دسته بندی موضوعات جنسی

معنی رابطه جنسی چیست؟ (انواع و معنی سکس)

معنی کلمه سکس چیست؟

شاید دقیق ندانیم رابطه جنسی چیست (what is sex) اما یک دید کلی به آن داریم. افراد زیادی در بخش مشاوره جنسی آنلاین ویکی روان درباره اینکه معنی سکس چیست یا سکس یعنی چه سوال می کنند و درخواست اطلاعات بیشتر در مورد اینکه معنی سکس چیست دارند. پس نیاز است در این مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان به تعریف مقاربت جنسی و انواع آن از دید علمی بپردازیم.

بهترین تعریف رابطه جنسی چیست؟

این مطالب از دید علم روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته اند. در صورتی که نگاه بیشتر افراد به سکس و رابطه جنسی جنسیت زده است. از شما تقاضا داریم با دقت به تعریف رابطه جنسی دقت کنید تا از دید علمی متوجه ماهیت آن شوید.

تعریف رابطه جنسی به مسائل متعددی بستگی دارد. اغلب اوقات منظور ما از انواع رابطه جنسی اعمالی است که صرفه نظر از دختر یا پسر بودن مان انجام می دهیم.

معنی رابطه جنسی می تواند شامل هر عمل جنسی که انجام می دهید باشد، چه خودتان با خود انجام دهید (تعریف خودارضایی) چه با فردی دیگر! همانطور که قبلا در سایت ویکی روان گفتیم احساسات جنسی احساساتی هیجانی هستند و به دلیل وجود آن هاست که می توانیم اعمال جنسی انجام دهید.

هدف از برقراری ارتباط جنسی و سکس، رسیدن به لذت جنسی است تا افراد یکی از قوی ترین امیال خود را رفع کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

تعریف رابطه جنسی چیست ؟ منظور از سکس چیست؟

رابطه جنسی چیست

رابطه جنسی برای افراد مختلف معانی متنوعی دارد، شاید عده ای بپرسند رابطه جنسی برای چیست و چرا باید انجامش دهیم؟ مقاربت جنسی چیست و به چه صورت انجام می شود؟

مهم تر از همه باید یادتان باشد، رابطه جنسی یک فعالیت سالم و طبیعی به منظور ارضای نیاز جنسی و بقای نسل می باشد که به غیر از انسان در اکثر موجودات دیگر هم مشاهده می شود.

این حسی است که برای اکثر مردم لذتبخش و معنا دار است – حتی اگر معنای آن برایشان متفاوت باشد و در اصل ندانند رابطه جنسی برای چیست؟؟؟

در پاسخ به سوال رابطه جنسی یعنی چه باید بگوییم:

رابطه جنسی می تواند از بوسیدن تا رابطه کامل جنسی همراه با دخول آلت را شامل شود، یا از گرفتن دست گرفته تا در آغوش گرفتن و لمس کردن شخص دیگر.

فعالیت های جنسی می توانند شامل کاری که شما با خودتان می کنید نیز باشند – مانند خودارضایی و لذت بردن از بدن خود. تمام این موارد در دسته ارتباط جنسی قرار می گیرند پس با دسته بسیار وسیعی از فعالیت ها و تعاریف روبرو هستیم.

پس همانطور که مشاهده کردید، اینکه تعریف ارتباط جنسی چیست به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و حتی سلیقه افراد هم در این میان دخیل است.

رابطه جنسی یعنی چی؟

در ضمن یادتان باشد رابطه جنسی با خطرات و لذت های زیادی همراه است.

پس بهتر است در مورد خطرات آن فکر کنید و ببینید که چه کاری را دوست دارید و یا ندارید. همچنین در مورد تصمیمات خود در حین رابطه جنسی به خوبی فکر کنید.

اگر احساساتی که در مورد فعالیت جنسی تان دارید باعث ناراحتی تان می شود بهتر است همین الان به احساس تان توجه کنید.

رابطه جنسی برای شما هر مفهومی که داشته باشد، برقرار کردن آن با فرد دیگر، مسئولیت هایی را بر گردن شما می اندازد، پیش از شروع آن، ابتدا فکر کنید که چه کارهای در رابطه جنسی می تواند به شما احساس خوشایندی بدهد.

از شریک جنسی خود سوال کنید که چه کارهایی دوست دارد انجام دهید. مطمئن شوید معنی سکس در ذهن او با شما یکسان است و از درخواست های او مطلع شوید.

یک رابطه جنسی دو نفره سالم شامل ارتباطات دو نفر است که برای به ارگاسم رسیدن همدیگر تلاش می کنند و تنها خودشان را نمی بینند.

چرا همه باید بدانند سکس یعنی چی؟

برقراری ارتباط جنسی در ذات انسان ها قرار دارد. ما می توانیم همیشه نزدیکی جنسی داشته باشیم و برخلاف دیگر موجودات به فصل یا زمان خاص محدود نیستیم. همچنین ارتباط جنسی منظم و سالم با سلامت روان ما ارتباط مستقیم دارد. اگر این حس زیبا و نیاز واقعی بدن سرکوب شود اتفاقات ناخوشایند زیادی برای ما می افتد که یکی از آنها ابتلا به بیماری افسردگی است.

افراد زیادی در جلسات مشاوره افسردگی ویکی روان دیده می شوند که به دلیل عدم آگاهی از تعریف ارتباط جنسی یا ندانستن نحوه ارتباط با جنس مخالف دچار انواع افسردگی شده اند!

متاسفانه اکثر والدین آشنایی فرزندان با مسائل جنسی را به جامعه واگذار می کنند و هیچ اقدام جدی برای آموزش کودکان و بیان معنی سکس به آنها نمی کنند. این بدترین تصمیم برای آینده فرزند شماست. آموزه هایی که دوستان و جامعه درباره رابطه جنسی به بچه ها می دهد با واقعیت فاصله دارد و باعث ایجاد باورهای اشتباه و آسیب های جنسی در آنها می شود که برای رفع آنها می بایست از مشاور کودک و نوجوان کمک بگیرید.

به همین دلیل معنی سکس از دوران کودکی توسط والدین باید به بچه ها آموزش داده شود تا از اختلال جنسی و ذهنی آنها پیشگیری شود.

میدانستید بیشتر از یک نوع رابطه جنسی وجود دارد؟

رابطه جنسی انواع زیادی دارد که کمتر در مورد آنها صحبت شده است. یکی از دلایل حضور زوجین در جلسات مشاوره پیش از طلاق این است که آنها نمی توانند ارتباط جنسی مناسبی که منجر به رضایت جنسی دو طرف شود برقرار کنند و همین مورد آنها را به سمت جدایی سوق می دهد.

در بیان بهتر اینکه منظور از انواع رابطه جنسی چیست میتوان گفت،

  1. شما ممکن است متوجه شوید که به جنس مخالف تان احساس جنسی دارید، اگر اینگونه است شما heterosexual (دگرجنسگرا) هستید
  2. گاهی ممکن است فرد دریابد که به جنس موافق خود حس جنسی دارد. چنین افرادی یا gay و یا lesbian هستند که به آن همجنس گرا گفته می شود
  3. گاهی نیز ممکن است فردی متوجه شود که به هر دو جنس حس جنسی دارد که در این صورت فرد bisexual (دوجنسگرا) است

گاهی ممکن است فرد احساس کند که در جسم اشتباهی قرار دارد، به همین خاطر برای عده ای دیگر پاسخ اینکه منظور از رابطه جنسی چیست متفاوت است چون آنها دید متفاوتی نسبت به روابط جنسی دارند.

اگر دختر هستید ممکن است فکر کنید که باید با بدن پسرانه متولد می شدید و اگر پسر هستید احساس می کنید که باید بدن دخترانه داشته باشید، اگر چنین احساسی دارید transgender هستید.

داشتن چنین احساسی ممکن است ترسناک و گیج کننده باشد، که البته هم هست.

زیرا هنوز هم مردم نسبت به افراد همجنسگرا (gay و lesbian)، دوجنس گرا یا bisexual و ترنس یا transgender احساس ترس و تعصب دارند. این مسائل باعث می شوند که فرد نتواند با احساسی که دارد راحت باشد و آن را بپذیرد و یا آن را با دیگران در میان بگذارد.

منابع زیادی مانند سایت روانشناسی ویکی روان هستند که می توانند در مورد این گرایشات جنسی مختلف اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهند یا با مشاور سکسولوژیست آنلاین در مورد این موضوعات صحبت نمائید.

انواع رابطه جنسی چیست؟ (چند نوع سکس داریم؟)

سکسی یعنی چی
سکسی یعنی چی

همانطور که دیدیم تعریف رابطه جنسی از دید روانشناسی بسیار متنوع است و معنی سکس به مسائل زیادی وابستگی دارد.

برخی اعتقاد دارند که فقط زمانی که آلت مرد وارد واژن زن شود (دخول انجام شود) رابطه جنسی رخ داده است در صورتی که علم روانشناسی اینگونه فکر نمی کند.

فعالیت جنسی هر نوع فعالیتی است که از نظر افرادی که در آن حضور دارند، اعمل جنسی محسوب شود.

به همین خاطر انواع رابطه جنسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رابطه جنسی واژنی (آلت وارد واژن زن شود)
  • رابطه جنسی مقعدی (آلت وارد مقعد شود)
  • بغل کردن
  • بوسیدن (انواع بوسیدن را شامل می شود)
  • هر گونه لمس جنسی
  • رابطه جنسی دهانی (دهان با اندام های جنسی در تعامل است)
  • قرار دادن بدن خود در اختیار فردی دیگر
  • گرفتن عکس سکسی از فرد دیگر
  • انگشت کردن (دست و انگشتان با اندام های جنسی در تعامل هستند)
  • مشاهده نمایش تصاویر پورنوگرافی
  • خودارضایی (استمنا) کردن
  • و غیره

شاید عجیب باشد اما انواع رابطه جنسی می تواند حتی گسترده تر از لیست بالا باشد! در ادامه به توضیح مرسوم ترین انواع رابطه جنسی می پردازیم.

رایج ترین انواع مقاربت جنسی چیست؟

برای شفاف شدن معنی سکس به موارد زیر دقت کنید:

۱- بوسیدن یکی از انواع رابطه جنسی است

شاید عجیب باشد اما بوسیدن هم از انواع رابطه جنسی است.

فرقی نمی کند لب شخص دیگری را می بوسید یا بخش هایی از بدن او را، در هر صورت بوسیدن از رایج ترین انواع رابطه جنسی است که بین افراد رخ می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب انواع بوسیدن را در ویکی روان مطالعه کنید.

۲- خودارضایی هم از انواع سکس است

قبلا در ویکی روان درباره تعریف خود ارضایی مفصل صحبت کردیم.

اگر به هر شکلی و تنهایی باعث ارضایی میل جنسی خود شوید خودارضایی کرده اید. خودارضایی از انواع رابطه جنسی به حساب می آید و بسیار رایج است.

اگر می خواهید استنما را کنار بزارید حتما مقاله راه های ترک کردن خودارضایی را در ویکی روان مطالعه کنید.

۳- رابطه جنسی از پشت

همانقدر که عده ای از این نوع رابطه جنسی بیزار هستند، عده ای هم آن را دوست دارند.

قبلا در ویکی روان درباره مضرات رابطه جنسی از پشت مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

سکس مقعدی می تواند توسط آلت مردانه یا مسایل مخصوص این کار انجام شود. حتی عده ای از آقایان هم به این کار علاقه دارند پس از رایج ترین انواع سکس می باشد.

بد نیست نگاهی به مطلب تشخیص رابطه از پشت توسط پزشک در سایت ویکی روان بیندازید، چون سوال بسیاری از بازدیدکنندگاه سایت در بخش مشاوره جنسی است.

۴- رابطه جنسی واژینال از دیگر انواع ارتباط جنسی است

رابطه جنسی یعنی چه

این رایج ترین نوع مقاربت جنسی در پاسخ به سوال مقاربت یعنی چه است.

در این حالت که زاد و ولد هم از طریق آن انجام می شود آلت مردانه وارد واژن زن می شود و رابطه جنسی کامل همراه با دخول انجام می گیرد.

وقتی از عموم مردم می پرسید “مقاربت جنسی چیست” رابطه واژینال در ذهن آنها تداعی می شود اما همانطور که مشاهده کردید این تنها نوع مقاربت جنسی نمی باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب مردان از چه زنانی و با چه ویژگی لذت می برند را حتما در سایت ویکی روان مطالعه نمائید و با خانم های دیگر به اشتراک بزارید.

۵- رابطه جنسی بدون دخول

همانطور که در توضیح انواع رابطه جنسی گفتیم این نوع مقاربت جنسی بدون استفاده از دخول در دهان، واژن و مقعد صورت می گیرد یا فرد می تواند با خودارضایی به اوج لذت برسد.

۶- رابطه جنسی با دخول (sexual intercourse) رایج ترین انواع سکس است

وقتی آلت یک فرد وارد دهان، واژن یا مقعد فرد دیگری شود می گوییم رابطه جنسی با دخول اتفاق افتاده است.

رابطه جنسی دهانی، واژنی و مقعدی انواع رابطه جنسی با دخول هستند.

۷- رابطه جنسی گسسته

تصور کنید که با همسرتان مشاجره و بحث مفصلی داشته است؛ اما هر دو نیاز جنسی دارید. حالا به نظرتان رابطه جنسی چیست و چطور باید رفتار کنید؟ باید دوری کنید و منتظر بمانید؟

در این زمان با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار می کنید. اما این رابطه کاملا رباتیک است و توجهی به یکدیگر ندارید، اما هر دو می خواهید که لذت جنسی را تجربه کنید و به ارگاسم برسید در نهایت باید ارگاسم هم برای هر دو طرف اتفاق می افتد.

۸- رابطه جنسی خشن

ارتباط جنسی خشن نیز مورد تایید برخی افراد می باشد و هدف از آن لذت جنسی با استفاده از زور و قدرت است.

اگر شما این نوع رابطه جنسی را دوست دارید، تصمیم با شماست و می توانید با همسرتان رابطه خشن و متفاوتی را تجربه کنید، اما یادتان باشد منظور از ارتباط جنسی خشن، آسیب زدن به فرد مقابل نیست.

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله پوزیشن های جنسی متفاوت را در ویکی روان مطالعه کنید تا کیفیت رابطه خود را بالا ببرید.

منظور از رضایت در رابطه جنسی چیست

حتما بخوانید

رضایت جنسی که قبلا در ویکی روان مفصل درباره آن صحبت کردیم به معنی این است که:

 شما از فعالیت جنسی تان احساس رضایت دارید و در نهایت به بهترین شکل ارگاسم (ارضای جنسی) را تجربه کرده اید و هیچ گونه تظاهر به ارگاسم دروغین در آن رخ نداده است.

همچنین صرفا بدین دلیل که یک فرد به یک نوع فعالیت جنسی پاسخ مثبت می دهد نباید فکر کنیم که به همه چیز بله گفته است، رضایت جنسی یعنی تمایل دو طرف به برقراری رابطه.

اگر یک فرد به فعالیت جنسی پاسخ مثبت داده بدین معنی نیست که بعدا هم دوست دارد این کار را انجام دهد.

هر نوع فعالیت جنسی بدون خواست و میل فرد، تعرض و تجاوز محسوب می شود و جرم است

برای کسب رضایت جنسی باید به اندازه کافی مراقب باشید

قبل از برقراری رابطه جنسی، به ایمن بودن و تصمیم تان فکر کنید. این تصمیمات شامل:

خطرات روحی روانی رابطه جنسی چیست؟

فعالیت های جنسی همچنین خطرات روحی نیز در پی دارند و ممکن است باعث ناراحتی روان یا شکستن قلب تان شوند و یا از طرفی زندگی عاشقانه خوبی را با مقاربت داشته باشید.

ارتباط جنسی اگر خوب انجام نشود می تواند آسیب های زیادی را به افراد (به خصوص خانم ها) وارد نماید و تجربه ای تلخ برای آنها به جا بماند که برای رفع آن با مشاوره روانشناس خوب نیاز داشته باشند.

چه انتخاب هایی در ارتباط جنسی داریم؟

معنی کلمه سکس چیست
معنی کلمه سکس چیست

به طور معمولا ۳ راه برای انجام سکس وجود دارد که به توضیح آنها می پردازیم.

  1. انتخاب های بدون ریسک
  2. انتخاب های همراه با ریسک
  3. انتخاب های پرخطر

۱- انتخاب های بدون ریسک در رابطه جنسی چیست

بالا بردن کیفیت سکس یک تکنیک است و فقط شامل انجام دخول نمی شود. یادتان باشد قبل از شروع مقاربت جنسی باید با دقت و تکنیک برای آن اقدام کنید.

  • معاشقه باعث بالا رفتن کیفیت سکس می شود
  • گرفتن دست
  • در آغوش گرفتن
  • تماس فیزیکی با لباس در نزدیکی جنسی
  • معاشقه کلامی داشته باشید
  • بوسیدن
  • با زبان لمس کردن قسمت های بدن نوعی رابطه جنسی بی خطر است
  • نوازش کردن، لمس کردن پوست فرد دیگر
  • تماس بدنی با فرد دیگر
  • انجام ماساژ جنسی بی خطر است

انتخاب های کم خطر بالا باعث زیاد شدن میل جنسی خانم ها و آقایان می شود، حتما باید این موارد را انجام دهید تا لذت بیشتری ببرید و طرف مابل را به خوبی تحریک کنید.

این اقدامات همچنین باعث ایجاد تنوع در ارتباط جنسی زن و مرد می شود و توسط درمانگرهای جنسی بسیار توضیه می شود.

۲- انتخابات ریسکی متوسط در ارتباط جنسی چیست

۳- انتخابات پر خطر در سکس چیست

  • رابطه جنسی دهانی بدون کاندوم یا oral dam
  • رابطه جنسی واژنی بدون کاندوم
  • رابطه جنسی مقعدی بدون کاندوم
  • رابطه جنسی خشن که موجب آسیب رساندن می شود
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اینکه بدانیم سکس یعنی چه و چند نوع دارد کمک می کند تا بهتر با خود و دیگران رفتار کنیم. رابطه جنسی تنها انجام دخول نیست بلکه کارهای زیادی قبل و بعد آن باید انجام شود. حالا که می دانید ارتباط جنسی چیست و چند نوع دارد، در بخش نظرات (زیر همین پست) دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بزارید.

در بالا به این سوال پاسخ دادیم که رابطه جنسی چیست و چند نوع دارد؟

حالا اگر شما دوست عزیز برای حل مشکلی یا پیدا کردن پاسخ پرسش خود نیاز به صحبت با فردی متخصص مانند مشاور روانشناس آنلاین دارید می توانید با بهش مشاوره آنلاین روانشناسی در ویکی روان مراجعه و با مشاور مورد نظرتان به صورت صوتی و تصویری از هر جای دنیا صحبت نمائید.

مشاوره جنسی تلفنی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا