مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج چقدر است؟ (5 مورد)

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی که به آمار زوجین در شرف طلاق نگاه می کنیم نمود پیدا می کند چون بسیاری از آنها اصلا از مشاوره قبل ازدواج استفاده نکرده اند! بارهای در بخش مشاوره روانشناسی ویکی روان درباره ضرورت توجه به مشاوره پیش از ازدواج توسط زوجین و خانواده ها صحبت کردیم، با این حال در این نوشتار اهمیت مشاوره قبل ازدواج را از دید علم روانشناسی بررسی خواهیم کرد.

بررسی اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

با مقالات علمی پژوهشی روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که ارزش های یکسانی دارند، ارتباط موثری با یکدیگر برقرار می کنند و دوستی خوبی دارند، به احتمال بیشتری از رابطه عاشقانه خود لذت می برند و ازدواجی تجربه می کنند که دوام می آورد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چرا مشاوره قبل از ازدواج دارای اهمیت بسیار است؟

مشاوره پیش از ازدواج می تواند به شما و شریک آینده زندگی تان کمک کند تا جایگاه خود را در مسائل مهم پیدا کنید. یک زوج ممکن است از قبل برنامه‌ریزی کنند که خانواده و فرزند می خواهند، اما مشاور هم به شما کمک می کند تا در مورد دیدگاه خود نسبت به خانواده و آنچه که از یکدیگر به عنوان پارتنر و پدر و مادر انتظار دارید، صحبت کنید. پیشنهاد می کنیم درک اینکه چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است مقاله مشاوره پیش از ازدواج چیست را در ویکی روان مطالعه نمائید.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در رویدادهایی که زوجین با آن روبرو خواهند شد معنا پیدا می کند، مثلا زوج دیگری ممکن است از خود بپرسند چگونه یک شغل بزرگ را به بهترین نحو مدیریت کنند و همچنان ازدواج خود را در اولویت قرار دهند. برخی از مراجعین در مورد رابطه با کودکان نیاز به بحث در مورد استراتژی های موثر برای خانواده‌ها دارند. مهم نیست که موقعیت منحصر به فرد شما چیست، مشاوره قبل از ازدواج فرصتی است برای اینکه دیگران را بهتر بشناسید و ازدواج موفق از نظر روانشناسی را تجربه کنید.

سوالات بزرگ دیگری مانند اینکه چگونه وفاداری و تعهد را تعریف می کنید، چگونه با والدین خود تعامل خواهید داشت، انتظارات شما در مورد شغل، حرفه و چگونگی خرج کردن پول و مدیریت امور مالی موضوعات دیگری هستند که زوج ها در مشاوره پیش از ازدواج در مورد آن ها بحث خواهند کرد.

سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای تسهیل موضوعات مربوط به ازدواج در نظر گرفته شده است. گاهی افراد در مورد پارتنرشان فرضیاتی دارند که آیا به حل شدن مشکلات کمک می کند یا خیر و آیا با هم تفاهم خواهند داشت. فرضیه پردازی مفید نیست و می تواند شما را در آینده با مشکلاتی مواجه کند. رسیدگی به این موارد در مشاوره قبل از ازدواج به کاهش اختلافات در آینده کمک می کند یا به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک تعهد بلند مدت قانونی مانند ازدواج به نفع شماست یا خیر. این مهم ترین اهمیت مشاوره پیش از ازدواج از دید روانشناسی است.

بررسی دقیق تر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

بسیاری سوال می پرسند آیا مشاوره قبل ازدواج ضروری است یا نه؟ در قوانین ایران ضروری نیست، اما بررسی اهمیت مشاوره های قبل ازدواج برای تجربه ازدواج پایدار نشان می دهد باید از آن استفاده کنید.

در واقع قصد دارید باقی عمر خود را با کسی که نمی‌دانید با هم سازگار هستید یا خیر بگذرانید. همچنین باید مهارت هایی برای سالم نگه داشتن ازدواج حتی در زمان های دشوار داشته باشید. مشاوره پیش از ازدواج راهی برای ایجاد این مهارت و یادگیری نحوه صحبت کردن در مورد موضوعاتی است که می تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه به مواردی می پردازیم که نقش مشاوره قبل ازدواج را نشان می دهد.

1- مشاوره قبل ازدواج مهمه چون مهارت های ارتباطی را تقویت می کند

اهمیت مشاوره قبل ازدواج

وقتی زوجین به مشاوره می روند، با مشاوری صحبت می کنند که مهم ترین دانستنی های پیش از ازدواج را به آنها آموزش می دهد. زوج هایی که از این نوع مشاوره استفاده می کنند، حتما مهارت های ارتباطی بهتری پیدا می کنند، زیرا یک فرد بی طرف دارند که به آن ها کمک می کند یکدیگر را درک کنند.

بدون شک این یکی از بزرگ ترین مزایای مشاوره قبل از ازدواج است. علاوه بر یادگیری چگونگی ارتباط بهتر، نیازها و خواسته های فردی، زوج ها همچنین یاد می گیرند که چگونه یکدیگر را بهتر درک کنند. آن ها شفقت و مهارت های ارتباطی کسب می کنند که از دوران سخت عبورشان خواهد داد.

2- فرصت رسیدگی به مسائل را فراهم می کند

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در این است که فرصت خوبی را برای زوج ها فراهم می کند تا با مسائلی مواجه شوند که می تواند منجر به طلاق قبل از جدی شدن آن ها شود. با صحبت کردن با مشاور روانشناس پیش از ازدواج آنلاین، زوج ها ممکن است بتوانند اختلافات مالی خود را حل کنند یا در مورد برنامه های خود برای بچه دار شدن صحبت کنند. رسیدگی به مسائل قبل از ازدواج بهترین راه برای اطمینان از بنیان محکم در آینده و جلوگیری از درگیری های جدی بعد از روز بزرگ عروسی است.

البته، برای زوج ها مهم است که در مشاوره قبل از ازدواج صادق باشند. این تنها راه تحقق منافع این سنت دیرینه است.

3- به زوج ها در برنامه ریزی آینده کمک می کند

از مزایای مشاوره قبل از ازدواج این است که برنامه ای مشخص برای زندگی مشترک ایجاد می کند.

بسیاری از مشاوران پیش از ازدواج کارهایی فراتر از کمک به زوج ها برای صحبت در مورد مسائل جاری خود انجام می دهند. آن ها همچنین کمک می کنند تا فعالانه برای آینده برنامه ریزی کنند. یک مشاور روانشناس خوب می تواند به زوج ها در تعیین اهداف مالی یا تنظیم خانواده کمک کند و می تواند به آن ها در یافتن راه هایی برای رسیدن به این اهداف کمک کند.

مشاوره قبل از ازدواج بهترین مکان برای زوج ها است تا در مورد انتظاراتی که از زندگی زناشویی دارند و آنچه که شخصا در آینده می خواهند، صحبت کنند. مشاوران پیش از ازدواج به مراجعان خود کمک می کنند تا بر اهداف سالم و تغییرات روابط تمرکز کنند. شاید بپرسید در مشاوره پیش از ازدواج چه اتفاقی می افتد؟ اینها مهم ترین موارد هستند که روانشناسی بر آنها تاکید دارد و از آنها با عنوان اهمیت مشاوره قبل ازدواج یاد می شود.

4- مشاوره زوج ها را عاقل می کند

صحبت کردن با کسی که برای مدت طولانی ازدواج کرده و مشاور زوج درمانی است، یکی دیگر از مزایای بزرگ مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج است. اهمیت مشاوره پیش از ازدواج این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، از نصایح یک فرد خردمند در مورد موضوع ازدواج بهره مند می شوید.

این توانایی بیش از یک نفر است که آنچه را که از یک کتاب آموخته است با دیگران به اشتراک می گذارد. کسی است که آنچه از زندگی واقعی و جلسات مشاوره خانواده آموخته را با دیگران به اشتراک می گذارد. در واقع، بسیاری از مشاوران قبل از ازدواج با اعتماد، صمیمیت و مسائل مالی که معمولا زوج های جوان را آزار می دهد، دست و پنجه نرم کرده اند. آن ها می توانند توصیه های آزمایشی و تشویق های ضروری ارائه دهند.

مشاوران روانشناس پیشنهادی ویکی روان:

5- به زوج ها اجازه می دهد در مورد خود چیزهای جدیدی کشف کنند

مشاوران وقتی با زوج های درگیر کار می کنند، سوالات زیادی می پرسند. گوش دادن دقیق به پاسخ های طرف مقابل راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد آن فرد است. بله، بسیاری از زوج ها تصور می کنند که هیچ کس پارتنرشان را بهتر از آن ها نمی شناسد. با این حال، مشاوران می توانند به ارائه اطلاعات مهمی کمک کنند که ممکن است یک شریک تمایلی به اشتراک گذاری آن ها نداشته باشد. در واقع اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در ارتباط با فرد متخصص و بی طرف نمایان و نظر کارشناسانه او مشخص می شود.

این امر فرصت های رشد خوبی را فراهم کرده و به زوج ها کمک می کند تا چیزهای بیشتری در مورد یکدیگر یاد بگیرند. همچنین فضای امنی برای افراد است تا چیزهایی را که نگران یا ناراحت هستند با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند. به خصوص اگر فردی در روابطش ناموفق بوده، می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید که مشاوره قبل از ازدواج برای همه زوج ها است. اگر شما یک مشاور ازدواج و خانواده هستید، ارائه مشاوره قبل از ازدواج راهی عالی برای کمک به دیگران و ایجاد پایگاه مشتری است. البته، این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربه ای است که در ازدواج خود به دست آورده اید. به همین دلیل روانشناسی بر اهمیت مشاوره قبل ازدواج و شیوه استفاده از آن تاکید می کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

نتیجه گیری ویکی روان درباره نقش مشاوره قبل ازدواج

ضرورت مشاوره پیش از ازدواج مشخص شد و الان می دانید اگر قصد ازدواج دارید یا نمی دانید با چه افرادی باید ازدواج کنید، باید از متخصص روانشناس کمک بگیرید. اینکه چرا مشاوره پیش از ازدواج اهمیت دارد بسیار واضخ است، چون کمک می کند زوجین بالاترین کیفیت ازدواج را تجربه کنند.

با توجه به اینکه چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است شما می توانید از سراسر ایران و جهان در ویکی روان مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج خریداری کنید. برای مشاهده لیست مشاوران از دکمه زیر استفاده کنید:

لیست مشاوران قبل از ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا