مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

چطور ازدواج کنیم؟ (روند ازدواج با ۱۱ مورد)

چطور ازدواج کنیم و ازدواج خوبی داشته باشیم؟ بعضی ها فکر می کنند روند ازدواج کردن برای هر کس متفاوت است! البته همینطور است اما کلیات زیادی درباره نحوه ازدواج کردن وجود دارد که بین همه مشترک است. در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین یا حضوری، به بررسی دقیق اینکه چطور ازدواج کنیم و در کنار هم بمانیم پرداخته می شود. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان هم، بیشتر با فرآیند ازدواج کردن آشنا می شوید.

قبل از هر چیز یادتان باشد اینکه چطوری ازدواج کنیم یک سوال بسیار شخصی و یکتا است که پاسخش فرد به فرد متفاوت خواهد بود!

به همین دلیل مراحل ازدواج کردن در این مقاله ویکی روان به اصول اصلی وصلت کردن می پردازد و شما باید بر اساس شرایط خود، با کمک خانواده ها و البته مشاور پیش از ازدواج خوب به شناخت شیوه ازدواج کردن متخص به خودتان بپردازید.

می دانید چطور ازدواج کنیم؟

با وبلاگ سایت ویکی روان همراه باشید.

آشنایی و تسلط بر موارد زیر باعث می شود فرآیند ازدواج کردن برایتان آسان تر شده و از آن بیشتر لذت ببرید.

۱- برای پرسیدن سوال از قبل برنامه ریزی کنید

راهنمای ازدواج شاد و پایدار

همسر آینده شما (امیدواریم) باید از پیشنهاد شما شگفت زده، خوشحال و/یا کمی نامتعادل شود.

این لحظه عاشقانه ای است که اکثر مردم برای آن زندگی می کنند، بنابراین با برنامه ریزی آن را به درستی انجام دهید. به مکان، زمان و کلمات مناسب فکر کنید

شما باید به چیزهایی فکر کنید که شریک زندگی‌ تان از آن لذت می‌ برد – رستوران‌ های مورد علاقه، فعالیت‌ ها یا موسیقی – اما نمی‌ توانید در آن افراط کنید. از اینها به عنوان عناصر پس زمینه برای تنظیم یک پیشنهاد واقعا به یاد ماندنی برای ازدواج استفاده کنید.

۲- خرید حلقه نامزدی یکی از مراحل ازدواج کردن است

این بخش از مطلب درباره آقایان است! از آنجایی که شما پیشنهاد می‌ دهید، این مسئولیت شماست که حلقه نامزدی را زودتر از موعد انتخاب کنید.

به این فکر کنید که شریک زندگی شما چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی دوست ندارد. به بررسی جواهرات بپردازید، از انتخاب جواهرات و رنگ‌هایی که در ظاهر فعلی شریک زندگی‌تان دیده نمی‌ شوند، اجتناب کنید.

اگر می پرسید چگونه ازدواج کنیم و ازدواج کردن چه مراحلی دارد، خرید حلقه نامزدی یا عقد یکی از آنهاست.

۳- در جلسات مشاوره قبل ازدواج شرکت کنید

لطفا لطفا و باز هم لطفا، قبل از اینکه درگیر احساسات شوید یا موضوع را در کنار خانواده ها تمام کنید از یک مشاور قبل ازدواج درخواست کنید تا شرایط شما را بررسی و ازدواجتان را امکان سنجی کند.

بارها در ویکی روان گفتیم که شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری باعث می شود با اطمینان بالاتری ازدواج کرده و یک ازدواج موفق داشته باشید.

شرکت در این جلسات یکی از پیش نیازهای ازدواج کردن است که اصلا نباید پشت گوش بیندازید.

۴- از معشوق خود بخواهید که با شما ازدواج کند

بهترین رفتار را داشته باشید و همه چیز را شاد برگزار کنید. وقتی زمانش رسید، جلوی همسرتان یک زانو را خم کرده، حلقه خود را بیرون بیاورید و حرف خود را بگویید. به احتمال زیاد یک “بله” قاطع دریافت خواهید کرد!

اگر می توانید در جمع پیشنهاد دهید. داشتن شاهد در اطراف به معشوق ثابت می کند که شما آماده ازدواج هستید بدون توجه به اینکه چه کسی چه فکری می کند. مردم اطراف شما نیز نمایش را دوست خواهند داشت.

نحوه بیان و اطلاع از اینکه که چیزی می خواهید یکی از مهم ترین دانستنی های قبل ازدواج است، بدون هیچ شکی.

۵- شروع به برنامه ریزی برای عروسی کنید

وقتی خواستگاری تمام شد و با موفقیت نامزد یا عقد کردید، برای برنامه ریزی مراسم و ماه عسل وقت تلف نکنید. حتی یک مراسم کوچک به زمان و مکان نیاز دارد.

همچنین اکثر مردم خواهان برگزاری مراسم رسمی تری هستند که به انواع مهارت های برنامه ریزی رویداد و پول فراوان نیاز دارد. فراموش نکنید که هدایای عروسی را ثبت کنید.

۶- چطور ازدواج کنیم؟ اول زمان و مکان مناسب را انتخاب کنید

به عنوان یک قانون کلی، بلافاصله پس از اعلام نامزدی ازدواج نکنید. در عوض، مدتی از نامزدی لذت ببرید. این تنها زمانی است که در زندگی خود خواهید داشت. هنگامی که هر دو در یک روز به توافق رسیدید، دفتر اسناد رسمی یا دیگر افراد دارای اختیار قانونی را برای مراسم ازدواج خود پیدا کنید.

میدانید که باید از قبل تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید. این کارها را به دقیقه نود واگذار نکنید، بلکه در روند ازدواج کردن باید آنها را بگنجانید!

۷- آماده باشید

زودتر به محل مراسم خود برسید و حداقل یک شاهد همراه خود بیاورید. فقط شما دو نفر و شاهد (های) تان در دفتر اسناد رسمی حضور خواهید داشت.

۸- بعد از مراسم عقد

وقتی کارتان تمام شد همسرتان را ببوسید. هزینه ها معمولا خیلی گران نیستند و این مرحله از تهدیدهای ازدواج کردن به حساب نمی آید.

۹- کمک بگیرید

چگونه ازدواج کنیم که آذیت نشویم و خستگی آن روی تنمان نماند؟ از متخصصین این کار کمک بگیرید.

از یک برنامه ریز مراسم، البته اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید، کمک بگیرید. در غیر این صورت، از اطرافیان خانواده و دوستان خود بخواهید در برنامه ریزی مواردی مانند چیدمان صندلی و نصب پخش کننده های موزیک، میزها و سایر عناصر درست قبل از مراسم عروسی کمک کنند.

چگونه ازدواج کنیم؟ این مرحله را خوب انجام دهید چون برای همیشه در ذهنتان باقی می ماند.

۱۰- هر چه زودتر مراسم را برگزار کنید

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در ویکی روان

معمولا، تا زمانی که آن روز فرا نرسد، نمی‌ توانید برای مراسم عروسی خود برنامه‌ ریزی کنید، اما به این معنا نیست که هیچ برنامه ای برای آن نداشته باشید. در برخی موارد، می توانید از یک روز یا حتی چند روز قبل شروع به آماده سازی کنید. برپایی عروسی کار طاقت فرسایی است.

۱۱- با جریان حرکت کن

هنگامی که مراسم شروع شده و عروسی برگزار می شود، شما و همسر آینده تان در مرکز توجه قرار می گیرید، نه تنها برای همه شرکت کنندگان، حتی برای هرکسی که اتفاقا از آنجا عبور می کند (مثل یک عروسی در فضای باز) توجه می کند.

اکنون زمان سرزنش کسی نیست و اگر چیزی کمتر از حد عالی است ناراحت نشوید. در عوض، الگوی عالی برای همه اطرافیان خود باشید. مشکلاتی که پیش می آید را ببخشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

ابتدای مقاله گفتیم اینکه چطور ازدواج کنیم به مسائل مختلفی مربوط می شود.

لطفا یکبار دیگر این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید در عین سادگی، ازدواج کردن سختی های خاص خود را دارد. آینده و سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی نیست اما می توانید با کمک متخصص روانشناس ریسک ازدواج کردن را به حداقل برسانید و روند ازدواج شادی داشته باشید.

مشاوره آنلاین قبل ازدواج

 

کدام یک از مراحل ازدواج کردن مهمتر است؟

تمام مراحل ازدواج کردن اهمیت خاص خود را دارند، با این حال آشنایی و انتخاب همسری مناسب با خصوصیات شما بیشترین اهمیت را دارد.

نحوه ازدواج کردن بدون ریسک چطور است؟

ازدواج کردن مثل هر کار دیگری، خطرات و ریسک های خود را دارد. هیچ ازدواجی بدون ریسک نیست حتی ازدواج های فامیلی. اما با شرکت در جلسات مشاوره قبل ازدواج میتوان ریسک ناموفق بودن آن را کاهش داد.

فرهنگ و رسم و رسوم تاثیری بر نحوه ازدواج کردن دارند؟

بله، باید نیم نگاهی به رسم و رسوم و فرهنگ مشترک خانواده ها داشت. اما این موارد نباید مانع وصلت شده و شرایط ازدواج را سخت کنند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا