روابط

تله زندگی وابستگی و روابط عاطفی

طرح واره وابستگی باعث می‌شود که دست و پای شما برای شروع روابط عاطفی بسته شود. شما به شدت جذب کسی می‌شوید که تله زندگی وابستگی را در شما تشدید و تشویق کند. همین مساله باعث می‌شود که نتوانید از شرایط دوران کودکی فاصله بگیرید و عملا با انتخاب افراد خاصی به عنوان شریک زندگی، شرایط دوران کودکی‌تان را بازآفرینی می‌کنید. در این مطلب به برخی از علائم خطر در همسر یا نامزد اشاره می‌کنیم. این افراد، تله زندگی شما را به کار می‌اندازند و شما تحت تاثیر وابستگی خود، دست به انتخابی نافرجام و دردسرآفرین می‌زنید.

با ویکی روان همراه باشید.

اگر همسر شما چندتا از این ویژگی‌ها را داشته باشد پس شما کماکان در همان وضعیت وابستگی دوران کودکی به سر می‌برید.

ممکن است بگویید که همسرتان همه این ویژگی‌ها را دارد. اگر این گونه باشد پس سن شما افزایش یافته، اما شرایط روان‌شناختی حاکم بر روابط شما همان شرایط دوران کودکی است. وابستگی را تا دوران بزرگسالی ادامه داده‌اید. شما مسئولیت‌ها، نگرانی‌ها و چالش‌های کمتری دارید و به نظر می‌رسد که از این وضعیت چندان هم بدتان نمی‌آید.

باید به بررسی این مساله بپردازید که حضور و تداوم وابستگی چه هزینه‌های گزافی بر شما تحمیل کرده است. باید در قبال حفظ این وابستگی، علایق، آزادی، عزت نفس و هویت خود را فدا کنید.

نیایش مسلمیان

نیایش مسلمیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی،مشاوره خانواده ، ارتباط موثر ، روابط عاطفی عضو تیم تحریره روانشناسان ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا