عشق

10 دلیل اشتباه در دل بستن به مرد متاهل

وابستگی عاطفی به مرد متاهل اشتباه است؟

وابستگی عاطفی به مرد متاهل یک تهدید است، تهدیدی که می تواند به واقعیت بپیوندد و عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. البته مشاور روانشناس هم دل بستن به مرد متاهل را به کل رد می کند اما باز هم عده ای خانم ها هستند که نمی توانند در برابر علاقه مند شدن به مرد زن دار خویشتن داری کنند. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان، به بررسی دقیق عواقب عاشق مرد متاهل شدن توضیح می دهیم.

عواقب وابستگی عاطفی به مرد متاهل چیست؟

با مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

چرا وابستگی عاطفی به مرد متاهل خوب نیست؟

بارها در ویکی روان درباره سناریوهای مشابهی صحبت کردیم. مثلا علاقه مرد زن دار به زن متاهل که می تواند چند خانواده را به نابودی بکشد! یا علاقه مند شدن زن متاهل به مرد دیگر هم عملی بسیار ناپسند است و اصلا توصیه نمی شود. اما به نظر شما چرا وابستگی عاطفی به مرد متاهل پسندیده نیست؟ در ادامه می خوانید:

1- باید در نظر بگیرید که آیا واقعا می توانید به او اعتماد کنید؟

یادتان باشد دل بستن به مرد متاهل خطرات زیادی برای شما به عنوان یک زن به همراه دارد. اگر مردی که داری یک همسر بوده و رابطه نامشروع دارد، به ناچار دروغ های زیادی می گوید، بنابراین می دانید که او قادر به فریب دادن شما هم هست.

آیا آن دروغ به شما هم سرایت کرده؟ آیا می دانستید او از همان لحظه ای که با شما آشنا شده، ازدواج کرده یا در این مورد به شما دروغ گفته است؟

این حقیقت که او به همسرش دروغ می‌ گوید یک اخطار است، اما اگر به شما هم دروغ گفت، پس باید بپذیرید که او قطعا غیرقابل اعتماد است. اگر فکر علاقه مند شدن به مرد زن دار را در سر دارید باید به این نکات خوب دقت کنید.

2- شاید شما اولین نفر نباشید

اگر به نظر می رسد که او قصد واقعی برای ترک همسرش ندارد، ممکن است شما اولین «زن دیگر» نباشید. این یکی دیگر از خطرات دل بستن به مرد متاهل است.

به هر حال، فشرده کردن دو رابطه در یک هفته به اندازه کافی برای همه سخت نیست! روانشناسی مردان متاهل می گوید اگر مردی توانست به زنی به غیر از همسرش دل ببندد، پس می تواند این کار را ادامه دهد!

3- شما نباید منتظر باشید

به رابطه خود با این مرد فکر کنید، مطمئنا خیلی از شما منتظر او هستید. منتظرش م ی‌مانید تا او پیامی بفرستد که بتواند دزدکی فرار کند! وقتی برای قرار دیر می شود منتظر او می مانید، زیرا بهانه ای پیدا نمی‌ کرده است.

شما منتظر تماس او هستید و وقتتان را هدر می دهید، در حالی که می توانید از این وضعیت بیرون بیایید. رابطه با مرد متاهل بدی های زیادی دارد که این یکی از آنهاست، فقط یکی!

4- در دل بستن به مرد متاهل بدانید که شما اولویت اول او نیستید!

مهم نیست که چقدر سعی می کند شما را متقاعد کند، چون شما زن دوم هستید و شماره یک در لیست اولویت های او نیستید. همسرش هست و اگر بچه داشته باشد، بچه‌ هایش.

عاشق مرد متاهل شدن این چیزها را هم دارد. می دانید که او همسر و زندگی خود را برای شما رها نکرده پس باید با این شرایط بسازید.

5- نحوه صحبت او در مورد همسرش بازگو کننده خیلی چیزهاست

وابستگی عاطفی به مرد متاهل

آیا در مورد همسرش محترمانه صحبت می کند؟ اگر نه، چگونه می توانید باور کنید که او واقعا به شما احترام می گذارد؟ خیلی ها فقط دنبال دل بستن به مرد متاهل مورد نظرشان هستند، اما نمی دانند او هر طور با همسرش رفتار می کند با شما هم رفتار خواهد کرد!

6- او احتمالا همسرش را ترک نخواهد کرد

تعداد بسیار کمی از مردان متاهل در نهایت همسر خود را برای معشوق خود ترک می کنند و این احتمال وجود دارد که شما استثنایی نباشید که این قانون را ثابت می کند.

طلاق یک اتفاق بسیار بزرگ بوده و چیزهای زیادی وجود دارد که او را در یک ازدواج نگه می دارد، صرف نظر از اینکه چقدر ادعا می کند که ناراضی است.

اگر وابستگی عاطفی به مرد متاهل هستید اصلا حرف های او را باور نکنید، در حالی که اعمال او نیز بسیار مهم است. وقتی عاشق مردی متاهل هستید، به خاطر سپردن این موضوع سخت است.

7- احتمالا از هیجان آن لذت می برید، اما این هیجان واقعی نیست

علاقه مند شدن به مرد زن دار برای دخترهای جوان هیجان انگیز است، اما همیشه اینطور نیست! ممکن است اعتراف به این موضوع برای خودتان سخت باشد، اما این یک رابطه پرخطر است و می تواند سکسی هم باشد.

شما باید بپذیرید که ممکن است یکی از شما از این رابطه سر باز زده و قطعا از طرف او خواهد بود، چون می خواهد زندگی خود مشترک خود را حفظ کند.

8- اگر بچه ها هم درگیر هستند، شما با آتش بازی می کنید

دل بستن به مرد متاهل زمانی خطرناک می شود که او پدر باشد!

اگر مرد متاهلی که عاشق او هستید از همسرش بچه داشته باشد، خود را در موقعیت فوق العاده پیچیده ای قرار داده اید. اگر قرار باشد همسرش را به خاطر شما ترک کند، این به شدت بر روابط او با فرزندانش تأثیر می گذارد

اگر آنها بدانند که پدرشان، مادرشان را به خاطر شما ترک کرده، به احتمال زیاد با شما گرم نمی شوند و این باعث ایجاد اصطکاک جدی بین شما و او می شود. تاثیر این رابطه بر بچه ها بسیار زیاد است و شما هم از آن آسیب می بینید.

9- مشکلات زناشویی‌ اش، همه به شخص او مربوط نمی شود

مشاوره روابط عاطفی و عشقی

مطمئنا، او با کسی ازدواج کرده که با او ناسازگار است، اما مشکلات در ازدواجش همه به او مربوط نمی شود. شاید مشکلاتی داشته یا رویکرد خاصی به روابط جدی داشته باشد که می‌ تواند باعث ایجاد مشکلاتی بین شما دو نفر شود.

به همین خاطر اصلا تحت هیچ شرایطی رابطه عاطفی با مرد متاهل پیشنهاد نمی شود. دل بستن به مرد متاهل برای شما به عنوان یک زن خطرات ترد شدن، نادیده گرفته شدن و شکست عاطفی سنگین را به همراه دارد.

10- خودت را گول نزن که او برایت متفاوت هست

در وابستگی عاطفی به مرد متاهل شما موقتی هستید. پذیرفتن این موضوع سخت هست، اما مهم نیست که او اکنون چقدر به شما علاقمند است و چقدر به نظر می رسد که شما را دوست دارد، فقط مسئله زمان مطرح می باشد و او از شما خسته خواهد شد.

دزدیدن زمان برای با هم بودن در شروع جذاب است، اما خیلی زود دشواری های زیادی سر راه قرار می گیرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در مورد علاقه مند شدن به مرد زن دار چیست؟

دوست عزیز علاقه مند شدن به مرد متاهل و زن دار اصلا کار صحیحی نیست. در واقع یک رابطه کوتاه مدت است که می تواند آسیب های جدی به افرادی وارد کند که اصلا ربطی به موضوع شما ندارند.

اگر به هر دلیل درگیر دل بستن به مرد متاهل شده اید، پیشنهاد می کنیم موضوع را با مشاور روابط عاطفی درمیان بزارید تا به صورت اختصاصی شرایط شما را بسنجد و راهکارهای قابل انجام ارائه دهد:

مشاوره روانشناسی روابط عاشقانه

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا