روانشناسیروابط

بررسی 0 تا 100 علت نگاه های یواشکی

خیلی بهم نگاه میکنه، علتش چیه؟

علت نگاه های یواشکی را می دانید؟ هر نگاه در خط پایانی دید خود می تواند برای شما یک پیام داشته باشد. در جلسات مشاوره روانشناسی، افراد بسیاری مایلند علت نگاه پنهانی دیگران را کشف کنند تا راز حد و حدود رابطه با شخص مورد نظر را دریابند. در سایت روانشناسی ویکی روان قبلا درباره دلایل خیره شده زن به مرد صحبت کرده ایم که مصداقی از علت نگاه های یواشکی است.؛ در ادامه ویکی روان با این مقوله مفصل تر، در کنار شما خواهد بود.

راز نگاه های خاص یا نگاه های پنهانی

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

چشم ها یکی از مهم ترین قسمت های بدن در برقراری ارتباط هستند و از تحلیل نگاه در زبان بدن یک نفر می توان به افکار و احوالات درونی او پی برد، برای همین است که چشم ها را دریچه روح می نامند. همه ما از قدرت تماس چشمی آگاه هستیم و لحظه ای را که به چشم های کسی نگاه کرده ایم و میلیون ها حرف ناگفته را با کنکاش علت نگاه های یواشکی وی متوجه شده ایم، تجربه کرده ایم.

انواع نگاه شامل طیف وسیعی می شود، از علت نگاه های پنهانی یک مرد به یک زن یا علت نگاه های خیره یک زن به یک مرد گرفته تا نگاه موشکافانه شما به مصاحبه کننده برای اینکه متوجه شوید که به سوال او به اندازه کافی خوب پاسخ داده اید یا نه. تحقیقات زیادی بر روی انواع نگاه کردن و معنی آن ها انجام گرفته است و قدرت نگاه دیگر مانند یک راز نیست.

نکات مهم درباره تماس چشمی که باید بدانیم

برخی از نکات برجسته ای که در یک تماس چشمی و بررسی اهمیت زبان بدن وجود دارد عبارت اند از:

1- موجب جلب توجه می شود!

یک نگاه ناگهانی حتی اگر سرتان هم تکان نخورد توجه هر فردی را به شما جلب کنید. اگر می خواهید کسی که با شما صحبت می کند حواسش پرت نشود به چشمان او نگاه کنید.

2- اعتماد سازی می کند و باعث می شود مردم حرف های شما را باور کنند.

اگر بخواهید چیزی را به کسی بگویید که از آن اطلاع ندارد اگر به چشمانش نگاه کنید احتمال بیشتری دارد که حرف شما را قبول کند، حتی اگر از آن مطلع باشد و بداند که شما دروغ می گویید با سرعت کمتری عکس العمل نشان می دهد.

3- مردم معمولا افرادی را که با آن ها تماس چشمی برقرار می کنند باهوش تر و شایسته تر در نظر میگیرند به خصوص از تماس چشمی به همراه تاثیر زبان بدن بر موفقیت کاری، غافل نشوید.

4- شما را صمیمی تر نشان می دهد.

اگر در جمع دوستانتان مشغول گفتگو هستید نگاه به چشم های یکدیگر مفهوم صمیمیت بیشتری را منتقل می کند و نشان می دهد که شما آرام و بدون اضطراب هستید.

5- احساس غم، شادی، خشم و سایر احساسات انسانی را به راحتی از چشم ها می توان متوجه شد که یکی از علت نگاه های یواشکی در شرایط خاص شمرده می شود.

6- می تواند تحریک کننده باشد و باعث برانگیختگی و صمیمیت جنسی شود و جنبه های بسیاری از ارتباطات غیر کلامی را پوشش دهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

آشنایی با انواع سطوح تماس چشمی

ارتباط چشمی یکی از مشخصه‌های مهم بررسی مفاهیم زبان بدن است؛ چرا که مانند حرکات دست‌وپا، چندان قابل کنترل نیست و بالاخره حقیقت را به خصوص در علت نگاه های یواشکی برملا می‌کند. با مثال های زیر از ویکی روان همراه باشید:

1- بدون تماس چشمی به صورت عمدی

پایین ترین سطح تماس چشمی زمانی است که فرد نه تنها تماس چشمی برقرار نمی کند بلکه آگاهانه تلاش می کند به شما نگاه نکند. این رفتار به نوعی پیغام غیرمستقیم از من دور شو را ارسال می کند و نشان می دهد که ارسال کننده پیغام علاقه ای به برقراری صمیمیت عاطفی ندارد و این رفتار ضد نگاه های عاشقانه است پس در این باره به دنبال علت نگاه های یواشکی نباشید.

2- بدون تماس چشمی به صورت غیر عمدی

عدم وجود تماس چشمی به صورت ناخواسته نشان دهنده آگاه نبودن فرد از حضور شما است. این رفتار معنای منفی خاصی ندارد و می تواند به دلیل این باشد که فرد مشغول است یا روی چیز دیگری تمرکز دارد و دلیلی بر عدم جذابیت شما برای فرد مقابل نیست. می توانید مقاله چگونه جذابیت رفتاری داشته باشیم؟ را در ویکی روان برای تاثیر بیشتر بر فرد مورد نظر مطالعه کنید.

3- نگاه ناخودآگاه در علت نگاه های یواشکی

این سطح از تماس چشمی زمانی اتفاق می افتد که چشمان فردی در حال پرسه زدن در اطراف است و به طور ناگهانی لحظه ای با چشمان شما روبرو می شود و سپس به پرسه زدن ادامه می دهد. نکته کلیدی اینجاست که او از دیدن چشمان شما آگاه نیست بنابراین هیچ پیغامی مبنی بر فرینده و جذاب بودن یا عدم علاقه برای شما ارسال نمی شود. این سطح از تماس چشمی موقعیتی خنثی است و پیام خاصی را از آن نمی توان برداشت کرد.

اکثر مردم در بیشتر مواقع به چیزی که به آن نگاه می کنند توجه نمی کنند. این مورد را اصطلاحا نشانه پا دادن در نظر نگیرید.

4- بررسی علت نگاه های یواشکی در نگاه آگاهانه

این سطح از تماس چشمی از نگاه های خاص اولین سطحی است که احتمال دارد تاثیر مثبتی بر روی فرد مقابل بگذارد. این تماس چشمی زمانی اتفاق می افتد که چشمان شما به هم می رسند و آگاهانه شروع به نگاه کردن به یکدیگر می کنید، مگر آنکه به دلیل خجالتی بودن یا نشانه عدم علاقه است که می تواند آگاهانه باشد از نگاه کردن روی برگردانید. این نوع نگاه های پنهانی در حد نیم ثانیه می تواند طول بکشد.

مطالعات در مورد زبان بدن نشان داده اند، فردی که با نگاه کردن به پایین ارتباط چشمی با شما را قطع می کند مرعوب شما شده است یعنی شما برایش جذاب هستید، مگر اینکه فردی خجالتی باشد؛ این مورد یکی از نشانه های دوست داشتن در چشم ها در بررسی علت نگاه های یواشکی است. فردی که با نگاه کردن به طرفین چپ یا راست شما تماس چشمی را قطع می کند نشان می دهد که نسبت به شما بی تفاوت است، در واقع شما برایش جذاب نیستید.

اگر کسی سریع و عمداً تماس چشمی را با شما قطع کند، معمولاً یک پاسخ مبهم ارسال می کند، یا جذب حضور شما شده است، یا بی‌علاقه هست و به‌کلی از برقراری تماس اجتناب می‌کند. تمایز بین این پیام ها ظریف و دشوار است و نیاز به دقت در کنکاش علت نگاه های پنهانی دارد. مشاور روانشناس تلفنی می تواند به خوبی و خیلی سریع شرایط را بررسی کرده و شما را راهنمایی کند.

مشاوره روانشناسی تصویری در ویکی روان

5- یک نگاه و نیم ناخود آگاه با بررسی علت نگاه های دزدکی

این نگاه که در حد 4/3 ثانیه طول می کشد. ظریف، کوتاه و ناخودآگاه است. و تشخیص آن مانند سطح قبلی نیاز به تمرین، دقت و هوشیاری دارد. در این نوع نگاه می توان گفت که قطعا پیامی مبنی بر علاقه منتقل می شود هر چند اندک باشد.

این سطح زمانی است که شخصی به شما نگاه می کند و تماس چشمی خود را به طور معمول قطع می کند، اما تماس چشمی را برای چند ثانیه بیشتر از حد معمول نگه می دارد پس می توانید به علت نگاه های یواشکی خوش بین باشید.

ساختار ذهنی انسان ها به گونه ای است که زمان بیشتری را صرف تماشای چیزهایی می کنند که در سطح ناخودآگاه آنها جذاب هستند. فرد در این سطح از ارتباط چشمی شاید چیزی در حد 4/1 ثانیه بیشتر از نگاه های معمول و به صورت ملموس تر می توان گفت که 50 درصد بیشتر از حالت عادی به شما نگاه می کند. برای نمونه در مقاله طرز نگاه مرد عاشق کاملا گفتیم چه ویژگی هایی در نگاه خاص این آقایان وجود دارد.

6- علت نگاه های یواشکی در دوبار نگاه کردن

هر زمان که با فردی جذاب ارتباط چشمی برقرار کردید و او به شما نگاه کرد، چند ثانیه دیگر به او نگاه کنید. درصدی از آنها برای بار دوم به شما نگاه می کنند. این نشانه واضحی از علاقه فیزیکی به معنی کراش است و بیش از 95 درصد از تعاملات بعدی که با این شخص به علت نگاه های یواشکی این سبکی شروع می شود، می تواند به یک رابطه صمیمی بیانجامد.

7- علت نگاه های یواشکی در دزدکی نگاه کردن

همه ما تجربه این نوع نگاه را داشته ایم و یک نفر را بدون اینکه آگاه باشد بررسی کرده ایم. دخترها معمولا این کار را برای بررسی رقیب های زن یا یک پسر جذاب انجام می دهند. از نظر علمی بررسی های انجام شده نشان داده اند که مردها دید پیرامونی کمتری نسبت به زن ها دارند. زنان به راحتی می توانند خیلی بیشتر از آنچه را که در حال وقوع است ببینند و توانایی بیشتری در نگاه های یواشکی دارند به صورتی که کمتر آشکار باشد.

اگر یک مرد بخواهد حتی یواشکی به کسی یا چیزی نگاه کند به راحتی قابل شناسایی و به وضوح دنبال کردن یک شکار توسط شکارچی است!

این نوع نگاه دلایل زیادی می تواند داشته باشد برای مثال ممکن است ابراز علاقه مرد متاهل به یک دختر جوان، باشد که نشان دهنده علاقه جنسی پنهانی است. این نوع نگاه به گونه ای پنهان و اصطلاحا نگاه یواشکی است که اطرافیان به سختی متوجه آن می شوند، ممکن است برای پوشش دستانش را نزدیک صورتش قرار دهد زیرا نمی خواهد کسی بداند و او قصد ندارد علاقه خود را دنبال کند، فقط یک کنجکاوی بیهوده است.

یک زن ممکن است زن دیگری را به همین صورت بررسی کند که معنی حسادت یا رقابت می دهد، در واقع به او به چشم یک رقیب نگاه می کند. این نوع نگاه در بررسی علت نگاه های یواشکی اگر همراه با پیشانی چروکیده، ابروهای درهم رفته یا اخم باشد، می تواند معنای خصومت، سوء ظن یا نگرش انتقادی داشته باشد.

موارد ذکر شده با ترکیبی از لب‌ها که محکم به هم فشار داده می‌شوند، ممکن است نشان‌دهنده نگرش مشکوک یا سوال‌انگیز باشد. در یک گفتگوی دو طرفه این نوع نگاه می تواند دعوت از ما برای توجه به فرد سومی بدون آگاهی او باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 112,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

دیدگاه ویکی روان در بررسی علت نگاه های یواشکی چیست؟

گاهی ما به فردی علاقه داریم و نمی خواهیم که متوجه علاقه ما بشود زیرا ممکن است باعث افزایش اعتماد بنفس او و نا امید کردن ما بشود یا ما را در موقعیت پایین تری نسب به او قرار دهد. در نهایت نگاه های یواشکی می توانند تنها برای ارضای یک کنجکاوی ساده باشند. اگر به هر دلیل دچار سو برداشت شده اید، می توانید موضوع را با یک مشاور روانشناس امور عاشقی درمیان بگذارید تا با بررسی اختصاصی بهترین راهکار را به شما ارائه دهد.

لیست مشاورین ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. تو آشنا ها ی پسری هست ک من ازش خوشم میاد بعد دقت کردم هر موقع حواسم نیست بهم نگاه میکنه تا نگاش میکنم نگاهش رو می دزده یا وقتی تو جمع همه می خندن اون نگاه من میکنه و میخنده منظورش از این رفتار های چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا