روابط

آشنایی با مهارت های شروع رابطه

ما برای انجام هرکار مهم باید مهارت های آن را کسب کنیم. فرق نمیکنه کارمون چیه و در چه زمینه ای هست حال میتونه شروع کسب و کار جدید باشه یا حتی شروع یک رابطه جدید. به هر حال کسب مهارت های شروع رابطه عاطفی بدون شک کمک شایانی بهمون میکنه.

آشنایی با مهارت های شروع رابطه

یا ویکی روان همراه باشید.

کسی که میخواهد رابطه ای را شروع کند علاوه بر اینکه آگاهانه جلو میرود، باید یک سری مهارت ها رو هم داشته باشد یعنی بتواند به موقع صحبت کند و احساسات را به گونه ای ابراز کند که احتمال پذیرش آن از طرف مقابلش بیشتر باشد.

بعلاوه توانایی و قدرت «نه شنیدن» را هم داشته باشد. که این موضوعات از مهارت های شروع رابطه به حساب میان.

مهارت نه شنیدن چیزی است که از دوران کودکی به تدریج به ما آموزش داده شده

مثلاً وقتی پدر و مادر چیزی را که کودک می خواهد بلافاصله به او نمی دهند، تا او به تدریج صبر کردن را یاد بگیرد.

در واقع به نوعی توانایی «نه شنیدن» را به او یاد می دهند که این مهارت به تدریج در محیط های آموزشی و کل اجتماع تقویت می شود.

در واقع در راه کسب مهارت های شروع رابطه ما باید یاد بگیریم گاهی از خواسته های خود دفاع کنیم ولی گاهی هم به نفع بقیه از آنها بگذریم.

وقتی احساس خاصی به کسی پیدا کردیم باید اول احساستمان را خوب شناسایی کنیم و ببینیم آیا احساسمان واقعی، با ارزش و عمیق است یا نه؟

اما فراموش نکنیم احساس عمیق فقط بعد از شناخت طرف مقابل حاصل می شود زیرا احساسات اولیه بسیار سطحی هستند که به همان سرعت که ایجاد می شوند ممکن است از بین بروند.

قبل از شروع رابطه نیز باید بتوانیم به نوعی با عقاید طرف مقابل و خانواده و نوع فرهنگ حاکم بر آن آشنایی داشته باشیم.

فراموش نکنیم که در ایران نقش خانواده ها در هر مرحله ای از آشنایی بسیار مهم است . لازم به ذکر است که صداقت داشتن هم در مسیر شروع یک رابطه بسیار تعیین کننده است.

پس دوستان عزیزم به یاد داشته باشید نمیشه تنها به احساسات اولیه خودتون و معیارهای احساسی مون برای شروع و حفظ یک رابطه اکتفا کنیم، مهارت های شروع رابطه بدون شک باید توسط همه ما در هر مرحله از برقراری رابطه هستیم یاد گرفته بشه.

نیایش مسلمیان

نیایش مسلمیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی،مشاوره خانواده ، ارتباط موثر ، روابط عاطفی عضو تیم تحریره روانشناسان ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا