها چیزی که به او خود مدیون هستید احترام است و همیشه راهی برای خروج باشکوه از یک موقعیت وجود دارد. می توانید چنین مواردی را مطرح کنید:

  • به دوستم قول دادم که امشب با او تماس بگیرم. اشکالی نداره خداحافظی کنیم؟
  • فردا صبح زود باید بیدار بشم. می تونیم صورت حساب را تقسیم کنیم؟
  • دیدار خوبی با شما بود. باید برم؛ بیا صورت‌حساب را بگیریم.

16- می توانید قرار ملاقات دوم را امتحان کنید

اگر بیشتر حرف های قرار اول خوب پیش رفت، چرا به فکر قرارهای بعدی نباشیم؟؟ نوع مکالمه در قرار اول نشان می دهد قرار دومی خواهیم داشت یا نه؟

آخر شب حتی اگر قرار هم به نظر خوب پیش برود، شاید برایتان ناراحت کننده باشد. از او بپرسید تا آخر هفته آینده چه کاری انجام می دهد و سپس با زیرکی پیشنهاد دهید که جمعه آزاد خواهید بود. یا اگر می خواهید مستقیم صحبت کنید، به یک رستوران، بار یا تجربه ای که می خواهید امتحان کنید اشاره کنید و اگر علاقه نشان داد، از او بپرسید که آیا مایل به همراهی با شما هست یا خیر.

شاید ترسناک به نظر برسد، اما بدترین کاری که می تواند انجام دهد این است که بگوید نه. می توانید چنین سوالاتی بپرسید:

  • آیا آخر هفته آینده، کار سرگرم کننده ای انجام می دهی؟
  • آیا در مورد این رستوران جدید چیزی شنیده ای؟

از برآیند صحبت های قرار اول برای قرارهای بعدی استفاده کنید.

17- سوالات جدی در قرار اول فراموش نشود

اگر سنجش های اولیه مساعد بود، ادامه مکالمه های قرار اول را جدی تر کنید. این روش کمک می کند فرد مقابل به فکر فرو رود و پاسخ های جدی تر بدهد، همچنین جایگاه شما در دیت اول قوی تر خواهد شد. برای مثال:

این سوالات چالش های اصلی هستند و در نهایت طرف مقابل مجبور به بازگویی نظرات واقعی خود خواهد شد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

نتیجه گیری ویکی روان از مکالمه های قرار اول بین دختر و پسر

همانطور که دیدید، پاسخ به سوال در قرار اول آشنایی چه بگوییم چندان هم دشوار نیست. کافیست خلاقیت به خرج دهید و نگرانی را از خود دور کنید تا متوجه شوید در قرار اول چه بگوییم و چه نگوییم؟

رابطه زن و مرد نیازمند خواستن هر دو نفر است، سعی نکنید بار رابطه را به خوش بکشید. ارتباط عاطفی نیازمند تبحر و کسب دانش رابطه است، پس اگر موضوعی ذهنتان را درگیر کرده یا نیاز به مشورت فرد دیگری دارید حتما موضوع را با مشاور روانشناس درمیان بزارید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره روانشناسی سایت ویکی روان شرکت کرده و با بهترین های روانشناسی ایران جلسه مشاوره آنلاین تلفنی و متنی برگزار کنید:

لیست مشاوران روانشناسی ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا