مطالب روانشناسی خانواده در ویکی روان

چگونه نامادری خوبی باشیم؟ (18 راهکار)

روش های نامادری خوب بودن در روانشناسی

چگونه نامادری خوبی باشیم و از زندگی با بچه شوهر لذت ببریم؟ شاید این شرایط برای بسیاری یک آرزوی دست نیافتنی باشد، اما مطمئن باشید خیلی ها می دانند چگونه زن بابای خوبی باشیم و ارتباط سازنده ای با بچه های شوهر شان دارند. اتفاقا در جلسات مشاوره تلفنی خانواده در ویکی روان توضیحات زیادی درباره اینکه چگونه با بچه شوهر رفتار کنیم تا مشکلی پیش نیاید داده می شود. با این حال قصد داریم در این مطلب از سایت روانشناسی ویکی روان، به بررسی دقیق شرایط نامادری خوب بودن از دید علمی بپردازیم.

چگونه نامادری خوبی باشیم؟

با مقالات روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

یادتان باشد، پاسخ به سوال چگونه زن بابای خوبی باشیم نیازمند طی کردن یک روند اصولی است. یعنی باید تغییرات را از خود شروع کنید و انگیزه کافی برای تبدیل زندگی به یک بهشت واقعی را داشته باشید.

نامادری خوب ویژگی های بسیاری دارد، پس باید آنها را بشناسید و در کنار یک روانشناس خانواده بر توانایی های خود بیفزایید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان

شرایط تبدیل شدن به نامادری خوب و ایده آل

در ادامه تمام شرایط اینکه چگونه با بچه شوهر رفتار کنیم را بیان می کنیم:

1- به بچه شوهرتان زمان بدهید

زنان بیشتر از مردان احساس مسئولیت می کنند تا فرزند خوانده های خود را ساپورت کنند! با این حال، به یاد داشته باشید که بیشتر فرزند خوانده ها برای سازگاری به زمان نیاز دارند. برخی از آن ها ممکن است از ابتدا استقلال باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تمایل بیشتری به مشارکت داشته باشند.

2- انتظار نداشته باشید که نقش مادر را ایفا کنید

در حالی که ممکن است نقش شما با گذشت زمان به یک نقش مادرسالارانه تبدیل شود، این انتظار را از ابتدا نداشته باشید. گاهی اوقات پدر و مادرخوانده ها بیشتر نقش مربی گری را به عهده می گیرند، به خصوص برای نوجوانان. جایگاه مادر در خانواده بسیار مهم است، اما نامادری هم می تواند نقش مهم ایفا کند.

3- چگونه نامادری خوبی باشیم : تعیین حدود و مرز

کودکان به قوانین نیاز دارند. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که از همه قوانین صرف نظر کنید تا فرزندان ناتنی خود را به دست آورید، این فقط مشکلات بیشتری ایجاد می کند. محکم، اما مهربان باشید، مثل یک معلم مهربان اما با برنامه.

شما نباید انقدر منضبط باشید که یک رابطه حساس را تحت فشار قرار دهید. بگذارید شریک زندگی شما این نقش را ایفا کند. این یکی از اصول نامادری خوب بودن است. داشتن قوانین در عین منعطف بودن.

4- ایجاد محیطی عاری از قضاوت

بعضی ها در بخش مشاوره روانشناسی تلفنی و آنلاین ویکی روان سوال می پرسند، من زن بابا هستم اما نمی دونم چطور می توانم محبوب بچه های شوهرم باشم؟؟؟

به فرزند خوانده های خود بگویید که می توانند بدون ترس از قضاوت، صادقانه و آزادانه با شما ارتباط برقرار کنند. این کار به تقویت رابطه شما کمک خواهد کرد. آنها باید شما را در کنار خود ببینند نه در مقابلشان. یکی از دشواری ها و سختی های مادر شدن این است که افراد از شما انتظاراتی دارند که از هیچ شخص دیگری ندارند. پس باید آماده باشید.

5- برای تبدیل شدن به نامادری خوب باید به قول خود پایبند باشید

طلاق می تواند کودکان را نسبت به اعتماد به بزرگ ترها در زندگی شان محتاط کند. فرزند خوانده های شما باید احساس امنیت و آرامش کنند. به قول های خود عمل کنید و همیشه حامی باشید. احتمالا حالا می دانید چگونه نامادری خوبی باشیم تا بچه شوهرتان از بودن با شما لذت ببرد.

6- کارها را شخصا انجام ندهید

فرزند خوانده های شما احتمالا دوران سختی را پشت سر خواهند گذاشت. نباید با بی ادبی کنار بیایید و بلافاصله انتظار قدردانی یا محبت نداشته باشید. اینها از بایدها و نبایدهای تربیت فرزند در هر نوع خانواده ای است. همه اینها ممکن است بعدا اتفاق بیفتد. در عین حال، به تلاش خود ادامه دهید و سعی کنید صبور باشید.

7- با فرزند خوانده های خود به تنهایی وقت بگذرانید

یکی از بهترین پاسخ ها در جواب سوال چگونه نامادری خوبی باشیم این است که باید زمان دو نفره کافی با بچه شوهرتان داشته باشید تا صمیمیت بین شما بیشتر شود. با صرف وقت یک روزه فرزند خوانده خود را بشناسید. از او در مورد روز، علایق یا سرگرمی های خود سوال کنید. با گوش دادن دقیق به آن ها و ایده هایشان نشان دهید که برای آن ها ارزش قائل هستید. این از اصول روانشناسی کودک است که یک نامادری خوب می تواند به راحتی آنها را اجرایی کند.

8- احترام به سنت های خانوادگی در عین ایجاد سنت های جدید

سنت های خانوادگی مهم هستند و شما باید به سنت هایی که قبل از ورودتان وجود داشتند احترام بگذارید. با این حال، نباید از ایجاد سنت های جدید بترسید. آداب و رسوم خانوادگی می توانند ابزارهای موثری برای پیوند باشند.

اگر می خواهید بدانید چگونه زن بابای خوبی باشیم راهش این است: حداقل یک مراسم خانوادگی جدید ایجاد کنید، چیزی را انتخاب کنید که همه افراد خانواده بتوانند از آن لذت ببرند.

9- در کارها و فعالیت های فرزند خوانده خود شرکت کنید

همیشه اینکه چگونه نامادری خوبی باشیم سخت و دشوار نیست! شاید یک فرزند خوانده علاقه به بازی فوتبال داشته باشد و فرزند دیگر در مدرسه بازی می کند. حضور با اشتیاق در این فعالیت ها به آنها نشان خواهد داد که به آن ها اهمیت می دهید. با خودتان بگویید من زن بابا هستم و حتما مسئولیت هایی در قبال بچه های شوهرم دارم. زن بابای خوب بودن گاهی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

10- فقط بازی های مورد علاقه خود را انجام ندهید

اگر فرزندان بیولوژیکی دارید، مطمئن شوید که طرفداری نمی کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا نشان دهید که برای هر کودک، اعم از خوانده یا ناخوانده بودنش ارزش قائل هستید.

در عین حال، با نشان دادن محبت بیشتر به فرزند خوانده هایتان نسبت به فرزندان بیولوژیکی تان، مراقب زیاده روی های آنها باشید. سعی کنید هر روز یک بار با فرزندان بیولوژیکی تان وقت بگذرانید

10- به عنوان نامادری نقش خود را تعریف کنید

با شریک زندگی خود صحبت کنید تا بتوانید به درک روشنی از نقش خود در خانواده برسید. در مورد آنچه از یکدیگر در مورد ازدواج و روابط خود با فرزندان انتظار دارید صحبت کنید. اینکه چگونه با بچه شوهر رفتار کنیم نیازمند آگاهی از محیط خانواده و نقش هایتان است.

11- مطمئن شوید که شریک زندگی تان در تربیت به بچه ها نقش دارد

برای اینکه بدانید چگونه زن بابای خوبی باشیم این مورد را به خوبی اجرا کنید. شوهرتان شما ممکن است در مورد طلاق احساس گناه کرده و در نتیجه بچه ها را تنبیه کند. به این ترتیب به عنوان تنها تنبیه کننده ممکن است باعث خشم بچه ها شوید. دقت کنید که به نوبت قوانین را اجرا کنید. به خود نگویید من زن بابا هستم و همه کارها گردن من است! شوهرتان باید در تربیت و ارتباط داشتن با بچه ها نقش مهمی ایفا کند.

حتی اگر شما از خودتان بچه دارید، او هم باید در ارتباط با بچه های شما به عنوان ناپدری نقش ایفا کند. به شوهرتان بگویید به بچه هایش راه های درست زندگی با نامادری را آموزش دهد تا کار برای همه آسان تر شود.

نکات دیگر در پاسخ به سوال چگونه نامادری خوبی باشیم:

  1. دوست و محرم اسرار باشید، در واقع داشتن کسی در خانواده که بتواند به عنوان دوست با او صحبت کند، برای کودک بسیار عالی است.
  2. مطمئن شوید که شریک زندگی تان در مورد قوانین و مرزها از شما حمایت می کند. اگر در مقابل کودک در مورد اینکه آیا تلویزیون باید حین صرف شام روشن باشد بحث کنید، هرگز مفید نیست.
  3. هنگامی که فرزندخوانده تان خوب کار می کند، به او افتخار کنید. به خصوص اگر به او در رسیدن به یک هدف کمک کرده اید.
  4. در واقع مرزها پیدا کردن تعادل بین منضبط و دوستانه بودن بچه ها کمک کننده هستند و باعث می شود بچه ها احساس امنیت کنند.
  5. بدیهی است که مرزهایی که شما تعیین می کنید ممکن است با نظام های خانواده متفاوت باشد، اما هر دو به یک اندازه مهم هستند و باید به آن ها احترام گذاشت.
  6. ارائه مشوق ها. برای مثال گاهی اوقات ناپدری من با انجام کارهایی مانند چمن زنی یا رفتن به مغازه به من پول توجیبی می دهد.
  7. هر روز به بچه های شوهرتان یادآوری کنید که دوستشان دارید و بخش ارزشمندی از خانواده را تشکیل می دهند. همچنین آن ها باید مراقب رفتارشان باشند زیرا که تحت نظرشان دارید.
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان

راهکار ویکی روان برای تبدیل شدن به نامادری خوب و ایده آل

تغییر کردن و ایجاد تغییرات مثبت همیشه سخت و طاقت فسا نیست. باید بخواهید و برای رسیدن به خواسته خود اقدام کنید.

احتمالا الان می دانید چگونه زن بابای خوبی باشیم و شرایط برقراری ارتباط با بچه های شوهرتان چیست. اگر به هر دلیل در این روند به مشکل برخوردید، بهترین کار مشورت گرفتن از مشاوره روانشناس خانواده به شکل تلفنی، آنلاین تا نوشتاری است.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در سایت ویکی روان جلسات مشاوره با روانشناس خانواده و کودک برگزار کرده و راهنمایی های بیشتری درباره اینکه چگونه با بچه شوهر رفتار کنیم دریافت نمائید:

لیست مشاورین خانواده ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا