دسته بندی موضوعات جنسی

نارضایتی از اندام همسر

رابطه جنسی یکی از ارکان اصلی در زندگی مشترک میباشد که اتفاقا باید به آن توجه ویژه شود تا زندگی زناشویی زوجین دچار مشکل نشود چرا که هر گونه عدم رضایت از رابطه جنسی میتواند بر روی کیفیت زندگی مشترک تاثیر گذار باشد. در این مقاله به بررسی موضوع اهمیت نارضایتی از اندام همسر میپردازیم و آن را مورد بررسی از دید روانشناسی قرار میدهیم.

نارضایتی از اندام همسر

با مطالب روانشناسی سایت ویکی روان همراه باشید.

عوامل زیادی بر رضایت جنسی افراد تاثیر میگذارد و آن را به نارضایتی جنسی تبدیل میکند. برای جلوگیری از هر گونه نارضایتی جنسی میبایست ابتدا با این موضوع به طور کامل آشنا شویم و آن را بررسی کنیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

تعریف نارضایتی از اندام همسر

به طور کلی نارضایتی از اندام همسر به شرایطی گفته میشود که همسرتان از نظر بدنی تغییرات زیادی کرده است یعنی بسیار لاغر و یا بسیار چاق شده است و این با شرایطی که شما از او به عنوان شریک جنسی توقع دارید فاصله بسیار زیاد دارد

نارضایتی از اندام همسر به مرور زمان پیش میاید و میتواند بر تمام جنبه های زندگی مشترک تاثیر بگذارد و حتی منجر به طلاق شود پس آن را جدی بگیرید.

چه عواملی موجب ایجاد نارضایتی جنسی میشوند؟

خوب به این نکته توجه کنید که چه عواملی میتوانند به نارضایتی جنسی منجر شوند؟

  • موضوعات روحی روانی
  • موضوعات جسمی جنسی

موضوعات روحی روانی در نارضایتی از اندام همسر

این بخش به عواملی همچون مشکلات در رابطه، عدم توافق در بیشتر موضوعات زندگی و اختلافات سلیقه ای شدید بر میگردد. بعضا این موضوعات آنقدر بزرگ میشوند که بر جنبه جنسی زندگی مشترک زوجین تاثیر میگذارند و نتیجه آن نارضایتی جنسی میباشد.

حتما بخوانید

موضوعات جسمی جنسی

نارضایتی از اندام همسر در دسته نارضایتی جسمی جنسی میباشد چرا که منبع اصلی عدم رضایت همسرتان به موضوعات جسمانی بر میگردد.

نارضایتی از اندام همسر مخصوص به آقایان نمیباشد و خانم ها هم میتوانند از اندام همسر خود ناراضی باشند. اما قبل از هر چیزی باید به چند نکته در این باره اشاره کنیم.

جلوگیری از نارضایتی از اندام همسر

شرایط ایده آل جسمانی میتواند از دید افراد مختلف متفاوت باشد، هر کس میتواند شرایط ایده آلی از اندام همسر خود در سر داشته باشد که برای دیگری قابل قبول نیست. چرا که هر کس استانداردهای خاص خود را دارد.

نکته اصلی این است که پیش از ازدواج باید برای خودتان مشخص کنید چه نوع اندامی از همسر آینده خود میخواهید. برای نمونه برای جلوگیری از نارضایتی از اندام همسر در آینده باید بدانید به عنوان خانم یا آقا،

  1. همسرتان باید چه قدی داشته باشد؟
  2. ویژگی های کلی اندام وی به چه صورت باشد؟
  3. نوع خوراکی و میزان فعالیت او چگونه است؟

به یاد داشته باشید اگر همسری با اندام ورزیده میخواهید قاعدتا همسرتان باید فردی ورزش کار باشد و به طور خودجوش به اندامش اهمیت دهد نه اینکه شما برای جلوگیری از نارضایتی از اندام همسر او را مجبور به ورزش و فعالیت بدنی کنید.

قبل از هر چیز شرایط ایده آل و حتی مناسب اندام همسرتان قبل از ازدواج را مشخص کنید تا بتوانید منطقی تر تصمیم گیری کنید و نارضایتی از اندام همسر را هیچ وقت تجربه نکنید

یک راه جلوگیری از نارضایتی از اندام همسر این است که بدانید اندام انسان به مرور زمان و با افزایش سن دچار تغییرات بنیادی میشود و به مرور زمان زیبایی خود را از دست میدهد مگر اینکه به عنوان فردی حرفه ای و ورزشکار این پروسه را به تعویق بیندازید تا از این لحاظ از عموم جامعه جلوتر باشید.

بهتر است برای مقابله با نارضایتی از اندام همسر برنامه ورزشی و تغذیه مناسبی برای خودتان و همسرتان بریزید تا هر دو به عنوان دو دوست برای داشتن اندامی بهتر به آن عمل کنید، اما نکته اصلی پایبندی به این دستوران در دراز مدت میباشد.

همچنین خانم ها میتوانند با دانستن اندام مورد علاقه مردان قدم بزرگی در حل مشکل نارضایتی همسرشان بردارند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نارضایتی از اندام همسر حسی متقابل است

پیش از آنکه از اندام همسرتان ایراد بگیرید ببینید آیا خود شما در وضعیت ایده آل قرار دارید؟ آیا خودتان به تغذیه و تحرک بدنی اهمیت میدهید تا از این لحاظ همسرتان را راضی نگه دارید؟

پیشنهاد میکنیم برای اینکه همسر دلبندتان را از موضوع و حستان نسبت به نارضایتی از اندام همسر مطلع کنید، موضوع را به طور جدی و با زبان ملایم با او در میان بگذارید تا در جریان قرار بگیرد

به یاد داشته باشید تکرار زیاد در این مورد بیهوده میباشد و باید با دقت بیشتری عمل کنید. میتوانید بیشتر ب روی اندام خودتان کار کنید تا همسرتان به اهمیت موضوع و خواست اصلیتان پی ببرد.

در صورت نیاز میتوانید با مراجعه به بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان از مشاورین و متخصصان سایت مشاوره روانشناسی بگیرید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا