خیانت

همسرم با دیگران چت می کند چه کنم؟ 7 پیشنهاد

تو گوشی شوهرم پیام دیدم، این خیانت نیست؟

همسرم با دیگران چت می کند چه کنم؟ چت شوهرم با خانم ها را دیدم حالم خیلی بده چکار کنم؟ خیانت با گوشی بخشیدنیه؟ اینها تعداد کمی از سوالاتی هستند که افراد در بخش مشاوره تلفنی خیانت در ویکی روان مطرح می کنند. با گسترش اینترنت و دسترسی عموم به فضای مجازی، ظاهرا عده ای از این نعمت بزرگ برای سو استفاده کردن بهره می برند! به همین خاطر افراد زیادی درباره خیانت مجازی همسر خود سوالاتی را مطرح می کنند که باید تمام و کمال به آنها پرداخته شود. اگر شما هم با موضوع خیانت با گوشی مواجه شده اید، این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان را از دست ندهید.

همسرم با دیگران چت می کند چه کنم؟

با مطالب روانشناسی روز در ویکی روان همراه باشید.

خب برگردیم سر موضوع اصلی، اگر شریک زندگی من با شخص دیگری چت کند چه کنم؟

اگر متوجه علائم پیامک نامناسب از طرف شریک زندگی خود شوید، ممکن است درک احساس خود یا نحوه واکنش نشان دادن شما دشوار باشد. هیچ کس وارد رابطه ای نمی شود که از یک شخص بخواهد به او دروغ بگوید، بنابراین طبیعی است که احساس غمگینی، گیجی، تنهایی یا استرس داشته باشید. اما در صورت مشاهده یک تعامل صریح، صحبت با شریک زندگی خود بهترین راه برای تأیید است.

خیانت مجازی یا خیانت با پیام دادن هم یکی از انواع خیانت زناشویی است، اما باید طبق اصول پیش بروید تا بر مشکلات موجود اضافه نکنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

بهترین اقدام در مقابل خیانت مجازی همسر چیست؟

اگر شریک زندگی شما به طور نامناسبی به شخص دیگری پیامک می‌ فرستد، ممکن است ندانید که باید او را ترک کنید یا نه و ممکن است به دلیل اعمالش احساس ناامنی کنید. باید از خانواده، دوستان و مشاور روانشناس خیانت کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که همیشه حق دارید تصمیمی بگیرید که برای شما بهتر است، حتی اگر این به معنای ترک رابطه تان باشد.

برخی از گام های مهمی که پس از ارسال پیامک باید برداشته شود عبارتند از:

1- یک مکالمه ساختارمند داشته باشید

گفتگو در مورد موضوعات دشوار می تواند برای برخی ترسناک باشد مخصوصا برای افرادی که مدام می گویند همسرم با دیگران چت می کند چه کنم. با این حال، داشتن مکالمات ساختار یافته به هر فرد کمک می کند تا خود را آماده کند که چگونه می خواهد خود را نشان دهد.

شما و همسرتان می توانید در مورد زمان و مکان گفتگو تصمیم بگیرید و در مورد قوانین گفتگو بحث کنید. همچنین می توانید با تهیه فهرستی از موضوعاتی که احساس می کنید بیشترین اهمیت را برای بحث کردن دارند و آن هایی که نمی خواهید مطرح شوند، آماده شوید. استفاده از مهارت های ارتباطی سالم به روند مثبت مکالمه کمک خواهد کرد.

معمولا افرادی که می گویند تو گوشی شوهرم پیام دیدم دست به واکنش های بسیار سریع و عجولانه می زنند. در مقاله همسرم در تلگرام به من خیانت می کند در ویکی روان توضیح دادیم که بهترین کار مشورت گرفتن از مشاور روانشناس برای خیانت و البته حفظ آرامش است.

2- تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به جلو حرکت کنید

زمانی که اتفاقی در رابطه شما رخ می دهد و اعتماد شما را از بین می برد، باید برای تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه می خواهید به جلو حرکت کنید، شرایط شما برای ماندن در رابطه، یا چه زمانی و چگونه از هم جدا شوید، وقت بگذارید و صحبت کنید.

خیانت می تواند منجر به آسیب های خیانت و PTSD شود، بنابراین اگر احساس می کنید که قادر به بخشش و فراموش کردن نیستید چون این حادثه خیانت استرس بیشتری به زندگی شما وارد می کند، بهتر است تصمیم به ترک گرفته و درمان مورد نیازتان را شروع کنید.

بعد از مشاهده خیانت مجازی همسر تان اگر احساس سردرگمی می‌ کنید، می‌ توانید قبل از تصمیم‌ گیری با پارتنر خود مشورت کنید. شما باید برای پردازش احساسات خود وقت بگذارید و سپس بتوانید تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید و بهترین گزینه برای شما چیست.

3- همسرم با دیگران چت می کند چه کنم؟ اعتماد را بازسازی کنید

مشاوره-آنلاین-درمان-خیانت

پس از دانستن علائم خیانت کردن و اینکه پارتنرتان درگیر یک رابطه عاشقانه شده، ممکن است برای شما سخت باشد که دوباره به او اعتماد کنید. اگر تصمیم دارید در این رابطه بمانید، تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند به بازسازی اعتماد در یک رابطه کمک کند.

هر دو شریک باید در قبال اقدامات خود مسئولیت پذیر باشند و متعهد شوند که با ارتباطات باز و صادقانه به جلو حرکت کنند. بازسازی اعتماد زمان‌ بر بوده، اما به تعیین مرزهای سالم در رابطه، شناسایی تلاش های یکدیگر و سازگاری کمک می کند.

4- پذیرا و صادق باشید

شاید بعد از خیانت مجازی همسرتان این سخت ترین توصیه باید اما باید قبولش کنید. پذیرا و صادق بودن برای ایجاد یک رابطه قوی مهم است.

زمانی که برای ابراز وجود خود وقت می گذارید، حتی در موقعیت های دشوار، به شریک خود نشان می دهید که برای آن ها و رابطه تان ارزش قائل هستید. صحبت در مورد هر گونه متن نامناسب و خیانت به هر دو طرف اجازه می دهد تا دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند و یکدیگر را بهتر درک کنند.

فردی که فریب می خورد باید بتواند سوالاتی بپرسد که به بهبود او کمک کند، اما سعی کند به روشی بدون قضاوت بپرسد. شخصی که پیامک می‌ فرستد باید تمام اطلاعات را بدون دفاع، پنهان کردن یا نادیده گرفتن حقیقت ارائه دهد.

5- ایجاد مرزها بعد از خیانت مجازی همسر با چت کردن ضروری است

تعیین مرزهای سالم در روابط به هر فرد کمک می کند تا بداند چه چیزی تحمل می شود و چه چیزی قرار نیست تحمل شود. شما باید به شریک زندگی خود بگویید که آیا می توانید انتظارات او را برآورده کنید و دیدگاه خود را توضیح دهید و بالعکس.

این امر به هر دوی شما امکان می دهد تا مصالحه را بررسی کنید. به عنوان مثال، هر یک از زوجین ممکن است بخواهد شرایط و ضوابط استفاده از دستگاه های الکترونیکی را باز تعریف کند و اینکه چگونه رفتارهای خاصی حرکت رو به جلو را به خطر می اندازد تا دوباره اعتماد را به دست آورند. افرادی که سوال می کنند همسرم با دیگران چت می کند چه کنم باید بدانند از این به بعد باید مرزهای بسیار دقیقی برای زندگی زناشویی خود تعیین کنند تا مبادا خاطرات تلخ دوباره تکرار شود.

اینها تکنیک هایی هستند که در جلسات مشاوره تلفنی و آنلاین درمان خیانت کاملا به آنها پرداخته می شود.

6- به اصل ماجرا پی ببرید

شاید شما هم شنیده باشید که خانمی می گوید چت شوهرم با خانم ها را در گوشی موبایلش دیدم حالا می خواهم طلاق بگیرم! خیانت مجازی شوهرم به هیچ وجه قابل بخشیدن نیست!

گاهی اتفاقات آنطور که فکر می کنید نبوده. یعنی صرف پیغام فرستادن به افراد دیگر به معنی خیانت کردن نیست. با حفظ خونسردی و سوالات منطقی کردن از همسرتان می توانید به اصل ماجرا پی ببرید. پیشنهاد می کنیم مطلب 18 نشانه خیانت مرد را در ویکی روان مطالعه نمائید.

7- چه زمانی کمک حرفه ای را در نظر بگیریم

یادتان باشد مشاوره زوج درمانی ازدواج می تواند پس از خیانت برای ارزیابی رابطه و اهداف زوج قبل و بعد از رابطه کمک کند. درمان می تواند گوش دادن غیر دفاعی و همدلانه بین دو طرف را تسهیل کند، که اغلب به هر فرد کمک می کند تا بهتر پردازش کند. یک درمانگر نیز می تواند با طرح مجدد مشکلات خود به روش های جدید و موثرتر به زوج کمک کند.

همچنین ممکن است دریافت حمایت بیشتر از مشاوره فردی برای هر فرد مفید باشد. این کار به آن ها کمک می‌کند تا هر محرکی را شناسایی کنند و به یافتن مهارت های مقابله ای برای پرداختن به احساسات مرتبط با خیانت و همچنین کاهش هر گونه اضطراب رابطه و احساس خیانت کمک کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان

کلام آخر ویکی روان درباره خیانت با گوشی

چت کردن می تواند با ایجاد مشکلات اعتماد، عدم صمیمیت، ایجاد تنفر و تشویق حسادت و ناامنی بر رابطه شما تاثیر بگذارد. در برخی موارد، می تواند منجر به صمیمیت فیزیکی خارج از رابطه متعهدانه شما شود.

اگر فکر می کنید ممکن است شما یا همسرتان در حال عبور از خط قرمزها هستید، ابتدا باید نگرانی های خود را برای رفع هرگونه فرضیات غیرمنصفانه و جلوگیری از هر گونه سو تفاهم بیان کنید.

در صورتی که هنوز سوال همسرم با دیگران چت می کند چه کنم و چه واکنشی نشان دهم ذهنتان را درگیر کرده است، حتما برای شفاف شدن ذهنتان با یک روانشناس خیانت همسر به صورت تلفنی یا تصویری و حتی تایپی در ویکی روان درمیان بزارید. یادتان باشد خیانت با موبایل و پیامک هم مانند دیگر موارد قابل حل می باشد.

مشاوره خیانت تلفنی در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا