آرامش

۱۴ راه متوقف کردن افکار منفی (رهایی از منفی بافی)

متوقف کردن افکار منفی یکی از تکنیک های فوق العاده موثری است که همه افراد باید از آن مطلع باشند. رهایی از منفی بافی با روش های مختلفی صورت می گیرد، با این حال در جلسات مشاوره خودشناسی اینترنتی در ویکی روان مشاورین به معرفی موثرترین روش های پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم می پردازند. در ادامه این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان، بیشتر با تکنینک توقف افکار منفی آشنا می شوید.

چگونه افکار منفی را متوقف کنیم؟

با بخش مقالات ویکی روان همراه باشید.

همیشه سوالات زیادی در بخش مشاوره آنلاین سایت ویکی روان از شما عزیزان دریافت می کنیم که:

  1. چطوری افکار منفی رو از خودم دور کنم؟
  2. بهترین راه متوقف کردن افکار منفی چیست؟
  3. چگونه افکار منفی را از بین ببریم؟
  4. روانشناسی راهی برای پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم پیشنهاد می کند؟
  5. چگونه افکار منفی را متوقف کنیم؟

این سوالات نشان می دهند افراد بسیار زیادی درگیر افکار ناخواسته هستند و به هر راهی از آن آسیب دیده و دنبال پایان دادن به فکرهای منفی می باشند!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا باید دنبال رهایی از منفی بافی باشیم؟

۱۴ راه متوقف کردن افکار منفی (رهایی از منفی بافی)

اگر نتوانید هر روز و هر لحظه کنترل افکار منفی را به خوبی انجام دهید، بعد از مدتی ذهنتان مملو از افکاری می شود که نتیجه آنها احساساتی مانند:

  • ترس
  • استرس
  • دلشوره و اضطراب
  • نگرانی از آینده
  • ناراحتی از گذشته
  • دودلی و تردید

خواهد بود.

پس برای توقف افکار منفی باید کاری سریع انجام دهید تا بتوانید کنترل افکارتان را در دست بگیرید. قبلا در ویکی روان درباره روش های کنترل ذهن صحبت کردیم اما در این مطلب به طور خاص درباره تکنیک های پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم از دید روانشناسی بحث خواهیم کرد.

چطوری افکار منفی رو از خودم دور کنم؟

یک عادت تدریجی می‌ تواند به یک ابزار ذهنی قدرتمند تبدیل شود.

با وجود زخم های بسیار، معمولا درمان بسیار ساده است. به عنوان مثال، وقتی انگشت خود را می برید، می‌توانید از ضدعفونی کننده و بانداژ استفاده کنید و پس از مدتی زخم بسته می شود.

درمان فرآیندهای فکری شما به این آسانی نیست. به خصوص اگر ناشی از اضطراب عمومی، افسردگی یا سایر بیماری‌های روانی باشد

الگوهای افکار منفی مانند بریدن دست با لبه کاغذ هستند، وقتی فقط تصور مبهمی از علت آن دارید، مدام تکرار می‌ شوند. شاید اصلا متوجه بریدگی آن نشوید، تا زمانی که شروع به سوزش کند.

هر فرد، با توجه به شرایط و محرک های خود، به رویکردهای متفاوتی از جمله دارو، روان درمانی و تغییر سبک زندگی برای رهایی از منفی بافی نیاز دارد. اما در بیشتر موارد خودمان می توانیم با ایجاد تعهد واقعی و پایبندی به آن، در رهایی از افکار منفی موفق عمل کنیم.

منظور از متوقف کردن افکار منفی چیست؟ (کنترل افکار منفی یعنی چی؟)

تغییر روش فکر کردن به این معنی است که شما آگاهانه یک الگوی تفکر تثبیت‌ شده را متوقف می‌ کنید. شما نحوه واکنش به یک موقعیت، یا حتی آنچه در مورد آن فکر می کنید را دوباره ارزیابی می کنید تا روی چیز دیگری تمرکز کنید. در واقع عدم تمرکز و پرش افکار چیزی است که با آن مبارزه خواهیم کرد.

اینکار مانند تعویض دنده در مغز شماست تا رشته فکر شما فقط در حال چرخش به دور خود نباشد.

بسیاری از روش‌ ها مربوط به خراب کردن بسیاری از رفتارهای منفی و برنامه‌ ریزی ذهنی است که شما ممکن است از دیگران یاد گرفته‌ باشید. برای مثال، اگر شما فکر می‌ کنید که باید در مدرسه و زندگی بهترین باشید، احتمالا برای الگوی فکری کمال‌ گرایی استرس زا برنامه‌ ریزی شده‌ اید.

ایجاد یک تغییر ذهنی راهی برای مبارزه با اضطراب و استرس یا رهایی از افکار پیچیده است. متداول ترین الگوهای فکری، نحوه تشخیص تفکر منفی خودکار و راه های جهت گیری مجدد و توجه سازنده و مهربانانه به خود را بیاموزید.

متداول ترین الگوهای فکری، نحوه تشخیص تفکر منفی خودکار و راه های جهت گیری مجدد و توجه سازنده و مهربانانه به خود را بیاموزید تا بتوانید در پایان دادن به فکرهای منفی موفق تر ظاهر شوید. خب در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه افکار منفی را از بین ببریم؟

۱- اگر افکار شما شامل «باید» است، کمی مکث کنید

  • “من باید انجام دهم، عمل کنم یا احساس بهتری داشته باشم.”
  • “من باید هر روز به باشگاه بروم.”
  • “من باید غذای سالم تر بخورم.”
  • “من باید از این فکر کردن دست بردارم.”

این بدان معنا نیست که نیت پشت این افکار بد است. با توجه به شرایط شما، خوردن غذاهای سالم و رفتن به باشگاه می تواند مفیدتر باشد. آنچه به طور بالقوه مضر است کلمه “باید” است. استفاده مکرر از این عبارت باعث احساس گناه می‌ شود و شما را در مسیری ناامید کننده از افکار منفی سوق دهد.

۲- برای کنترل افکار منفی از هدایت افکار خود با “من باید” دست بردارید

اظهارات و جملات باید به الگوهای فکری آشفته کمک کند، زیرا تقاضایی را برای شما مطرح می‌کنند که گاهی اوقات غیرممکن است که با آنها زندگی کنید. یادتان باشد همه اشتباه می‌ کنند.

۳- سعی کنید دیگر الگوهای تفکر منفی خودکار را بشناسید

عدم تمرکز و پرورش فکر
عدم تمرکز و پرورش فکر

در پشت این اظهارات «باید»، ممکن است نوعی تحریف شناختی وجود داشته باشد که به عنوان افکار منفی خودکار (ANTs) شناخته می شود.

زمانی که احساس یا واکنش شدیدی نسبت به چیزی دارید، افکار منفی خودکار اولین فکر شما هستند مانند یک عکس‌العمل غیر ارادی به جای تفکر آزاد. آنها مضامینی مانند خطر یا ترس را تکرار می کنند. در اضطراب و تفکر افسردگی رایج است.

برای افراد مبتلا به اضطراب، افکار منفی خودکار این تم ها را به نمایشگر ذهن شما تبدیل می کنند و افکار را به حملات پانیک فلج کننده تبدیل می کنند. با این حال، تشخیص ANT ها به این آسانی نیست. از این گذشته، شما ممکن است در تمام زندگی خود آنها را داشته باشید.

طبق درمان شناختی رفتاری (CBT) می توانید این کار را با تقسیم یک سناریو به سه بخش انجام دهید:

  • موقعیت
  • خلق و خوی شما
  • فکر یا تصویری که به طور خودکار به ذهن شما خطور می کند

بعد از اینکه اینها را شناسایی کردید، باید به طور فعال فکر را به فکری سازنده تر، مفیدتر یا عاقلانه تر تغییر دهید.

۴- بدانید چه موقعیتی باعث اضطراب شما می شود؟

اساسا ایجاد یک رکورد فکری افکار شما را در معرض آزمایش قرار می دهد. با این سوال از خود شروع کنید که چه کسی، چه چیزی، کجا و چه زمانی باعث بروز فکرهای منفی شما می شوند. این به شما کمک می کند آنچه اتفاق افتاده است را توصیف کنید و همچنان به حقایق به جای احساسات خود پایبند هستید.

  • با کی بودی؟
  • چه کار می کردی؟
  • کجا بودی؟
  • چه زمانی بود؟

۵- خلق و خوی شما در این شرایط چگونه است؟

حالات خود را در یک کلمه توصیف کنید و سپس شدت این حالات را در مقیاس درصدی برابر با ۱۰۰ درجه‌ بندی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ارائه یک پروژه کاری هستید، حالات شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحریک‌ پذیری
  • عصبی بودن
  • احساس گناه، شاید اگر دیر تحویل داده شود

در این مورد، اگر عصبی بودن – که به اضطراب تبدیل می شود – خلق و خوی غالب شما باشد، آن را حدود ۸۰ درصد ارزیابی می کنید. سپس عصبانیت و احساس گناه ۲۰ درصد باقیمانده را تشکیل می دهد.

لزومی ندارد که این درصد کامل باشد – فقط با روحیه خود تطبیق دهید. نکته اصلی درجه بندی آنها این است که ببینید چه مقدار از افکار شما تحت تأثیر یک نوع خلق و خوی خاص قرار گرفته است، مثلا یک خلق مضطرب در مقابل یک روحیه گناهکار.

اگر بتوانید با دقت زیاد این کار را انجام دهید توقف افکار منفی برایتان آسان تر خواهد بود.

افکار خودکار در ذهن شما چه هستند؟

۱۴ راه متوقف کردن افکار منفی (رهایی از منفی بافی)

این مهمترین مرحله در کارنامه فکری شماست: افکار و تصاویری را که در رابطه با آن موقعیت در ذهن شما ظاهر شده‌ اند فهرست کنید. سعی کنید به یاد داشته باشید که در آن زمان به چه چیزی فکر می کردید.

افکار خودکار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • من خیلی احمق هستم
  • من همه چیز را خراب می‌کنم
  • هیچ کس مرا دوست ندارد
  • دنیا جای وحشتناکی است
  • من نمی توانم با این موضوع کنار بیایم
  • من تنها خواهم ماند

اگر متوجه شدید که گرفتار افکار منفی خودکار مانند اینها شده اید، تقسیم کردن موقعیت به “وظایف” ممکن است به تغییر ذهنیت شما از خلق و خوی غالب که افکار شما را کنترل می کند، کمک کند.

به عنوان مثال، ارزیابی اینکه چرا این وضعیت باعث می‌ شود شما فکر کنید “قبل از اینکه شروع کنید” این کار را خراب خواهید کرد.

اگر این یک موقعیت کاری است، از خود بپرسید که آیا به دلیل پروژه های گذشته که خراب شده اند می ترسید؟ این وضعیت چه تفاوتی با پروژه های گذشته دارد؟

بدترین سناریو را بازی کنید و ببینید در مورد آن چه احساسی دارید. احساسات و خلق و خوی خود را بشکنید تا ببینید آیا اضطراب یا افکار خودکار شما همچنان ادامه دارند یا خیر.

۶- برای رهایی از منفی بافی ذهن آگاهی و خودآگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی ریشه در انجام مدیتیشن دارد. این تمرین جدا کردن خود از افکار و احساسات و مشاهده آنها به عنوان یک ناظر بیرونی است. تمرین ذهن آگاهی به شما کمک می‌ کند تا نسبت به افکار خود آگاه تر شوید و خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید.

ذهن آگاهی قصد دارد رابطه شما با افکارتان را تغییر دهد. سعی کنید افکار و احساسات خود را به عنوان اشیایی که در کنار شما شناورند نگاه کنید که متوقف می‌ شوید و مشاهده می‌ کنید یا اجازه می‌ دهید از کنار شما بگذرند.

۷- از توقف فکر کردن بپرهیزید

بارها در ویکی روان اشاره کردیم که توقف فکر مخالف ذهن آگاهی است و کاربر چندانی برای توقف افکار منفی ندارد. این عمل مواظب افکار منفی و اصرار بر حذف آنهاست.

مشکل توقف فکر این است که هرچه بیشتر سعی کنید افکار منفی خود را متوقف کنید، بیشتر ظاهر می شوند. این به عنوان بازگشت فکر شناخته می شود

بمنظور توقف افکار منفی، ذهن آگاهی ترجیح داده می شود زیرا وزن کمتری به افکار شما داده و تأثیر بر شما را کاهش می دهد.

۸- مقابله با انتقاد را تمرین کنید

علاوه بر بازسازی شناختی، جنبه دیگری از رفتار درمان شناختی که گاهی برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی مفید است، به عنوان “دفاع قاطعانه از خود” شناخته می شود.

از آنجایی که ممکن است گاهی اوقات، دیگران واقعا شما را انتقاد و قضاوت کنند، مهم است که بتوانید با طرد و انتقاد کنار بیایید. این فرآیند معمولا در درمان با گفتگوی وانمودی بین شما و مشاور روانشناس انجام می‌ شود تا مهارت‌ های قاطعیت و پاسخ‌ های قاطعانه به انتقاد را تقویت کند.

سپس این مهارت ها از طریق انجام تکالیف به دنیای واقعی منتقل می شوند. یادتان باشد مشاوره روانکاوی روشی مناسب برای متوقف کردن افکار منفی در تمام سنین است.

۹- از دفتر خاطرات فکری استفاده کنید

یادداشت های فکری که به آن خاطرات فکری نیز می گویند، می تواند به عنوان بخشی از هر فرآیندی برای تغییر تفکر منفی استفاده شود.

نوشتن خاطرات فکری به شما کمک می‌ کند تا سبک‌ های تفکر منفی را شناسایی کنید و این که چطور افکار شما (و نه شرایطی که در آن هستید) باعث واکنش‌ های احساسی شما شوند را بهتر درک کنید.

اکثر برنامه‌های درمانی CBT شامل استفاده از یک دفتر یادداشت روزانه به عنوان بخشی از تکالیف منظم است.

به عنوان مثال، یک دفترچه خاطرات فکری ممکن است روند فکری یک فرد در یک قرار و واکنش‌ های احساسی و فیزیکی ناشی از الگوهای تفکر منفی را از بین ببرد. در پایان تحلیل افکار، می توانید افکار غیرمنطقی در مورد طرد شدن را با افکار مفیدتر و مثبت اندیش جایگزین کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف مثبت اندیشی چیست را حتما در ویکی روان مطالعه کنید تا بتوانید با تکنیک های بیان شده در این مقاله، تمرکزتان را روی نکات مثبت بزارید و کنترل افکار منفی برایتان راحت تر شود.

۱۰- برای متوقف کردن افکار منفی باید آنها را شناسایی کنید

 

همانطور که افکار خود را مشاهده می کنید، روی شناسایی و تحریفات شناختی و منفی بافی کار کنید.

به عنوان مثال، اگر تمایل دارید که خود را در هر موقعیتی یک موفق یا شکست‌ خورده کامل ببینید، پس درگیر تفکر «سیاه و سفید» هستید. سایر الگوهای تفکر منفی عبارتند از:

  • نتیجه گیری سریع: این تحریف شامل ایجاد فرضیاتی در مورد آنچه دیگران فکر می کنند یا ایجاد فرضیات منفی در مورد چگونگی وقوع رویدادها است
  • فاجعه سازی: این الگوی تفکر منفی با این فرض مشخص می شود که بدترین نتیجه ممکن بدون در نظر گرفتن احتمالات محتمل تر و واقعی تر اتفاق خواهد افتاد
  • تعمیم بیش از حد: این الگو با تمایل به اعمال آنچه در یک تجربه اتفاق افتاده در تمام تجربیات آینده مشخص می شود. می تواند تجربیات منفی را اجتناب ناپذیر جلوه دهد و به احساس اضطراب کمک کند
  • انگ زدن: وقتی افراد به خود انگ منفی می زنند، در زمینه های مختلف، بر احساس در مورد خود تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، شخصی که خود را به عنوان فردی «در ریاضی بد» می‌ داند، اغلب نسبت به فعالیت‌ هایی که شامل آن مهارت است، احساس منفی دارد
  • جملات “باید”: تفکری که با عبارات “باید” مشخص شده، با فکر کردن در مورد آنچه “باید” انجام دهید به دیدگاه منفی منجر می شود. چنین اظهاراتی اغلب غیر واقعی است و باعث می شود افراد نسبت به توانایی خود برای موفقیت احساس شکست کنند و بدبین شوند
  • استدلال عاطفی:  احساسی که بر اساس پاسخ عاطفی شما به آن درست است. به عنوان مثال، اگر شما عصبی هستید، استدلال عاطفی شما را به این نتیجه می رساند که باید در خطر باشید. این می تواند احساسات منفی را تشدید کند و اضطراب را افزایش دهد
  • شخصی سازی و سرزنش: این الگوی فکری شامل شخصی کردن چیزهاست، حتی زمانی که آنها شخصی نیستند. اغلب باعث می شود افراد خودشان را به خاطر چیزهایی که کنترلی روی آنها ندارند سرزنش کنند

الگوهای تفکر غیر مفید متفاوت هستند. اما همه آنها شامل تحریف واقعیت و شیوه های غیر منطقی نگاه کردن به موقعیت ها و افراد است. بدون هیچ شکی تکنینک توقف افکار منفی در ابتدا شامل شناسایی افکارتان است.

اگر ندانیم درگیر چه افکاری هستیم، کنترل افکار منفی ممکن نخواهد بود!

چگونه می‌ توانید افکار منفی خود را تغییر دهید؟

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

هنگامی که افکار خودکار خود را کشف کردید، وقت آن است که آنها را آزمایش کنید. آیا شواهدی برای حمایت از این فکر وجود دارد؟ اگر این شواهد بر اساس گذشته است، چرا این امر در مورد این تجربه جدید صدق می کند؟

شما می خواهید روی شواهد معتبر تمرکز کنید، نه احساسات یا افکار. وقت آن است که روی شواهدی تمرکز کنید که از فکر شما پشتیبانی نمی کند.

اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهیم:

فکر: من این را خراب خواهم کرد.

شواهد معتبر برای اندیشه من:

  • اشتباه کردم که این پروژه را چند هفته عقب انداختم
  • من به عنوان مجری مهارت قوی ندارم
  • قبلا هرگز این پروژه بزرگ را به تنهایی انجام نداده بودم

شواهد موثق بر خلاف فکر من:

  • من و مدیرم در مورد مهلت پروژه بحث کردیم و به تفاهم رسیدیم
  • من بیش از دو هفته است که کنفرانس خود را تمرین کرده ام و در حضور همکارم که بازخورد مفیدی به من می دهد تمرین کرده ام
  • من موضوع را می دانم، بنابراین باید بتوانم به هر سوالی که پیش می آید پاسخ دهم

۱۱- اندیشه‌ های منفی را عوض کنید

یکی از بخش های اساسی یک برنامه درمانی که شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) است، بازسازی شناختی است. این فرآیند به شما کمک می کند تا افکار منفی را شناسایی کرده و به پاسخ های مفیدتر و سازگارتر تبدیل کنید. این تکنیک برای متوقف کردن افکار منفی بسیار مفید است.

این روند چه در درمان انجام شود و چه به تنهایی، بازسازی شناختی شامل یک فرآیند گام به گام است که در آن افکار منفی شناسایی می شوند، از نظر دقت ارزیابی می شوند و سپس جایگزین می شوند

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی اینترنتی پیشنهاد می کند شواهدی را بررسی کنید که این فکر را تایید کرده یا در تضاد است. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تفکر منفی را به چالش بکشید و جایگزین هایی را که مفیدتر و واقع بینانه تر هستند، کشف کنید.

اگرچه در ابتدا تفکر با این سبک جدید دشوار است، اما با گذشت زمان و با تمرین، افکار مثبت و منطقی به طور طبیعی ظاهر می شوند. بازسازی شناختی می تواند به شما کمک کند افکار خود را با انجام مراحل زیر به چالش بکشید:

  • از خود بپرسید که آیا این فکر واقع بینانه است یا خیر
  • به آنچه در گذشته در موقعیت های مشابه اتفاق افتاده فکر کنید و ارزیابی کنید که آیا افکار شما با آنچه اتفاق افتاده مطابقت دارد یا خیر
  • فعالانه فکر را به چالش بکشید و به دنبال توضیحات جایگزین باشید
  • به آنچه که با ادامه باور آن فکر به دست می آورید در مقابل آنچه که از دست می دهید، فکر کنید
  • تشخیص دهید که آیا فکر شما واقعا نتیجه یک تحریف شناختی است، مانند فاجعه سازی
  • در نظر بگیرید که به دوستی که همین فکر را دارد چه خواهید گفت

۱۲- اکنون زمان آن رسیده است که جایگزینی برای ایده اصلی خود پیدا کنید.

شما شواهد و مدارک را در اختیار دارید، بنابراین اکنون وقت آن است که یک قاضی باشید. یک نکته مفید این است طوری رفتار کنید که انگار فکر یک دوست را به جای فکر خود قضاوت می کنید.

اکنون، می‌ توانید یک فکر جایگزین و متعادل‌ تر پیدا کنید. این فکر جدید تمام شواهد را به نفع و علیه شما در نظر می گیرد و به ذهن عاقل تر شما فرصتی برای اجرای نمایش می دهد.

به عنوان مثال:

  1. من اشتباهاتی مرتکب شده ام، اما در کل خیلی سخت کار می کنم
  2.  من واقعا تمام تلاشم را می کنم
  3. من تاکنون بازخورد خوبی دریافت کرده‌ام و مدیرم برای انجام این کار به من اعتماد دارد

یادآوری: همه چیز را می توان به وظایف کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم کرد. مکانی را پیدا کنید که بتوانید در آن مکث کنید و افکار خود را بررسی کنید تا ببینید در کجای این فرآیند ممکن است به خود استراحت دهید.

۱۳- به جای تحمیل افکار مثبت، خود را به چالش بکشید تا قدم های کوچک بردارید

ایجاد تغییرات ذهنی به معنای تبدیل «احساس ناراحتی» به «احساس شادی» نیست.

اول از همه اگر اینگونه بود، درمان اضطراب عمومی بسیار آسان تر می‌ شد و تصور می‌ شد که وجود ندارد.

مواقعی وجود خواهد داشت هر چقدر هم که سعی کنید الگوی فکری خود را تغییر دهید، نمی توانید و در آن زمان‌ ها، مهم است که به یاد داشته باشید فقط تشخیص افکار یا تصدیق آن همانطور که در بالا ذکر شد، کافی است

اشکالی ندارد که احساس غمگین بودن کنید، اشکالی ندارد که احساس اضطراب کنید. کمی استراحت کرده و یک روز دیگر به خود استراحت بدهید.

وقتی انرژی دارید، می‌ توانید به آرامی افکار اولیه « احساس غمگینی» را به گذشته منتقل کنید تا تشخیص دهید ممکن است مشکلی وجود داشته باشد و راه‌ حلی را در نظر بگیرید. هر چه بیشتر این موارد را به خود یادآوری کنید، افکارتان بیشتر گره می خورند تا بتوانید به مرحله بعدی رشد و قدرت برسید.

۱۴- برای رهایی از افکار منفی از مشاور روانشناس کمک بگیرید

یک تکنینک توقف افکار منفی این است که کار را به متخصص بسپارید. البته متخصص روان شناس تمام کارها را انجام نمی دهد بلکه کمکتان می کند بتوانید در پایان دادن به فکرهای منفی موفق شوید.

مشاور روانشناس به صورت حضوری یا آنلاین به بررسی اختصاصی دلایل این افکار می پردازد و آنها را به شیوه ای اصولی مورد بررسی قرار می دهد. بدون هیچ شکی دلیل وجود فکرهای منفی در ذهنمان یک اختلال یا باورها مخرب هستند.

پس با شرکت در جلسات مشاوره به خوبی می توانید این دلایل را ریشه یابی و درمان کنید.

دعا برای رهایی از افکار منفی؟!

گاهی کار آنقدر پیچیده می شود که افراد دنبال دعا برای رهایی از افکار منفی هستند! این افراد دوست دارند یک شبه ره صد ساله را بروند به همین خاطر دنبال مسیر کوتاهی مانند دعا برای رهایی از افکار منفی هستند.

اگر بتوانید تکنیک های بالا را به خوبی به اجرا بزارید، بدون شک پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم برای تمام افراد میسر خواهد بود.

تنها نکته این است که به تکنینک توقف افکار منفی ایمان داشته و در اجرای آنها پافشاری کنید تا شاهد موفقیت خود باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

کلامی از ویکی روان برای رهایی از افکار منفی

اگر با الگوهای فکری منفی دست و پنجه نرم می کنید و این بر زندگی شما تأثیر می گذارد، حتما با یک مشاور روانشناس خوب صحبت کنید. گاهی پایان دادن به فکرهای منفی نیازمند کمک گرفتن از افراد متخصص است!

اگرچه ممکن است به اشتراک گذاشتن افکارتان با دیگران سخت باشد، درمانگران می توانند الگوهای تفکر منفی شما را ارزیابی کرده و به شما کمک کنند گفتگوی درونی سالم تری داشته باشید

روند رهایی از منفی بافی یک راه حل سریع نیست، همچنین آسان نیست و زمان می برد، اما با تمرین، آسان‌ تر می شود و می توانید افکار خودکار جدیدی ایجاد کنید که برای شما مفید هستند.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در بخش مشاوره آنلاین سایت ویکی روان شرکت کرده و با مشاور روان شناس مورد نظرتان جلسات مشاوره روانشناسی بمنظور رهایی از افکار منفی برگزار نمائید. مشاور روانشناس کمکتان می کند تا بر احساسات و افکار ناخواسته غلبه کرده کنترل زندگی را در دست بگیرید:

مشاوره روانکاوی آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا