مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟ (۲۰ خصوصیت بارز)

مردان نامناسب برای ازدواج زندگی را برای همسرتان تبدیل به جهنم می کنند چون در همه ابعاد برای شروع زندگی مشترک نامناسب هستند. خانم های زیادی در سایت ویکی روان سوال می پرسند که با چه مردانی نباید ازدواج کرد یا چه مردانی قابل اعتماد نیستند؟ این نشان از نگرانی های آنها دارد که معمولا در جلسات مشاوره روانشناسی قبل ازدواج به آنها پرداخته می شود. به هر حال اگر شما هم می خواهید بدانید با چه مردانی نمیشود زندگی کرد، تا انتها همراه این مطلب سایت ویکی روان باشید.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همانطورکه قبلا در مقاله با چه افراد نباید ازدواج کرد گفتیم، فردی مناسب ازدواج و تشکیل خانواده نیست که تعدادی از این ویژگی های را داشته و به هیچ وجه قصد تغییر نداشته باشد. این مورد درباره مردان نامناسب برای ازدواج هم صدق می کند.

۱- با مردی که به دوست یا همسر قبلی خود چسبیده‌ ازدواج نکنید

مردان نامناسب برای ازدواج

این نوع آدم‌ ها بسیار زیادند که همیشه شما را با شخصی دیگر مقایسه می‌ کنند، به این ترتیب او همیشه برتر از شما خواهد بود و چیزی برای کوبیدن در سرتان دارد. با چنین مردانی ازدواج نکنید زیرا رابطه شما همیشه مشکل دارد و شما بیشتر از همه آسیب خواهید دید.

۲- مردهای کمال گرا

شاید شما هم بپرسید ازدواج با چه مردانی خطرناک است، جواب ساده است: مردهای کمال گرا!

چنین مردانی به جزئیات همه چیز از غذا، لباس، باغ، کارهای خانه گرفته تا هزینه ها توجه دارند. بنابراین، فضای بسیار کمی برای شما وجود دارد زیرا او همیشه مطمئن نیست که آیا فرد مناسب او هستید یا خیر

ازدواج با چنین کمال گرایی در اکثر مواقع ناامید کننده خواهد بود.

۳- مرد خشن برای ازدواج مناسب نیست

شما هرگز نمی دانید با یک مرد خشن ازدواج می کنید و ممکن است بعدا متوجه شوید و دیگر دیر خواهد بود.

هنگام قرار ملاقات، اگر نشانه هایی از خشونت مانند:

  • عصبانی شدن
  • داد زدن
  • ضربه زدن
  • استفاده از کلمات زشت با خود یا دیگری

را مشاهده کردید، فکر ازدواج با او را از ذهن خود پاک کنید. این صفات او بعدا بزرگ می شوند و مانند آتشفشان فوران می کنند و شما بیشتر از همه آسیب می بینید و در نهایت احتمال افسرده شدن بعد ازدواج بسیار زیاد است.

۴- مرد یاغی و شورشی

بسیاری از زنان قلب خود را به مردی می‌ دهند که شورش می‌ کند و قانون را زیر پا می‌ گذارد چون فکر می کنند زندگی پر هیجانی خواهند داشت!

به طور کلی بودن با این مردها می تواند جنبه امنیتی داشته باشد، زنان فکر می کند که همیشه در اطراف چنین مردانی ایمن خواهند بود و هیچ آسیبی به آنها نمی رسد

اما بعدا همین مردان در زندگی زناشویی خود نیز قیام خواهند کرد، زیرا این طبیعت داخلی آنهاست که هرگز نخواهد مرد، عشق شما هم ممکن است هدف قرار گیرد. در واقع در هر نوع ازدواجی باید از این مردها دوری کرد.

۵- لاف زدن از خصوصیات مردان نامناسب برای ازدواج است

او همیشه درباره خود و کارهایش لاف می زند و به خود می بالد. او همیشه در حال تحسین شدن است و شما را تحقیر می کند. آنها هرگز از شما قدردانی نخواهند کرد، بنابراین چه فایده ای دارد که با چنین رجز خوانی ازدواج کنید وقتی برای او فقط در سایه باقی خواهید ماند.

یعنی یک مرد نامناسب برای ازدواج فقط خودش را می بیند و شما به عنوان بخشی کوچک از زندگی در کنار او باقی می مانید.

۶- با چه مردانی هرگز نباید ازدواج کرد : پسران لوس و مامانی

دلیل اینکه شما نباید با آنها ازدواج کنید واضح است، آنها به غیر از مادرشان در مورد چیز دیگری صحبت نخواهند کرد. در تصمیم گیری های مهم با مشکل روبرو خواهید شد، باید مامان را صدا بزند و از او در مورد مواردی که به او ربطی ندارد نظرخواهی کند.

البته مامانی بودن یک اصطلاح است، اما چرا در پاسخ به سوال با چه مردانی نباید وارد رابطه شد می گوییم مردهای لوس و مامانی؟ چون آنها آنقدر که هیکلشان نشان می دهد برای زندگی مشترک و قبول مسئولیت آماده نیستند.

۷- مردی که قبلا هم‌ خانه خانم داشته!

این مرد معمولا بیش از سه دوست دارد و با هیچ یک از آن‌ ها ازدواج ‌نکرده است. او خطاهای آنها را به شما می گوید، در این حالت  شما فکر می‌ کنید که بهترین هستید آنها نقاط ضعفی دارند اما شما فرق دارید!

مسلما شما هم برایش فرقی ندارید و به دام افتید.

این مردها برای زندگی زناشویی و داشتن یک ازدواج موفق و پیروز مناسب نیستند.

۸- مرد زن‌ باز

با مردی که عشق او به زنان دیگر از عشقش نسبت به شما بیشتر است، نباید ازدواج کند، او نمی تواند وفادار باشد یا حتی سعی هم نمی کند.

اگر شما بودید که می پرسیدین ازدواج با چه مردانی خطرناک است، این مورد برای شماست. از مرد زن باز دوری کنید، تحت هر شرایطی.

او به روشهای مختلف شما را کوچک می کند، شما همیشه تصور خواهید کرد که به اندازه کافی خوب نیستید. حتی گاهی اوقات، به نام جنگیدن برای ادامه ارتباطتتان، با زنان دیگر می جنگید و این یک تصویر غم انگیز است. هرگز به چنین بازنده ای بله نگویید.

۹- مردی فقیر و تنبل

با چه مردانی نباید وارد رابطه شد

برخی از مردان بیکار هستند و منبع درآمد ثابت ندارند. برخی از آنها تحصیل کرده اند اما دولت را مسئول بیکاری خود می دانند، همه اینها را می دانیم.

یک مرد برای بدست آوردن شغل باید هر کاری انجام دهد. مرد بیکاری که تمام روز روی کاناپه می خوابد یا کاری انجام نمی دهد و از خود می پرسد که چگونه می تواند شغلی پیدا کند نباید ازدواج کند. او فقط یک فقیر و تنبل است.

این مردها برای ازدواج مناسب نیستند چون بار زندگی همیشه به دوش شما خواهد افتاد.

۱۰- در آقایان خودشیفته دوری کنید که مرد خوبی برای ازدواج نیستند

این مورد را حتی در مطلب با چه زنانی نباید ازدواج کرد هم گفتیم، از افراد خودشیفته دوری کنید.

شخصی که بیش از حد خودش را تحسین می کند و فکر می کند جهان به دور او می چرخد و او می تواند هر کاری که می خواهد را انجام دهد و زندگی کند را کنار بزارید

او برداشت غلطی از خود دارد که دوست دارد به دیگران تحمیل کند. او بسیار جذاب عمل می کند اما احساسات ناپایداری دارد. یک خودشیفته مکالمات را قطع می کند و می خواهد همیشه در مرکز توجه باشد.

۱۱- بیمار روانی

مردی که از اختلال روانی مزمن با رفتارهای اجتماعی غیر عادی یا خشن رنج می برد برای ازدواج مناسب نیست.

این موضوعی واضح است که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج هم توسط متخصص روانشناس توضیح داده می شود! این افراد هرگز از اشتباهات خود عبرت نخواهند گرفت.

  • آنها قادر به کنترل خشم و عواطف خود نخواهند بود و دچار خشونت و توهین می شوند
  • آنها خونسرد و بی عاطفه و احساساتی کم عمق هستند که حاضر به قبول مسئولیت نیستند
  • آنها خودخواه، خشن و قادر به برنامه ریزی برای آینده نیستند

به طور خلاصه، یک تعریف کامل از پسری که هرگز نباید ازدواج کند.

۱۲- آقایان بد دهن

انواع مختلف سو استفاده وجود دارد و در این حالت اساسا کسی را مجبور می کند کاری که نمی خواهد را انجام دهد. بددهنی یک مرد می تواند اقتصادی، جنسی، جسمی، کلامی، عاطفی یا روانی باشد، اما هر چیزی که باشد آسیب زننده است.

۱۳- مردهای کنترل‌ کننده

بعضی از افراد دوست دارند هرچه می‌ گویند همسر / نامزدشان به آن عمل کنند.

  • آنها انتظار دارند همسرشان در مورد زندگی هیچ نظری نداشته باشد.
  • آنها می خواهند طرف مقابل با هر حرفی که می زنند موافقت کنند و باعث می شوند همسرشان طبق سلیقه آنها بپوشد، بپزد و کارها را انجام دهد
  • آنها با همسر خود به عنوان عروسک رفتار کرده و تمام اقدامات آنها را کنترل می کنند. حتی تلفن‌ های همراه را بررسی می‌ کنند تا ببینند آنها در چه وضعیتی هستند

در واقع مرد نامناسب برای ازدواج مردی است که همه جنبه های زندگی همسرش را تحت نظارت شدید می گیرد و جای پیشرفت و ترقی انفرادی را از او می گیرد.

۱۴- آقایان مادی گرا

مسئولیت مرد این است که نان آور خانه باشد (البته خیلی ها اینطور فکر نمی کنند).

در دنیای امروز، تعداد زیادی از مردان فقط برای پول با همسرشان مشکل دارند، اگر متوجه شدید که او به میزان درآمد شما و پس انداز یا سرمایه گذاری شما علاقمند است، نشانه خوبی نیست

حتی ممکن است از والدین شما هم پول درخواست کند که خیلی بدتر هست، این علائم را باید جدی گرفت. با مردی که چشمش به پول شما نیست ازدواج کنید.

۱۵- منافع شما را در نظر نمی گیرد

به جای احترام به سرگرمی ها و علایق شریک زندگی، او نمی خواهد شما مشغول سرگرمی های خود باشید. به شما اجازه نمی دهد با چیزهایی که دوست دارید مشغول شوید.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟ با مردانی ازدواج نکنید که شما و علایقتان را نادیده می گیرند.

۱۶- شما را از معاشرت با اطرافیانتان منع یا محدود می کند

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

نمی خواهد شما با دوستان / اقوام خود ملاقات کنید. با این وجود محافل اجتماعی آنها از این قاعده مستثنی هستند، شما همچنان باید برای ملاقات با دوستان و اقوام آنها آماده باشید.

۱۷- آقایان خود خواه مناسب ازدواج نیستند

برخی افراد خودخواه به دنیا می آیند. آنها بهترین ها را برای خود انتخاب می کنند و حاضر نیستند چیزهای خوب زندگی را به اشتراک بگذارند. چنین افرادی فکر می کنند دنیا فقط به دور آنها می چرخد. زندگی با چنین مردی دشوار است زیرا ازدواج بر اساس اشتراک است.

۱۸- افراد بدبین

با چه مردانی نمیشود زندگی کرد : با افراد بدبین حتی معاشرت هم نمی توان کرد چه برسد به زندگی مشترک!

بعضی افراد عادت دارند فقط نیمه خالی لیوان را نگاه کنند، آنها بزرگ نشده اند تا خوبی های زندگی را ببینند. آنها هاله‌ ای منفی در اطراف خود دارند و مکانهایی که در آن زندگی می کنند بسیار تاریک و مبهم است.

۱۹- مرد بزدل

یک زن به مردی احتیاج دارد که بتواند از او محافظت کند و در مقابل او ایستادگی کند حتی وقتی همه دنیا علیه او هستند.

یک مرد بزدل حتی اگر حق با همسرش باشد به پای او نمی ایستد. او می خواهد در مقابل همه دنیا خصوصا خانواده اش آقای خوبی باشد و حتی در سخت ترین زمان ها جرات حرف زدن علیه همسرش را ندارد.

۲۰- مرد قانع و بدون جسارت

قانع بودن برای عده ای یک ویژگی مثبت و دلخواه است اما در آقایان اصلا خصوصیت خوبی نیست.

مرد قانع مردی است که زیاد دنبال پیشرفت و ترقی نیست و یا نیاز به فشار روانی زیادی برای حرکت دارد، همیشه باشد او را تحت فشار قرار دهید تا حرکت مثبتی برای زندگی مشترک انجام دهد!

این آقایان زندگی ده سال قبل شان با الان تفاوت چندانی نکرده است به همین خاطر یکی از خصوصیات مرد نامناسب برای ازدواج همین قانع بودن زیادی است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد خصوصیات مردان نامناسب برای ازدواج

در این مطلب به ۲۰ پاسخ برای سوال، با چه مردانی نباید ازدواج کرد پرداختیم.

همانطور که باید خصوصیات مرد مناسب ازدواج را بدانید، باید بارها این مقاله را بخوانید تا با ویژگی های مردان نامناسب برای ازدواج آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درست بگیرید.

ما در تیم ویکی روان، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم حتما قبل از اخذ تصمیم نهایی برای ازدواج با یک مشاور روانشناس خوب و با تجربه در مورد فرد مورد نظرتا صحبت کرده و در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید:

لیست روانشناس ها را ببینم 🙂

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫8 دیدگاه ها

  1. خب من هم یه چند تا ویژگی رو ذکر کنم که به نظرم ازدواج با این افراد اصلا به صلاح نیست ، مگر اینکه با وجود این ضعف ها طرف مقابل بخواد باهاش ازدواج کنه…
    ۱) مرد هایی که زیادی کنجکاو هستند و میخواهند دم به دقیقه همه کار های همسر شون رو تحت نظر بگیرن تا بتونن دائما تحت تسلط خودشون فرد رو قرار داده و اعتماد به نفس اون فرد رو به شکل کامل ازش بگیرن تا هیچ چیز جز وابستگی به اون مرد توی زندگی شون باقی نمونه…

    ۲) مرد هایی که به تقصد تغییر وجود و هویت شما میخواند که با شما ازدواج کرده و برای تغییر دادن شما دست به هر کاری میزنن ، حتی اگر شما موافق این عمل اونها نباشید … اونها مجبورتون میکنن که به کار ها و رفتار هایی که از شما انتظار دارن تن دهید… جهنم بهتر از زندگی کنار این افراد هستش…. بهتون قول میدم…

    ۳) مردهایی که هیچ حریم و حرمتی برای همسر شون قائل نیستن … به طور مثال : افکار و منطق شما رو به مسخره گرفته به شما در بسیاری از مواقع تصمیم گیری یا انتخاب توهین میکنن ، مردهایی که نمیفهمند احساسات لطیف یک خانم میتواند با رفتارات شنیع آنها به طرز دردناکی از هم بپاشد و از بین رود و هرگز هم قصد ندارند از این کار دست بکشند …
    ۴) مردهایی که یاد گرفتند که همیشه به زن یا همسر خود به شکل یک وسیله جنسی نگاه کرده و تنها رابطه جنسی برای آنها مهم است و اصلا روحیات ،فکر ، نظر ، تصمیمات شما در زندگی برایشان مهم نبوده و نخواهد بود…. با این افراد زندگی کردن یعنی پذیرفتن خیانت های مدام از سمت آنها … چراکه آنها دنبال زن زندگی نیستند و نخواند بود… فقط دنبال میل جنسی شان در خانم ها هستند و قطعا همسرشان برای آنها هیچ وقت کافی نیست….برای این مردها بچه و خانواده بی ارزش است و تنها پول و درآمد شان برایشان مهم است چراکه با پول میتوانند زن های زیادی رو به خود جذب کرده و ازشون بهره ببرند…. پس فریب ظاهرشان رو نخورید…

    ۵) مرد هایی که دائما کار ، پول ، خانواده، سطح سواد و تحصیلات و کلا هر چه دارند و ندارند رو ۲۴ به رخ شما میکشند؛ این مرد ها و پسر ها مطمئنا دنبال راهی میگردند که شما رو بی اعتبار و بی ارزش جلوه داده و خودشان را صاحب کمالات و بهترین و برترین چیز ها نشان دهند….
    برای این افراد قوی بودن یا ازرشمند بودن شما یا مهم نیست و یا اگر هم مهم باشد اول با تحقیر و توهین سعی میکنن شما رو کوبیده و موفقیت هایتان رو بی ارزش و به دردنخور جلوه بدهند …. و سپس ضربه ایی کاری به شما میزنند تا مطمئن شوند هرگز توانایی برخواستن نداشته باشید… تا جایی که وامدار و وابسته مطلق آنها شوید ….
    بودن یا حتی توجه کردن به این افراد؛‌ یه قمار بزرگ بوده و شما همیشه بازنده آن خواهید بود و رفته رفته همه چیزتان را از دست میدهید….

    12
    1. سلام همه مواردی که گفته شده درباره پسرانی که مناسب ازدواج نیستند ودر مقاله اشاره شده صحیح است ولی بسیار وجود دارند مردانی که زندگی را برایتان جهنم می‌کنند واین همه که گفته شده کافی نیست مثل مهمترین آنها مردانی که سابقه دوستی با جنس مخالف داشته اند ورابطه داشته اند مردانی که به سربازی اجباری نمیروند مردانی که اعتقادات ضعیفی دارند مردانی که سواد مناسب ویا درک مناسب رادارند مردانی که در خانواده بیکار یافقیر بزرگ شده اند مردانی که در یک خانواده بی فرهنگ بوده آندو…البته این ها شامل دختران هم هست امیدوارم مسئول سایت در جش کنه

      1
      1
  2. بنده 45 ساله هستم و یک بیمار روانی میباشم که 30 سال است روزی 9 عدد قرص اعصاب و روان مصرف مینمایم به نظر شما چنین شخصی باید چگونه عمرش را بگذراند

  3. ویکی روان عزیز . این هایی که نوشتید مطلقا درست نیستند
    خود ازدواج دلیلی برای سازش و پیشرفت و ترقی زوجین از جمله مالی ، عاطفی ، جنسی و بقیه موارد که شما خودتون بهتر واقفید .
    به نظر بنده این موارد شما اگر با ارائه توضیحات بیشتر و روشنگری و راهکار بهتر داده نشه و فقط در حد چند مورد صرفا برای ازدواج نکردن با آقایان باشه ( خانم هستم ) . باعث میشه غربالگری شدیدی در انتخاب ها پیش بیاد و ازدواج ها ابتدا بر پایه شرطی شدن پیش بره

    1. سلام،
      ببینیدکلا این مواردی هم که ذکر شده در این مطلب تمام و کمال نیستند، مطالب ویکی روان به مرور به روز میشوند، به همین خاطر باید با دقت بیشتری به آنها رجوع کرد.
      این 20 ویژگی مردان نامناسب برای ازدواج هم آیتم هایی است که بر اساس تجربه مشاورین از جلسات مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج یا مشاوره زوج درمانی به دست آمده است و اگر خانمی می خواهید به قطعیت در مورد انتخاب خود تصمیم بگیرد باید به مشاور روانشناس خبره مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا