مطالب روانشناسی خانواده در ویکی روان

بررسی انواع مشاوره خانواده در روانشناسی (4 مورد)

چند نوع مشاوره خانواده داریم؟

خدمات روان درمانی انواع زیادی دارد که هر کدام هدفخاصی دنبال می کنند. انواع مشاوره خانواده همینطور بوده و اهداف خاصی در توسط روان درمانگر دنبال می شوند. در ویکی روان مشاوره خانواده با انوع زیادی دارد و به صورت آنلاین، تلفنی و چتی انجام می شود. با این حال در ادامه بیشتر درباره انواع مشاوره خانواده توضیح خواهیم داد.

بررسی انواع مشاوره خانواده

همه ما این زندگی را با یک خانواده (family) شروع می کنیم، انواع خانواده ها متشکل از خویشاوندان خونی، پدر و مادر خوانده یک محله صمیمی یا مادر و پدر ناتنی هستند، اما با این حال همه آنها خانواده می باشند.

این خانواده که ما هنگام تولد در آن هستیم بر همه جنبه های زندگی ما، از اولین لحظات تا آخرین لحظات تأثیر می گذارد. ما واژگان، عادات، آداب و رسوم و نحوه مشاهده و مشاهده جهان پیرامون خود را می آموزیم. طبق تعریف خانواده در روانشناسی، ما بیشترین تاثیر را از خانواده و اعضای آن می پذیریم.

ما همچنین از طریق این اولین روابط مهم، نحوه دوست داشتن و نحوه تعامل با دیگران را می آموزیم. اگر ما در خانواده ای سالم با روابط سالم متولد شویم، به احتمال زیاد نحوه حفظ روابط سالم را یاد خواهیم گرفت.

اگر ما در خانواده ای ناکارآمد متولد شده ایم که برای برقراری ارتباط تلاش می کنند، ممکن است برای برقراری ارتباط با دیگران نیز مشکل داشته باشیم.

در حالی که قطعا متولد شدن در نوع دوم خانواده، نوعی بدشانسی است، اما وضعیت تغییر ناپذیر نیست. تقریبا همه خانواده ها در برخی مواقع با نوعی اختلال عملکرد روبرو هستند، با این حال اکثر خانواده ها احساس تمامیت و خوشبختی را حفظ کرده یا به دست می آورند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

منظور از مشاوره روان درمانی برای خانواده چیست؟

قبلا در ویکی روان درباره تعریف مشاوره خانواده توضیح داده شد، اما اشاره ای به آن خواهیم داشت. خانواده درمانی نوعی درمان است که برای رسیدگی به مسائل خاصی که بر سلامت و عملکرد خانواده تأثیر می گذارد توسط مشاور روانشناس طراحی شده است. می توان از صد تکنیک درمانی برای کمک به خانواده در دوران سخت یا مشکلات بهداشت روانی یا رفتاری در اعضای خانواده استفاده کرد.

خدمات خانواده درمانی در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و چتی از سراسر دنیا قابل برگزاری می باشد. در ادامه بیشتر درباره انواع مشاوره خانواده توضیح می دهیم. شناخت دقیق این موارد باعث می شود بدانید هدف مشاوره خانواده چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

بررسی انواع مشاوره خانواده 

مشاوره مخصوص خانواده در روانشناسی انواع زیادی دارند که هر کدام مخاطبین خاص خود را دارند. مسئولیت و کار مشاور خانواده بهبود سلامت روان اعضا با بررسی دقیق شرایط موجود است. در هر صورت انواع مشاوره خانواده عبارتند از:

۱- بوونیان (Bowenian)

نقش خانواده در جامعه

این شکل از انواع خانواده درمانی برای شرایطی مناسب است که در آن افراد نمی توانند یا نمی خواهند سایر اعضای خانواده را در درمان مشارکت دهند. درمان بوونی بر دو مفهوم اصلی بنا شده است:

  • سه گوش سازی (تمایل طبیعی برای تخلیه یا پریشانی برای صحبت با شخص ثالث)
  • تمایز (یادگیری اینکه در روابط خانوادگی از نظر احساسی کمتر واکنش پذیر شوید)

۲- درمان ساختاری از انواع مشاوره خانواده است

درمان ساختاری بر تنظیم و تقویت سیستم خانواده متمرکز است تا اطمینان حاصل شود که والدین تحت کنترل هستند و کودکان و بزرگسالان مرزهای مناسب را تعیین می کنند.

در این شکل از درمان، درمانگر به منظور پیگیری، یادگیری و افزایش توانایی برای کمک به خانواده در تقویت روابط خود، به خانواده می پیوندد. روانشناسی خانواده تاکید زیادی بر نظارت و بهبود ساختار خانواده در تمام مراحل دارد.

۳- درمان سیستماتیک از دیگر انواع مشاوره خانواده است

مدل خانواده درمانی سیستماتیک به نوعی درمان اشاره دارد که بر ارتباطات ناخودآگاه و معانی پشت رفتارهای اعضای خانواده متمرکز است. مشاور خانواده آنلاین یا حضوری در این نوع درمان خنثی و دور است، به اعضای خانواده اجازه می دهد تا عمیقا در مسائل و مشکلات خود به عنوان یک خانواده غوطه ور شوند و از تعاملات خانواده برای حل مشکلات خود استفاده نمایند.

خانواده درمانی سیستماتیک یکی از مرسوم ترین انواع در جلسات مشاوره آنلاین خانواده می باشد.

۴- درمان از نوع راهبردی

این شکل از درمان کوتاه‌ تر و مستقیم‌ تر از سایر روش ها است که در آن درمانگر به خانواده تکالیفی اختصاص می دهد. این تکلیف در نظر گرفته می‌ شود تا با ارزیابی و تنظیم نحوه برقراری ارتباط و تصمیم گیری خانواده، نحوه تعامل اعضای خانواده را تغییر دهد.

خانواده در این نوع درمان از قدرت برخوردار است که به سایر اعضای خانواده که معمولا قدرت چندانی ندارند اجازه می دهد تا ارتباط موثرتری برقرار کنند. بدون توجه به اینکه مشاوره خانواده چند جلسه است در کنار متخصص برای بهبود وضعیت خانواده اقدام کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای استفاده از انواع مشاوره خانواده

حالا که می دانیم چند نوع مشاوره خانواده داریم باید برای استفاده از آنها تصمیم گیری کنیم. شما همراه گرامی می توانید از سراسر ایران و جهان در انواع مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان به صورت غیرحضوری جلسه برگزار کنید. برای شروع روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره خانواده غیرحضوری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا