روابطعشق

بررسی تجربه ارتباط با مرد متاهل (15 مشکل)

عواقب دوستی با مرد متاهل برای خانم ها

تجربه ارتباط با مرد متاهل برای بیشتر زنان تجربه ای ناخوشایند است. علاوه بر آسیب های شخصی، آنها یک خانواده و یک ازدواج را مورد تهدید قرار می دهند. روانشناسی مرد متاهل می گوید آنها برای تامین نیازهای زودگذر به زنان دیگر روی می آورند و تصمیم به ارتباط عاطفی با مرد متاهل از پایه اشتباه است. در جلسات مشاوره روابط عاطفی آنلاین و تلفنی ویکی روان خانم های زیادی که درگیر عواقب دوستی با مرد متاهل هستند حضور دارند. به همین دلیل در این مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان قصد بررسی دقیق تجربه ارتباط با مرد متاهل از دید زنان دیگر را داریم که در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی تجربه ارتباط با مرد متاهل

پیش از شروع فرض را بر این می گذاریم که شما می دانید راه تشخیص مرد متاهل از مجرد چیست و ناخواسته با مرد متاهل وارد رابطه نمی شوید!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

عواقب دوستی با مرد متاهل چیست؟

مواردی که در ادامه آورده شده اند تجربیاتی هستند که زوج درمانگر ها از جلسات مشاوره با زنانی که تجربه رابطه با مرد متاهل داشته اند به دست آورده اند.

اگر قصد تجربه ارتباط با مرد متاهل را دارید یا در این رابطه هستید، با دقت موارد زیر را مطالعه کنید.

1- فقط شما در زندگی‌ اش نیستید

عقل سلیم می‌گوید اگر کسی که شما با او قرار می گذارید، متاهل بوده و پیمان ازدواجش را زیر پا گذاشته است، بدون تردید با چند زن دیگر رابطه دارد. اولین اشتباه در دل بستن به مرد متاهل این است که شما به کسی علاقه مند شده اید که زن و زندگی دارد و شما بخشی از تفریح او هستید!

2- شرایط رابطه با مرد متاهل بسیار سخت و پیچیده است

گرایش طبیعی دوران نامزدی پیشرفت است. اگر نه، راکد می شود و از هم می پاشد. در شرایط عادی، ممکن است اهداف خاصی را تعیین کنید، مانند رفتن به خانه یا سفر با هم یا آشنایی با خانواده یکدیگر.

به دلایل واضح، این کار برای مردان متاهل امکان پذیر نیست. او با توجه به فرصت در دسترس بودنش با شما وقت می گذراند و نه زمانی که شما می خواهید. ممکن است مجبور شوید زمان زیادی منتظر بمانید تا او وقتش را به شما اختصاص دهد.

حتی ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا او با شما تماس بگیرد یا به شما پیامک بزند، زیرا همسرش کنارش بوده و شاید متوجه شود که بین شما دو نفر چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر منتظر هستید تا همسرش را ترک کند، بهتر است همین حالا دست از کار بکشید، چون بعید است چنین کاری بکند.

3  همیشه نگران خواهید بود

ارتباط عاطفی با مرد متاهل

درگیر شدن با یک مرد متاهل مانند نشستن روی یک بمب در انتظار انفجار است. اگر آن را خفه کنید، در صورتتان منفجر خواهد شد. حتی آغوش گرفتن یا متون عاشقانه ساده هم عواقب شدیدی دارد. این مهم ترین تجربه ارتباط با مرد متاهل است که باید انتظارش را بکشید.

4- رابطه شما هرگز «درست» نخواهد بود

درگیر شدن با یک مرد متاهل ممکن است لذتی لحظه ای به شما بدهد، اما عواقب بدی خواهد داشت! بعد از گذشت مرحله اولیه، رابطه با مرد متاهل منبع پشیمانی یا نگرانی‌تان خواهد بود. حتی در بهترین لحظات با هم بودن، همیشه به یاد می آورید که او یک مرد متاهل است.

زمانی که او با شما وقت می گذراند، ممکن است تماس ها را نادیده بگیرد یا به همسرش دروغ بگوید که در یک جلسه شرکت می کند یا با دوستانش وقت می گذراند.

در هر صورت، همیشه احساس می کنید که کار اشتباهی انجام می دهید و در واقع، شما کار اشتباهی انجام می دهید.

یکی از خانم ها از ارتباط عاطفی با مرد متاهل می گوید:

او باعث شد احساس کنم یک الهه هستم و داستان عشق ما دقیقا یکی از صفحات تراژدی شکسپیر است. تا اینکه به ساعتش نگاه کرد و فهمید که وقت برگشتن کنار همسرش شده است. خیلی وقت ها از حرف هایی که او (مرد متاهل) می زد و کارهایی که می کرد ناراحت می شدم.»

5- هرگز نمی توانید به او اعتماد کامل داشته باشید

اعتماد سنگ بنای هر رابطه یا ازدواج موفق است. با این حال، اگر با یک مرد متاهل در ارتباط هستید، باید مطمئن باشید که مردی که با او قرار می گذارید دروغگوست. حتی بهترین حالات و رفتارش برایتان خالی از لطف است، زیرا می دانید که او قبلا این را به حداقل یک خانم دیگر گفته است. او به همسرش انواع خیانت کرده بنابراین، می توانید مطمئن باشید که او در نهایت به شما هم خیانت خواهد کرد. احتمالا حالا می دانید چرا مردها بیشتر خیانت می کنند؟

6- شما اولویت او نیستید

بدترین بخش رابطه با مرد متاهل این است که هیچ وقت در اولویت نیستید. به خصوص اگر او بچه داشته باشد!

وقتی او خانواده و همسر قانونی دارد، شما هرگز اولویت اول او نخواهید بود. اگر مجبور باشد بین شما و همسر یا فرزندانش یکی را انتخاب کند، همیشه خانواده اش را انتخاب خواهد کرد.

اگر به کمک نیاز داشته باشید، او از همه چیز برای کمک به شما دست نخواهد کشید زیرا سعی می کند شما را از همسرش مخفی نگه دارد. شما همیشه گزینه دوم او خواهید بود که همین امر به عزت نفس شما آسیب می رساند.

7- خطر آسیب به خانواده و فرزندانش

به یاد داشته باشید زمانی که با یک مرد متاهل در رابطه عاطفی هستید، بیش از یک نفر آسیب می بیند. اگر مرد متاهل پدر باشد، در نهایت باعث رنجش همسر و فرزندانش خواهید شد. ادامه رابطه یا ادامه صحبت با او، برقراری رابطه مناسب با فرزندانش را برایش دشوار خواهد کرد.

8- شاید شما این کار را برای هیجانش انجام می دهید، اما …

مهم نیست چقدر به این مرد متاهل اهمیت می دهید، نمی توانید انکار کنید که رابطه شما یک «عشق ممنوع» است و حتما درد عشق را تجربه خواهید کرد.

جالب اینجاست که دلیل علاقه شما به او این است که ازدواج کرده است. لذتی که از هر قرار ملاقات، هر نجوا یا لحظات دزدکی می برید، بخشی از بازی است که باعث می شود تمایل داشته باشید که رابطه تان را با او ادامه دهید.

وقتی همسرش متوجه می شود چه اتفاقی در حال رخ دادن است، حتی ممکن است هیجان زده شوید. در حالی که ممکن است به شما احساس لذت بدهد، به یاد داشته باشید که شما باعث رنجش دیگری می شوید. و به خاطر داشته باشید که وقتی ورق برگردد و همسرتان هم همین کار را با شما انجام دهد، این درد را به طور مستقیم احساس خواهید کرد.

عواقب دوستی با مرد متاهل

9- شما قابل تعویض هستید و رابطه شما موقتی است

مهم نیست که او چه وعده هایی می دهد یا چه رویاهایی در مورد رابطه خود دارید، همه اینها موقتی هستند و این از بدترین عواقب دوستی با مرد متاهل است!

شما قابل تعویض هستید. اگر با خطر افشا شدن مواجه شود، او به سرعت به رابطه پایان خواهد داد. اگر فرد جالب تری پیدا کند، مطمئنا جایگزین شما خواهد شد. اگر او چند هفته با همسرش اوقات خوبی را سپری کند، شما را نادیده می گیرد و دیگر با شما صحبت نمی کند.

فرقی ندارد نوع عشق شما چیست و چرا عاشق او شده اید، احتمال اینکه او خانواده و ازدواج خود را رها کرده و با شما بماند بسیار کم است. در جلسات مشاوره شکست عاطفی، زنان زیادی دیده می شوند که تجربه ارتباط با مرد متاهل بدترین بخش زندگی آنها بوده است.

10- ازدواج او آن چیزی نیست که تعریف می کند

او ممکن است از شما برای حل برخی از مشکلات ازدواجش استفاده کند. شاید به شما بگوید که همسرش دوستش ندارد، یا فرد سمی است، یا مشکلات شخصیتی دارد. به یاد داشته باشید که شما تنها یک طرف ماجرا را می دانید. ممکن است شوهر خوبی نباشد و همسرش را به خاطر همدردی شما سرزنش کند. او ممکن است مشکلات زیادی داشته باشد که شما هنوز از آن بی خبرید. با گذشت زمان، به ناچار نقش او را در اختلافات زناشویی خواهید دید.

مشاوران پیشنهادی ویکی روان برای روابط عاطفی:

11- روزی یک «دختر دیگر» دیگر هم وجود خواهد داشت

حتی اگر بعد از قطع رابطه با همسرش با او کنار بیایید، این احتمال وجود دارد که او به شما خیانت کند. در سناریویی دیگر، اگر با او اختلاف جدی داشته باشید، ممکن است او شما را ترک کند و به نزد همسرش بازگردد. و از آنجا که گزینه های فوری در دسترس ندارید، به او تکیه خواهید کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله راه های کشف خیانت مرد به همسرش را در ویکی روان مطالعه کنید تا بیشتر متوجه عواقب دوستی با مرد متاهل شوید.

12- مرد متاهل شما را طرد خواهد کرد

ممکن است بتوانید رابطه را از همسرش مخفی نگه دارید. با این حال، امکانش وجود دارد به کسی اعتماد کنید، یا کسی بفهمد که شما یک رابطه پنهانی دارید. دوستان، هم اتاقی ها یا حتی صاحبخانه ممکن است بویی از رابطه ببرند و در مورد آن به طور آشکار یا مخفیانه صحبت کنند.

شما همیشه مسئول ایجاد مانع در ازدواجش خواهید بود و به شما برچسب «خانه خراب‌ کن» داده می شود. شما به خاطر وارد شدن به رابطه با مرد متاهل با تحقیر و تمسخر دوستان، خانواده و همکاران مواجه خواهید شد. عاشق مرد متاهل شدن عواقب سنگینی برای خانم ها مجرد دارد. همانطور که در مقاله دوستی زن متاهل با مرد مجرد در ویکی روان گفتیم، این نوع دوستی ها نه تنها پایدار نیست بلکه برای هر دو عواقب سنگین به همراه دارد.

13- او به دنبال هیچ اقدام جدی نخواهد بود!

عشق مرد متاهل به دختر مجرد به وضوح نشان می دهد که رابطه او با همسرش مهم تر از رابطه با شماست. او رضایت عاطفی یا فیزیکی کوتاه مدت را می خواهد نه عشق واقعی را از شما.

14- این کار غیرقانونی است

وابستگی عاطفی به مرد متاهل

از دیدگاه قانونی، داشتن رابطه با یک زن یا مرد متاهل غیرقانونی است. در حالی که ممکن است هیچ مورد قانونی علیه شما وجود نداشته باشد، شاید او همسر را از دست بدهد و حتی ممکن است بسته به اینکه همسرش چگونه بخواهد به این پرونده ادامه دهد، مجبور به پرداخت کمک مالی شود.

در هر صورت در رابطه با مرد متاهل شما در موقعیت ضعف قرار دارید.

15- حتی اگر برنده هم شوید، ضرر می کنید

فرض کنید بهترین حالت اتقاق بیفتد و او همسرش را ترک کرده و شروع به ادامه زندگی با شما کند. هنوز راه درازی در پیش دارید تا همه چیز بی نقص پیش رود. هر زمان که مشکلی بین شما پیش بیاید، او به این فکر می کند که چگونه همسرش بهتر با آن برخورد کرده است. اگر روابط بین شما دو نفر دچار رکود جدی شود، او همیشه از خیانت به همسرش و پایان دادن رابطه‌اش بر سر کسی که الان خیلی به او علاقه ندارد، پشیمان خواهد شد. به این دلیل که اساس رابطه شما بر فریب و نیرنگ استوار است.

چرا زنان به مردان متاهل علاقمند می شوند؟

کشش بین زنان و مردان متاهل پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد. بسیاری از اوقات، این مساله به میزان ثبات و مسئولیت پذیری مردان متاهل بستگی دارد. برخی از زنان فکر می کنند که مردان متاهل قابل اعتماد هستند و ویژگی های خوبی برای روابط طولانی مدت دارند.

همچنین یک دلیل روان شناختی وجود دارد که در دسترس نبودن یک مرد متاهل می تواند جذاب باشد، زیرا می تواند چالش برانگیز و هیجان انگیز به نظر برسد.

همچنین، مردهای متاهل اغلب بالغ تر و باتجربه تر دیده می شوند که می تواند جذاب باشد. یادآوری این نکته ضروری است که این جذابیت ها براساس فرضیات گسترده و چگونگی دیدن چیزها توسط افراد جامعه است. دلایل این میل برای هر فرد متفاوت است. با این حال، باید درک کرد که اغلب می تواند مشکلات اخلاقی و احساسی چالش برانگیزی ایجاد کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما در ارتباط عاطفی با مرد متاهل

الان می دانید چه عواقب بدی در انتظار شما و مرد مورد نظرتان است. برای هر زن تجربه ارتباط با مرد متاهل متفاوت است، اما عموم خانم ها تجربه مناسبی از این ارتباطات زودگذر نداشته اند.

به همین دلیل علم روانشناسی پیشنهاد می کند به دنبال مردی مناسب با شرایط خود باشید تا تجربه ای تلخ که می تواند زمینه ساز انواع بیماری های روانی باشد برای خود ایجاد نکنید.

در صورت تجربه ارتباط عاطفی با مرد متاهل یا دو دل ماندن برای ایجاد رابطه با مرد متاهل حتما موضوع را با مشاور روانشناس در میان بزارید تا با بررسی شرایط بهترین تصمیم را بگیرید. شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در ویکی روان مشاوره روانشناسی تلفنی، آنلاین و متنی خریداری کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه غیرحضوری برگزار کنید.

لیست مشاوران ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا