عشق

وظایف دوست پسر چیست؟ (بررسی 18 مورد)

می دانید دوست پسر چه کارهایی باید انجام دهد؟

وظایف دوست پسر در ذهن خانم ها متفاوت است، اما از بین آنها می توان مهم ترین انتظارات از دوست پسر را لیست کرد تا همه دختر خانم ها بدانند چه انتظاراتی معقول و کدام یک غیرمعقول است. البته در جلسات مشاوره روابط عاطفی در ویکی روان توضیحات خوبی در مورد اینکه وظایف دوست پسر چیست و چه چیزهایی نیست داده می شود، با این حال پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب همراهمان باشید تا متوجه شوید دوست پسر چه کارهایی باید انجام دهد.

وظایف دوست پسر چیست؟

با مقالات و مطالب روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

مسئولیت های یک دوست پسر بسیار ساده است. فقط از شما انتظار می رود که یک نجیب زاده باشید، معمولا اینگونه مردان دوست بهتری هستند. اما نگران نباشید، به شما می گوییم چگونه به وظایف خود در قبال دوست دخترتان عمل کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

اما چرا شناخت انتظارات از دوست پسر مهم است؟

شاید فکر کنید دوست پسر خوب و ایده آل باید آن چیزی باشد که یک دختر می خواهد و پسر باید برای نشان دادن خوب بودن خود تمام و کمال تبدیل به فردی شود که دختر طلب می کند. اما اینطور نیست. هر چیزی قاعده دارد!

همانطور که قبلا در مورد حد رابطه با دوست پسر توضیح دادیم و گفتیم به بایدها و نبایدها دقت کنید، در تعریف وظایف دوست پسر خوب هم باید انصاف رعایت شود.

دوست پسر خوب چه وظایفی دارد؟

همیشه این سوال در بخش مشاوره روانشناسی ویکی روان مطرح می شود که:

  • دوست پسر چه کارهایی باید انجام دهد؟
  • یا ویژگی های دوست پسر خوب در رابطه چیست؟
  • انتظارات از دوست پسر تا چه حدی معقول است؟

فرقی نمی کنه دختر هستید یا پسر، به هر حال شناخت دقیق اینکه وظایف دوست پسر چیست کمک می کند ارتباط عاطفی بهتری داشته باشید. موارد زیر بر اساس نتیجه از جلسات مشاوره روابط دختر و پسر به دست آمده است، پس با دقت آنها را دنبال کنید.

1- واقعا به حرف هایش گوش کن

یک دختر واقعا به کسی نیاز دارد که به او گوش دهد. یادگیری هنر گوش دادن یکی از مسئولیت های دوست پسر نسبت به دوست دخترش خواهد بود و سعی نکنید نصیحت کنید، مگر اینکه از شما خواسته شود. اولین و مهم ترین وظیفه یک دوست پسر نسبت به دوست دخترش این است که به حرف های او گوش دهد.

در واقع این مورد یکی از مهم ترین نیازهای روحی زنان است که باید توسط آقایان به خوبی رفع گردد.

2- از او محافظت کن

او انتظار ندارد که شما رامبو یا هر ابرقهرمان دیگری باشید! فقط هر زمان که به شما نیاز داشت کنارش باشید. زنان همیشه با مردان برابر بوده اند، اما این بدان معنا نیست که انتظار ندارند شما از آن ها محافظت کنید. حفاظت از او وظیفه دیگر شما به عنوان دوست پسرش خواهد بود.

حتی اگر با یک زن و دختر مستقل در رابطه هستید باید حواستان به او باشد و احساس حفاظت کردن را به او منتقل کنید.

3- اعتماد و احترام به دختر از وظایف دوست پسر است

اعتماد و احترام دست به دست هم می دهند، هیچ کس بدون دیگری وجود ندارد. هر دختری انتظار دارد که دوست پسرش به او اعتماد کند و به خاطر آنچه هست به او احترام بگذارد. راهنمایی می خواهید که چگونه دوست پسر خوبی باشید؟ هر چه هست به او اعتماد کنید و همیشه به او احترام بگذارید به همین خاطر شما را دوست خواهد داشت.

این مطالب مرتبط با وظایف و انتظارات از دوست پسر را در ویکی روان بخوانید:

4- تحمل شنیدن نظر مخالف

در هر رابطه‌ ای دعوا و اختلاف وجود دارد. اما نکته مهم این است که مسالمت‌ آمیز حلش کنید. غمگین شدن یا خودپسند بودن به هیچ وجه کمکی نمی کند. یک مسئولیت مهم دوست پسر در یک رابطه، اجتناب از موقعیت های متضاد و تحمل شنیدن نظر مخالف است.

به هر حال دو انسان به احتمال زیاد نظرات متفاوتی نسبت به موضوعات دارند، پس یک دوست پسر خوب باید نظرات عشقش را بشنود و در مورد آنها منعطف باشد. البته این وظیفه متقابل دختر خانم نیز می باشد.  🙂

5- از وظایف دوست پسر خوب : حامی باش

در یک رابطه مهم است که هر دو فرد از یکدیگر حمایت کنند. شما به عنوان دوست پسر وظیفه دارید هر زمان که او احساس ناراحتی می کند، حمایتش کنید. از رویاهای او هر قدر هم که احمقانه به نظر برسند، حمایت کنید.

در واقع از ویژگی های دوست پسر خوب ایجاد احساس حمایت در دوست دخترش است. اگر این احساس حمایت و شنیده شدن را در شما نبیند، خلا بزرگی در رابطه ایجاد می شود. جالب است بدانید یکی از معیارهای دخترها برای ازدواج که در ویکی روان مورد بحث قرار گرفت همین احساس حامی داشتن است.

6- به عنوان یک دوست پسر خوب، از او تعریف کنید

یک نکته مهم در رابطه این است که دائما از او تعریف و تمجید کنید. (البته بی مورد نباشد) اما سعی کنید واقعی باشید، چون زنان می دانند چه زمانی شما صادق نیستید. به او بگویید که زیبا به نظر می رسد و حتی اگر چاق بود، مستقیم به او نگویید.

خانم ها حس تعریف کردن را بسیار دوست دارند. آنها این کار را از وظیفه دوست پسر خود می دانند. بد نیست نگاهی به مقاله جملاتی که زنان دوست دارند بشنوند در ویکی روان بیندازید.

7- بهترین دوستش باشید

دوست پسر شما باید بهترین دوست شما باشد، بدون شک این بارزترین وظایف دوست پسر خوب و ایده آل است. او باید تنها کسی باشد که بتواند شما را بخنداند و بعد از یک روز سخت حال شما را بهتر کند. حتما، شما دوستان هم جنس خودتان ذا دارید که به آنها نزدیک هستید، اما دوست پسر شما باید بهترین دوست واقعی شما باشد.

8- دوست پسر خوب من پرستار من است

مشاوره روابط عاطفی و عشقی

شاید کمی عجیب باشد، اما یکی از انتظارات از دوست پسر همین است که در مواقع مورد نیاز پرستار دوست دخترشان باشند.

وقتی بیمار هستید، دوست پسرتان باید مایل باشد که برای شما سوپ درست کند و هنگام دیدن فیلم حواسش به باطری لپ‌ تاپ باشد. او باید شما را نزد پزشکتان ببرد و نسخه شما را بگیرد. او مجبور نیست در تمام طول سال مراقب شما باشد، اما زمانی که به او نیاز دارید، باید کنارتان باشد. البته بیشتر موارد زمانی صدق میکند که هم خانه باشید.

9- ویژگی های یک دوست پسر خوب تعریف کردن واقعی است

این وظیفه شماست که هر بار به عنوان یک مرد از دوست دختر خود تعریف کنید. زنان تعریف شنیدن را دوست دارند و اگر شما اینگونه نباشید، بدون شک در جای دیگری به دنبال آن خواهند رفت. تعارف باعث می شود که او احساس دوست داشتن و قدردانی کند و بیشتر عاشق شما شود.

در بیشتر موارد یک مشاور رابطه عاطفی خوب هم به مردان توصیه می کند از عشقشان به خوبی تعریف کنند تا احساس ارزشمندی بیشتری به دختر منتقل شود.

10- شریک جرمش باشید

در یک رابطه جدی، باید تصمیمات مشترک بگیرید. شما شریک زندگی هستید، به این معنی که قبل از گرفتن هر تصمیم بزرگ و تغییر دهنده زندگی باید با یکدیگر مشورت کنید. رویای خرید خانه یا ترک شغل خود را با او در میان بگذارید.

دوست پسر خوب باید همیشه در تصمیمات مهم از عشقش نظر بخواهد و به تنهایی کارها را انجام ندهد. در واقع بیشتر دخترها یکی از وظایف دوست پسر خود را ایجاد احساس مشورت و نظر خواهی می دانند.

11- دوست پسر خوب من معلمم است!

حتی اگر شما دو نفر اشتراکات زیادی داشته باشید، باید چند مهارت وجود داشته باشد که شما ندارید. شاید او می داند چطور یک تایر را عوض کند یا یک کیک پنیری بپزد. هر استعدادی که دارد، باید بخواهد به شما یاد بدهد.

12- رازدار او باشید

انتظارات از دوست پسر همیشه عجیب و غریب نیست. 🙂 در بیشتر مواقع ویژگی های دوست پسر خوب در ذهن خانم ها ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

دوست دختر شما باید بهترین دوست شما باشد و اگر رازی را با شما در میان می گذارد به این دلیل است که به شما اعتماد دارد. با گفتن آن به دوستانتان به اعتماد او خیانت نکنید. این وظیفه شماست که مطمئنش کنید او می تواند در مورد هر چیزی که آزارش می دهد به شما اعتماد کند. علاوه بر وظایف دوست پسر خوب، وظیفه تمام ما در روابط دوستی راز داری به معنای واقعی کلمه است.

13- دوست پسر خوب من از دانش من استفاده می کند

مرد شما نباید تنها کسی باشد که آموزش می دهد. شما دانش زیادی دارید که می توانید به او نیز منتقل کنید. هرچه بیشتر از شما بیاموزد، بیشتر از این واقعیت که شما را در زندگی خود دارد قدردانی می کند.

14- از وظایف دوست پسر ایده آل : او مشاور شماست

دوست پسر شما باید آماده باشد تا به صحبت های شما درباره مشکلاتتان گوش دهد و در مورد موفقیت های شما خوش بین باشد. او باید همیشه مشتاق شنیدن حرف های شما باشد، چون شما دو نفر را به هم نزدیکتر می‌ کند.

از کارهای دوست پسر  این است که اگر مشکلی در زندگی یا حتی شخصیت شما ببیند بدون مسخره کردن یا بزرگ کردن این موضوع آن را به شما گوشزد می کند تا بهتر نتیجه بگیرید و اصلاح شوید.

15- دوست پسر چه کارهایی باید انجام دهد = شوالیه شما در زره درخشان باشد

وقتی در نیمه های شب صدای عجیبی می شنوید، دوست پسرتان باید داوطلب شود تا آن را بررسی کند. وقتی لاستیک پنچر می‌ کنید، او باید آن را برای شما عوض کند. او باید هر زمان که به کمک او نیاز داشتید به شما کمک کند. این حمایت ها از دلایل عشق دخترها به پسرها است، در واقع فرصت هایی هستند که پسر ها بتوانند به دوست پسر ایده آل تبدیل شوند.

اما خانم های عزیز، شما هم باید حواستان به دوست پسر گرامی و نیازهای او باشد. یادتان باشد رابطه یک جاده دو طرفه است و کسی نباید انتظارات خارج از عرف داشته باشد.

16- یک دوست پسر خوب تشویق کننده خبره ای است

انتظارات از دوست پسر گاهی آنقدرها هم پیچیده نیست، بلکه می توانید با کمی دقت و تمرین به خوبی به وظایف دوست پسر ایده آل مسلط باشید. زمانی که باید در یک مصاحبه شغلی شرکت کنید، دوست پسر شما باید هر کاری که می تواند برای افزایش اعتماد به نفس شما انجام دهد.

او باید شما را تشویق کرده تا به شما یادآوری کند که می توانید هر کاری را انجام دهید. او باید بزرگترین حامی و بزرگترین طرفدار شما باشد. این ساده ترین راه ابراز علاقه به دختر مورد علاقه تان است.

17- رابطه عاشقانه با شما

دوست پسر شما باید آماده باشد تا چیزهای جدیدی را در رابطه عاشقانه امتحان کند، تا شما را خوشحال شوید. یکی از اصولی که مشاوره روانشناسی رابطه عاطفی به ما آموزش می دهد این است که باید در رابطه عاطفی خود عشق را زنده نگه داریم. در واقع از وظایف دوست پسر ایده آل این است که رابطه را از تک بعدی شدن دور نگه دارد.

18- باید ستایشگر شما باشد

دوست پسر شما مجبور نیست شما را با گل و شکلات در محل کار غافلگیر کند. با این حال، او باید بر پیشانی شما بوسه زده و اجازه دهد برای تعطیلات آخر هفته، فیلم را شما انتخاب کنید یا به رستورانی بروید که شما هم دوست دارید. او باید کارهای کوچکی انجام دهد تا به شما یادآوری کند که به او اهمیت می دهد.

از ویژگی های دوست پسر خوب این است که می تواند با کارهای کوچک شما را آنقدر خوشحال کند تا عشق درونتان جوشان تر شود. البته شما هم باید راه های تشکر از دوست پسر را یاد گرفته و همیشه انجام دهید تا او بهتر بتواند وظایف دوست پسر را انجام دهد.

چند نکته طلایی

حالا که می دانیم مهم ترین وظایف دوست پسر چیست به احتمال زیاد متوجه انتظارات از دوست پسر خوب شده ایم. اینها مواردی هستند که خانم ها از آنها لذت می برند، اتفاقا کارهای سختی هم نیستند و حتما از عهده آن بر میایید.

کمی خلاقیت داشته باشید و بر اساس ویژگی های شخصیتی دوست دخترتان ویژگی های دوست پسر خوب را در خود زنده کنید. اما خانم های محترم هم باید تمام و کمال حواسشان به آقا پسرهای گرامی باشد. رابطه را با توقعات بیهوده و دست نیافتنی در خطر نیندازید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

آشنایی با کارهای دوست پسر در قبلا عشقش بدون شک رابطه را وارد ابعاد جدیدتری می کند، اما این پایان کار نیست! چون کیفیت رابطه تماما به اینکه دوست پسر چه کارهایی باید انجام دهد ختم نمی شود.

اگر احساس می کنید رابطه عاشقانه شما به هر دلیل آن ویژگی های دلخواهتان را ندارد، می توانید موضوع را با مشاور روابط دختر و پسر درمیان گذاشته تا با استفاده از علم مشاورتان دانش بیشتری کسب کرده و رابطه را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهید. بدون توجه به دختر یا پسر بودن، خیلی از ما در مورد وظایف دوست پسر دچار سوتفاهم می شویم!!!

دوست عزیز، شما می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره روانشناسی تلفنی و آنلاین ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه غیرحضوری برگزار نمائید. کافیست از دکمه زیر برای مشاهده لیست مشاورین استفاده کنید:

مشاوره بهبود رابطه عاطفی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. ما که نداشتیم اصلا دلقک بازی ها چیه هرچی خز میان سراغت هر چن این روزها هرچی خزم میان انگ می چسبونن که تو عاشق مایی، خدایی بعضی ها دیگه اینقدر خنگ و جنده ان یه چرتی میگن پسریکه حلقه ننداخته دستت شوهر میدونن یا توقع دارن وقتی حلقه اشون تو دستت نیس شوهرشون بدونی بدون هیچ امنیت روانی، تکیه گاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا